Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Zaken als relais zijn bij de dealer altijd enorm overtrokken qua prijs. Op Ebay vind je die dingen idd ook, en dan normaal geprijsd. Of je nou origineel koopt, met een Yamaha merkje erop gespoten of imitatie, het is allemaal made in China... Doe er je voordeel mee.
 
Voor die 7 pond kun je t altijd proberen. Maar heb je dat relais al getest?

Wat Harry zegt. En hetzelfde gaat trouwens ook op voor diverse lagers. Echt bizar wat ze daar voor vragen omdat het in een yamaha zakje zit. Prijs gaat rustig 5x over de kop. Let verder wel op voor Chinese namaak bij lagers van ebay of aliexpress. Er zijn genoeg Nederlandse leveranciers die gewoon echte SKF of koyo lagers leveren voor een nette prijs. Heb je het vaak ook binnen een dag in huis.
 
Relais eruit gehaald en getest, klikte de eerste keer niet direct. Daarna wel elke keer bij het testen op 12V accu. Wilde het enkel uitsluiten dat het niet aanspringen van de fan daaraan lag, vandaar een nieuwe. EBay is prima, heb contact opgenomen met de verkoper. Is ook een gebruikt relais.

Verschil eBay en origineel is inderdaad vaak groot. Maar kon dit relais niet nieuw/namaak op eBay/Google vinden voor een normaal bedrag (origineel €72).
 
Goedeavond allen,

Vraagje, ik wil komend voorjaar een cursus/training all-offroad volgen met de Ten.
Zijn er toevallig mensen hier die ervaring hebben met zo'n cursus?

Aangezien er online genoeg te vinden zijn, welke beviel hierbij goed?

Thanks.
 
Goedeavond allen,

Vraagje, ik wil komend voorjaar een cursus/training all-offroad volgen met de Ten.
Zijn er toevallig mensen hier die ervaring hebben met zo'n cursus?

Aangezien er online genoeg te vinden zijn, welke beviel hierbij goed?

Thanks.

Ik weet dat er vorig jaar een clubje van hier zo'n cursus heeft gevolgd, ik weet alleen even niet meer wie daar bij waren. Moet in deze, of de vorige editie van dit topic wel terug te vinden zijn.
 
Eens, die van yamaha is ook prima. Nu het toch over wph gaat: bij xt660.com kan je er ook een downloaden tegen betaling . Altijd afgevraagd of dat dezelfde is. Iemand die het weet?

@Fortuna, mooi geheel zo!
is dat gele bij je rechter passagiers voetsteunen een schijfremslot en bevalt dat daar? Ik zoek ook nog een plekje voor zo'n slot..
 
Goedeavond allen,

Vraagje, ik wil komend voorjaar een cursus/training all-offroad volgen met de Ten.
Zijn er toevallig mensen hier die ervaring hebben met zo'n cursus?

Aangezien er online genoeg te vinden zijn, welke beviel hierbij goed?

Thanks.

Ik zat bij dat groepje die de cursus had gevolgd vorig jaar. Wij deden een offroad cursus bij Motorcursussen.nl - All-road training module A was een leuke geslaagd dag veel geleerd ook. Hierbij mijn filmpje van de dag
 
Top bedankt voor je antwoord Casper.
Ik ga die ook zeker bekijken, net als Arjan Brouwer in Putten.

Ik ben van plan rond april de cursus te gaan doen, mochten er meer mensen mee willen dan kunnen we als groep gaan, dan hoor ik het graag.
 
Top bedankt voor je antwoord Casper.
Ik ga die ook zeker bekijken

De (mede)oprichtster van Motorcursussen.nl werkt overigens bij Motor Centrum West in Naaldwijk, en aangezien je volgens je profiel redelijk in de buurt woont kan je daar ook terecht voor advies.
 
Beste wensen voor 2018! Veel mooie en veilige kilometers met jullie Tenere! Ik zelf kan helaas niet meer genieten van die fijne motor, daar ik ´m heb moeten verkopen om gezondheidsredenen(artrose in vnl. handen en kapotte schouder). Na bijna 40 jaar motorrijden moet ik stoppen met deze mooie hobby/passie!
full
 
@dallastx: jammer dat een liefhebber als jij moet stoppen met motorrijden.
@iedereen: mooie Tenere-kilometers gewenst.
 
Ook iedereen de beste wensen en een gezond 2018 , @dallastx , balen , was iets lichters geen optie geweest een versys 300 of zo?
Zit zelf ook wat te klooien met de schouder en polsen ,niet meer complete reizen , we zijn van 20000km naar 2500km gegaan achter de camper...
 
Iemand hier die rvs remleidingen op de Tenere heeft?
Hoe bevalt het en wat is beter, Hel of Goodridge?
 
Laatst bewerkt:
Ik had 't maar kan me geen motor herinneren waarop ik dat niet had, dus geen idee hoeveel verschil het maakt. Vond de ten goed remmen.

Ik denk dat de meeste steelflex leidingen wel kwaliteit zijn.
 
Hallo mensen,

Mijn knipperlichten van de Tenere doen het niet meer. De zekering is goed. Ik heb een ander knipperlichtrelais geprobeerd (niet origineel, maar een universeel relais geschikt voor verschillende motoren) maar helaas geen knipperlichten.
Een paar jaar geleden knalde wel de zekering er een paar keer uit. Maar dat probleem was ineens over. Waarschijnlijk sluiting in de kentekenplaat-verlichting. Nu ook zo maar ineens geen knipperlichten meer.
Hebben jullie enig idee?
De Tenere is uit 2008, 92.000 km zonder problemen en met heel veel plezier op de Tenere allerlei landen gezien, Tenere-meetings bijgewoond en woon-werk gereden. Hele fijne motor. Maar ja, ik heb wel graag werkende knipperlichten.

Sinds kort een mooie Honda Deauville erbij. Zo goed als nieuw. De Tenere gaat wel de deur uit. Dus als iemand nog interesse heeft of iemand weet die een Tenere zoekt?

Groetjes,

Ruud
 
Iemand hier die rvs remleidingen op de Tenere heeft?
Hoe bevalt het en wat is beter, Hel of Goodridge?
Rij zelf ook met stalen remleiding,weliswaar met enkele schijf maar is geen issue.
Het grote voordeel is dat je een constante remdruk voelt en toch goed doseerbaar is,
in tegenstelling van rubber wat uitzet als je doorremt! Wil je niet meemaken met een lange
bergafdaling,remdruk valt geheid door uitzetting/hitte met wat sportief afdalen.
Yamaha adviseert ook om die rubberen meuk om na een X aantal jaar te vervangen.
Heb in het verleden Hel gehad op SuperTenere gewoon goed,geen ervaring met Goodridge
maar twijfel er niet aan.
Momenteel op maat gemaakte homemade leiding ook goed.

full
 
Ja inderdaad paar gelijkenissen.
Volgens mij hebben wij ooit van zadels gewisseld,het originele
tegen het vlakke zadel
 
Terug
Bovenaan Onderaan