Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Ik zit er over te denken om het Tubliss systeem aan te schaffen.
Nu heb ik al wat terug gelezen en hoor van degene die er op dit forum mee rijden eigenlijk allemaal wel erg positieve reacties.
Nu is alleen mijn vraag of iedereen voordat hij gaat rijden ook daadwerkelijk elke keer de druk in de binnenland gaat controleren zoals dat wordt voor geschreven want dat lijkt me ook best een gedoe.. of staat die druk normaal gesproken altijd wel goed en schrijven ze dit uit voorzorg....
 
Afgelopen zaterdag heb ik een 2018 ktm 250 exc tpi aangeschaft. Vandaag op kunnen halen. Ik heb er nog niet mee gereden. Maar zo op het eerste gevoel (1km over straat) voelt alles veel rustiger, trillingsvrijer en pakt het altijd meteen loep zuiver op.

In vergelijk met de vorige modellen, trilt het zoveel minder dan de motoren zonder balans as. Zondag staat de eerste echte rit op de planning.


Gaaf zeg! Veel plezier met de motor
 
Ik zit er over te denken om het Tubliss systeem aan te schaffen.
Nu heb ik al wat terug gelezen en hoor van degene die er op dit forum mee rijden eigenlijk allemaal wel erg positieve reacties.
Nu is alleen mijn vraag of iedereen voordat hij gaat rijden ook daadwerkelijk elke keer de druk in de binnenland gaat controleren zoals dat wordt voor geschreven want dat lijkt me ook best een gedoe.. of staat die druk normaal gesproken altijd wel goed en schrijven ze dit uit voorzorg....


Tubliss, ben er zeer tevreden over.
Ik controleer het niet iedere keer.

In verleden wat problemen gehad met het leeglopen van de voorband.
Aantal maal is deze eraf en erop gezet. Wilde niet helpen.
Nu met nieuwe voorband michelin enduro competion geen problemen met het leeglopen.
 
Ik heb hem gekocht bij Verpalen, en daar werdt mij verteld dat inderdaad de juiste mapping erin zat alsmede de geüpgrade olie tank. De eerste levering wilde nog wel eens scheuren.

:t

Sinds de nieuwe mapping loopt de mijne fantastisch. Ga je geen spijt van krijgen!
 
Jij hebt ook een tpi? Weet jij of ik zonder problemen andere demper kan monteren? Lijkt me wel toch?

Ja ook een 250 TPI. Heb er een FMF 2.1 demper op met een Gnarly pijp. Merk je wel maar de mapping kan daar (nog) niet op aangepast worden...
 
Leuk dat er meerdere mensen een tpi hebben gekocht.

Zelf wil ik volgend jaar ook een tpi kopen. Ben alleen nog aan het twijfelen of het
een 250 of 300 gaat worden. Voor in NL lijkt een 300 me beter maar voor de ritjes in het buitenland weer een 250.

@ gemonde en KaTooM ik zou graag jullie ervaringen horen. Hebben jullie ook bewust voor een 250 gekozen ipv van een 300? Zo ja, waarom als ik vragen mag.
 
Heb bewust voor een 250 gekozen omdat ik met de enduro's in dezelfde klasse wilde blijven rijden en voor de buitenland ritjes (Bilstain, Tsjechïe, etc).

Heb nog niet veel uur gereden op m'n nieuwe motor ivm kruisbandrevalidatie, maar m'n eerste indruk is echt fantastisch, zo'n TPI rijdt bijna als een 4-takt, maar is veel wendbaarder.
 
Ik heb ook bewust voor een 250 gekozen. Ten eerste het prijsverschil met de 300 is 800 euro ofzo. Mocht deze 250 nu kapot lopen, kam ik voor dat verschil eventueel een 300 kit kopen.

Verder is de 250 meer crosser gericht, en loopt wat verder op top door. De 300 iets meer onder maar wat luier boven. En daar heb ik bewust voor gekozen.

Verder kan ik met 250 2t eventueel ook hobby wedstrijdjes in de mx2 klasse regelen met de nieuwe KNMV regel.
 
Gemonde en KaTooM bedankt voor jullie reacties.
Wel duidelijke bewuste keuzes voor jullie dus.

Hoe loopt zo'n 250 op een militair oefenen terrein of een zware maisplak?
Trekt hij daar een beetje doorheen, of toch echt hoger in de toeren rijden?
 
Iemand tips vwb handkappen? Heb een EXC 500 en had er Acerbis kappen voor besteld, die helaas niet passen. De kappen konden alleen op het stuur bevestigd worden, waar geen plaats is omdat daar de startknop en verlichtingsknop zitten
 
Gemonde en KaTooM bedankt voor jullie reacties.
Wel duidelijke bewuste keuzes voor jullie dus.

Hoe loopt zo'n 250 op een militair oefenen terrein of een zware maisplak?
Trekt hij daar een beetje doorheen, of toch echt hoger in de toeren rijden?

De 250 doet nergens onder voor een 300 of 450 hoor
 
Dat kan met de licht schakelaar enz niet zomaar. Zag net dat normaal beugels gebruikt worden en die aan de zijkant in de stuur geschroefd worden. Ga maar voor zoiets kijken.

Die moet je dan ook nog steeds aan de andere kant op het stuur vastmaken...... zoals de rest ook al zegt, gewoon plaats maken ervoor.


Nick gefeliciteerd met je nieuwe brommert
 
Ik heb gisteren voor het eerst met mijn nieuwe vering set up gereden, wat bizar! Het leek wel alsof ik op asfalt reed alles werd opgevangen door de vering😎😎
 
Even iets anders tussen door :-)

Ben op zoek naar een voorwiel met remplaat voor een YZ 490 van 1983 kan iemand mij daar aan helpen of heeft iemand een adresje , YZ 250 past ook , de jaren 1982/83/84 zou allemaal moeten passen.

Laat maar horen ...

Grt John
 
Even iets anders tussen door :-)

Ben op zoek naar een voorwiel met remplaat voor een YZ 490 van 1983 kan iemand mij daar aan helpen of heeft iemand een adresje , YZ 250 past ook , de jaren 1982/83/84 zou allemaal moeten passen.

Laat maar horen ...

Grt John

Probeer buitenhuis racing in Amersfoort is. Die heeft veel ouwe Yamaha spullen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan