Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Pff zo te lezen behoorlijk aan gebeund dat ding.. Zonde! Wat is de verdere planning ermee als de punten zijn aangepakt van die 'offerte'?
 
ja die jongen wilt er niet teveel aan uitgeven, en waarschijnlijk na 1 jaar te hebben gereden opruimen om iets van een vrij recente kawa te kopen.
Aan de ene kant vind ik het leuk te sleutelen en zo iemand te helpen, aan de andere kant vind ik het wel jammer dat de fiets in principe weer snel weggaat.
Beetje de gedane moeite verdampt dan zeg maar.
Achja, alles is tijdelijk zeg ik dan maar.
 
Te koop: VTR1000F, veel achterstandig onderhoud - Motor-Forum



ja die jongen wilt er niet teveel aan uitgeven, en waarschijnlijk na 1 jaar te hebben gereden opruimen om iets van een vrij recente kawa te kopen.
Aan de ene kant vind ik het leuk te sleutelen en zo iemand te helpen, aan de andere kant vind ik het wel jammer dat de fiets in principe weer snel weggaat.
Beetje de gedane moeite verdampt dan zeg maar.
Achja, alles is tijdelijk zeg ik dan maar.

Das dan weer erg jammer ja.. Soort van voor de kat zn kut aan t werk. Afijn het houd je van de straat (al is er natuurlijk altijd nog kans dat ie helemaal verliefd wordt op dat ding) :+ .
 
Laatst bewerkt:
alle verbeteringen voer ik samen uit met een vriend welke hier ook op mf zit.
We worden er financieel niet beter van, wel hebben we zo even een nuttig gezellig technisch avondje.

Nu is het zo dat onze tweede auto een kapotte drukgroep/koppeling heeft, dus die reparatie komt er ook nog eens bij. Had wel mooi gevonden als iemand dit voor mij zou doen puur om mij uit de brand te helpen.
Achja, ook dat doen we zelf.
:t
 
alle verbeteringen voer ik samen uit met een vriend welke hier ook op mf zit.
We worden er financieel niet beter van, wel hebben we zo even een nuttig gezellig technisch avondje.

Nu is het zo dat onze tweede auto een kapotte drukgroep/koppeling heeft, dus die reparatie komt er ook nog eens bij. Had wel mooi gevonden als iemand dit voor mij zou doen puur om mij uit de brand te helpen.
Achja, ook dat doen we zelf.
:t


Zou willen dat ik wat van auto's wist... dan zou ik je komen helpen :Y
 
ja die jongen wilt er niet teveel aan uitgeven, en waarschijnlijk na 1 jaar te hebben gereden opruimen om iets van een vrij recente kawa te kopen.
Aan de ene kant vind ik het leuk te sleutelen en zo iemand te helpen, aan de andere kant vind ik het wel jammer dat de fiets in principe weer snel weggaat.
Beetje de gedane moeite verdampt dan zeg maar.
Achja, alles is tijdelijk zeg ik dan maar.

Is toch mooi als hij dankzij jullie een jaartje plezier heeft van de Storm. Wie weet heeft hij het virus dan wel te pakken en blijft de VTR, of schaft hij een nettere aan en gaat deze als project naar een enthousiasteling. Kortom: grote kans dat alle werk ook voor de toekomst zin heeft 8-)

Sowieso erg tof dat je dit doet voor iemand die je niet eens kent :} :}
 
full


zo kun je ook je Firestorm meenemen....
 
Dus.
Kettingset vervangen
Transmissiedemper vervangen
Carbs gekuisd en gesynced
Stationary toerental opgeschroefd naar 1400rpm
Remklauwen hiervan de cups gecleaned
Rem en koppeling vloeistoffen ververst
Motorolie en filter vervangen
Luchtfilter schoongeblazen
Wat connectoren nagelopen
Bougies vervangen
Achterwiellagers en keringen vervangen, ook vd kettingwieldrager
Choke afgesteld
Remhevel schoongemaakt en gesmeerd.
En vast nog wat dingen.

Moeten alleen nog balhoofdlagers afstellen of vervangen. Maar dat doen we een andere keer.
Ook wat bedrading vh achterlicht is enorm hobbyBob.
Daar moet nog wat liefde in worden gestoken.

Bierpakket is het loon + een tevreden vtr rijder uiteraard 👍
 
alle verbeteringen voer ik samen uit met een vriend welke hier ook op mf zit.
We worden er financieel niet beter van, wel hebben we zo even een nuttig gezellig technisch avondje.

Nu is het zo dat onze tweede auto een kapotte drukgroep/koppeling heeft, dus die reparatie komt er ook nog eens bij. Had wel mooi gevonden als iemand dit voor mij zou doen puur om mij uit de brand te helpen.
Achja, ook dat doen we zelf.
:t

Was weer mooi avondje prullen aan de VTR.
En de koppeling van de auto is ons ook gelukt 8-)

Zou willen dat ik wat van auto's wist... dan zou ik je komen helpen :Y

Daar hebben we een tactiek voor. Bas roept dat er iets gedaan moet worden. Ik roep dat doen we zelf wel is zo gedaan.
Ook al hebben we iets dergelijks nog nooit gedaan, het komt uiteindelijk allemaal toch weer goed *O*
 
Oe.. maar dan heb ik ook nog wel wat... ;)

Nee, moet maar eens plannen gaan maken voor het vervangen van de NAKS van de blauwe Storm. Was bedoeld als winterklus, met de 2 Bassen van hier... In januari eens een poging doen?
 
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel motorloos en heb een hele mooie VTR op het oog.. Toch maar weer een V-Twin :-p

Ik twijfel een beetje over de kilometerstand, deze is bijna 60.000 km, maar de motor is goed onderhouden. NAKS zijn al vervangen echter ik weet niet wanneer en of dit gemodificeerde zijn. Waar moet ik verder bij een Firestorm in het bijzonder op letten?

Ik ben 1m88 en vraag me verder af of een Firestorm een beetje geschikt is om een paar uur te rijden. Ik ben een sportieve tourrijder en niet vies van een paar uur goed sturen of een leuke buitenland trip.. beetje spartaans mag best, ben geen watje, maar moet wel leuk blijven..

Het is de bedoeling om morgen een flinke proefrit (hopelijk valt het weer nog mee...) te maken, maar dan zit ik misschien niet lang genoeg op de motor om te weten hoelang ik het vol hou. Het gaat hier om een Firestorm van het nieuwere type.

Bedankt!
 
Vind een vtr firestorm geen ideale fiets om lang sportief te rijden. Leuk om korte ritjes te knallen. Wil je meer comfort en toch leuk kunnen sturen dan is wellicht een vfr800 een beter idee.
Pas daar de kettingwielverhouding aan en je hebt nog meer plezier 👌.
Maar dat is mijn mening :)
Edit,

En ook het brandstofverbruik ve vfr is een stuk milder.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag gaan kijken en ik heb hem gekocht. Inderdaad is de zithouding erg sportief en hangt er flink gewicht op de polsen, maar het is een mooie V-Twin, veel karakter in het blok en dat gedonder uit de uitlaten.. heerlijk.. Ik vroeg nog of er decibelkillers bij zaten... maar die zaten er al in..

Dit is hem geworden, toevallig een bekende VTR van hier?

20f98jb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag gaan kijken en ik heb hem gekocht. Inderdaad is de zithouding erg sportief en hangt er flink gewicht op de polsen, maar het is een mooie V-Twin, veel karakter in het blok en dat gedonder uit de uitlaten.. heerlijk.. Ik vroeg nog of er decibelkillers bij zaten... maar die zaten er al in..

Dit is hem geworden, toevallig een bekende VTR van hier?

[afbeelding]

_O- *O* Ja heerlijk geluidje komt eruit met de juiste demper!

Ziet er netjes uit! Nog wat betreft de km-stand, dat kunnen de blokjes makkelijk aan, nog vele kilometers plezier :] Mocht je iets minder gewicht op de polsen willen hebben, clip-ons van een VFR750 passen zonder (noemenswaardige) modificaties aan de fiets zelf. Veel plezier ermee!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip. Ik ga het eerst eens proberen en ik zal die VFR750 clip-ons in mijn achterhoofd houden.

Ik ben nog wel opzoek naar een hugger. Maar om daar nou 180 euro voor neer te leggen. Heeft iemand een zwarts/carbon onderdeel liggen voor een eerlijke prijs?
 
NAKS van mijn motor zijn reeds vervangen, ik weet alleen (nog) niet wanneer dit is gebeurd, dat zoeken we nog uit. De motor rammelt niet. Ik vind het moeilijk om te zien of de stip roze of oranje is. Wat vinden jullie, moet ik me druk maken om de spanners? KM stand is 57000.

xeop3q.png
 
ja hallo, stuur maar op.
:)
pb om verder af te spreken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan