ktm 790 duke

vind toch raar
in duitsland kost de 790 e 9.790-
een kawa z900 kost in duitsland 9100 - in nederland 9999
dus 900e verschil
en bij de 790 duke zit er 1835e tussen
?????
maar ik haak eerst af
 
Dat is in vergelijking met DE stevig aan de prijs. Je moet de 790Duke eerder vergelijken met de Street Triple R en die is in NL 11.900 Euro. Komt bij als de 790 kwa prijs te dicht bij de 690 Duke komt, koopt niemand die meer O-)

Belooft helaas ook niet veel 'goeds' voor de 790 Adv, ik vermoed dat die dan snel richting de 13000 gaat.
 
Tja, voor dat bedrag (en voor minder ook) is hééél veel ander mooi spul te koop.
Jammer. Vaak zullen we 'm in het wild niet gaan tegenkomen, vrees ik.
 
Gewone 690 Duke is nu € 10.120,- geworden.. ook prijzig..

Ja, 790 Duke is 1000 euro duurder dan ik had verwacht. Die proefrit moet dan wel héél goed bevallen, haha :+

Nu komt ie wel heel compleet met relatief veel extra's dus daar zal de hogere prijs ook wel vandaan komen. Maar het is wel een behoorlijk vol stukje marktsegment waar ze in zitten met de 790.

Maar KTM is volgens mij altijd wel iets aan de duurdere kant geweest. dus het is niet helemaal een verrassing wat dat betreft..
 
Was die €8.350 voor de 690 een tijdelijke aanbieding? Vreemd, leek me dat ze eindelijk iets eerlijker geprijsd waren met €1.000 meer dan de Japanners.
 
Europese merken positioneren zich als premium.

BMW, Triumph, KTM, MV Agusta,....

Als je Europese 'budgetmotor' wil, zul je de Fransen moeten aanporren.
 
Europese merken positioneren zich als premium.
BMW, Triumph, KTM, MV Agusta,....
Als je Europese 'budgetmotor' wil, zul je de Fransen moeten aanporren.
Zo bedoel ik het niet. Ik bedoel niet dat ik budgetbikes wil zien, maar dat er in het prijssegment waarin de Duke 790 met de huidige prijs wordt gepositioneerd en zelfs ook voor aanzienlijk minder geld heel veel andere, goede motoren zijn, en dat we hierdoor geen flinke verkoopaantallen voor de Duke 790 hoeven te verwachten. Ik doel dus niet op budgetbikes, maar fietsen in een vergijkbare prijsklasse. Hetzelfde doet Kawa met haat Z900RS. DERTIENDUIZEND EURO!!! (de basisversie, zonder stuurkuipje)

Nu weet je het nooit voor de Duke 790, want het is de eerste parallel-twin Duke, maar ik denk dat het mee zal vallen.
De KTM's zijn inderdaad wel duidelijk onderscheidend, en het is een duur merk. Beetje als Ducati. Duidelijk duurder, maar uitstraling en standaard niet de goedkoopste spullen (ophanging, remmen etc etc). In feite is de basisversie al 'opgeleukt' met mooie spullen en is de echte basisversie er niet. Ik neem aan dat jij dat ook bedoelt met je 'premium.'

Dat je Europese premiums niet veel ziet is voor de merken die jj noemt niet helemaal waar trouwens.
KTM's kom je er in NL op een goede dag maar twee van tegen. BMW's daarentegen zie ik véééél te veel. ;)

Die Franse zooi die je bedoelt is echt bagger.
 
Laatst bewerkt:
Met premium bedoel ik hoe het bedrijf zich wil voorstellen. OF het echt om premium materiaal gaat laat ik in het midden.De prijzen zijn wel vaak premium.

KTMs zie ik niet echt dagelijks, Adventures valt nog wel mee.
Triumphs zie je vaker, vooral de Tigers.
BMW s te vaak idd. ;)
Japanners zie ik hier lokaal vrij weinig.

Het is ook deels regiogebonden.En ik kom momenteel ook niet veel buiten. Dus moeten ze bijna aan mijn deur passeren....
 
Voor wat je uiteindelijk standaard krijgt (voornamelijk in de elektronica afdeling) is het wel begrijpelijk dat de prijs is wat ie is; bochten abs, hellingshoek traction control, quickshifter omhoog/omlaag, slipperclutch, launch control, led lampen en knippers, stuurdempertje, verlichte knoppen op het stuur, tft scherm met dag/nacht sensor.

En vergeet niet, de 690 Duke R was ook gewoon met € 11.600,- niet bepaald goedkoop te noemen.

Blijft een hoop geld. Alhoewel ik laatst toevallig de rekening van m'n Tracer voorbij zag komen waarbij ik zo ongeveer hetzelfde heb betaald (ok, incl opties).

Geen idee wat ze later qua prijs gaan doen met de 690, het is wel duidelijk dat ze nu zo dicht bij elkaar liggen dat je al snel voor wat meer een 790 neemt ipv de 690 lijkt me.
 
de prijs is bekend !!
11.625,-
vind ik toch veel
is 1000,- meer dan ik op gerekend had

Prijs in nu inderdaad ook bevestigd op de KTM website. "BASE PRICE: 11.625,00 EUR"
Met deze prijs kan de 790 in ieder geval rekenen op aardige concurrentie van bijvoorbeeld een Z900 die €1.625 minder kost of een MT-09 die er ook bijna €1000 onder zit. KTM blijft natuurlijk ook wel een Europees premium merk. ;)
 
Laatst bewerkt:
ik vind zowel de yamaha mt 09 niet mooi en de z900 ook niet
staat geen ktm op !!!
maar als de 790 niet zo wendbaar is als de 690 komt die er gewoon niet
maar in de paar testen die er zijn word er gesproken over "een wendbaarheid net als de 690"
dus daar hoop ik een beetje op
en ik heb al eens op de 1290 s.d. gereden en voelde ook super wendbaar aan ( voor zo'n grote motor)
het is nu gewoon afwachten
 
Deze week een Street Triple R van 2015 gekocht, nieuwe 790 was voor mij brug te ver. Maar over een paar jaar een mooi 2e hands exemplaar zou zo maar kunnen en ik zou dan zeker MT09 meenemen als concurrent, dan wel SP uitvoering die in 2018 komt. Dat is denk ik eerlijker vergelijken qua specs/componenten, en prijs zal dan ook ongeveer zelfde zijn.
 
Uit de column van McWilliams in performance bikes:
NZbEp3r.jpg

Ze zijn bezig met een R-versie! *O*
 
sticker set zou ik er ook op willen hebben
en 2 jaar extra garantie is natuurlijk ook wel leuk
maar duke experience???
weet niet wat ik daar mee moet
 
Ah, de genoemde R-versie wordt genoemd in bovenstaand plaatje!
Die R versie... Was dat niet een bericht over z'n modderige broertje, de 790 Adventure R?

Ik zie zo gauw niet wat er nog te R-en valt, dit is toch best een compleet lijstje:

• 105 pk parallel twin motor
• MTC: bochten traction control
• Geavanceerde bochten ABS incl. supermoto-modus
• Quickshifter+ (up/down)
• Motorcycle Slip Regulation
• Vier rijmodi
• Track-modus
• Wheelie-control (on/off)
• Launch-control
• TFT-kleurenscherm
• LED-verlichting
• Slipperclutch

corner ABS zou ik ook wel willen...
 
Laatst bewerkt:
R

Instelbare vering/demping
Brembo monoblocs ipv die spaanse rommel
Akra demper....of wat anders moois
Paar peekaatjes extra
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan