Voor de winteravonden: Raad de rijder deel 4

Jeetem zeg wie zijn er niet op een Honda CB begonnen :?
Zeer gewilde kanjers uit de oude glorie :]

Ik had mijn oefenvergunning nog niet,theorie onvoldoende een soortement verhoring van een oldtimer brigadier :X wist ik veel waar al die borden voor zijn :Z maar wel stiekem een blokje gereden de eerste meters op een motorfiets geweldig voelde hij aan wat een power vergeleken met mijn Dappie zeker tegen de 40 pk beetje ruim zien :+

Ja man, het voelde als een raket :+
En toch had ik toen zeker evenveel fun als nu met 140 pk meer :)
 
Ja man, het voelde als een raket :+
En toch had ik toen zeker evenveel fun als nu met 140 pk meer :)
Soortgelijke ervaring, al ging het een tandje lager met mijn CB 125 S in 1982. Naar het gemeentehuis voor een oefenvergunning. Je toegestane oefengebied was je gauw zat, L plaatje wegvouwen achter die enorme gele kentekenplaat en rijden maar door Nederland. Een keer net de vleugelmoer los toen de politie in de buurt was, ging ik gauw aan hen de weg vragen om buiten verdenking te vallen. Hoe dat verzekeringtechnisch zat, om buiten het territorium te gaan, vroeg ik me pas jaren later af. Mijn vrienden brommerden nog een jaartje of wat toen het rijbewijs binnen was, ik was de oudste van die kring. Natuurlijk wilden ze allemaal even proeven hoe het was om je door je streek te verplaatsen, (il)legaal rijdend naast het fietspad. Laatst zei een jeugdvriend nog tegen me:"ik herinner me hoe vreemd het was om als zestienjarige over de snelweg te rijden". Op donderdagavond stonden we, we waren scholieren, op koopavond in het dorpscentrum en de één na de ander stapte op mijn Hondaatje. De CB kreeg zeg maar weinig gelegenheid om af te koelen. Pas toen ik na een jaar een 500 kocht, werd de 125 pas als te licht benoemd
 
Laatst bewerkt:
Je maakt het weer niet makkelijk :t

Wie dit weet met parate kennis *O*

Maar hij is te vinden.............. :)

In eerste instantie dacht ik`oh jee, een Goldstar van ver voor mijn geboortejaar, dus die opgave weet ik bij voorbaat niet`.
Naderhand zag ik de Golf 1 op de achtergrond staan en concludeerde dat het beeld omstreeks 1980 moet zijn vastgelegd. Conclusie; de rijder is iemand die leuke motorverhalen schrijft/schreef in een klassiekertijdschrift en een zoon heeft die 50cc racet. Kan net niet op zijn naam komen.....
 
In eerste instantie dacht ik`oh jee, een Goldstar van ver voor mijn geboortejaar, dus die opgave weet ik bij voorbaat niet`.
Naderhand zag ik de Golf 1 op de achtergrond staan en concludeerde dat het beeld omstreeks 1980 moet zijn vastgelegd. Conclusie; de rijder is iemand die leuke motorverhalen schrijft/schreef in een klassiekertijdschrift en een zoon heeft die 50cc racet. Kan net niet op zijn naam komen.....
en uit welk land is de beste man afkomstig?
 
In eerste instantie dacht ik`oh jee, een Goldstar van ver voor mijn geboortejaar, dus die opgave weet ik bij voorbaat niet`.
Naderhand zag ik de Golf 1 op de achtergrond staan en concludeerde dat het beeld omstreeks 1980 moet zijn vastgelegd. Conclusie; de rijder is iemand die leuke motorverhalen schrijft/schreef in een klassiekertijdschrift en een zoon heeft die 50cc racet. Kan net niet op zijn naam komen.....

Jij denkt Piet Kramer, maar volgens mij is 'm dat niet.

Eerste ingeving van mijn kant is Pim Kinket.
 
In eerste instantie dacht ik`oh jee, een Goldstar van ver voor mijn geboortejaar, dus die opgave weet ik bij voorbaat niet`.
Naderhand zag ik de Golf 1 op de achtergrond staan en concludeerde dat het beeld omstreeks 1980 moet zijn vastgelegd. Conclusie; de rijder is iemand die leuke motorverhalen schrijft/schreef in een klassiekertijdschrift en een zoon heeft die 50cc racet. Kan net niet op zijn naam komen.....

Tjaa, dat had ik dus ook; eind jaren 70 dus moet iets zijn in de veteranen klasse.
Ik weet wie het is maar heb wat gegoegeld, laat hem staan. Ben benieuwd of iemand hem weet met parate kennis.
 
nieuwe; niet al te moeilijk denk ik.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan