Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, iedereen eerste kerstdag overleeft? Heb zelf net 1.5 uur in de kou op de motor gezeten, veel aangeschoten automobilisten gezien die onstabiel reden, één bijna ongeluk zien gebeuren doordat iemand ineens zijn stuur omgooide.
Eén auto wilde persée voor mij blijven op de A1, ging toen ik hem link voorbij wilde rijden (ik reed 130 teller, hij 120) ineens mijn snelheid rijden, bleef mee accelereren tot 140 ofzo, ik had geen zin in een boete dus haakte af, gas los en achter hem ingevoegd, laat ie zijn gas los en gaat 115 (teller) rijden...Waarom? Ook kwam er op de A1 een enorm stuk plastic folie of zeil van zeker 3 a 4 meter lang en een halve meter breed zo voor mijn motor voorbij vliegen de middenberm in. Schrok me rot, in het pikkedonker van die onverlichte snelweg. Je zal er overheen rijden en dat je wiel blokkeert ofzo.

Oh en ergens bij een klein dorpje in Gelderland, 2baans 80/60km weg, op een gegeven moment redelijk scherpe bijna 90 graden bocht, tegenligger in een dikke volvo of audi achtige wagen rijdt me tegemoet, doet ineens terwijl we beiden in de bocht rijden vol zijn groot licht aan...Zag even helemaal niets meer, wie doet nou zoiets? :(

Op de heenweg vanochtend was het echter heerlijk rijden, zelden zo rustig gezien op de wegen, wat een verademing.

Het aantal aangeschoten automobilisten zal nog wel tegenvallen, maar er zijn veel automobilisten op pad, die normaal nooit het dorp uitkomen en nu ineens naar familie 200 km verderop moeten. Veel van die automobilisten hebben ook nog de leeftijd waarop alzheimer en parkinson vaker toeslaan. Kortom rekening mee houden.

Zaterdag had ik ook zo'n stelletje voor me, 1 op de baan voor rechtdoor, 1 op de baan voor rechtsaf. Beide kwamen er tegelijkertijd achter, dat ze de verkeerde baan volgden en wilden dat tegelijkertijd rechtzetten. Het zag er best wel interessant uit, blij dat ik afstand hield. Uiteraard was de actie bij het puntstuk, anders volg je de traditie van alles verkeerd doen niet.

Wat is er mis met even doorrijden en bij de volgende rotonde of afrit weer op de juiste route te komen, zonder de gezondheid van diverse mensen in gevaar te brengen |(
 
De 24e had ik er nog één op de A1 vanaf 020. Vroeger moest je rechts voorsortorteren voor Almere. Dat is al een jaar niet meer zo maar dat wist deze Audi nog niet. Die presteerde het om uit zijn coma op de meest rechterbaan te ontwaken en vier banen diagonaal naar links over te steken. Hij kon na het puntvak nog net invoegen naar Almere waarbij de kluiten aarde omhoog vlogen omdat na het puntvak ook het asfalt ophoudt.
Inderdaad, afstand bewaren en verbazen.
 
Tip om rustig te blijven: verbaas je niet, verwonder je slechts.... Heeft mij al ettelijke keren gered zeg maar.

Ik doe altijd net alsof ik op safari ben.

De alpha Audi staat niet toe dat de beta BMW voor hem invoegt en toont zijn grotere penis door flink gas te geven. Het Volvo vrouwtje is drachtig en kleeft vlak achter de kont van een klein Ford Ka mannetje. Hij is nog te onervaren om de kans adequaat te benutten en trapt in overenthousiasme op zijn rem, wat het Volvo vrouwtje afschrikt. Twee Mitsubishi ouderen grazen met 80 op de linker rijstrook, zij kijken het schouwspel meewarig toe.

Zo wordt het motorrijden nog leuker!
 
Laatst bewerkt:
Ik doe altijd net alsof ik op safari ben.

De alpha Audi staat niet toe dat de beta BMW voor hem invoegt en toont zijn grotere penis door flink gas te geven. Het Volvo vrouwtje is drachtig en kleeft vlak achter de kont van een klein Ford Ka mannetje. Hij is nog te onervaren om de kans adequaat te benutten en trapt in overenthousiasme op zijn rem, wat het Volvo vrouwtje afschrikt. Twee Mitsubishi ouderen grazen met 80 op de linker rijstrook, zij kijken het schouwspel meewarig toe.

Zo wordt het motorrijden nog leuker!
_O-
 
Ik doe altijd net alsof ik op safari ben.

De alpha Audi staat niet toe dat de beta BMW voor hem invoegt en toont zijn grotere penis door flink gas te geven. Het Volvo vrouwtje is drachtig en kleeft vlak achter de kont van een klein Ford Ka mannetje. Hij is nog te onervaren om de kans adequaat te benutten en trapt in overenthousiasme op zijn rem, wat het Volvo vrouwtje afschrikt. Twee Mitsubishi ouderen grazen met 80 op de linker rijstrook, zij kijken het schouwspel meewarig toe.

Zo wordt het motorrijden nog leuker!

:t :t
 
Ik doe altijd net alsof ik op safari ben.

De alpha Audi staat niet toe dat de beta BMW voor hem invoegt en toont zijn grotere penis door flink gas te geven. Het Volvo vrouwtje is drachtig en kleeft vlak achter de kont van een klein Ford Ka mannetje. Hij is nog te onervaren om de kans adequaat te benutten en trapt in overenthousiasme op zijn rem, wat het Volvo vrouwtje afschrikt. Twee Mitsubishi ouderen grazen met 80 op de linker rijstrook, zij kijken het schouwspel meewarig toe.

Zo wordt het motorrijden nog leuker!

_O- _O- :} :t
 
Ik doe altijd net alsof ik op safari ben.

De alpha Audi staat niet toe dat de beta BMW voor hem invoegt en toont zijn grotere penis door flink gas te geven. Het Volvo vrouwtje is drachtig en kleeft vlak achter de kont van een klein Ford Ka mannetje. Hij is nog te onervaren om de kans adequaat te benutten en trapt in overenthousiasme op zijn rem, wat het Volvo vrouwtje afschrikt. Twee Mitsubishi ouderen grazen met 80 op de linker rijstrook, zij kijken het schouwspel meewarig toe.

Zo wordt het motorrijden nog leuker!



_O- :} :t
 
De 24e had ik er nog één op de A1 vanaf 020. Vroeger moest je rechts voorsortorteren voor Almere. Dat is al een jaar niet meer zo maar dat wist deze Audi nog niet. Die presteerde het om uit zijn coma op de meest rechterbaan te ontwaken en vier banen diagonaal naar links over te steken. Hij kon na het puntvak nog net invoegen naar Almere waarbij de kluiten aarde omhoog vlogen omdat na het puntvak ook het asfalt ophoudt.
Inderdaad, afstand bewaren en verbazen.

Zo is er een paar weken geleden op precies dezelfde plek nog een motorrijdster ondersteboven gereden. Ook zo'n prutser die op het laatst nog even de andere kant op moest. Is als ik me goed herinner nog doorgereden ook. :r


Wat is er mis met even doorrijden en bij de volgende rotonde of afrit weer op de juiste route te komen, zonder de gezondheid van diverse mensen in gevaar te brengen |(

Snap ik ook niet hoor. Als je ziet wat voor capriolen er uitgehaald worden om nog net even die afrit te halen. Zag laatst nog een auto achteruit over de vluchtstrook rijden omdat hij de afrit gemist had. Bizar dat je zo'n risico neemt. Moest een tijdje terug nog vol in de ankers voor een auto die het letterlijk 200 meter voor een rotonde nodig vond om te gaan keren.
 
Even snel een boodschap doen. Motor op de stoep gezet, boodschap gedaan, kom terug bij de motor en zie wat vloeistof op het voorwiel, precies onder de remklauw. Remsysteem zorgvuldig bekeken, daar was niets te zien. Ook had ik gewoon remdruk.

..nogmaals alles gecontroleerd maar er was niets geks te zien.


Ik denk dat ik slachtoffer was van een hond met territoriumdrang. Nog blij dat ik de vloeistoftestmanier van mijn automonteur niet overgenomen heb. Even met de vinger erin dippen en dan proeven...
 
Even snel een boodschap doen. Motor op de stoep gezet, boodschap gedaan, kom terug bij de motor en zie wat vloeistof op het voorwiel, precies onder de remklauw. Remsysteem zorgvuldig bekeken, daar was niets te zien. Ook had ik gewoon remdruk.

..nogmaals alles gecontroleerd maar er was niets geks te zien.


Ik denk dat ik slachtoffer was van een hond met territoriumdrang. Nog blij dat ik de vloeistoftestmanier van mijn automonteur niet overgenomen heb. Even met de vinger erin dippen en dan proeven...

kan ook van een zwerver zijn met een geslachtsziekte :+
 
Vandaag even snel wat boodschappen doen met de andere 2 wieler (Gazelle), vrolijk bijna plat gereden door een wijf wat weer aan het appen was, alleen vergeten ik geen helm op had :+ Niet dat ze reageerde overigens, vrouw verderop in het park keek wel van schrik om :P

Herkennen mensen dat trouwens, op de fiets in de spiegels willen kijken? :+
 
Herkennen mensen dat trouwens, op de fiets in de spiegels willen kijken? :+

Ja ik ook, alleen nu wat minder want geen weer om :] te rijden en nu voortaan op de trapfiets naar het werk (2 km :P) en dan slijt dat spiegelgedrag wel. :)

Ook het geen voorrang krijgen op de trapfiets terwijl je het wel hebt maak ik nu regelmatig mee. Laatst nog bijna SCANIA in spiegelbeeld op mijn voorhoofd. :X
 
Ik heb tijdelijk zo'n speed pedelec om te testen, en daar zit een bar-end spiegel op. Eigenlijk best irritant, want je ziet er geen bal in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan