*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Ik heb hem als eerste motor :) Juist omdat die afgifte zo soepel en geleidelijk gaat en ivm mn lengte.

Jan , je hebt in ieder geval 2 heel verschillende 900 cc motoren tot je beschikking

Ik vind het zelf met het brute ook wel meevallen al merk je wel dat er wel meer vermogen beschikbaar is als bij de TDM. Ik heb nu bij de ZX gekozen voor een 3 tandjes groter achtertandwiel. Benieuwd hoe dat gaat bevallen. En zoals ook al aangegeven; mijn keuze ook vooral ivm mijn lengte (1.96 mtr)
 
@Witte Reus: Welkom. En mooie aktie foto :t

En een ZX-9R als eerste motor ... pfff
Ik kwam van een GSX-1200 af en moest serieus wennen :X
daarom ook toendertijd een superbike stuur laten monteren om de boel onder controle te krijgen.
 
Ik vind het zelf met het brute ook wel meevallen al merk je wel dat er wel meer vermogen beschikbaar is als bij de TDM. Ik heb nu bij de ZX gekozen voor een 3 tandjes groter achtertandwiel. Benieuwd hoe dat gaat bevallen. En zoals ook al aangegeven; mijn keuze ook vooral ivm mijn lengte (1.96 mtr)

Je krijgt dan wel grotere afwijking op je km teller. Kennis van me heeft hetzelfde gedaan met z'n Z 1000 maar die heeft er een kastje tussen kunnen zetten om het verschil te compenseren. Ik weet niet of dat op een 9 ook lukt? Ik zelf vond de 9 met originele vertanding heerlijk rijden maar er komt een tijd dan wil je toch iets anders ;)
 
Je krijgt dan wel grotere afwijking op je km teller. Kennis van me heeft hetzelfde gedaan met z'n Z 1000 maar die heeft er een kastje tussen kunnen zetten om het verschil te compenseren. Ik weet niet of dat op een 9 ook lukt? Ik zelf vond de 9 met originele vertanding heerlijk rijden maar er komt een tijd dan wil je toch iets anders ;)


Speedohealer van Healtech
 
Je krijgt dan wel grotere afwijking op je km teller. Kennis van me heeft hetzelfde gedaan met z'n Z 1000 maar die heeft er een kastje tussen kunnen zetten om het verschil te compenseren. Ik weet niet of dat op een 9 ook lukt? Ik zelf vond de 9 met originele vertanding heerlijk rijden maar er komt een tijd dan wil je toch iets anders ;)


Ik heb er persoonlijk een andere oplossing voor, de naald verplaatsen in je teller :o
Heb zelf ook getwijfeld om naar een kortere vertanding te gaan maar uiteindelijk besloten dat het zo wel mooi genoeg is, vooral omdat je in de 1 nog lekker op t gas kan. En aangezien ik af en toe circuit rijd wou ik de 2 lekker lang houden omdat je die in veel bochten gebruikt ;)
 
Naald verplaatsen in je telker gsat echt niet werken,sls ik dat eens zo allemaal van jou lees zou ik niet zeggen dat je een motormonteur ben geweest
Zal me wel weer kwalijk worden genomen nou ja dan is het maar zo
De enigste die ik nog kan van dit forum zijn Rense,Ninjaturtle en Sjiefke :9~ en nog een persoon die al 10 of 12 jaar aan een blauw/paarse 9 aan het poetsen is
 
Laatst bewerkt:
Je bent in ieder geval weer lekker direct chef ! Maar ik zal je even updaten, ben nooit monteur geweest en beweer dat ook niet dus dat is een aanname die jij doet ;) Ben werkzaam geweest bij een kawa dealer.. zijn meer beroepen dan monteur.
Ik heb toch echt mijn naald verplaats en hierdoor de afwijking kunnen corrigeren, het is niet de 100 % werkende/ ideale manier maar het kan dus wel want ik heb het zelf.

Ik vind dat je nu al een paar keer erg onfatsoenlijk naar mij toe gereageerd hebt,maakt jou blijkbaar niks uit als ik het zo lees, vind dat een beetje respectloos en wil je daarom ook vragen om dit in het vervolg een beetje anders te doen.
Dat wij elkaar niet kennen mag er volgens mij geen invloed op hebben dat je gewoon een beetje fatsoen en een stukje respect kunt tonen.
Verder ga ik er geen gezeik om maken, mocht je dat wel willen dan mag je mij een pb sturen.
 
Je bent in ieder geval weer lekker direct chef ! Maar ik zal je even updaten, ben nooit monteur geweest en beweer dat ook niet dus dat is een aanname die jij doet ;) Ben werkzaam geweest bij een kawa dealer.. zijn meer beroepen dan monteur.
Ik heb toch echt mijn naald verplaats en hierdoor de afwijking kunnen corrigeren, het is niet de 100 % werkende/ ideale manier maar het kan dus wel want ik heb het zelf.

Ik vind dat je nu al een paar keer erg onfatsoenlijk naar mij toe gereageerd hebt,maakt jou blijkbaar niks uit als ik het zo lees, vind dat een beetje respectloos en wil je daarom ook vragen om dit in het vervolg een beetje anders te doen.
Dat wij elkaar niet kennen mag er volgens mij geen invloed op hebben dat je gewoon een beetje fatsoen en een stukje respect kunt tonen.
Verder ga ik er geen gezeik om maken, mocht je dat wel willen dan mag je mij een pb sturen.


Okee jou visie :Y ga het veel makkelijker maken ga hier helemaal niet meer reageren wens jullie nog Prettige dagen en een Goede Jaarwisseling :W :W
 
Je laat je in ieder geval niet kennen ofzo :X

Wens jou niks minder dan dat je mij wenst ;) zou het wel jammer vinden dat je hierom weg blijft maar dat is jou keuze
 
Hè, na een lange tijd mee te hebben gelezen in de zx9r topics heb ik maar eens besloten om mij te registeren @ MF. Ik post binnenkort wel foto's van mijn zx9r. Op het moment is mijn kawa nog standaard maar ik wil nog wel een paar simpele mods uitvoeren zoals, undertail, hugger, mono-seat. Ik zou graag ook de achterkant willen verhogen... wat zou de betere (betaalbare optie) zijn? Een andere schokbreker (nu orgineel), verkorte dogbones of beiden?
 
Heb zelf de achterkant verhoogd dmv andere dogbones, ben er prima te spreken over vooral omdat hij er beter van gaat sturen.
 
Eindelijk een weekje vakantie *D
en dus eindelijk tijd om verder te gaan met de 9

Een andere schokbreker (nu orgineel), verkorte dogbones of beiden?
Welkom, al vind ik een crisis helemaal geen fun.

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeee, geen verkorte dogbones.
Been there, done that. Na een week weer verkocht.
Nee, gewoon een paar ringen boven de schokdemper en de aansluiting op het frame.
Je zal verbaasd staan hoeveel een kleine verhoging al doet.
 
Ik zag deze zomer mijn oude negen nog terug op MP:

full


Deed toch een beetje pijn :')
 
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeee, geen verkorte dogbones.
Been there, done that. Na een week weer verkocht.
Nee, gewoon een paar ringen boven de schokdemper en de aansluiting op het frame.
Je zal verbaasd staan hoeveel een kleine verhoging al doet.
:^
Inderdaad, gewoon een paar ringen en klaar. Ik had er volgens mij drie opgegooid, iets van 6 tot 8 mm hoger en dat was prima.
Voordeel van het plaatsen van ringen, je kan wat spelen met de hoogte die je prettig vind. En dat voor een paar euro's. Of zoals in mijn geval gratis gekregen bij een autodealer die het leuk vond om te zien wat ik aan het proberen was :Y.
 
Laatst bewerkt:
Ik zag deze zomer mijn oude negen nog terug op MP:

[afbeelding]

Deed toch een beetje pijn :')

Nou ik zag mijn ex 9 laatst nog bij arie staan. Maar het deed me weinig. Was er na 7 jaar wel klaar mee. Ik hoop alleen wel dat ie een baasje krijgt die er net zo netjes mee omgaat als ik al die jaren gedaan heb dat verdient ie gewoon. Maar gezien de prijs zal de volgende eigenaar wel even op zich laten wachten -O-
 
Nu ik de reacties heb gelezen ga ik geen verkorte dog bones steken. Ik zal er eens een paar ringetjes op gooien. Bedankt voor de reacties!
 
Nu ik de reacties heb gelezen ga ik geen verkorte dog bones steken. Ik zal er eens een paar ringetjes op gooien. Bedankt voor de reacties!
Heb ik ook zo met ringen een cm omhoog stuurt 👍 nu nog tijd voor mooi weer😒
 
Ik kwam laatst deze oude filmpjes tegen op het internet. Mooie scores van de ZX9R *O*




 
Nu ik de reacties heb gelezen ga ik geen verkorte dog bones steken. Ik zal er eens een paar ringetjes op gooien. Bedankt voor de reacties!
Goede keuze :t . Zo uit mijn hoofd moet je ringen van 18 mm hebben. Ik kon ze niet bij de standaard bouwmarkt vinden.

Ik heb ook een kerst foto voor jullie, lekker groen ;)

[afbeelding]
Mooie fiets!!! Geen 9, maar zeker niet minder mooi :9~ :}
 
Heren, iedereen fijne kerst! (Ook jij Joop ;) )

Ik lees nog lekker mee de laatste tijd, maar vooral op mn mobiel. Ik moet even tijd maken om achter laptop te kruipen en de OP bij te werken met nieuwe leden en de filmpjes van Rense. Dat blijft klooien op een klein scherm...
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets!!! Geen 9, maar zeker niet minder mooi
Ik ben het niet met jou eens :P
Die 6 is technisch helemaal perfect; licht, klein, krachtige motor, super remmen, super vering, etc
Wegligging super, en met dat uitlaatje zit er ook een lekker geluid in :9
Maar mooi? :X
Ik ben meer een liefhebber van de ronde vormen, zodra ik deze 6 niet meer nodig heb gaat deze er direct uit. Lelijk hok

Terug naar de 9

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan