Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke, maar dat doet dus weinig af aan de manier waarop ik die stand heb uitgelegd (tenslotte is dat wat de PRI stand doet).Dat maakt inderdaad niets uit, maar aan mijn Div600 (en nu ook de Div900) merk ik duidelijk wanneer de choke niet meer nodig is, bij mijn VF en de VFR liep het toerental langzaam op, waar de Diversions op een bepaald moment flink in toeren omhoog schieten.

Mijn 600 liep, als ik hem via de PRI stand gestart had (omdat na een tijdje stilstaan de carburateurs droog zijn), natuurlijk nog niet netjes stationair maar met een schommelend toerental (dat al met al nog net hoog genoeg bleef om niet af te slaan). Zodra het stationair toerental wat stabieler werd draaide ik de kraan van PRI naar ON, als dan het toerental (met choke) van ~1000rpm omhoog schoot naar 3000-3500rpm wist ik dat de choke weer terug kon en 't ding klaar was voor opstappen en wegrijden :)


Uiteraard kun je dit soort dingen het beste uitleggen door het simpelweg te filmen, maar bij gebrek aan Div600 (ik heb 'm afgeopen juni verkocht) gaat mij dat nu even niet lukken :P


Klopt idd bij mij schiet hij ook met een 1000 tal omhoog, het is idd het makkelijkste ezelsbruggetje om hem terug te draaien tegelijk met het iets dicht draaien van de choke, anders heb je ook geen reserve meer als hij op PRI staat.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 3 maanden geleden mijn Yamaha XJ600S gekocht. De motor is van 1998. Na enkele snelwegritten kwam de afdichting tussen de uitlaatbocht en linkerdemper eruit (van de buitenste cilinders). Deze een aantal keer teruggezet tot ie zo slecht werd dat ik hem moest vervangen. Die nieuwe afdichting heeft het 2 weken volgehouden en is er nu ook al weer 2x uitgekomen. Je ziet op de foto's de grafietbus al voor de klem zitten. Rechts zit alles nog zoals het hoort. Kan het zijn dat de demper (gedeeltelijk) verstopt zit? En wat kan ik daar aan doen?

25188987_1721864811177740_4577589433157696802_o.jpg


25188892_1721864897844398_8404722236158698694_o.jpg
 
Ik heb 3 maanden geleden mijn Yamaha XJ600S gekocht. De motor is van 1998. Na enkele snelwegritten kwam de afdichting tussen de uitlaatbocht en linkerdemper eruit (van de buitenste cilinders). Deze een aantal keer teruggezet tot ie zo slecht werd dat ik hem moest vervangen. Die nieuwe afdichting heeft het 2 weken volgehouden en is er nu ook al weer 2x uitgekomen. Je ziet op de foto's de grafietbus al voor de klem zitten. Rechts zit alles nog zoals het hoort. Kan het zijn dat de demper (gedeeltelijk) verstopt zit? En wat kan ik daar aan doen?

[afbeelding]

[afbeelding]


Volgens mij zit het probleem in de eindstukken van je uitlaatdempers. Jouw uitlaatdempers hebben de originele eindklemmen/eindstukken niet meer. Ik zie op jouw foto's een (auto) uitlaatklem welke dus nooit bij de originele uitlaatdempers hoort.
Normaal schuif je de grafietbus over de uitlaatcollector heen en dan duw je deze tezamen in de uitlaatdemper, als deze goed op zijn plek zit, zie je de grafietbus totaal niet meer, dan haal je de originele uitlaatklem aan en dan zit en past het geheel perfect.
 
Ik heb 3 maanden geleden mijn Yamaha XJ600S gekocht. De motor is van 1998. Na enkele snelwegritten kwam de afdichting tussen de uitlaatbocht en linkerdemper eruit (van de buitenste cilinders). Deze een aantal keer teruggezet tot ie zo slecht werd dat ik hem moest vervangen. Die nieuwe afdichting heeft het 2 weken volgehouden en is er nu ook al weer 2x uitgekomen. Je ziet op de foto's de grafietbus al voor de klem zitten. Rechts zit alles nog zoals het hoort. Kan het zijn dat de demper (gedeeltelijk) verstopt zit? En wat kan ik daar aan doen?

[afbeelding]

[afbeelding]

full

full


Hopelijk heb je nu meer duidelijkheid, en zie je het verschil.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 3 maanden geleden mijn Yamaha XJ600S gekocht. De motor is van 1998. Na enkele snelwegritten kwam de afdichting tussen de uitlaatbocht en linkerdemper eruit (van de buitenste cilinders). Deze een aantal keer teruggezet tot ie zo slecht werd dat ik hem moest vervangen. Die nieuwe afdichting heeft het 2 weken volgehouden en is er nu ook al weer 2x uitgekomen. Je ziet op de foto's de grafietbus al voor de klem zitten. Rechts zit alles nog zoals het hoort. Kan het zijn dat de demper (gedeeltelijk) verstopt zit? En wat kan ik daar aan doen?

[afbeelding]

[afbeelding]

Welkom hier op :] MF. :) *O* :t
 
@motormuisie: thx

Ik zie het verschil. Dat wordt dus gewoon een passende oplossing zoeken voor mijn probleem. Ik zit te denken aan een slangklem om de uitlaatbocht om de grafietbus tegen te houden. Of zou een ring op de bocht lassen beter werken?
 
@motormuisie: thx

Ik zie het verschil. Dat wordt dus gewoon een passende oplossing zoeken voor mijn probleem. Ik zit te denken aan een slangklem om de uitlaatbocht om de grafietbus tegen te houden. Of zou een ring op de bocht lassen beter werken?

Ik zie 2 oplossingen, vervangen of laten alssen, weinig kans dat dit lang houdt ivm weinig aanlasmateriaal.

Ik heb dit ooi ook gehad en ben toen gegaan voor een nieuwe demper. Binnenkort moet ik weer even terug naar de beste man want na het vervangen van de pakkingen vooraan scheelt het een paar cm tussen de linkpijp en de bochten.
 
Ik heb voor nu gekozen om een slangklem op de uitlaatbocht te zetten tegen de grafietbus aan. Hopen dat dit voorlopig werkt.
 
Afgelopen vrijdag mijn eerste motor een Diversion XJ900S opgehaald.
Hij was van de eerste eigenaar bouwjaar 2002 met 22000km op de teller.
De man had hem gelijk met zijn auto ingeruild bij het autobedrijf waar hij klusjes voor deed en kocht een auto met hoge instap.
De motor werd te zwaar voor hem hij is in de 70 en nu gestopt met motorrijden.
Compleet met boekje en gereedschap en vond nog doosje met reservelampen en 2 sopflacon met pomp helemaal inhet schuimrubber gepakt ik begreep dat als de man ergens aankwam gelijk met doekje de motor schoonmaakte en alleen met mooi weer reed.
Ziet er nog perfect uit en ben er dus erg blij mee.
full

full
 
Mooie motor daar ga je veel plezier aan beleven.

Denk dat je niet kan wachten om hem uit te laten

En welkom Robert
 
Afgelopen vrijdag mijn eerste motor een Diversion XJ900S opgehaald.
Hij was van de eerste eigenaar bouwjaar 2002 met 22000km op de teller.
De man had hem gelijk met zijn auto ingeruild bij het autobedrijf waar hij klusjes voor deed en kocht een auto met hoge instap.
De motor werd te zwaar voor hem hij is in de 70 en nu gestopt met motorrijden.
Compleet met boekje en gereedschap en vond nog doosje met reservelampen en 2 sopflacon met pomp helemaal inhet schuimrubber gepakt ik begreep dat als de man ergens aankwam gelijk met doekje de motor schoonmaakte en alleen met mooi weer reed.
Ziet er nog perfect uit en ben er dus erg blij mee.
[afbeelding]
[afbeelding]

*O* Gefeliciteerd met de mooie aanwinst, van een :] Diversion zul je héél veel rijplezier beleven.
Véél veilige kilometers toegewenst en hou de glimmende kant boven en het rubber beneden.
En welkom hier op het forum! :t
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag mijn eerste motor een Diversion XJ900S opgehaald.
Hij was van de eerste eigenaar bouwjaar 2002 met 22000km op de teller.
De man had hem gelijk met zijn auto ingeruild bij het autobedrijf waar hij klusjes voor deed en kocht een auto met hoge instap.
De motor werd te zwaar voor hem hij is in de 70 en nu gestopt met motorrijden.
Compleet met boekje en gereedschap en vond nog doosje met reservelampen en 2 sopflacon met pomp helemaal inhet schuimrubber gepakt ik begreep dat als de man ergens aankwam gelijk met doekje de motor schoonmaakte en alleen met mooi weer reed.
Ziet er nog perfect uit en ben er dus erg blij mee.
[afbeelding]
[afbeelding]

Da's een mooie Diversion :) Zoals motormuissie al zegt, daar zul je veel plezier mee hebben. Heb zelf een jaar geleden een Diversion 900 gekocht als opvolger van m'n Diversion 600, ik ben tot nu toe erg blij met die keuze :)

Goed, die van mij is dan wel een lichte opknapper met 117.000km op de teller, maar hij loopt, rijdt en accelereert alsof-ie nog nieuw is :)
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag mijn eerste motor een Diversion XJ900S opgehaald.
Hij was van de eerste eigenaar bouwjaar 2002 met 22000km op de teller.
De man had hem gelijk met zijn auto ingeruild bij het autobedrijf waar hij klusjes voor deed en kocht een auto met hoge instap.
De motor werd te zwaar voor hem hij is in de 70 en nu gestopt met motorrijden.
Compleet met boekje en gereedschap en vond nog doosje met reservelampen en 2 sopflacon met pomp helemaal inhet schuimrubber gepakt ik begreep dat als de man ergens aankwam gelijk met doekje de motor schoonmaakte en alleen met mooi weer reed.
Ziet er nog perfect uit en ben er dus erg blij mee.
Mooie motor, 22000 km, die is net pas ingereden, ga je heel veel plezier mee hebben. Veel veilige km's gewenst
 
Allen fijne kerstdagen gewenst, en de allerbeste motorwensen voor 2018. Véél veilige motorkilometers en laat de zon maar schijnen!
 
Ik ben nog niet verder gekomen dan het overwegen. Heb wel LED erin gehad, maar daar brak steeds de fitting van af. Nu overweeg ik zo'n Xenon met ultrakleine ballast.
 
Allen fijne kerstdagen gewenst, en de allerbeste motorwensen voor 2018. Véél veilige motorkilometers en laat de zon maar schijnen!
Sluit mij geheel bij jouw aan motormuisie
Ik wens jullie allemaal hetzelfde als jullie mij toewensen!!!! ;)
Dank jullie wel en insgelijks! Wellicht komen we elkaar in 2018 weer 's ergens tegen, maar niet als jullie Diversion-liefde zo ver gaat dat berijders van elk ander merk volledig worden uitgesloten. Ik weet overigens uit ervaring dat dit - in ieder geval bij sommigen - niet het geval is, dus ... *O*

En geen geklooi met illegaal vuurwerk hè! We laten dat maar aan de Satudarah- en No Surrendermannen over '(
 
Laatst bewerkt:
Wat mij betreft maakt het merk niks uit, we zijn toch allemaal motorrijders? :) Iedereen een prettige jaarwisseling en een gezond 2018, gevuld met mooi weer zodat we met z'n allen lekker veel km's kunnen maken :]

wat betreft no surrender, als ik die powned serie zo eens bekijk heb ik niet echt de indruk dat het een enorm criminele organisatie is. Wel denk ik dat er in dat soort clubs duidelijk sprake is van een bepaalde cultuur, die niet de mijne is. Maar, zolang ik daar geen (over)last van heb..
 
Laatst bewerkt:
Wie rijdt er uit dit topic allemaal met H4 Xenon???

Hoi Richard, jarenlang met mijn éérste xenonset gereden. Een superset. Bij dezelfde firma wéér een xenonset besteld, knudde, binnen een half jaar de set defect. Dus alles eruit gehaald, en rij nu met één gele H4 lamp rond. In het voorjaar de kuip er maar eens afhalen voor een betere set...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan