Triumph Street Triple topic deel 24

Goedenavond, ik ben stiekem toch weer aan het kijken naar een street triple en ik vroeg me af of er hier mensen zijn die de street triple r vs de rs hebben getest?
En wat de bevindingen dan zijn;)
 
Ik moet binnenkort langs een dealer om mijn street te laten begrenzen, verder wil ik misschien ook de vertanding aanpassen zodat die wat minder toeren maakt bij het rijden op de snelweg. Wat is jullie ervaring met dealers in de regio Gelderland? Kunnen jullie een dealer aanbevelen?

Hebben jullie misschien ervaring met Brabant Motors? Dit is geen officiële dealer, maar zit wel dicht in de buurt.
 
Hoop niet dat het voor A2 is, want een street heeft meer dan 70kw..

Voor A2 inderdaad, street heeft op de krukas meer dan 70kw aan vermogen, op het achterwiel gelukkig niet dus kan die begrensd worden en kan ik er legaal op rijden. Mijn verzekeringsmaatschappij staat die toe met een uitdraai.
 
35kW-wetgeving
Met het 35kW / A2-rijbewijs mag een motorrijder rijden op een motor met maximaal 35kW vermogen, waarbij in acht genomen moet worden dat naast dit vermogen, het vermogen per kilo niet meer dan 0,20kW mag zijn. Een motor van 175kg en 35kW voldoet hier precies aan (35kW:0,2kW/kg=175kg). Is de motor geknepen naar 35kW, dan mag de motor origineel niet meer dan het dubbele vermogen hebben (70kW). Stel dat je een 55kW motor knijpt naar 35kW, dan mag dit natuurlijk wel, het gaat er om dat een motor niet meer dan 70kW vermogen mag hebben, voor je deze terug zet naar 35kW.
Sinds 31 december 2013 is het mogelijk om direct in te stromen voor het A2-rijbewijs als je 20 jaar bent, om op deze manier het A1-rijbewijs over te slaan. Na 2 jaar met het A2-rijbewijs te hebben gereden, kan men via een praktijkexamen uiteindelijk het volledige rijbewijs krijgen en daarbij de zwaarste motoren besturen.
 
De wetgever denkt daar toch anders over

Klopt! je rijdt verzekerd rond maar kan wel beboet worden voor het besturen van een voertuig wat oorspronkelijk meer heeft als 35kw aan vermogen. Ik ben niet bang om beboet te worden aangezien ik mij wel aan de regels houd in het verkeer en verder geen gekke dingen doe. Ik snap dat je dan alsnog aangehouden kan worden, maar dat risico neem ik graag. Zolang ik maar verzekerd rond rijd en dat is nu het geval met een uitdraai.
 
Heeft de verzekeraar je dat zwart op wit gegeven?
Anders kan het een duur grapje worden als je een ongeluk hebt met tegenpartij
Een verzekeraar wil NL het liefst nooit betalen dus grote kans dat ze ineens wat anders zeggen dan
 
verder wil ik misschien ook de vertanding aanpassen zodat die wat minder toeren maakt bij het rijden op de snelweg.

Dit snap ik nooit helemaal, als je laagtoerig wil rijden, dan haal je toch lekker je vrachtwagenrijbewijs? Je hebt een lichte, sportieve motor, dus gewoon lekker toeren draaien.
 
Ik moet binnenkort langs een dealer om mijn street te laten begrenzen, verder wil ik misschien ook de vertanding aanpassen zodat die wat minder toeren maakt bij het rijden op de snelweg. Wat is jullie ervaring met dealers in de regio Gelderland? Kunnen jullie een dealer aanbevelen?

Hebben jullie misschien ervaring met Brabant Motors? Dit is geen officiële dealer, maar zit wel dicht in de buurt.

Ik zit zelf bij Motor Centrum Eibergen, prima ervaringen mee. Triumph dealer trouwens, maar nog steeds niet dichtbij voor jou.
 
Hoewel het erg koud is, kruip ik er toch nog op als de temperatuur 8 graden aangeeft :D met het zonnetje erop is het nog heerlijk :]
 
Goedenavond, ik ben stiekem toch weer aan het kijken naar een street triple en ik vroeg me af of er hier mensen zijn die de street triple r vs de rs hebben getest?
En wat de bevindingen dan zijn;)
Heb de 765R gekocht maar ook op de RS gereden. Eerlijk gezegd merkte ik niets van meer pks of koppel bij de RS. Dat komt denk ik ook omdat de pks en koppel bij de R al ietsje eerder vrijkomen en pas bij hele hoge toeren de RS het verschil kan maken, als dat uberhaupt al direct merkbaar is. Qua motor vond ik de R meer bij mij passen. Iets meer straatgericht maar verwacht op t circuit ook ruim voldoende.

De RS is het prijsverschil zeker waard, vergis je niet, maar dan komt de vraag of je die extras wil. Ben je van plan dat er sowieso op te schroeven ga dan voor de RS. Vind je net als ik niet alle extras noodzakelijk, dan kun je net zo goed de R pakken. Achtervering bij de RS is higher spec maar stelmogelijkheden bij de R zijn ook in orde. De QS op de RS werkte wel erg goed maar die is ook achteraf op de R te zetten (fabrieksoptie).

Tenminste dit waren mijn overwegingen. Beide topfietsen :)
 
Op NieuwsMotor staat een artikel over een terugroep actie betreffende de hoofdremcilinder PR16. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat deze ook op de Street Triple RS gemonteerd zit.
Ducati en Aprilia heeft al een actie op touw gezet. Ben benieuwd wanneer en of wij ook aan de beurt komen. Heb een mailtje aan de importeur gestuurd. Ik zal het eventuele antwoord hier delen.

Hier een link naar het desbetreffende artikel:

Terugroepactie Brembo rempomp: recalls bij o.a. Ducati, Aprilia, KTM, MV...
 
Ik zit ook wel wat te gluren naar de 765. Triumph biedt af fabriek een flyscreen. Zijn er ook aftermarket alternatieven? Ik vind het model van triump wat klein. Mag van mij wat meer bescherming bieden.
 
je hebt voor de 675 een barracuda fly screen (dacht ook van triumph). Dat is wat hoger. Weet niet of die optie ook bestaat voor de 765 maar kan me niet voorstellen waarom niet.
 
Heb de 765R gekocht maar ook op de RS gereden. Eerlijk gezegd merkte ik niets van meer pks of koppel bij de RS. Dat komt denk ik ook omdat de pks en koppel bij de R al ietsje eerder vrijkomen en pas bij hele hoge toeren de RS het verschil kan maken, als dat uberhaupt al direct merkbaar is. Qua motor vond ik de R meer bij mij passen. Iets meer straatgericht maar verwacht op t circuit ook ruim voldoende.

De RS is het prijsverschil zeker waard, vergis je niet, maar dan komt de vraag of je die extras wil. Ben je van plan dat er sowieso op te schroeven ga dan voor de RS. Vind je net als ik niet alle extras noodzakelijk, dan kun je net zo goed de R pakken. Achtervering bij de RS is higher spec maar stelmogelijkheden bij de R zijn ook in orde. De QS op de RS werkte wel erg goed maar die is ook achteraf op de R te zetten (fabrieksoptie).

Tenminste dit waren mijn overwegingen. Beide topfietsen :)

Top dank je wel voor je uitgebreide uitleg:)
Gelukkig nieuw jaar!
 
Goedemorgen allemaal en de beste wensen voor 2018!

Ik heb een vraagje; mijn accu is aan vervanging toe en nu heb ik gelezen dat de accu van triumphs vaak rond de 3-4 jaar mee gaan. Is het verstandiger om een aftermarket accu te bestellen of gewoon de originele?
 
Ik deel die ervaring nog niet mbt die accu, echter weet ik wel dat als mijne de geest geeft, dat ik dan een lithium ion accu ga proberen. Bij vrieskou rijd ik toch niet. Makkelijke manier van gewichtsbesparing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan