Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag mijn eerste motor opgehaald!! :) :]
Een Yamaha XJ900S Diversion van 2002 met 22000km.

full

full
 
Laatst bewerkt:
Het kan als je naar het rechtse van de menu-balk gaat, Meer.Dan naar documentenlijst en kun je daar je foto toevoegen.
Evengoed gefeliciteerd met je 900 Diversion, zijn goede fietsen, :t
 
Gefeli Ellen :t nu op naar AVD!

heb even gegoogeld, en is een mooie fiets Robert B :t
rij je ermee door deze winter, of ´bewaar´ je m toch liever i.v.m. de pekel? :)

leuk om te zien dat ondanks de pekel en kou er nog steeds gereden word :t :]

Gr
Lonewulf
 
@ Lonewulf ik rij pekelvrij dus mooi weer en geen pekel dan pak ik hem voor een ritje.
Voor woon-werk word meestal de auto misschien af en toe met de motor.
 
Laatst bewerkt:
leuk om te zien dat ondanks de pekel en kou er nog steeds gereden word :t :]
Zo 'leuk' is het niet in de winter hoor, maar ik vind 't zonde van mijn auto 'm door de pekel te raggen. Als 't moet moet het, maar liever niet. :N.
@ Lonewulf ik rij pekelvrij dus mooi weer en geen pekel dan pak ik hem voor een ritje.
Voor woon-werk word meestal de auto misschien af en toe met de motor.
Voor mij dus net andersom. Daarnaast is een auto voor een filetraject niet de slimste oplossing en met de dubbel brandstofverbruik ook financieel de beste optie.

Maar daarom zijn de meesten van jullie ook aan het motorrijlessen :Y
Het A1, A2 en A rijbewijs heeft het er echter niet echt handiger, leuker, veiliger (denk ik) en zeker niet goedkoper op gemaakt voor iedereen die jonger dan 24 al motor wilt rijden en niet beperkt wilt blijven rijden.

Succes allemaal, in 2018 moet gáát het gebeuren!!
 
Laatst bewerkt:
... Het A1, A2 en A rijbewijs heeft het er echter niet echt handiger, leuker, veiliger (denk ik) en zeker niet goedkoper op gemaakt voor iedereen die jonger dan 24 21 al motor wilt rijden en niet beperkt wilt blijven rijden.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo? Je moet toch 24 zijn voor je op een 'volle' motorfiets mag rijden?
vanaf 18 A1, vanaf 21 A2 en vanaf 24 A, of is dit alweer veranderd?

Uhhmmm.... Ja . 't Ligt er alleen aan of je nieuwe motorrijder bent of al ervaring hebt opgedaan op een licht machientje.
Als doorstromer kun je inderdaad op 22 jarige leeftijd examen doen.
Met die code 80 is er alweer iets veranderd. Ik ga me er wel in verdiepen tegen de tijd dat mijn kinderen rijles gaan nemen.
Een oerwoud van regels en constructies.

Voor wie op 18 wilt gaan rijden en maar één extra motor wilt kopen voor de eerste jaren is onderstaande constructie de handigste toch?
1) Op 18 jarige leeftijd een A1 rijbewijs halen en een 125 cc fietsje kopen.
2) Op 20 jarige leeftijd een A2 rijbewijs halen met code 80, waarbij alleen praktijkexamne gedaan hoeft te worden (A2 fiets kopen of nog effe lekker door blijven crossen op de 125 cc fiets).
3) Wachten tot op 22 jarige leeftijd de code 80 vervalt en je hebt een volwaardig A op zak (zonder extra examen).

Dit zie ik zo goed toch?
In totaal 1x theorie, 2x praktijk en na 4 jaar (dus bij 22 jaar) op de volle A motor?
 
Laatst bewerkt:
Hoezo? Je moet toch 24 zijn voor je op een 'volle' motorfiets mag rijden?
vanaf 18 A1, vanaf 21 A2 en vanaf 24 A, of is dit alweer veranderd?

Uhhmmm.... Ja . 't Ligt er alleen aan of je nieuwe motorrijder bent of al ervaring hebt opgedaan op een licht machientje.
Als doorstromer kun je inderdaad op 22 jarige leeftijd examen doen.
Met die code 80 is er alweer iets veranderd. Ik ga me er wel in verdiepen tegen de tijd dat mijn kinderen rijles gaan nemen.
Een oerwoud van regels en constructies.

Voor wie op 18 wilt gaan rijden en maar één extra motor wilt kopen voor de eerste jaren is onderstaande constructie de handigste toch?
1) Op 18 jarige leeftijd een A1 rijbewijs halen en een 125 cc fietsje kopen.
2) Op 20 jarige leeftijd een A2 rijbewijs halen met code 80, waarbij alleen praktijkexamne gedaan hoeft te worden (A2 fiets kopen of nog effe lekker door blijven crossen op de 125 cc fiets).
3) Wachten tot op 22 jarige leeftijd de code 80 vervalt en je hebt een volwaardig A op zak (zonder extra examen).

Dit zie ik zo goed toch?
In totaal 1x theorie, 2x praktijk en na 4 jaar (dus bij 22 jaar) op de volle A motor?
Als je een A2 rijbewijs bezit voorzien van een code 80 op 21(want dan kan dit pas) jarige leeftijd mag je pas met 24 op een A motor rijden.Alleen je hoeft geen nutteloos A examen te rijden dus kost het minder dan een 20 jarige die het A2 rijbewijs heeft gehaald die dus wel op 22 jaar een A examen moet afleggen om op een A motor te mogen rijden ..........een lang verhaal :X kortom het kost dan opnieuw centjes.
 
Laatst bewerkt:
@idoby en @MomoF1
idd misschien een vinger tegen je remhendel, al denk ik niet dat dat bij langzame oefeningen goed is voor je stabiliteit. In de langzame oefeningen is de achterrem je alles: ook als je per ongeluk meer gas geeft kun je dat bijremmen volgens mij.

Gefeliciteerd Joost!
En ja, achterrem is ook niet onbelangrijk. Ik vond het bij slalommen vooral lastig het gas constant te houden...
 
Beste wensen voor 2018 allemaal! En natuurlijk op een mooi eerste motorseizoen voor velen van ons :)

@Robert, mooie motor!
 
Vandaag lekker met een groep van 14 man stukje rond gereden en een kleine fotoshoot gehouden. Ben zo blij met mijn rb ook al is het in winter! :)
Ik wens iedereen veel succes met je lessen en je kunt het! Niet opgeve.
 
ook ik knal hier lekker rond op mijn gsx600f.. verwarmde handschoenen, motor sjaal.. prima te doen :) lekker genieten :)


Het aantal lessers zal wel minder zijn gok ik zo..
 
Laatst bewerkt:
Tijdens de snelle slalom trek ik automatisch aan de gas waardoor ik geen constante snelheid kan aanhouden. Dit heb trouwens ook bij de andere oefeningen. Bijvoorbeeld bij de halve draai rechtsom. Hierdoor schiet ik vooruit waardoor ik het niet aandurf.
De langzame slalom begrijp ik eigenlijk wel, maar het is even een kwestie van oefenen.

Wat helpt is, als je je rechterhand iets naar rechts zet zodat je je pink op het stuurgewichtje hebt. Daarmee is het gemakkelijker om het gas constant te houden.
 
Wat helpt is, als je je rechterhand iets naar rechts zet zodat je je pink op het stuurgewichtje hebt. Daarmee is het gemakkelijker om het gas constant te houden.

Bedankt voor de tip, ik zal het de volgende keer proberen. Volgens mijn rijinstructeur is de goede positie altijd met de handen strak aan de binnenkant van het handvat. Tenminste, zo heeft hij het mij uitgelegd tijdens de eerste les.

Ik heb al twee weken niet gelest, moet het weer goed oppakken. Ben benieuwd hoe het rijden gaat met de windstoten :+ Ik ben ondertussen ook al voorzien van een motorschoen, motorjeans, handschoenen en een motorhelm *D
 
Laatst bewerkt:
normaal gesproken is dat ook wel een goede positie, maar als je je gas constant wil/moet houden is het handig om je hand iets naar buiten te verplaatsen zodat je (een deel van) het stuurgewicht in je hand hebt.

mijn instructeur noemde dat 'de cruise control' van de motor. want je kan het ook bij hogere snelheden gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan