Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb ook wel weer zin in goed weer ja, motor moet begin van t seizeon weer ff weg voor een klein onderhoudsbeurtje. en dan kan ik er weer tegenaan, kunnen we weer tripjes gaan plannen :)
 
Gisteren heeft de GSX mij even in de steek gelaten :'(

Ik ging naar huis (Utrecht - Deventer), en kreeg het toch wel wat te koud dus denk ik stop even bij de pomp bij hoevelaken.

Precies op de afrit viel de motor uit. Ik kon nog net de koppeling inhouden en zo op de eerste parkeerplek uitkomen. Ik ben zelf best handig, maar toen ik het olielampje zag branden raakte ik toch wel lichtelijk in paniek.

De motor olie was v/d week nog 'schoon' en nu best zwart, ik was bang dat er motorisch wat defect was.

Vriendin lief gebeld, die heeft bij een monteur een motorambulance aangeknoopt en mij opgepikt. Vier uur later was ik uiteindelijk thuis en de motor bij de werkplaats.

De monteur uitgelegd wat ik zelf allemaal gedaan heb en hij zou kijken wat hij voor mij kon doen.

Vandaag belde hij en verifierde dat ik het luchtfilter had vervangen. Ik gaf aan dat het klopte, hij zei: "je hebt de beugel verkeerd om gemonteerd". Het gevolg is dat er bijna geen lucht het filter in kan.

Blijkbaar kan je die beugel dus verkeerd om terug monteren, een tip voor de iemand die het luchtfilter zelf vervangt.. let even goed op hoe de beugel zit ;-)

Carbs zijn ook meteen gesynchroniseerd, maar god wat baal ik hiervan. Gelukkig zijn de kosten niet al te hoog, i had verwacht zuigerveren / kleppen die aan gort zouden zijn. maar het viel gelukkig mee.

Wel weer een leer momentje.. #sukkeldatikben
 
inmiddells veel aan de machine gesleuteld, het is allemaal wel redelijk 'idiot-proof' alsin, het kan maar op 1 manier goed gedaan worden, en toch zoiets stoms kunnen doen...

Morgen kan ik haar waarschijnlijk weer ophalen.. :-D
 
Vandaag belde hij en verifierde dat ik het luchtfilter had vervangen. Ik gaf aan dat het klopte, hij zei: "je hebt de beugel verkeerd om gemonteerd". Het gevolg is dat er bijna geen lucht het filter in kan.
Ik snap hem niet (of is het de afdekkap?), zie het nog wel voor me van vorig jaar. :?

full


Gelukkig viel het uiteindelijk mee voor je. *O* :t
 
Tjah, motor stil is olielampje aan. Da's logisch.
Pompje stop dan ook hè, net als alles dat gesmeerd moet worden trouwens.
 
... #sukkeldatikben
Niets sukkel aan ... kan gebeuren ...


Bij een van mijn auto's eens volgende gedaan;
Olie vervangen, oliefilter eraf.
Ok, motor even laten draaien om het nieuwe oliefilter te vullen ...
Hmmm ... duurt lang eer dat olielampje uitgaat ...
Hmmm ... motor effe stilleggen ens eens kijken.
Bij het uit de auto zetten van mijn linker voet, "plets" ... eu, olie???

En dan zie je die nieuwe oliefilter nog op de tafel staan |(



Maar ook eens na groot onderhoud op een van mijn GSX F'en;
Alles eraf en ook de tank want bougies en kleppen moeten ook.
Olie, oliefilter, bougies vervangen. Kleppen gesteld.

Ok, even laten draaien om het oliefilter te vullen om dan het oliepeil te kunnen controleren.

Motor slaat even aan, gevolgd door een beetje gepruttel ... en dan valt ie helemaal uit.
Meerdere startpogingen volgen ... niets ... shit, batt is nu te plat ...

Ok, no stress, lader aankoppelen, half uurtje wachten om opnieuw te proberen, dan vind ik wel het probleem.

Hmmm ... wat kan ik intussen doen om de tijd te doden?
Aha! Ik weet het, ik zal intussen de tank al terugplaatsen, dan moet dat later niet meer. Wat een goed gedacht van mijzelf.

En terwijl ik de tank in mijn handen heb flitst het door mijn hoofd,
"REALLY?!?!, Heb ik echt proberen te starten zonder tank?!" _O-
 
Als ik de motor wil laten lopen op een losse benzinetank (ivm carbreiniger die niet in gecoate tank mag) welke slang(en) moet ik dan aansluiten? Ik dacht diegene die naar rechts gaat of naar achteren vanaf op de motor gezien. Rest op de feitelijke tank gelaten maar toen liep die wel heel belabberd?
 
Wat waren uberhaupt de standen van de kraan ook alweer?
full


Op foto naar onder on? Naar rechts/achteren pri en naar links/voren res?
 
Laatst bewerkt:
Oke dank voor je vlotte reactie!

Slang naar links/ voren is dan van de reserve?

Heb recent de kuip weggedaan en vergeten kraanstanden te noteren ;)
 
Vanochtend de motor opgehaald, die beugel is het niet, maar die van de zekeringbox. die kun je zo monteren dat hij de inlaat behoorlijk blokkeert...
O-) O-)
Ook wel eens zoiets gehad, maar zadel eraf en verbazing alom. :Y
Een motorfiets is echt een enorme omgekeerde stofzuiger. Zoveel licht per seconde. :}
Ha, herkenbaar. Zo heb ik ooit inderdaad mijn Vespa Ciao half uit elkaar gesloopt, tot ik de benzinekraan op reserve zetten! :') _O-
:^

Mijn Chinese qua half gesloopt, dodemansknop geruineerd..
Was de afname met nog een bodem benzine in de tank niet mogelijk. Ontwerpfoutje. :+

Gelukkig scheurde die tank kapot na een paar maanden en kon ik een nieuwe trillingsbestendige versie aanschaffen voor weinig.
 
Laatst bewerkt:
Man man man, vanavond op weg naar huis zag ik geen flikker! En (misschien nog wel kwalijker) dat ik op die ene 80 weg het vizier even dichtklapte, met geknepen tranende ogen tegen de wind rijden is ook maar zo zo, de weg niet eens meer. Tegen de tijd dat ik die lip weer gevonden had en het vizier open was ik net niet over de middenlijn heen. Beetje mazzel met rare rijtijden en het daarbij komende gebrek aan verkeer dus.

Dus wat leren we hiervan? Morgen maar even de rood witte stok meenemen.
 
Man man man, vanavond op weg naar huis zag ik geen flikker! En (misschien nog wel kwalijker) dat ik op die ene 80 weg het vizier even dichtklapte, met geknepen tranende ogen tegen de wind rijden is ook maar zo zo, de weg niet eens meer. Tegen de tijd dat ik die lip weer gevonden had en het vizier open was ik net niet over de middenlijn heen. Beetje mazzel met rare rijtijden en het daarbij komende gebrek aan verkeer dus.

Dus wat leren we hiervan? Morgen maar even de rood witte stok meenemen.


of lane assist installeren :+

Ik ben bril dragend.. en dan heeft pinlock ook geen zin. Als de boel dan beslaat zie ik echt niets meer. Ik heb dezelfde angsten al 2x uit gestaan op een 50 weg (met tegenliggers) en dat is zeker niet grappig..
 
Haha, Lane assist :P
Die pinlock heb ik wel, maar die helpt niet tegen beslaan van de buitenkant.
Daar heb je van die goedjes voor dat het water er zo af parelt, maar die goedjes trekken dan weer enorm stof en haren aan in huis, zodat je weer niets ziet bij het eerste zonnetje..

Ik zie alleen het verband even niet, ja die pinlock voorkomt niet dat je bril beslaat. Maar het houdt iig wel heel lang je vizier van binnen schoon. (zelfs bij extreem mistig weer als gisteren als je vers onder de douche vandaan je helm in wurmt.)
 
Haha, Lane assist :P
Die pinlock heb ik wel, maar die helpt niet tegen beslaan van de buitenkant.
Daar heb je van die goedjes voor dat het water er zo af parelt, maar die goedjes trekken dan weer enorm stof en haren aan in huis, zodat je weer niets ziet bij het eerste zonnetje..

Ik zie alleen het verband even niet, ja die pinlock voorkomt niet dat je bril beslaat. Maar het houdt iig wel heel lang je vizier van binnen schoon. (zelfs bij extreem mistig weer als gisteren als je vers onder de douche vandaan je helm in wurmt.)

Ouderwetse Turtlewax, de groene fles is op kalk basis oid.
Voor je je pak aan trekt even je vizier insmeren, daarna is het al droog wrijf je het zo weg.
Vanaf 50 km/h ongeveer altijd schone helm. ;)

Ook goed om beestjes en vlekken mee weg te poetsen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan