Yamaha MT-10

Sinds modeljaar 2017 is de mapping flink aangepast waardoor het on/of nagenoeg niet meer aanwezig is.
Zelf heb ik er helemaal niets van gemerkt. De inmiddels standaard quikshifter vind ik ook een prima aanpassing van de standaard uitvoering *O*


Pff, daar gaan we weer.
Ik ben nu bijna 10000km verder met quickshifter en ik vind het nog steeds geweldig.
Aan/uit valt reuze mee
 
Over het volhangen van een MT-10, stukje gelezen op een engels forum:

De vraag was iets in de trand van: weet er iemand nog een onderkuip en wat kuipen aan de zijkant en dan nog een ruit bovenop?

Antwoord van een snuggere andere Engelsman: ja, dat accessoire heet een R1 _O-
 
Ik snap waarom je dat raar vind, ik snap echter wel waarom dat bestaat. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een R1, maar (zoals een Zx10R mij vorige week deed helpen herinneren) ik houdt het met mijn polsen nog geen kwartier uit op die machines.
 
Deze superbike sets zijn al jaren in Duitsland erg populair. Eigenlijk vanuit de 100pk beperking destijds op nagenoeg alle sportmotoren gemonteerd voor een fijnere handling. Bij “lagere” snelheden had je namelijk nog meer last van je polsen en met zon stuur zat en zit je ook veel beter. De snellere nakeds had je toen niet.

Heb zelf met een FJ1200 en Kawa GPZ900R met LSL set gereden. Beviel prima!
 
Even de oma opzij zetten |(

Kwam nog wat filmpjes tegen op mijn telefoon die ik had gemaakt om het uitlaat geluid te vergelijken. Standaard en laser gp slip on.
Heb er even een kort filmpje van gemaakt.

Mochten er nog mensen opzoek zijn en niet hun cat willen verwijderen. Ik ben zeer te spreken over de laser. In het eggie klinkt die echt veel luider dan origineel! En voor mij van belang, hij heeft e-keur!

YouTube linkje

En nu maar hopen dat de winter snel voorbij is :]
 
Laatst bewerkt:
Even de oma opzij zetten |(

Kwam nog wat filmpjes tegen op mijn telefoon die ik had gemaakt om het uitlaat geluid te vergelijken. Standaard en laser gp slip on.
Heb er even een kort filmpje van gemaakt.

Mochten er nog mensen opzoek zijn en niet hun cat willen verwijderen. Ik ben zeer te spreken over de laser. In het eggie klinkt die echt veel luider dan origineel! En voor mij van belang, hij heeft e-keur!

YouTube linkje

En nu maar hopen dat de winter snel voorbij is :]


Klinkt goed. Over smaak valt niet te twisten en op zich is het een mooie slip-on, maar ik vind dat ronde design niet echt mooi staan bij de scherpe lijnen van de mt-10.
 
Ik had over de vorm ook mijn bedenkingen.
Echter valt het mij in het echt gelukkig reuze mee.
Ik begin het zelfs mooi te vinden haha :+

Heeft hier iemand al de 10000 km beurt uit laten voeren. Ik wil binnenkort een afspraak maken voor deze beurt en ben benieuwd wat ik een beetje kwa prijs kan verwachten? :P
Laat gelijk de handvat verwarming monteren die ik laatst al eens had gescoord.
ben wel benieuwd hoe die het doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik had over de vorm ook mijn bedenkingen.
Echter valt het mij in het echt gelukkig reuze mee.
Ik begin het zelfs mooi te vinden haha :+

Heeft hier iemand al de 10000 km beurt uit laten voeren. Ik wil binnenkort een afspraak maken voor deze beurt en ben benieuwd wat ik een beetje kwa prijs kan verwachten? :P
Laat gelijk de handvat verwarming monteren die ik laatst al eens had gescoord.
ben wel benieuwd hoe die het doen.

Dir van mij staat nu bij de dealer. Nog geen idee wat het gaat kosten.
Valt vast en zeker mee..
 
Heeft hier iemand al de 10000 km beurt uit laten voeren. Ik wil binnenkort een afspraak maken voor deze beurt en ben benieuwd wat ik een beetje kwa prijs kan verwachten? :P

Ik was €140,00 kwijt.
 
Ik was bijna 150 euro kwijt geloof ik voor de 10.000km beurt.

Al iemand die weet wat de 20.000 beurt gaat kosten? XD
 
10.000 beurt zal eind zomer wel zijn, 20.000 denk ik nog niet eens over.

Hij staat nu in de berging en eerste week januari zal ik de wielen eronder uithalen.
Het fluo geel gaat er van af ;( en ze worden weer zijdemat zwart :Y

De rest zal in de weken daarna ook onderhanden genomen worden, het grijs gaat eraf.....

(ik kan me nog bedenken de komende weken, maar ik denk het niet.....)

Ik hoop alleen wel dat op de motorbeurs eindelijk de nieuwe baracuda underbar spiegels er zijn *O*

Dan istie begin Maart wel af en klaar voor de zomer!!!!!!
 
Die van mij is vandaag opgehaald :+
Hadden een actie bij de dealer. Scheelt mij weer door de regen rijden.

Krijgt die een bijzonder kleurtje Hyro?
 
Allen de beste wensen!
Een vraagje gelijk in het nieuwe jaar;) zijn er hier personen die de overstap hebben gemaakt van een MT-09 naar een MT-10? en hoe is de ervaringen aangezien de 09 toch wel heel erg graag al vanaf laag in de toeren op 1 wiel rijdt, is de 10 een beetje vergelijkbaar ondanks dat het een 4 cilinder is? Misschien andere zaken die positief of negatief zijn?

Ben zelf aan het kijken naar de standaard MT-10 :]
 
Allen de beste wensen!
Een vraagje gelijk in het nieuwe jaar;) zijn er hier personen die de overstap hebben gemaakt van een MT-09 naar een MT-10? en hoe is de ervaringen aangezien de 09 toch wel heel erg graag al vanaf laag in de toeren op 1 wiel rijdt, is de 10 een beetje vergelijkbaar ondanks dat het een 4 cilinder is? Misschien andere zaken die positief of negatief zijn?

Ben zelf aan het kijken naar de standaard MT-10 :]
Ja, ik. Ik vind de 10 zwaar sturen in vergelijking met de 09. Zeker op lagere snelheden. Ik vind het motorblok van de 10 heel bokkig in vergelijking met die van de 09. Het verbruik is om te huilen in vergelijking met de 09. Daar waar een 09 zich prima thuis voelt in de binnensteden is dat met een MT-10 een ander verhaal (lees, de lompigheid op langzame snelheden, het blok genereert ook heel veel warmte, ik heb mijn 09 toendertijd nog nooit in de stad op rond de 110 graden gehad, de 10 geregeld).

Enige opzicht waarin ik de MT-10 beter heb ervaren dan de MT-09 is aan de hele sportieve zijde van de schaal. Vooral de vering van een 09 kan je al gauw niet meer bijhouden als het wat harder gaat in de bochten, de 10 kan ik mee lezen en schrijven als het in de bochten heel hard gaat. Maargoed, tegelijkertijd ben je dan wel voortdurend je rijbewijs aan het riskeren en ik ben er achter gekomen dat ik dat eigenlijk niet zo veel doe.

Hoe goed die wheelied kan ik je niet vertellen. Ik ben nog niet op het circuit geweest met mijn MT-10. ;)

Ga proefrijden zou ik zeggen.
 
Ik heb de proefrit eerst op de Mt10 gemaakt en gelijk erna op de mt09.

De Mt10 ligt idd stabieler in de bocht op hoge snelheden.
Hij stuurt inderdaad iets zwaarder dan de 09 maar nog steeds vind ik het niet te zwaar te noemen. De wielbasis van de mt10 is korter dan de mt09 wat hem weer wat speelser maakt. Dus niet zo zeer zwaarder in mijn ogen maar wel anders.

De mt09 leek wel erg saai toen ik overstapte vanaf de mt10. Maar dat zegt meer over de mt10. Want de mt09 is niet saai te noemen over het algemeen.

De mt10 wheelies zijn top. Goed beheersbaar en in de derde versnelling op het gas ook nog makkelijk te doen. Ik rijdt trouwens 99% gewoon in de STD modus.
Maar je kan er gewoon normaal woon-werk zonder gekkigheden mee rijden. Wheelies komen alleen voor als je in the mood bent ;)

Benzine verbruik is echt heftig als je relaxed wil touren. Rond de 60/80kmu rijdt je echt 1 op 10.
Snelweg met 120kmu rijdt je tussen de 1:18 / 1:22.
Ik doe voornamelijk woon werk verkeer en zie na 150km het lampje al aan gaan.

Ondanks meer power en iets zwaarder is hij wel heel makkelijk te rijden. Het is geen ongeleid projectiel als je het niet wil ;)
Maar hij kan t wel zijn :p
 
Die van mij is vandaag opgehaald :+
Hadden een actie bij de dealer. Scheelt mij weer door de regen rijden.

Krijgt die een bijzonder kleurtje Hyro?

Wielen reeds eraf gehaald, die gaan over 5 minuten naar de spuiter :Y

en of het een bijzonder kleurtje wordt? iets met wit zwart en yamaha geel ;)

maar nu eerst de wielen en voorspatbord zijdemat zwart, als ik weer eens tijd vindt worden de foto's wel gepost, staat nu zonder wielen op twee bokken, ziet er wat triest uit zo....... ;(

Uiteraard voor iedereen de beste wensen en een veilig doch spectaculair nieuwjaar!!
 
Zoiets ? O-)
full
 
Ja, ik. Ik vind de 10 zwaar sturen in vergelijking met de 09. Zeker op lagere snelheden. Ik vind het motorblok van de 10 heel bokkig in vergelijking met die van de 09. Het verbruik is om te huilen in vergelijking met de 09. Daar waar een 09 zich prima thuis voelt in de binnensteden is dat met een MT-10 een ander verhaal (lees, de lompigheid op langzame snelheden, het blok genereert ook heel veel warmte, ik heb mijn 09 toendertijd nog nooit in de stad op rond de 110 graden gehad, de 10 geregeld).

Enige opzicht waarin ik de MT-10 beter heb ervaren dan de MT-09 is aan de hele sportieve zijde van de schaal. Vooral de vering van een 09 kan je al gauw niet meer bijhouden als het wat harder gaat in de bochten, de 10 kan ik mee lezen en schrijven als het in de bochten heel hard gaat. Maargoed, tegelijkertijd ben je dan wel voortdurend je rijbewijs aan het riskeren en ik ben er achter gekomen dat ik dat eigenlijk niet zo veel doe.

Hoe goed die wheelied kan ik je niet vertellen. Ik ben nog niet op het circuit geweest met mijn MT-10. ;)

Ga proefrijden zou ik zeggen.


Ga ik ook zeker doen :]
dank je wel voor je input, vooral ook de punten die misschien wat slechter zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan