Welke naked voor den wat langere mensch? (185cm/115kg)

HansvdM

Rookie
28 sep 2016
7
0
G'day all,

welke naked zouden jullie uitkiezen als je een tweede fiets zou gaan uitzoeken? Zeg maar voor de fun.

Voorwaarden:
1) aanschaf max Eur 15k
2) onderdelen en/of beurtjes waar je niet leeg op loopt (dus geen Duc)
3) niet statusgevoelig (dus niet per sé een HD of BMW)
4) voor de wat langere/zwaardere man, zonder duo.
5) meer voor de zomerdagen

thanks !
Hans
 
G'day all,

welke naked zouden jullie uitkiezen als je een tweede fiets zou gaan uitzoeken? Zeg maar voor de fun. KTM Superduke 1290

Voorwaarden:
1) aanschaf max Eur 15k staat een nieuwe overjarige op mp voor 14990 https://link.marktplaats.nl/a1149318432 de special edition hebben ze ook nog zag ik net https://link.marktplaats.nl/a1150749276
2) onderdelen en/of beurtjes waar je niet leeg op loopt (dus geen Duc) ktm dealers zitten door heel NL
3) niet statusgevoelig (dus niet per sé een HD of BMW)ieder zijn mening
4) voor de wat langere/zwaardere man, zonder duo. zit er met 1.87m heerlijk op
5) meer voor de zomerdagenzit geen chrome op, wel speciale regenstand.

thanks !
Hans
Heb vele motoren gehad maar zo'n superduke is echt een heerlijke allrounder! veel opleuk spul voor te krijgen. lekkere frisse kleuren!

:9~
Mijn beauty
360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet gewoon een Kawasaki,keuze genoeg lijkt mij,bijvoorbeeld de nieuwe Z900RS of de gewone Z900 of1000.Of ook leuk een Honda CB1000R,mooi model en gebruikt niet duur.En met 1,85 ben je tegenwoordig maar een middenmaatje,dus niet echt een wat langere mensch ;)
 
Laatst bewerkt:
Wilde net zeggen... ik ben 2.00m en vind dan maar eens een geschikte motor ;)

Met 15k heb je toch een serieus budget, wellicht een MT10 of zoals eerder aangehaald een SuperDuke?
Nieuwe Z800 (met dat groene buizenframe) is ook :9~ en dan houd je ook nog 5k in de pocket.
 
Met 185 ben je tegenwoordig niet erg groot en dat moderne ducaties onbetrouwbaar zijn kunnen naar hetzelfde fabeltjes boek.
Ligt ook erg waar je de lengte hebt , sommige hebben een langer lijf of benen.
Ik pas met mijn 2meters goed op een tuono of (je raadde het al) ducati streetfighter 1098s maar slechter op Japanse motoren. Afstand zadel naar stuur is vaak te kort voor me, maar dat kan voor jou weer anders zijn.
In mijn vrienden kring gaan alleen BMW’s bovenmatig vaak erg duur stuk btw.
Zelf gaan passen duszzzz en geen Ducati uit de jaren 80kopen.
 
Hans zegt nergens dat hij een Ducati onbetrouwbaar vind,wel dat hij de beurten en
onderdelen duur vind,wat klopt.Maar onderdelen voor een ander merk kunnen soms ook heel duur zijn,het ligt er maar net aan wat voor onderdeel je nodig zou hebben.
Wat bij een Ducati vooral duur is zijn de distributie riemen vervangen en kleppen stellen,
andere onderdelen zijn ongeveer net zo duur als bij een ander merk.
Overigens hoeft dat bij een Ducati pas om de 24000 -30000 km te gebeuren,dus dat valt nog mee.Zelf heb ik ook een Ducati streetfighter,ik ben 1,81 en kan net met mijn benen bij de vloer,het is dus een motor die prima zou kunnen zijn voor de lange mensch :Y
Het beste wat Hans kan doen is van te voren een keuze maken in eventuele modellen waar hij interesse in heeft en dan naar een dealer gaan en gaan proefpassen en eventueel gaan proefrijden.
 
Laatst bewerkt:
Met een budget van 15k heb je aardig wat keuze in nieuwe motoren. Beetje onderhandelen en je hebt 4 jaar garantie ipv 2 jr en dat voor 250euro. (Althans zo heb ik het kunnen regelen)
Na die 4 jaar komt er vast toch wat anders. Wel lekker zorgeloos rijden! Dat je 15 hebt te besteden is wel fijn daardoor heb je de keuze uit nieuwe motoren. Uiteraard schrijf je wel dik af maar je hebt geen verassingen als er wat kapot gaat. Keuzes die je zelf moet maken.
 
Gozer, 185 cm en 115 kg, dan heb je een BMI van 33.6 en dat is niet lang maar zwaar. Jij hebt een BMW nodig.
 
Gozer, 185 cm en 115 kg, dan heb je een BMI van 33.6 en dat is niet lang maar zwaar. Jij hebt een BMW nodig.

Nee hoor,ik rij een Duc met 140kg en 1,81 en daarvoor een Kreidler 50cc motortje :Y :P
Dus Hans stelt wat lengte en gewicht niet veel voor :P ,het kan altijd langer en veel zwaarder :+ *O* :]
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor,ik rij een Duc met 140kg en 1,81 en daarvoor een Kreidler 50cc motortje :Y :P


Ik kom hier op de veluwe vaak een kerel tegen op een kreidler ,die zwaait altijd ,voldoet ook een beetje aan jouw beschrijving,vindt ik leuk :t
 
Aprilia tuono natuurlijk! Overal vermogen en een heerlijke stuur fiets...
 
qV4DgEO.jpg


Ik ben 1,97 en dit rijdt prima. Hou je nog een heel stuk budget over ook (er staat een heeeeele mooie blauwe te koop ergens)
 
MT10; betrouwbaar, superblok en supergeluid (bigbang), lekker ruim en prima allrounder :]
 
Mooi die antwoorden op Hans zijn vraag,ik zou nu al helemaal niet meer weten wat te kiezen,
blijft over gewoon zelf gaan passen bij een motorzaak en eventueel proefrijden.
Keuze genoeg kijkt mij.
Misschien dat dit helpt,
 
Laatst bewerkt:
ik ben 1,25mtr en vindt zo n gsx maar klein -O- kwaak zrx is meer een manne motor :+
eigenlijk wil de t.s een bak geld meer uitgeven dus dit gaat nergens over :N
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan