Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Deze vind ik wel mooi, vooral met die bling bling alu erbij. :9~
[afbeelding]

Het type knipperlichten heb ik al :P :+
full
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is dit al eens eerder vermeld maar weet niet zeker.
Maar waar heb je het schermpje vandaan, staat gaaf en volgens mij zonder gaten in kuip.
Kun je ook verschil merken met en zonder ruitje ?

Dat blijft moeilijk vast te stellen.
Ik heb de indruk ietwat maar kan ook niks zijn :+
Houd wel de nattigheid wat weg bij mijn dashbord.

En Bij MDI idd,daar kun je er ook vrijblijvend mee proefrijden,goede service ook,daar :t
 
Jongens, in de Classic & Retro van deze maand een uitgebreid stuk over de Moriniklup. Althans, de collectie van de veurzitter... :]
 
Beste mensen,

Na 2 dagen woon werk verkeer rijden (enkele reis 20 kilometer),wou,gisterenavond, na het tanken mijn MOMO niet meer starten.(moeilijk rond,en niet aanslaan)
Gelukkig was dit ca 500 meter van huis dusch naar huis geduwd.
Thuis aangekomen merkte ik na het verwijderen van het zadel dat er op de plus pool een flinke mop oxidatie zat.(plus en min pool zaten goed vast)
Met behulp van een jumpstarter starte de motor meteen.
Vandaag na een nachtje de accu opladen : accu,12.6 volt,tijdens starten zakt ie naar 11.3 volt,opladen met lopende motor 14.6 volt(stationair,een paar tienden zakkende bij gas geven).,starten deed ie ook goed ,4 maal achter elkaar :t

Dus al met al goede waarden,moet wel zeggen dat de mijne koud regelmatig afslaat,en ik de laatste 2 dagen de motor meerdere keren heb moeten starten.

er zit nu deze accu Yuasa YTX20CH-BS Accu High Performance in en is een maand of 9 oud.
Iemand enig idee wat het geweest is / kan zijn :?
En zou deze LFP14 12 volt 48,0 Wh Lithium LiFePO4 accu minder last van veelvuldig starten hebben?

Alvast bedankt en fijn kerstkonijn verder :)
 
Laatst bewerkt:
Aangezien de LiFePo4 accu slechts 5Ah is denk in dat hij niet zo goed is voor in de winter. (Geen idee well merk type cellen er in zitten).
Ik heb zelf jaren geleden een 7.5 Ah accu gekoxht, gemaakt van A123 type B1 cellen. Deze werken goed bij lage temperaturen end hebben ruim voldoende capaciteit.
Gedurende de 5 jaar(?) dat ik deze heb heb ik ze slechts een keer gebalanceerd en dat was eigenlijk niet nodig.

Beste mensen,

Na 2 dagen woon werk verkeer rijden (enkele reis 20 kilometer),wou,gisterenavond, na het tanken mijn MOMO niet meer starten.(moeilijk rond,en niet aanslaan)
Gelukkig was dit ca 500 meter van huis dusch naar huis geduwd.
Thuis aangekomen merkte ik na het verwijderen van het zadel dat er op de plus pool een flinke mop oxidatie zat.(plus en min pool zaten goed vast)
Met behulp van een jumpstarter starte de motor meteen.
Vandaag na een nachtje de accu opladen : accu,12.6 volt,tijdens starten zakt ie naar 11.3 volt,opladen met lopende motor 14.6 volt(stationair,een paar tienden zakkende bij gas geven).,starten deed ie ook goed ,4 maal achter elkaar :t

Dus al met al goede waarden,moet wel zeggen dat de mijne koud regelmatig afslaat,en ik de laatste 2 dagen de motor meerdere keren heb moeten starten.

er zit nu deze accu Yuasa YTX20CH-BS Accu High Performance in en is een maand of 9 oud.
Iemand enig idee wat het geweest is / kan zijn :?
En zou deze LFP14 12 volt 48,0 Wh Lithium LiFePO4 accu minder last van veelvuldig starten hebben?

Alvast bedankt en fijn kerstkonijn verder :)
 
Aangezien de LiFePo4 accu slechts 5Ah is denk in dat hij niet zo goed is voor in de winter. (Geen idee well merk type cellen er in zitten).
Ik heb zelf jaren geleden een 7.5 Ah accu gekoxht, gemaakt van A123 type B1 cellen. Deze werken goed bij lage temperaturen end hebben ruim voldoende capaciteit.
Gedurende de 5 jaar(?) dat ik deze heb heb ik ze slechts een keer gebalanceerd en dat was eigenlijk niet nodig.

Enig idee waar te verkrijgen?
Ik kijk het nog wel een tijd af,misschien dat het teveel starten de accu net te ver leeg getrokken had en dat het in de toekomst niet meer voorkomt (na het starten de momo 2 min laten lopen is voldoende dat ie niet meer afslaat).
Bedankt voor de info
 
Enig idee waar te verkrijgen?
Ik kijk het nog wel een tijd af,misschien dat het teveel starten de accu net te ver leeg getrokken had en dat het in de toekomst niet meer voorkomt (na het starten de momo 2 min laten lopen is voldoende dat ie niet meer afslaat).
Bedankt voor de info

WEL er bij blijven
In 2 munuten kan hij al ver weg GELOPEN zijn !

Fijne feestdagen allamaal !
 
Een Lithium accu kan niet tegen de kou,dus niet echt een geschikte accu voor
winter doorrijders.
 
Laatst bewerkt:
WEL er bij blijven
In 2 munuten kan hij al ver weg GELOPEN zijn !

Fijne feestdagen allamaal !

Uiteraard :t ,in 2 munuten kom je een heel eind ;) :+

Vandaar dat mijne circuit bike zo slecht start s'morgens ,als het koud is.
Weer wat geleerd :t

fijn uiteinde allen *:) *:) *:) *:)
 
Een Lithium accu kan niet tegen de kou,dus niet echt een geschikte accu voor
winter doorrijders.

Nou winter,het is goed te doen de laatste dagen die avond was het een graad of 7,lekker :] .
Maar het betreft nu een loodaccu.
Die staat trouwens nog steeds op 12.55 volt :)
Starten doet ie ook nog
 
Laatst bewerkt:
Omdat mijn Yuasa (bouwjaar 2016 GVD !!) begon te lekken op de min pool moest ik ook een andere accu.
Bij wijze van experiment daarom deze zomer een Landport LFP14 gekocht. Volgens de specificatie levert die (waarschijnlijk eenmalig) 240 Ampere, bij -18 graden Celsius (0 graden Fahrenheit). De Yuasa levert 270 CCA (Cold Crancking Amps).Met de starting power zit het dus wel goed.

De totale energie inhoud is bij de Yuasa wel groter met 18Ah kom je op zo'n 230 Wh (bij 13 Volt). Als je dan vaak moet starten zal de Landport het sneller voor gezien houden.
Volgens de leverancier is het niet zo'n probleem als deze LiFePO4 accu's ver ontladen. Bij loodaccu's bestaat het risico op sulfatering bij ver ontladen, vooral wanneer het voltage onder de 11 Volt zakt.
Hoe dan ook hij start er prima mee en ben benieuwd hoe lang deze meegaat (wel bemoedigend dat Sander al 5 jaar goede ervaringen heeft).

Oudjaarsdag eventueel een rondje door het dorp knetteren zonder dB killers ! (ipv vuurwerk)
 
Het lijkt erop dat het eenmalig was.
Start weer(meerdere keren) als een zonnetje :)
Vandaag weer een leuk ritje :]

Ga nu wel regelmatig de polen (nee niet die oostblokkers :P ) in de gaten houden.
 
Het lijkt erop dat het eenmalig was.
Start weer(meerdere keren) als een zonnetje :)
Vandaag weer een leuk ritje :]

Ga nu wel regelmatig de polen (nee niet die oostblokkers :P ) in de gaten houden.

Das jammer, dan had in ieder geval nog iemand ze in de gaten gehouden :P
 
Kijk inderdaad maar uit , in dat Nederland moet je tegenwoordig ECHT op je woorden passen !


Valt wel mee hoor, mensen moeten zichzelf gewoon niet te serieus nemen en als je dat op een goede manier laat doorschemeren komt 't altijd wel goed ;)
 
Rijdt er eigenlijk al een Corsaro rond met Quickshifter?

De iQSE van HealTech zie ik wel zitten, maar die hebben geen plug and play harness voor de Corsaro. Ik heb een vraag bij ze uitstaan welk harness het dichtst in de buurt komt (dikke 2pitter Ducati/KTM?)en die hobbyen we er dan wel op :]
 
Hi Denni,

kan geen goeie plaatjes vinden.... maar ziet eruit alsof er extra stekkertjes tussen bobines en injectoren geplaatst moeten worden? Zie geen stekkers voor de ecu, waar ik ze verwacht zou hebben.
 
Hi Denni,

kan geen goeie plaatjes vinden.... maar ziet eruit alsof er extra stekkertjes tussen bobines en injectoren geplaatst moeten worden? Zie geen stekkers voor de ecu, waar ik ze verwacht zou hebben.

Ik moet even een paar fotootjes opsturen naar Healtech van de MoMo schakelset, Ignition coil connector (+ wire colors) en Fuel injector connector (+ wire colors). Maken ze denk ik gewoon een 'kit op maat' :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan