KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

is het olie verversen destijds volgens het boekje gedaan? als je het zelf doet weet je zeker dat het goed en vers is. olie bijvullen in blok en in frame, potfilter vol gieten daarna monteren, de juiste hoeveelheid olie, en ff frame ontluchten.

heb je na 800 km nog weleens olie bijgevuld? en olie gepeild volgens boekje?

best kans dat zo'n oud beestje na 800 km weer een flinke slok olie lust.

het boekje is vast online ergens te vinden.
 
Oké motor vanavond weer gestart, deze keer een timer er even bij om er beetje een beeld bij te krijgen. Wachten duurt altijd lang :P, maar 2 minuten en 10 seconden. Nog steeds geen olie langs het glaasje. Wat me opviel was dat het raampje ook niet heel schoon is, heb halverwege dit jaar de olie gecheckt en toen kwam het nog wel bij het glaasje langs.... Tussen door niet veel kilometers gereden, olie was ververst toen ik hem kocht. nu +/- 800 kilometer gereden.

Tevens zit er genoeg olie in het blok

Ben bang dat er toch iets mis is, iemand op het forum die een vergelijkbaar probleem heeft gehad?
hoe heb je de oliewissel gedaan en hoeveel liter heb je erin gedaan
 
zoals ik aangaf, olie was ververst toen ik hem kocht. Gekocht met nieuwe olie erin, ben zelf niet bij de wissel geweest.

Misschien voor de zekerheid de filters en olie maar verwisselen. Maar het lijkt me stug dat dit de oplossing is. Er zit sowieso genoeg olie in het blok, dus ben bang dat er iets met de olie pomp is.
 
Ontluchten gaat via het frame, vulschroef rechtsboven de framebuis vlakbij de balhoofdbuis er uit en dan laten lopen tot er olie uitkomt. [ of olie er ingieten tot hij vol is en dan laten lopen tot er olie uit komt, doe ik bij een beurt]
Het frame moet ontlucht worden!
 
Anders draai ergens een banjo bout van een olieleiding een beetje open. Dan moet het er gelijk uitkomen. Na 2 minuten is niet goed, dat duurt wel lang. Maar olie kan langs het glaasje lopen of zo helder zijn dat je het niet ziet. Of glaasje zo vuil dat je het niet ziet. Maar draai een banjo bout open en je weet het. Mijn 660 had een banjo bout recht boven het glaasje, die gebruikte ik altijd bij het ontluchten.
 
Oke, vanavond even knap aan het sleutelen geweest. Oude olie eruit, zag er ook niet heel rooskleurig meer uit. Nieuwe olie erin, borstbuis vol gegoten. Motor gestart, gewacht tot er olie uit het ontluchtings-gat kwam (er kwam olie uit). Conclusie pomp doet het, olie die er uit kwam nagemeten. 2,2 liter, exclusief filter dit zou in theorie moeten kloppen aangezien er 2,3 liter in hoort.

Nu is er een probleem ontstaan, voor de zekerheid wou ik het micro filter checken of deze nog in redelijke staat was. Helaas de draad uit het olie filter kapje gedraaid (om te janken). Dus de olie lekt nu bij de banjo bout eruit, heb de motor daarom ook maar niet langer laten draaien.

Ik heb er wel vertrouwen in dat de olie langs het glaasje kom op het moment dat de motor nog een paar minuten draaid, maar heeft iemand nog z'n olie filter kapje/deksel liggen?

Gaat om een 1997 blok.


Met vriendelijke groet,

Richard
 
Heb je een pm gestuurd.

P.S (kijk rond voor een moment sleutel, begin behoorlijk moe te worden van mezelf....)
 
Over een ezel te spreken. Heb voor mijn crossert de zuigert aan het ervangen. Bij het punt van de wristpen clip eruit frunniken, was ik zo slim om er een doek om de drijfstang heen te vouwen, maar de clip schoot er dwars door heen. Nu dus blok uitbouwen en op de kophouden en shaken om te kijken of die eruit wil komen. Maar de as die blok en achterbrug verbind zit vast als in beton gegoten |( :X

Hoe iets van mogelijk naar onmogelijk kan aflijden in een ogenblik.

Ach de kerst dagen komen er aan heb ik dan iets te doen. Plus punt is wel dat de cilinder nog in nieuw staat verkeerd. Alleen de skirts van de cilinder zijn licht gesleten na een 150 uur of misbruik. Toch wel goed spul.


:W
 
Ook herkenbaar...
Met brommer, circlip die de zuigerpen op zijn plek hield. Vloog weg en nergens te vinden. “Zal wel ergens in de schuur liggen”
Na 20km bleek dat niet het geval te zijn geweest haha!
 
Als je aan motors sleutels is dat ook zo'n ergernis....dingen die uit je vingers glippen boven het blok, en dan ergens tussen vallen waar je niks kunt zien en niet bij kunt....grrrr
 
Ai Roy das niet goed nee niet. Maar tenminste weet je nu waar de ciclip is gebleven.


Ja en je weet dat het gaat gebeuren en je stelt je daar in niet teleur.... Twede ergenis is een sleutel of tang gebruiken, even weg leggen en dan nergens weer terug kunnen vinden. Meestal de volgende dag of zo.

Maat zo krijg je wel een band met je brommert, jah een lekke band.
 
Over een ezel te spreken. Heb voor mijn crossert de zuigert aan het ervangen. Bij het punt van de wristpen clip eruit frunniken, was ik zo slim om er een doek om de drijfstang heen te vouwen, maar de clip schoot er dwars door heen. Nu dus blok uitbouwen en op de kophouden en shaken om te kijken of die eruit wil komen. Maar de as die blok en achterbrug verbind zit vast als in beton gegoten |( :X

Hoe iets van mogelijk naar onmogelijk kan aflijden in een ogenblik.

Ach de kerst dagen komen er aan heb ik dan iets te doen. Plus punt is wel dat de cilinder nog in nieuw staat verkeerd. Alleen de skirts van de cilinder zijn licht gesleten na een 150 uur of misbruik. Toch wel goed spul.


:W

Balen! Kan je hem er niet uit vissen met zo'n magneet op een flexibele steel?
 
Balen! Kan je hem er niet uit vissen met zo'n magneet op een flexibele steel?

Die heb ik niet. Om er nu ook nog een magneet in te pleuren... Maar achterbrug moet er toch af ivm slechte lagers en beetje speling. Dan kan het blok er ook uit, das maar eenstapje verder. Ik zal hier eens in de motor vrienden groep vragen voor zo'n magneet op een flexi steeltje.
 
Dag heren, ik overweeg een EXC 450 uit 2008. Helaas heeft deze al 277u op de klok. De prijs is er wel naar, 2500€. Onderhoud schijnt altijd te zijn gedaan. Wat zijn jullie gedachten hier over?
full
 
De ket zit aan de verkeerde kant , de kickstart ook ...


zonder gekheid in het algemene ktm topic zit meer expertise over dit model
 
Laatst bewerkt:
Meeste motor/automaterialen zaken hebben ze liggen, vaak ook nog met een lampje er op.

Ik woon op in het uiterste zuid westen van NL, een extensie van Zeeland maar dan in de caribische zee. Die auto zaken zijn van USA of China. Als ze het al in het assortiment hebben, dan moeten ze er ook nog eentje in de winkel hebben...


Ji hebt toch vrienden daar...met spierballen....voel je 'm al?

Wel ff een mooi wit laken op de grond leggen ;)

Ja ja jaah, ik voel het al. Trekken ze het eruit en rennen er mee weg.....

Dat laken idee is goed. Het zijn nogal springerige clips. Viel die er nu uit ofnie, issie weer weg.


*D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan