Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

ETV Rijdert...
idd, hier "Restoratione totale"...
En t kriebelt al, het niet rijden op di Signorina...
Morgen maar op de motorscootert...
Succes, AJ
 
Zo het zachte weer benut voor eindejaars km's rundumhause.
Weer even afgekickt.
Het was genieten, en daarmee reden om meer in de machine te investeren.
De net nieuwe Scorpion trail 2's doen het lekker na 13000km metzeler tourance (van 2010).

Nu algehele inspectie, grote beurt en klaar maken voor een serieus lange rit na de winter
Ik loop al tijden met noordkaap dromen te stoeien, wie weet.

Voor nu stap ik eruit, en wens iedereen mooi uiteinde en een geweldig (motor)2018.
 
Fijne 2018 allemaal!

Hm, sinds een tijdje is mijn EFI-lampje vrolijk aan het knipperen, eerst ging het soms weer weg maar nu blijft hij continu knipperen zolang de motor loopt. Na aansluiten van de diagnostic plug blijkt het code #34 te zijn, een van de bobines van de achterste cylinder dus.

Ik merk echter helemaal niets tijdens het rijden, de motor loopt gewoon soepel zowel tijdens stationair, cruisen en acceleratie. De bougies zagen er ook allevier hetzelfde uit toen ik die vorige week vervangen had. (al neem ik aan dat dat doordat er 2 in dezelfde verbrandingskamer zitten niet direct heel veel zegt).

Is er een manier om de foutcode te resetten, zodat ik kan zien of deze weg blijft of weer terug komt? Ik vind alleen hoe je de service-melding reset, maar niets over opgeslagen foutcodes.

De bobine(s) vervangen of in ieder geval vast op voorraad lijkt me sowieso nuttig, heeft iemand toevallig ervaring met dit setje van eBay, of heb jij nog wat liggen @StanleyBobly? :)
 
Fijne 2018 allemaal!


De bobine(s) vervangen of in ieder geval vast op voorraad lijkt me sowieso nuttig, heeft iemand toevallig ervaring met dit setje van eBay, of heb jij nog wat liggen @StanleyBobly? :)

Ook vanuit Ridderkerk een ieder een voorspoedig en veilig 2018 gewenst.

Ik heb dat ebay setje ook overwogen, maar na veel lezen en studeren toch besloten om ze zelf te gaan maken. De NGK bobines, Fiat Brava kabels en bougiedopjes zijn binnen. Ik wil proberen adaptertjes te maken met behulp van een metalen staafje (al dan niet met schroefdraad) van koper, zilver of rvs met aan beide kanten een bougie dopje, zodat ik gemakkelijk tussen de originele bobines en de NGK's kan wisselen. In dat geval kan ik namelijk al mijn bobines vervangen en de originele die nog goed zijn als reserve bewaren.

De spullen komen hier vandaan :

NGK Bobine 2-polig (48031)
Bougie NGK schroefdopjes 4 stuks | mPartz.nl
Fiat Brava 182 1.4 Resistive Cable Genuine Cambiare Ignition Cable HT Lead Kit | eBay

Ik ben er nog niet helemaal uit welk metaal ik ga gebruiken voor de adaptertjes. Volgens mijn beredenering maakt de weerstand hiervan niet zoveel uit (als die uiteraard maar laag is). De kabels zijn ook "Resistive" dus ik verwacht geen problemen met rvs staafjes, maar als ik koper of zilver kan vinden in de juiste maat, ga ik die gebruiken.

mvg,

Marco.
 
Ook vanuit Ridderkerk een ieder een voorspoedig en veilig 2018 gewenst.

Ik heb dat ebay setje ook overwogen, maar na veel lezen en studeren toch besloten om ze zelf te gaan maken.mvg,

Marco.

Hi mede-Marco :P

Vanwaar de beslissing om het zelf te maken? Betere kwaliteit, kostenbesparing of gewoon leuk om te doen? Als ik alles bij elkaar optel van jouw optie scheelt het namelijk maar zo'n €50 op een set van 4. Dat is natuurlijk niet niets, maar daarvoor is het wel plug & play :)
 
Hi mede-Marco :P

Vanwaar de beslissing om het zelf te maken? Betere kwaliteit, kostenbesparing of gewoon leuk om te doen? Als ik alles bij elkaar optel van jouw optie scheelt het namelijk maar zo'n €50 op een set van 4. Dat is natuurlijk niet niets, maar daarvoor is het wel plug & play :)

Voornamelijk omdat ik het leuk vind. Kostenbesparing speelde wel mee, maar inderdaad, door mijn drang om het zo goed en mooi mogelijk te doen lopen de kosten wel op. Kwaliteit speelt (nog) niet mee. Ik moet maar afwachten of mijn oplossing net zo goed werkt als een plug & play optie.

Marco.
 
@Chakotay: als je de achterste 2 even omwisseld en dan naar de foutcode kijkt zou het een andere moeten zijn.
Bij mij klopte de codes ook niet met de juiste bobine.
Code was voor de middelste achter, maar het bleek de 2de achter te zijn.

Italianen _O-
 
Natuurlijk allen de beste wensen!

Weinig storingen bij mij.
Na 4 weken stilstand wel starten maar uitvallen na 5 seconden.. deed ze 3 keer, daarna lopen als een zonnetje.
Dit doet ze niet na 1 of 2 weken stilstaan.

Tank maar ff vol gegooid, rijdt heerlijk.

Nu wachten op mooie dag om ff te toeren


Arjan
 
Caponisten...
Goede gezondheid, en mooie veilige kilometers...!

Hier ook lekker aan het klooien,
Voorpoten zwart laten spuiten en nieuwe olio, val en koffer beugels bjj de poedercoater,
Middenbok weer als nieuw...

Kan ze er weer 100.000km ertegenaan!

Groet, AJ
 
Laatst bewerkt:
Ook vanuit Druten een geweldig 2018 toegewenst.
Ben voor mijn Capo aan het kijken voor wat bagagehouders voor de zomer. Heb nu op het oog een Givi XS308 tanktas met quicklock systeem, een set Touratech waterproof Saddle bags 52 L en een Givi E45 Topkoffer (zo'n mooie retro rechthoek broodtrommel waar 2 helmen in kunnen). Nou vraag ik mij echter af of zo'n tanktas niet in de weg zit met strak insturen, heeft iemand van jullie tips voor wat te gebruiken en wat de beste bagage oplossing is voor 2 personen ?.....
 
Zelf heb ik de Ortlieb speedbags en een touratech tanktas en bagagerektasje.
Bevallen alle drie goed, maar de speedbags zijn maar 36 liter.
De tanktas is redelijk smal en zit behoorlijk naar achter. Ik heb hier geen last van met sturen.

Als ik vanuit een plek routes rij, dan gaat de tanktas er wel la eerste af en gooi ik alles in het bagage tasje :P

Op profiel.foto is tanktas en bagagerektasje te zien :)
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik de Ortlieb speedbags en een touratech tanktas en bagagerektasje.
Bevallen alle drie goed, maar de speedbags zijn maar 36 liter.
De tanktas is redelijk smal en zit behoorlijk naar achter. Ik heb hier geen last van met sturen.

Als ik vanuit een plek routes rij, dan gaat de tanktas er wel la eerste af en gooi ik alles in het bagage tasje :P

Op profiel.foto is tanktas en bagagerektasje te zien :)

Thnx Wout, zie afbeelding voor zadeltassen Touratech (by Ortlieb) 199,- voor de set bij LOUIS
full
 
Samouraizwaard: dat zijn mooie tassen voor een scherpe prijs. Mijn ortlieb speedbags ogen kleiner.
Ze zijn, tot nu, en ik gebruik ze al zeker sinds 2009 100%waterdicht gebleven.

Foto is een voorbeeld van mijn tassen
full
 
Waarom gaat ze weg? Ik ben ook aan het overwegen om de mijne weg te doen. Niet omdat het geen fijne fiets is maar omdat ik op de een of andere manier niet helemaal bevriend raak of zo. Heb er inmiddels 15000km mee gereden. Nogmaals rijen is prima maar.......
 
Zo weinig problemen met de Capo's dat het zo rustig is hier dan?

Alles goed met iederen hier?

Kadir alles flex en Oussie, goed om te lezen dat je nog steeds plezier hebt aan de black beauty. Fijnste motor die ik ooit heb gehad.
 
Laatst bewerkt:
Zo weinig problemen met de Capo's dat het zo rustig is hier dan?

Alles goed met iederen hier?

Kadir alles flex en Oussie, goed om te lezen dat je nog steeds plezier hebt aan de black beauty. Fijnste motor die ik ooit heb gehad.

Alles flex hiero.
Raid staat te slapen nu. Veelstu koud.

Zo nu en dan doorgaan met Capos fixen/helpen.. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan