Honda CB1300 Superfour

Hierbij een foto van mijn CB:

full


V.w.b. de voorvork, daar heb ik al een nieuwe binnenpoot voor besteld en heb de motor maar meteen bij de monteur gelaten om eens goed na te laten kijken.
 
Enkele dagen terug mijn in juli gekochte cb1300 naar de garage gebracht omdat de voorvorkkering aan de rechterkant aan het lekken was.
Een nieuwe kering zou volgens mij de oplossing zijn. Woensdag kreeg ik een telefoontje dus ik dacht dat ze klaar waren en ik de motor op kon komen halen. Maar de monteur zei dat ze bij het losmaken van de binnenpoot uit de buitenpoot zagen dat de binnenpoot flink beschadigd was. Deukjes, krassen, er bleek zelfs aan gelast en of geslepen te zijn. Vervangen van alleen de kering zou binnen enkele km's weer een lekkage opleveren.

Tot op heden de vorige eigenaar (particulier gekocht) nog niet telefonisch te pakken kunnen krijgen. Ik wil hem wel vragen wie mogelijk aan de voorvork heeft gesleuteld.

Even flink balen ... en verder.
"
En wat maakt dat dan nog uit _O-
 
Niks , vorige eigenaren hebben vaak ook last van geheugen verlies :+
Laats nog een motor er bij gekocht..ook daar vond ik iets wat niet klopten.
De dealer heeft mij netjes in contact gebracht met de vorige eigenaar.
Hij heeft me dus netjes uitgelegd wat er ooit gebeurd was..beetje achtergrond info is dus nooit weg.
 
Laatst bewerkt:
Tijdje geleden mn Pan european (beetje off topic maar wel een Honda ) verkocht bij Motorzaak (noem geen namen), motor was na 2 dagen verkocht as is... dus geen garantie maar wel een mooie meeneem prijs (mijn inruilprijs op een nieuwe motor)
Nu is Motorzaak zo vriendelijk geweest om mijn telefoonnummer en adres ??? aan de nieuwe koper door te geven dus rara wie stond er bij mij aan de deur.....juist ja.
Goed die gast uitgelegd die een goede motor had gekocht altijd zn beurten gehad niet afgeragd en zo....

Na dat ie de 3e keer aan de deur stond begon ik me te ergeren dus heb m verteld dat ik de motor verkocht heb omdat ik er een flinke aanrijding mee heb gehad daarna weer is opgelapt alleen die vervelende tik in het blok hebben ze er niet meer uitgekregen, niets meer van die gast gehoord.

Dus niet altijd geloven wat een ex verkoper je verteld....
 
Vandaag zag ik dat het glas van de snelheidsmeter gescheurd is. Vandaar mijn vraag of iemand weet of en waar ik alleen het glas kan halen én of het makkelijk is om dit zelf te vervangen?

Ik snap dat het voor de techneuten hier geen probleem mag zijn, maar zelf ben ik geen monteur, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus hopelijk stelt dit niet veel voor.

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Vandaag zag ik dat het glas van de snelheidsmeter gescheurd is. Vandaar mijn vraag of iemand weet of en waar ik alleen het glas kan halen én of het makkelijk is om dit zelf te vervangen? Ik snap dat het voor de techneuten hier geen probleem mag zijn, maar zelf ben ik geen monteur, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus hopelijk stelt dit niet veel voor. Alvast bedankt voor het meedenken.
Heb je een naked CB1300 of een SA? Het glas van de tellers is één met de hele bovenkant, zeg maar je dashboardje. Wellicht heb ik er nog eentje voor een naked maar dan heb ik even jouw antwoord nodig. :Y
 
Ik neem aan dat de aluminium ring toch wel los gemaakt moet kunnen worden van de teller? Iemand ervaring hoe ik dit kan doen?
 
Ik neem aan dat de aluminium ring toch wel los gemaakt moet kunnen worden van de teller? Iemand ervaring hoe ik dit kan doen?
Dat is geen aluminium maar heel dun metaal (blik) en daardoor erg kwetsbaar :Y . En die eraf pulken heeft geen zin want het ruitje zit gelijmd in het zwarte plastic gedeelte daarachter :N .
 
Het dashboardje is redelijk eenvoudig te vervangen hoor. Je flyscreen zal er even af moeten. Zijn een bups schroefjes en gewoon aan de achterkant beginnen. Als eerste gaan die twee onderschaaltjes er af. Je kunt eventueel ook de hele tellerbak demonteren (twee boutjes onder de kroonplaat en de stekker loshalen in de koplamp) maar dat is niet strikt noodzakelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan