MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Hallo iedereen, Ik heb mijn Maxsym 600i te koop staan, als er hier eventueel ge interesseerden zijn,
laat maar weten. Prachtige scooter, en in nieuwstaat.
full
 
Even een onbescheiden vraag waarop je echt niet hoeft te antwoorden als je vindt dat dit prive is maar wat is de rede can verkoop ?
 
Geen probleem hoor om hier een antwoord op te geven,ik heb een wat zwaardere aangekocht.
Deze machine is een juweeltje, met alles op en aan, navi, topcase, speciale ruit, verwarmde handvatten, ABS, en nog 4 jaar garantie, dat is heel belangrijk. En in een nieuwe staat.
Interesse? Laat maar weten.
 
Hallo, sinds het kouder is geworden loopt mijn 400 beduidend hoger in ralentie(stotionair), eerst draaide hij altijd rond de 1500, nu 2100 wat bijzonder irritant is want je voelt dan al enige aandrijving. Na een tijdje (30sec-1min) gaat ie echter wel naar 1500. Het is niet alleen als hij nog koud is, ook op bedrijfstemperatuur.
Iemand een idee?
 
Voor alle forum leden, een fijne kerst & een goed en veilig 2018. Mogen jullie allemaal vele veilige km maken in 2018.

PS
Er is ook een nieuwe scooter club,
De , ...Maxy Scooterclub Vlaanderen
Die kunnen jullie terug vinden op Facebook.
Er worden nog medewerkers gezocht die zin hebben om mensen en scootervrienden bij elkaar te brengen, en natuurlijk leden.
 
Ook van mij voor iedereen een toffe kerst en een gezond en veilig 2018.

Onze vriendenclub " scootervrienden " is nu op het internet te vinden onder de nieuwe naam
MOTORSCOOTERVRIENDEN.

De club is toegankelijk zowel voor motorscooters vanaf 400cc alsook voor motoren.
Bezoek de website daar kun je alle info vinden en je eventueel aanmelden via contact. Onze Harry zorgt dan voor verdere info en eventuele aansluiting.
 
Laatst bewerkt:
Aan iedereen : Prettige feestdagen en een Gezond en Succesvol 2018, met veilig rijplezier en veel genieten !!

@jarolo
Mooie website, ziet er een toffe motor(scooter)club uit met heel wat activiteiten in binnen- en buitenland.
Ik neem later wel eens contact om wat meer te weten. Nu nog even revalideren (na bijna 2 maanden hospitaal lopen met diverse ingrepen en 8 keer onder volledige narcose (4x in 10 dagen).
Ik mag normaal half januari weer met de motor rijden, maar een volledig herstel van de linker elleboog (herstel van zenuwen in de huidtranspantatie en herstel van de volledige beweeglijkheid in de linkerarm) zal toch nog wel maanden duren, tot 1,5 jaar zei mijn chirurg. Maar ... dit zal me niet weerhouden om te gaan toeren. Het zal een goed gevoel geven na meer dan 3 maanden niet met de motor te rijden.

@Guy5712
Sorry, maar ik gebruik geen Facebook, misschien ook een andere toegang tot jullie club mogelijk maken ?
Alvast succes met je BMW650GT en vooral veel rijplezier.

@madeiros
Sommige MaxSYM's 400, vooral de eerste hadden daar soms wat last van dat in de winter het stationnair toerental bij koude motor van 1500 naar een 2000 tpm gingen. De reden kan divers zijn door de verschillende componenten van het EFI, Electronische Brandstofinjectie Systeem. Het kan zijn de één van de componenten even hapert of wat vuil is (bv. thermostaat, gasklep, lambdasonde), maar koude motor vraagt meer brandstof, dan moet er door de gevraagde lambdawaarde ook meer lucht aangevoerd worden, en dan heb je ook even wat meer toerental).
De MaxSYM's 600 hebben daar minder problemen mee, maar ik denk dat het gewoon aan de fabrieksafstellingen van de ECU ligt.
Maar normaal moet dat hoger stationnair draaien, weggaan als je motor op temperatuur is, maar bij extreme lage temperaturen, hebben de oudere 400ers daar iets meer problemen mee. Je ziet ook dat de temperatuur van het koelwater nauwelijks tijd heeft om te stijgen, de thermostaat die in dat koelwater steekt is één van de bepalende elementen van het EFI.
Ik zou me er niet teveel problemen over maken, of misschien in de wintermaanden bij extreem lage temperaturen de radiator wat meer afdekken, maar wel opletten dat je koelstoftemperatuur niet te fel gaat stijgen en in het rood komt.
Dit zijn truuks die men vroeger toepaste met oude atmosferische dieselwagens..
Succes. ;)
 
Laatst bewerkt:
@ old-scooterfan,

Eddy het doet me plezier te lezen dat je bijna terug de "oude" bent. Nog even en je kan dus terug genieten van je Maxsym.

Wat betreft onze club.
Als je graag eens wil meerijden laat maar iets weten dan zorg ik er wel voor dat je toegang krijgt tot ons ledenforum en kunt testen om te zien of onze mentaliteit je bevalt.
Na een proefperiode van 6 maanden betaal je als volwaardig lid een kleine jaarlijkse bijdrage van 10€. Deze dient om de vaste kosten te dragen.

We hebben geen reglementen en ieder heeft evenveel te zeggen, beslissingen worden in samenspraak genomen.

Er zijn wel enkele logische dingen om alles soepel te laten verlopen zoals bv.

*Iedereen behoud tijdens de rit zijn plaats die hij inneemt bij vertrek s'morgens. Je voorganger rij je dus niet voorbij.
*De verkeersregels worden gevolgd.
*Waar mogelijk rijden we in steenbak formatie.
*We verwachte dat je motor / motorscooter (vanaf 400 cc) technisch en administratief in orde is en dat je beschikt over een bijstandsverzekering.

We zijn een vriendenclub, vrienden onder mekaar.
 
@ old-scooterfan,
Hallo, je kan ook toegang krijgen via mail, als je uw email adres doorgeeft via prive bericht, sturen we onze agenda voor 2018 en word je op de hoogte gehouden via mail, van wat er gebeurt in de club indien je niet via Facebook wil gaan, geen probleem hoor.
Hoop je hiermee van dienst te zijn, en tot wederhoren,
 
VANHIERUIT OOK BESTE WENSEN EN VOORAL EEN GEZOND JAAR MET VELE VEILIGE KM AAN JULLIE ALLEN :] *O* :]

@old scoot : fijn dat de genezing de goede kant opgaat! :t

@jarolo : mooi website die motorscootervrienden!


Tot ziens op de weg allemaal! :W
 
Van mij ook de beste wensen voor 2018 gewenst.
Old ik wens je een spoedig herstel en iedereen veel rijplezier in 2018.
Laat de lente maar komen.
 
Laatst bewerkt:
Voor iedereen het beste voor 2018 gewenst , dat we met een alle veel km kunnen rondtuffen zonder zorgen

Voor men vrouwen hare nieuwjaar juist stoplichten in haar topkoffer ingebouwd en aangesloten , zo die nu ook blij
 
Ik heb een Tomtom rider 400 gemonteerd op mijn Maxsym.
Op de pinnen van de houder meet ik iets meer dan 5 Volt. Is dit de juiste spanning?
Heeft iemand hier weet van?

Groeten, Stefan.
 
Laatst bewerkt:
Kan je niet op de tomtom zelf kijkek of op de lader voor de netspanning. Meestal staat daar wel ergens de spanning op die nodig is of die de lader als uitgang geeft. Ik vermoed echter dat 5v redelijk juist zal zijn.
 
Hallo Stefan,
Als ik even google vind ik volgende info :
De sokkel of mount van de TomTom Rider (400) heeft een ingebouwde transformator die de batterijspanning (12-14.4V) omzet naar een spanning van ca.5,5V (alllemaal gelijkspanning natuurlijk).
Hetgeen logisch lijkt ook omdat dit ook gelijk is aan de spanning via USB-aansluitingen.
Je toestel kan trouwens zowel geladen worden via de mount of sokkel of via een USB-aansluiting, niet ? (Wanneer je je toestel aansluit aan je computer)

Omdat ik mijn MaxSYM overgekocht heb van mijn BVBA, diende ik een nieuwe nummerplaat aan te vragen, en omdat dit nu niet meer automatisch via mijn verzekeringsagent kon gaan (omdat dit nu een tweedehandse motorfiets was geworden), heb ik zelf de inschrijving moeten regelen via de D.I.V.
Wat was me dat ! Omdat ik dacht dat er minder volk zou zijn in de satellietloketten in Kontich ben ik daar geweest i.p.v. de hoofdzetel in Brussel. Om 13:15 was ik daar, nummer getrokken, nog 56 voor me, via 3 loketten.
Het was om ongemakkelijk te worden daarbinnen van het volk, gewoon te weinig zuurstof, gelukkig een raam kunnen opzetten.
Om 15:35 was het uiteindelijk aan mij, 10 min. voor de sluiting.
Dan papier meegekregen van de inschrijving met vermelding van de nummerplaat ... en de volgende dag kreeg ik de plaat en het nieuwe inschrijvingsbewijs thuis gestuurd via BPost, na betaling van de 30 € natuurlijk.
Gelukkig heb ik weer een gemakkelijk te onthouden nummerplaat gekregen. Nu, beter zo, omdat ik dan normaal in de toekomst deze plaat kan houden omdat het nu een M-xxx-xxx plaat is i.p.v. mijn vorige 1-xxx-xxx plaat.

Ik hoop volgende weekend terug op de motor te rijden na een dikke 3 maand stilstand door mijn hospitalisaties. Ik kijk er naar uit. :t :] :) ;)
 
Bedankt Heroom en Eddy voor jullie uitleg.
Ik had al een vermoeden dat er een transformator in zat.
De Tomtom werkt perfect. Ook de verbinding met de smartphone voor de verkeersinfo. Ik heb de premium gekocht met de houder erbij voor in de wagen. Zo kan ik hem voor beide gebruiken.
Blij te horen Eddy dat je weer spoedig zult kunnen rijden.
Ik zie er naar uit om mijn nieuwe gps goed te kunnen testen op de maxsym.
Stefan.
 
@ Old
Zo een bezoek aan het Div is geen lachtertje. Of toch wel.
Ongelooflijk hoe die werken. Ik denk dat velen daar verhalen over kunnen vertellen. Ik ben daar ook al 2x geweest. Niet te doen. Bovendien waren ze in Harelbeke (nu al jaren gesloten) zeer onvriendelijk.
In het begin kon je in Harelbeke een nummerplaat in de brievenbus droppen om te schrappen. Maar je moet je eens voorstellen dat je elke morgen al werk vindt in de brievenbus. Dus hebben ze die toen dichtgedaan.
Bij een stroompanne gingen ze gewoon naar huis. Div gesloten voor de rest van de dag. Ook al duurde het maar een half uurtje die panne.
Die serie van vroeger 'de collega's' kan niet tippen aan deze ambtenaren.
Ik ken mensen die regelmatig naar Brussel gaan om ingevoerde voertuigen in te schrijven. Dat moet door een douanier gebeuren die daar dan aan een loket zit. Ze mogen dan maar een beperkt aantal inschrijvingen doen per persoon. Heb je er meer dan moet je een volgende dag opnieuw gaan. Ongelooflijk.
 
Laatst bewerkt:
Klopt Stefan, maar als je een inschrijving en plaat wil schrappen kan je dat nu best doen via de post, je betaalt nu 9,75 € en je voertuig is direct uitgeschreven wanneer je de wettelijke nummerplaat bij de post binnenbrengt. Geen geloop en geen vertraging, en je krijgt een officieel document dat je nadien van de DIV nog eens ter bevestiging krijgt, maar op datum dus van je afgifte aan het postloket.
Het klopt dat je maar per dag 2 inschrijvingen per persoon mag indienen. Daarom ook dat heel wat handelaars van 2de handsvoertuigen daar dagelijks zitten.
Nu, ik mag niet klagen, want de vrouw aan het loket was zeer vriendelijk, onafgezien ze daar toch maar een eentonige job hebben. Maar voor de 3 loketten hadden ze daar ook maar 1 fotokopieermachine.

Met je TomTom Rider 400 ga je een heel goed toestel hebben, Stefan. Spijtig dat het geen ingebouwde SIM-card heeft, en dat je via bluetooth tethering moet werken om de verkeersinfo via een smartphone te ontvangen.
Dit probleem heb je niet met de TomTom Go Mobile App, die bijna volledig hetzelfde doet, behalve geen ITN-routes toelaat.
Maar voor de rest werkt alles hetzelfde.
Als tip geef ik je nog mee, dat je best MyRoute App gebruikt, via PC of Tablet om je routes te maken, en automatisch, zoals MyDrive in je toestel in laadt, via de TomTom Cloud.
Succes alvast. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan