Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Volgens mij is de interval bij 6000 km alleen de remvloeistof en rem onderdelen nakijken zo nodig vervangen.. Ik zie dat eigenlijk niet als een beurt maar meer een controle. bij 12.000 is het echte onderhoud. 18.000 weer een rem beurt en zo door. Dat valt allemaal wel mee.

Dat klopt, maar blijft toch een interval van 6000km.... :(
zo kom ik zeker 2x in het jaar bij de dealer. En dat met een "tour" motor.(De Versys 1000)
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is dan wel ruk ja. Tis dat vermoedelijk de garantie vervalt maar anders zou je de 6000 beurt makkelijk over slaan en bij de normale beurten mee laten nemen. Zeker als je fiets nog zo jong is of tijdig je beurten doet of laat doen. Dit lijkt me ieder geval een enorm korte inval. Had ook gelezen dat bij 48000 remleidingen vervangen dienen te worden en nog iets in de remklauwen.. Ze nemen weinig risico's ieder geval.
 
Met 6000 km onderhoud plegen is echt onzin.
Remmen controleren kan heel snel.
Remvoeringen dik genoeg?.....check.... klaar.

En remleidingen moeten bij vrijwel alle motoren met rubber leidingen.
Bij een x Aantal km vervangen worden.
Omdat rubber verouderd.

Normaal onderhoud iedere 12000 km kan zonder problemen.
 
Met 6000 km onderhoud plegen is echt onzin.
Remmen controleren kan heel snel.
Remvoeringen dik genoeg?.....check.... klaar.

En remleidingen moeten bij vrijwel alle motoren met rubber leidingen.
Bij een x Aantal km vervangen worden.
Omdat rubber verouderd.

Normaal onderhoud iedere 12000 km kan zonder problemen.

Ook dat klopt. Maar als ik een nieuwe motor trouwens ook auto, koop hou ik me gedurende garantie periode aan de onderhoudsintervallen.
 
Ok,. Vanmiddag test gereden op een 2017 z1000sx,. Wat een leuk speelgoed is het,..
Als iemand een. V-max wilt,.. die gaat er uit en er komt een 2018 sx voor terug, tour & performance pakketje, lelijke taartschapding er af,.

Nog ff 1 klein vraagje hier,. Aan het einde van de toeren teller, en boven de gear indicator zit een geel/oranje lampje,. Waar is die voor ???
 
Ok,. Vanmiddag test gereden op een 2017 z1000sx,. Wat een leuk speelgoed is het,..
Als iemand een. V-max wilt,.. die gaat er uit en er komt een 2018 sx voor terug, tour & performance pakketje, lelijke taartschapding er af,.

Nog ff 1 klein vraagje hier,. Aan het einde van de toeren teller, en boven de gear indicator zit een geel/oranje lampje,. Waar is die voor ???

Shiftlight?
 


Aahh,.. dat zou best wel es kunnen,. Logische plek er voor,..

net ff de owners manual gedownload van een 2017,. en in de nederlandse handleiding staat ,. een indicator voor omhoog schakelen (geel) ,. shift light it is,.
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb een H2 SX SE besteld en de Z1000SX 2014 ingeruild.
Ik heb mijn 2014 SX voor een 2017 KTM 1190 ingeruild 8-) :9 :] :}

1e51kp.jpg
 
Bij deze meld ik mij hier aan in dit topic.
Vandaag een Z1000SX gescoord! *D Het is het 2014 model geworden.
Ik ga hem waarschijnlijk eind volgende maand ophalen.
Ben nog bezig met de schuur bij ons. Zodra die klaar is kan de SX erin. 8-)
Kan niet wachten, hoop dat ik het schuurtje eerder klaar heb.



1606hee.jpg


24ngtgl.jpg


2mzi5cg.jpg
 
Mooie motor Stefan!!

Zelf ook aan het kijken voor een SX, had mijn zinnen gezet op een FZ1 Fazer,maar nadat ik de SX wat vaker had gezien lijkt me dat ook een goede kandidaat. Kom van een R6 af maar met (lange) toerritten ging voor mij de schik eraf,zit positie en bagage mogelijkheden zijn niet best. En dit jaar toch weer wat meer ritjes doen.

Als het weer wat beter weer word eens een ritje maken op beide.

Zijn er meer mensen die voor deze keuze stonden?

gr.
 
Thanks. Ik ben er ook erg blij mee.
Ik had precies hetzelfde als jij. Kom van de 1000rr fireblade af. Opzich een erg fijne motor, maar op de langere tourritten begon de zithouding me tegen te staan. Bagage kon ik er wel prima op kwijt. Ik verwacht dat het bij deze hetzelfde zal zijn. Gewoon een tanktas met een rear tail bang.

Vind het een erg mooie motor. Maar de 2014 modellen rijden wel ietsje anders. Ik heb op een 2012 en 2014 gereden en merkte wel verschillen. Sowieso de remmen. Die zijn wat directer. In de laatste versnelling draait hij iets minder toeren op de snelweg. Maar dat is ongeveer 500 toeren verschil bij 140kmph?! En het zadel. Ik merkte op de 2012 dat ik naar voren schoof en elke keer opnieuw naar achter ging verzitten. Heb niet meer dan 20 km op beide gereden en dat waren eigenlijk direct de dingen de ik opmerkte. Ben benieuwd komend seizoen. Dan kunnen we er echt wat van gaan zeggen. Heb er wel zin in. Dat is zeker.
 
ik ben benieuwd ga zaterdag bij hans van wijk proefrijden op een nieuwe z1000sx
ik hoop dat die een leuke prijs kan maken wil voor een z1000sx performance gaan
 
de proefrit is zeker bevallen het is een heel verschil met de z750 waar ik nu op rij
alleen de prijsonderhandeling valt mij nog even tegen volgens mij willen ze er niet vanaf
 
het onderhandelen heb toch nog zin gehad vandaag een zwarte z1000sx performance gekocht met wat extra,s
sliders op het blok en vooras, een gpssteun met aansluiten gps, handvatverwarming
als het goed is wordt die 17-02 afgeleverd
ga alleen nog kijken voor een korte kentekenhouder
 
Laatst bewerkt:
Nog een paar nachtjes onrustig slapen, gefeliciteerd! :t

Het wordt steeds "groener" op straat, zelfs met een zwarte...
 
Zijn er al z1000sx rijders die de remleidingen preventief vervangen hebben ? Volgens het onderhoudsschema moet je dit om de 4 jaar doen .Ik heb de remvloeistof vervangen en merk toch op dat ik de hendel steeds verder kan inknijpen ,ongeveer 3cm van het handvat op stand 1(verste stand) .Mijn z1000sx is van 2012. Hebben hier meer leden last van ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan