Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Hmm, een soort rubber wat je op de weg moet houden vernoemen naar wat er met je gebeurd als je dood gaat vind ik dan weer niet zo tactisch.. :+
 
Vandaag een setje BT45's onder de NS400 gemonteerd. Een hele verbetering. Het zwabberen is helemaal verdwenen, wanneer ik nu het stuur loslaat, zelfs op een klinkerweg, blijft de motor stabiel rechtuit rijden.
 
..Uit het bandentopic begrepen dat de bt45 te 'stijf'is voor een lichte motor, en vb pirelli city demon beter zou zijn.. Wat voor 'kwaad'dat het kan als een band te stijf is snap ik niet.. lijkt me juist goed?
 
..Uit het bandentopic begrepen dat de bt45 te 'stijf'is voor een lichte motor, en vb pirelli city demon beter zou zijn.. Wat voor 'kwaad'dat het kan als een band te stijf is snap ik niet.. lijkt me juist goed?
Het contactvlak met de weg is vlak, de band vormt zich naar het asfalt. :)

Bij een te stijf karkas gebeurd dat niet of minder.
De banden warmen dan niet op dus is de grip laag.

Een extreem voorbeeld zie je soms wel bij stills van de MotoGP..
Daar ligt de band onder aan de velg zo plat op het asfalt, dat het lijkt alsof de velg contact maakt.

Een autobandplaatje geeft trouwens ook een aardig beeld:

full


Bij motorbanden is dit nog belangrijker.
(noodzakelijkerwijs meer rubber op de weg moeten krijgen in bochten)
 
Laatst bewerkt:
Kort stukje uit Motorrad over de Vince Duecinquanta 250cc 2takt,mooie is dat
deze aan de EU4 norm voldoet wat betreft uitstoot,wel even een stevig prijskaartje,namelijk 40000,- euri en dat voor een 250cctje,alhoewel als je tegenwoordig de prijzen ziet voor
de ouwe 2takt meuk is het straks nog goedkoop. :)
Even linksboven op de rode balk drukken voor de tekst.
Bilder: Vins Duecinquanta
 
Laatst bewerkt:
Kleine nuance, hij zou aan Euro4 moeten voldoen omdat hij geinjecteerd wordt nadat de uitlaatpoort gesloten is. Volgens de fabrikant. Er staat niet dat hij daadwerkelijk aan de norm voldoet.
Maar ik wil hem toch wel proberen, Euro norm of niet.
 
Op de een of andere manier vind ik hem optisch niet helemaal geslaagd.
Ben ik wel met je eens,voor de centen had er op zijn minst een dubbele voor rem op mogen zitten,en een wat meer exotisch uiterlijk,en een mooiere vorm van de tank,het gesloten plaatwerk doet mij denken aan een Honda cbr uit de eind jaren 80 :Y
Maar goed het is ieder geval een poging de 2 takt nieuw leven in te blazen,en daarom verdienen die mannen een vette plus. :Y *O* *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik was gisteren ff aan het kijken op Mobile.de,wat zijn de vraagprijzen omhoog geschoten voor 2 taktjes daar,ik kon al geen RD500 meer vinden voor onder de 10000,-,zelfs de 350 zit al rond de 5000,- en hoger.Ik had al mijn 2taktjes moeten houden blijkt achteraf ;( :Y
 
Ik was gisteren ff aan het kijken op Mobile.de,wat zijn de vraagprijzen omhoog geschoten voor 2 taktjes daar,ik kon al geen RD500 meer vinden voor onder de 10000,-,zelfs de 350 zit al rond de 5000,- en hoger.Ik had al mijn 2taktjes moeten houden blijkt achteraf ;( :Y

De jawa's worden ook snel duurder.. Op marktplaats vragen veel mensen jawa's te koop die via een tussenpersoon terug naar CZ gaan..
Toen ik van de zomer op de terugweg 2 dagen Tsjechië pakte, had ik meerdere malen mijn motor goed kunnen verkopen..
 
De jawa's worden ook snel duurder.. Op marktplaats vragen veel mensen jawa's te koop die via een tussenpersoon terug naar CZ gaan..
Toen ik van de zomer op de terugweg 2 dagen Tsjechië pakte, had ik meerdere malen mijn motor goed kunnen verkopen..

Had dat maar gelijk gedaan :Y ,kan je eindelijk eens een fatsoenlijke 2 takt aanschaffen :P ;)
 
Laatst bewerkt:
Zag bij de boekhandel een interessant artikel in een Duits klassieke motorblad. Stond een vergelijk in tussen een NS400 -RG 500 en een RD 500.

Das idd interessant, ff scannen en hier delen ;)

Wie gaan er zondag allemaal naar de nationale 2taktdag in moergestel?

Ik ga wel ff kijken en neem de guzzi ts mee.
 
Heb het blad alleen maar even doorgebladerd, ben niet zo'n ster in het Germaans. Heb wel de tabellen en scores even bekeken en was toch enigszins verrast door de conclusie...
 
Heb het blad alleen maar even doorgebladerd, ben niet zo'n ster in het Germaans. Heb wel de tabellen en scores even bekeken en was toch enigszins verrast door de conclusie...

En die was?
Eigen mening,Honda heeft het beste rijwielgedeelte,Suzuki heeft het beste motorblok,Yamaha heeft het sterkste middengebied en zit wat motor betreft tussen de Suzuki en Honda in.Algemeen vind ik de RG de beste,Yamaha op plaats 2 en Honda op plaats 3,puur omdat bij een 2 takt de motor het belangrijkste is,en daar blijft de Yamaha
wat op achter en is de Honda onderin een futloos apparaat. :Y
De beste motor zou een Honda met Suzuki blok zijn.
Kan het weten ,ik heb van alle 3 meerdere motoren in bezit gehad. :Y :]
 
Laatst bewerkt:
En die was?
Eigen mening,Honda heeft het beste rijwielgedeelte,Suzuki heeft het beste motorblok,Yamaha heeft het sterkste middengebied en zit wat motor betreft tussen de Suzuki en Honda in.Algemeen vind ik de RG de beste,Yamaha op plaats 2 en Honda op plaats 3,puur omdat bij een 2 takt de motor het belangrijkste is,en daar blijft de Yamaha
wat op achter en is de Honda onderin een futloos apparaat. :Y
De beste motor zou een Honda met Suzuki blok zijn.
Kan het weten ,ik heb van alle 3 meerdere motoren in bezit gehad. :Y :]


Eigenlijk had ik ook verwacht dat de volgorde zou zijn zoals jij beschrijft. Echter kwam de NS op de 2e plaats, met maar 1 punt verschil tov de RG, de RD kwam op de derde plaats met een aantal punten minder dan de NS. De NS scoorde inderdaad goed op kwaliteit/afwerking en rijwielgedeelte. Zelf heb ik een NS (en een RD250 en een GT750) en was dus blij verrast dat deze zo positief getest was. Een beetje futloos is deze inderdaad wel, tot je de 7.000 toeren haalt en de ATAC opent. Dan zit je zo op de 10.000 rpm. Werkt best wel verslavend.
 
Tja het is ook maar de mening van de persoon die de testen uitvoert,en zijn het oudere motoren
waarvan de 1 misschien beter de jaren heeft overleeft dan de andere.Ik heb 4 RD500,s gehad,
waarvan 1 met maar 6000km op de teller,en dat verschil merk je goed vergeleken met de andere RD,s waarvan 1 48000kmop de teller had staan.
NS400 heb ik er 3 van gehad,de laatste had andere inlaat membranen,dat was een merkbaar verschil deze trok bij lage toeren een stuk beter dan de NSen met originele membranen.
Dat was de beste NS die ik gehad heb,deze stuurde ook heel goed.Maar was ook van
een echte liefhebber geweest die er erg zuinig op was.Van die NS heb ik wel spijt dat ik die verkocht heb.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan