Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
mV1xQpP.jpg

goed het is niet ideaal, schermdraaien moet je uitzetten anders wordt je er helemaal simpel van en met een klein zonnetje zie je hem alleen als je even doet alsof je op een horloge kijkt
 
Klittenband is sterker dan je denkt hoor, waar ik eerder bang voor ben is dat hij zal afzakken naar je hand. Bij het hardlopen had ik hem altijd op mijn bovenarm, en bleef dan altijd net even bij mijn elleboog hangen.
 
Dat valt echt reuze mee, die band (ok was nagelnieuw) was vrij stroef en die jas is helemaal erg stroef.
Afzakken richting hand kon sowieso niet, daar zitten de rits en de drukknoppen voor in de weg. Maar na een uur rijden was de telefoon ook niet naar de grond gaan kijken zeg maar, bleef prima op zijn plek zitten.
Maar qua comfort is het niet je van het, zit toch gek zo'n plat vlak tegen je onderarm gedrukt.
 
Ik kwam er bij het achterrem testen achter; dat als de motor in zijn neutraal staat het achterwiel niet draait.
Zodra ik deze in zijn 1 zet, dan gaat uiteraard het achterwiel draaien.

Als ik dan de koppeling intrek, en druk op de voetrem staat het achterwiel stil. Zodra ik de achterrem loslaat draait het wiel zachtjes.

Is dit normaal? of moet ik de koppelingskabel afstellen? Ik weet dat het bij het handvat kan en links beneden ergens (werkplaats handboek) maar ik kan nergens vinden wat normaal is.

Het 'klunk / kloenk' geluid van N naar 1 schijnt bij motoren normaal tet zijn omdat er altijd wel beweging in je olie / blok is waardoor dat geluid er komt.

Geld dit ook voor mijn achterwiel? of heeft mijn koppeling teveel vrije slag(?!) ?


Hoe kan ik dit checken? google, twee handboeken geven mij het antwoord niet. (of ik zoek verkeerd)

Achterwiel draait bij mij ook gewoon mee op de middenbok, ook in zijn vrij, is vrij normaal heeft niks met de koppeling te maken en zal minder zijn bij warme olie.

Het klunk/kloenk geluid zoals jij omschrijft van N naar 1 heb ik ook, mijn motor wil soms wel eens een heel klein vreugde hopje maken op dat moment omdat hij weer mag rijden.
Dit heb ik alleen met koude motor/olie en als ik even gereden heb dan is het verdwenen.
Ik heb ooit eens ergens een topic gelezen dat dit type motor daar nogal last van kon hebben en dat je dit aan kon passen door het tandwiel van de eerste versnelling of iets in je bak te bewerken........dat gaat mij een beetje te ver...
Ik rijdt overigens met deze olie weet alleen zo snel de xWx waarde niet welke er in zit.

RS%20Racing%204T%2010W-40%201%20Liter.jpg


Het checken van de vrije slag van je koppeling staat gewoon beschreven in het werkplaatshandboek, dit doe je dmv het opmeten van hoever je je koppelingshandel in kan trekken zonder echt veel weerstand te ondervinden.
Te veel vrije slag zorgt er idd wel voor dat hij lastiger in zijn 1 te krijgen is ja
[me=shockwave] gaat zijn vrije slag dit voorjaar ook maar eens nakijken O-) [/me]
 
Met oordoppen heb ik niet zo last van het klunk geluid :+ maar ik merkte wel dat dit een stuk minder is bij de Action 5W40 volsyntheet.
Bij de Action 10W40 was alles minder soepel met het schakelen.
Tussendoor nog een keer terug gewisseld wegens de nieuwe koppelingsveren, toen viel het verschil helemaal op. Snel weer terug. :')
 
Laatst bewerkt:
Met oordoppen heb ik niet zo last van het klunk geluid :+ maar ik merkte wel dat dit een stuk minder is bij de Action 5W40 volsyntheet.
Bij de Action 10W40 was alles minder soepel met het schakelen.
Tussendoor nog een keer terug gewisseld wegens de nieuwe koppelingsveren, toen viel het verschil helemaal op. Snel weer terug. :')
5W40 vol en 10W40 semi dan?
 
Hey Burnett ook weer de kerstdagen overleefd. :+ :t

[afbeelding]

1-2-3 Techno! :Y ;)

:Y Ze gaan vanzelf weer over :+

Verschil vol en semisyntheet is redelijk groot ja.
In mn vorige 15W50 volsynthetisch gehad ding liep als een naaimachine zo glad. Wel wat meer olieverbruik helaas.
Rij nu niet veel meer, dus misschien toch maar de semi eruit en vol erin })
 
Dat is die van de Action?

Is die 5W40 ook in 4L bus verkrijgbaar?

En wat is de kost prijs per 1L? En per 4L indien verkrijgbaar?

Techno motorolie synthetisch 5W-40 | Action.com

Hoewel ik daarmee niet de verversingsinterval zou oprekken naar de 10.000km maar gewoon de voorgeschreven 6.000 aanhouden. Is prima olie en voldoet natuurlijk aan de specificaties, alleen blijkt ook wel regelmatig dat de dopes het minder lang uithouden dan bij de duurdere varianten wat op langere termijn plaatjes van het interne blok oplevert die wat minder fris zijn.
Afhankelijk van wat je nu per liter betaald kan het nog steeds rendabel zijn :Y
 
Laatst bewerkt:
:Y Ze gaan vanzelf weer over :+

Verschil vol en semisyntheet is redelijk groot ja.
In mn vorige 15W50 volsynthetisch gehad ding liep als een naaimachine zo glad. Wel wat meer olieverbruik helaas.
Rij nu niet veel meer, dus misschien toch maar de semi eruit en vol erin })
Als je visite hebt dan moet je er wel wat voor doen dat ze overgaan. :+

Mijn eerste GSX-F in 1994 had ook een hoog olieverbruik.
Maar de laatste twee totaal niet. :9
Dat is die van de Action?

Is die 5W40 ook in 4L bus verkrijgbaar?

En wat is de kost prijs per 1L? En per 4L indien verkrijgbaar?
Alleen per liter: € 3.79.
Ze hebben hier in NL ook de Valvoline met JASO MA2, 5W40 volsyntheet, €4.99 per liter.

Die was pas nog een euro goedkoper in de aanbieding, maar toen had ik al zeven flessen gekocht. :( :')
 
Laatst bewerkt:
Als je visite hebt dan moet je er wel wat voor doen dat ze overgaan. :+

Mijn eerste GSX-F in 1994 had ook een hoog olieverbruik.
Maar de laatste twee totaal niet. :9Alleen per liter: € 3.79.
Ze hebben hier in NL ook de Valvoline met JASO MA2, 5W40 volsyntheet, €4.99 per liter.

Die was pas nog een euro goedkoper in de aanbieding, maar toen had ik al zeven flessen gekocht. :( :')


Als je helemaal niets doet zijn ze vaak zo weer weg, de kans dat ze ooit terug komen is tevens ook redelijk klein. :+

Gok ook dat het rijgedrag er een klein aandeel in had. Hoewel 750ml op 6.000km nog wel redelijk acceptabel is.
 
Laatst bewerkt:
Als je helemaal niets doet zijn ze vaak zo weer weg, de kans dat ze ooit terug komen is tevens ook redelijk klein. :+
De ware kerstgedachte. :Y
Scheelt wel een hoop geld en afwas. _O-
Gok ook dat het rijgedrag er een klein aandeel in had. Hoewel 750ml op 6.000km nog wel redelijk acceptabel is.
Hmmm kan ook zijn dat dit bij mij het geval was. _O-
In 1994 heb ik de GSX-F wel een hele maand en 3.000 km gehad en toen verkocht voor een ZX-10 Thomcat.
Het ging mij toen nog allemaal te langzaam. (En het motorblok was ook minder opwindend als je net van een RG250 afstapt)
 
Laatst bewerkt:
gaat nog steeds lekker snel met de berichten hier.
Ik rijd alleen maar met Castrol 10w40 Power RS. Nooit problemen, altijd goed schakelen. Natuurlijk geen action prijs. Maar ik betaal 30 euro voor 4 liter. Dat vind ik nog reuze meevallen.
Toen ik de motor kocht zat er slechte/verkeerde olie in. Geen idee wat er in zat natuurlijk, maar hij schakelde vaak niet lekker, verbruikte ook wat olie. Zelf meteen begonnen met die castrol en hij gebruikt geen druppel olie.
Alvast voor iedereen de beste wensen voor 2018.!! :]
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond allemaal,

Allereerst iedereen de beste wensen en veilige kilometers voor 2018.

Ik heb sinds afgelopen donderdag mijn eerste motor, een 1998 GSX600F :D
Zal er de komende tijd aan gaan werken om hem straatklaar te krijgen om er mee door het mooie Twente te rijden, bandjes en remschijf achter zijn aan vervanging toe.

En daarom gelijk een vraag aan de ervaringsdeskundigen, wat zijn de beste banden voor de gsx-f?
Er zitten nu bridgestones BT023 onder en die bevielen de vorige eigenaar goed.
Ben benieuwd naar jullie ideeën.

Groeten Floris
 
Laatst bewerkt:
Allereerst iedereen de beste wensen!! Veel veilige km's in 2018 :)

Goedenavond allemaal,

Allereerst iedereen de beste wensen en veilige kilometers voor 2018.

Ik heb sinds afgelopen donderdag mijn eerste motor, een 1998 GSX600F :D
Zal er de komende tijd aan gaan werken om hem straatklaar te krijgen om er mee door het mooie Twente te rijden, bandjes en remschijf achter zijn aan vervanging toe.

En daarom gelijk een vraag aan de ervaringsdeskundigen, wat zijn de beste banden voor de gsx-f?
Er zitten nu bridgestones BT023 onder en die bevielen de vorige eigenaar goed.
Ben benieuwd naar jullie ideeën.

Groeten Floris

Gefeliciteerd met je GSX-F :)

Ik hab onder een andere motor de BT023 en die bevielen prima. Op mijn GSX-F heb ik Michelin Pilot Road 4, zowel voor als achter, en die bevallen ook uitstekend. Komen ook erg goed uit de test met bv. nat weer.

Vaak zijn banden persoonlijk. Maar er zijn zeker van de A-merken geen slechte banden meer.
 
Goedenavond allemaal,

Allereerst iedereen de beste wensen en veilige kilometers voor 2018.

Ik heb sinds afgelopen donderdag mijn eerste motor, een 1998 GSX600F :D
Zal er de komende tijd aan gaan werken om hem straatklaar te krijgen om er mee door het mooie Twente te rijden, bandjes en remschijf achter zijn aan vervanging toe.

En daarom gelijk een vraag aan de ervaringsdeskundigen, wat zijn de beste banden voor de gsx-f?
Er zitten nu bridgestones BT023 onder en die bevielen de vorige eigenaar goed.
Ben benieuwd naar jullie ideeën.

Groeten Floris
Welkom in het grote GSX F topic! *O* *O*

Ohw ja ... we zien graag een fotootje verschijnen :+

En banden, elk merk/type band heeft zijn plus en min kanten.
Zelf verkies ik Michelin Pilot Road (III of IV), geeft heel goede grip op droog, en goede grip op nat. Gaan ook vrij lang mee.
Mijn voorkeur voor deze heeft te maken met mijn rustige rijstijl en veel woon werk km's.
Hiervoor had ik Bridgestone Battlax T30. Hoewel minder tevreden over deze, omdat ze minder goed waren op nat wegdek, waren ze zeker ook niet slecht.

Scheur je graag door bochten, zijn er betere keuzes dan banden gericht op sport/toer, al kan je met die laatste ook wel best een dagje circuit doen, ook al zijn ze er niet ideaal voor *D
full

full

full

(expierience day op circuit Zandvoort, op Michelin Pilot Road III)

Zo zie je maar, rijstijl en weersomstandigheden zijn belangrijke factoren in de bandenkeuze.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom!

Mooie fotos' DKP!

jij gebruikt de motor ook woon/werk? Ik heb inmiddels een Honda NT650V erbij gekocht.. hopelijk kan ik de herrie op de snelweg dan wel verdragen.

Inmiddels een ander ruitje en extra spoiler op de gsx gezet, maar de enige manier om niet doof te worden (heb optoplastieken met zwaarste demping en stille helm) is volgens mij echt een andere motor.. (of echt op de tank gaan liggen)

Ik rijd dan ook 80km snelweg.. denk iets van 60km ervan 130...

Heb jij hier geen last van? Ik doe mijn gsx zeker niet weg, veel te leuk om over de 60 en 80 wegen te knallen. Snelweg kan ik er helaas niet mee verdragen :-(
 
Welkom!

Mooie fotos' DKP!

jij gebruikt de motor ook woon/werk? Ik heb inmiddels een Honda NT650V erbij gekocht.. hopelijk kan ik de herrie op de snelweg dan wel verdragen.

Inmiddels een ander ruitje en extra spoiler op de gsx gezet, maar de enige manier om niet doof te worden (heb optoplastieken met zwaarste demping en stille helm) is volgens mij echt een andere motor.. (of echt op de tank gaan liggen)

Ik rijd dan ook 80km snelweg.. denk iets van 60km ervan 130...

Heb jij hier geen last van? Ik doe mijn gsx zeker niet weg, veel te leuk om over de 60 en 80 wegen te knallen. Snelweg kan ik er helaas niet mee verdragen :-(
Hoe groot ben jij? Ik ben 1,82m. Ik vind de herrie best mee vallen. Het snelweg gedeelte bedraagt bij mij wel maar 38km (enkel), van de 51km (enkel). Ik gebruik de oorstopjes die ik gratis kan krijgen op de luchthaven, dus na 5 keer gebruiken weer nieuwe maakt mij niet uit.
Ze geven een reductie van 37db.
Deze vind ik voldoende. Ik rijd meestal wel aan een lagere kruissnelheid (anders wordt het moeilijk om 500+km's te halen op één tank), maar zelfs tijdens mijn idiote petfles aktie via Duitsland naar Denemarken aan kruissnelheden rond de 160 vond ik het net voldoende.
Wel ooit een keertje zonder oordoppen naar mijn vader gereden, die aan de kust woont, waarbij 145km snelweg aan 120km/u ... noooooooit meer zonder oordopjes |(
Heb ik drie dagen last van gehad B|
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan