Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
nice!

Update van mijn gsx.. het uitvallen was dus toch niet het luchtfilter. Vanmiddag een stukje gereden en de machine viel een aantal malen uit.

Volgens de monteur dan mogelijk het nieuwe luchtfilter niet goed. Dus de oude er weer ingezet, maar ook geen uitkomst. Motor blijft uitvallen.

De eerste keer dat mij dit overkwam was toen de tank leeg begon te raken (dichtbij rode deel).

En nu weer dat de tank bijna leeg is. Besloten om te tanken, tank is nu driekwart vol, ongeveer dezelfde snelheden gereden.. en de machine blijft het doen.

Toen hij uitviel de stand pri uitgeprobeerd, tot mijn grote verbazing startte hij erna wel weer.

Ik begin dus de oorzaak benzine te weinig te vermoeden. Benzine filter is vervangen door een nieuwe...

Iemand tips om duidelijker te achterhalen wat dan de oorzaak kan zijn? Volgens de monteur was de tank schoon..

Het nieuwe bezinefilter misschien van bagger kwaliteit dat de flow niet door kan?

vaccuum issues?

Zora de tank vol is, bijna geen klachten... is hij bijna leeg dan valt ie met regelmaat uit.
 
.. je tank is gewoon leeg voordat ie bij rood komt. Op res had ie het ook weer gedaan.
De GSX-jes nemen het niet zo nauw met waar rood (res) eigenlijk hoort te beginnen. Je moet even onthouden waar op de meter 'gewoon' leeg is en dan op res over of tanken.

Doet ie het op res ook niet goed, tjah dat heb ik ook, zal wel vervuiling in leidingen of carbs zijn. Kan ie nog heel oud mee worden.

Edit: dat heb ik trouwens geleerd van DKP, die heeft zoveel GSX-jes versleten :P
 
Laatst bewerkt:
nice!

Update van mijn gsx.. het uitvallen was dus toch niet het luchtfilter. Vanmiddag een stukje gereden en de machine viel een aantal malen uit.

Volgens de monteur dan mogelijk het nieuwe luchtfilter niet goed. Dus de oude er weer ingezet, maar ook geen uitkomst. Motor blijft uitvallen.

De eerste keer dat mij dit overkwam was toen de tank leeg begon te raken (dichtbij rode deel).

En nu weer dat de tank bijna leeg is. Besloten om te tanken, tank is nu driekwart vol, ongeveer dezelfde snelheden gereden.. en de machine blijft het doen.

Toen hij uitviel de stand pri uitgeprobeerd, tot mijn grote verbazing startte hij erna wel weer.

Ik begin dus de oorzaak benzine te weinig te vermoeden. Benzine filter is vervangen door een nieuwe...

Iemand tips om duidelijker te achterhalen wat dan de oorzaak kan zijn? Volgens de monteur was de tank schoon..

Het nieuwe bezinefilter misschien van bagger kwaliteit dat de flow niet door kan?

vaccuum issues?

Zora de tank vol is, bijna geen klachten... is hij bijna leeg dan valt ie met regelmaat uit.
Een van de drie darmpjes die onder de tank zitten dient voor de vacuüm. Ik dacht dat het een van de twee aan de benzinekraan is. Bij mij is die ooit losgekomen en toen draaide de motor ook precies op drie cilinders. Op de pri stand ook nog niet ideaal, maar dan draaide die wel beter.

Al eens gekeken of alle drie de darmpjes op hun plaats zitten?

Edit:
Suzuki GSX750F KATANA 2001 (K1) USA (E03) FUEL COCK - buy original FUEL COCK spares online
Als je op de tekening kijkt naar het streepje met nr1 (die nr 1 duidt het gehele onderdeel aa, maar daar gaat het nu niet om), zie je recht boven dat streepje van die nr 1 een dun buisje uitsteken. Daar zit een dun darmpje op (staat niet mee op deze tekening). Ik denk dat dat voor die vacuüm zorgt. Het zit er op zonder enig klemmetje, gewoon erop geschoven. Omdat dat in principe niet kan los komen, vacuüm dus, maar bij mij was die wel eens los gekomen dus. Ik heb daarna t-raps gebruikt. Motor draaide toen weer perfect!

Ik hoop dat dat het probleem is, want dan is het geen probleem :+
Ik bedoel dus, dan is het gemakkelijk op te lossen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh, bij mij zit er geen sticker rondom de brandstofkraan maar is het in reliëf op de kappen weergegeven. On is met de pijl omlaag, res is met de pijl in de rijrichting.

Het kan sowieso wel de moeite zijn om even die buisjes te controleren waar DKP het over heeft.
Baat het niet dan schaadt het niet :)
 
Holy crap! Mad Max! :t

Ja beetje wel hè.

Heb m al 15 jaar ofzo en perfect onderhouden dus deed ff zeer maar ach. Dit type en bouwjaar met een ton op de teller brengt zoon 2 tot 3 honderd euro op als je m al kwijt raakt en dat doet nog meer zeer. Net nieuwe banden, kettingset, remblokken etc. Was voor een 1100f wezen kijken maar die was zo belabberd en toen de knoop doorgehakt. Laat m echter niet wegroesten of "ver-ratten" .
 
Laatst bewerkt:
Harmonica rubbers vorkpoten besteld, velg en onderpoten matzwart gemaakt, eerdaags achterwiel eruit om te spuiten evenals binnenkant achterbrug
full
 
.. je tank is gewoon leeg voordat ie bij rood komt. Op res had ie het ook weer gedaan.
De GSX-jes nemen het niet zo nauw met waar rood (res) eigenlijk hoort te beginnen. Je moet even onthouden waar op de meter 'gewoon' leeg is en dan op res over of tanken.

Doet ie het op res ook niet goed, tjah dat heb ik ook, zal wel vervuiling in leidingen of carbs zijn. Kan ie nog heel oud mee worden.

Edit: dat heb ik trouwens geleerd van DKP, die heeft zoveel GSX-jes versleten :P

Ik ben bang dat je gelijk had... ik heb al eens eerder in het rood gereden maar toen geen gezeur gehad.

Vandaag flink wat km's gemaakt, en hij viel niet stil :-D nou moet ik wel bekennen dat ik amper in het lege deel heb gereden.

Ik heb de hele tijd gewoon op res gereden, ik begin te vermoeden dat on verstopt zit. vacuum lijkt het niet te zijn, daar had ik meer van moeten merken lijkt mij.

Deze tank eerst maar eens richting leeg rijden, en dan eens aftappen in een jerrycan en de kraan eens goed inspecteren.

@DPK die slangen zijn inderdaad gecontroleerd, alles is goed aangesloten (voor zover ik kan beoordelen).

Allen dank voor het meedenken. Kreeg vandaag het advies hem zelf op te rijden, wat MadMax ook zei, je krijgt er niets voor terug. Zelf genoeg energie en tijd in gestopt en het is een fijne fiets, ik zou er nog 500 euro voor kunnen krijgen als inruil.. zonde eigenlijk.
 
Nog iets meer dan 1.000km en ze zit aan 80.000km

Dat betekent, grooooooot onderhoud ...

Tweedehands demper is besteld.
full

Er lijkt mij nog een dichtingsring op te zitten die zelfs nog goed lijkt ook. Indien zo, betekent dat de uitlaat afkomstig is van een F'je met weinig km's.
Hopelijk is mijn collector nog wel een beetje goed ...

Verder de standaard dingen:
Olie, oliefilter, bougies, en kleppen nakijken en eventueel stellen.

Remklauwen nog eens onder handen nemen om slepen tegen te gaan, en sowieso nieuwe blokken achteraan. Vooraan moet ik nog bekijken op het moment zelf dan maar.

Intussen is een van mijn twee xenons alweer buiten werking. Ik vermoed uiteraard weer ergens een slechte massa. Maar om dat uit te vinden moet alles er weer af. Dat zal dan toch moeten wachten tot die 80.000km. Geen zin in om nu alles te demonteren en na 1.000km nog eens.

Mijn kofferrek zou er ook eens op moeten ... en andere raw's achteraan (icm dat kofferrek).

En dan wil ik nog een achtermistlicht monteren ook ... het schakelaartje is al geplaatst :')

Eigenlijk zou ik mijn balhoofdlagers ook moeten vervangen ... maar ik kijk er tegenop :$

Een ruime en niet al te koude werkplek zou wel veel helpen. Al is het momenteel niet zo heel koud ... hopelijk binnen 1.000km ook niet ...

Edit: als iemand denkt dat ik nog iets vergeten ben, nog iets meer dan 1.000km (9 werkdagen, schat op begin tweede week januari) om mij er attent op te maken :P

AliExpress USB lader moet er ook nog ergens op ... nog iets?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het slepen van je remblokken.. ik heb alle klauwen losgehaald en goed schoongemaakt. er staat hier op MF een hele mooie tutorial voor.

Echt een wereld van verschil als die mooi schoon zijn, ermee lopen is makkelijk (vooral naar een tankstation of de afrit v/d snelweg als je daar al op zat :-X ).

Tip, doe eerst je linker of rechter voorklauw, en daarna pas de andere. dan haal je de onderdelen niet door elkaar. Maar volgens mij heb je al meer dan genoeg ervaring.

Laatst al eens zitten kijken naar een telefoonhouder, gister wouden wij ivm de wind niet over de snelweg terug. De borden waren zo slecht aangegeven dat ik toch wel graag navigatie wou. Ons bluetooth setje kan niet tegerlijktijd intercom en instructies doen en dat verzorgde wel een hoop frustratie.

Enige goede optie voor navigatiehouder wat ik zag is balhoofd.. maar daar blijf ik liever van af. Wat gebruiken jullie?
 
Laatst al eens zitten kijken naar een telefoonhouder....


Enige goede optie voor navigatiehouder wat ik zag is balhoofd.. maar daar blijf ik liever van af. Wat gebruiken jullie?
Dit issue loopt bij mij ook nog. Heb de vraag hier laatst ook al eens gesteld. Denk dat montage op het balhoofd een goede optie is. Dit systeem bedoel je:
full



Ik zat nog te denken aan montage op één van de vier bouten die de kroonplaat vastzetten. Ben er alleen nog niet uit of het M6 of M8 is. Deze bedoel ik:
full



Denk dat deze niet op het stuur te monteren is. De ruimte links tussen handvat/knipperlichtschakelaar en kroonplaat te klein is. Deze dus:
full


Gewoon een stuurstang was makkelijker geweest.

Misschien is dit nog een optie:
full


Ik vraag me alleen af hoe het zit met de krachten die op de boutjes komen als er een telefoon op gemonteerd is qua windvangen en momentkrachten.

Ik blijf inderdaad ook benieuwd of er andere creatieve ideeën zijn. Ik weet eerder nog iemand die speciaal een plaatje aluminium had laten maken. Dure oplossing.
 
...
Misschien is dit nog een optie:
[afbeelding]

Ik vraag me alleen af hoe het zit met de krachten die op de boutjes komen als er een telefoon op gemonteerd is qua windvangen en momentkrachten.

Ik blijf inderdaad ook benieuwd of er andere creatieve ideeën zijn. Ik weet eerder nog iemand die speciaal een plaatje aluminium had laten maken. Dure oplossing.
Op het rempotje lijkt mij geen goede oplossing. Hele fijne schroefdraad. Twijfel sterk dat die bestand zijn voor een cameraatje te dragen.
 
Het warmere weer en (bijna) droge wegen komt weer ten goede van de banden.
full

Gaat weer lekker vlot, nog een beetje dieper en geen schaamranden zoutranden meer :P

Banden staan er bijna 10.000 km op, nog niet veel slijtage aan te zien
full

Ik zie er zelfs amper plat vlak vorming op ...
 
die balhoofd zet inderdaad gezien.. maar het losdraaien ervan trekt mij niet zo.. Ben benieuwd wie er nog goede ttips hebben :-)
 
Draad tappen in het brok aluminium tussen contactslot en de balhoofdmoer? Ik doel op het minimaal verhoogde deel van de plaat waar de stuurhelften aan vast zitten.
 
Ik denk dat bevestiging op de kroonplaat met gebruik van de bouten die daarin zitten het beste werkt.

Gaat dan om dit setje:
full


Bij dit systeem wordt ook de bout die in de kroonplaat zit mee vervangen. Ziet er dan zo uit:
full


Ben er alleen nog niet achter of dit M8 of M6 is. Naar mijns inzien de meest solide (en voordeligste) oplossing.

Ik denk eventueel ook nog na over de set van SP Connect. Wel prijzig (€99,95) en ik ben er ook nog niet achter of deze op de linker stuurhelft past. Dit setje:
full
 
Draad tappen in het brok aluminium tussen contactslot en de balhoofdmoer? Ik doel op het minimaal verhoogde deel van de plaat waar de stuurhelften aan vast zitten.


dat vind ik eigenlijk nog niet eens zo'n gek idee! ik heb nog een draaitap setje liggen... :)

thanks!
 
Ik heb die verhoging gevlakt ivm risers, kwalitatief erg fraai aluminium en dikke plaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan