Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Zo de motor zit weer in elkaar! Erg blij met het resultaat!
Het staat 'm erg goed (vind ik) en het remt echt als een trein!

Ik kan de opmerking dat remkracht niet zoveel zou schelen tussen axiaal of radiaal wel teniet doen.
De remmen bijten echt veel feller en directer.


[afbeelding]
Zitten nu dus dezelfde type remklauwen op als de 1098s erachter. (Brembo M4)

Dat komt echter vooral door de remklauwen zelf, die zijn inderdaad een stuk feller.
 
Dat komt echter vooral door de remklauwen zelf, die zijn inderdaad een stuk feller.

juist, een normaal mens voelt echt geen verschil tussen axiaal en radiaal.

ik ben van de standaard radiale klauwen op mijn Tuono naar dezelfde brembos M4 gegaan en dat verschil is ook groot.
Dit komt echter vooral door de blokken volgens mij...veel bijteriger
en mooier ;)
 
Laatst bewerkt:
Net als dat rood veel sneller is haha. Maar heerlijk hoor die extra bijtkracht! Ik ben best kritisch als het gaat om remmen en vond het verschil met de klauwen op een Ohlins vork al merkbaar, maar de M4’s zijn weer een stap beter
 
Zo de motor zit weer in elkaar! Erg blij met het resultaat!
Het staat 'm erg goed (vind ik) en het remt echt als een trein!

Ik kan de opmerking dat remkracht niet zoveel zou schelen tussen axiaal of radiaal wel teniet doen.
De remmen bijten echt veel feller en directer.

[afbeelding]
Zitten nu dus dezelfde type remklauwen op als de 1098s erachter. (Brembo M4)

Ziet er dik uit!! :P
 
Hallo luitjes,
Voor een projectje van mij ben ik op zoek naar wat onderdelen. Wie zou me kunnen helpen?

Ik zoek de volgende onderdelen:

de tegenmoer Ap8123643,
Veiligheidsplaatje Stuur Ap8121207,
Sluitring Dop Kop Ap8152384 en de Hulst Bevestegingsplaat AP81211346.

5am04i.jpg

2z9egr5.jpg

Dit zijn de nummers:
8, 16, 6 en 4


Heb je hier iets van liggen? Dan ben ik zeer geholpen!
 
Laatst bewerkt:
Zou je dit soort kleine onderdelen niet gewoon nieuw kopen?
Bel even naar Goedhart oid, die hebben best veel liggen en anders bestellen ze het even voor je.

Weet je zeker dat het goed is!
 
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar bijeen was het net geen 80,-. Als niemand het heeft liggen dan is het nieuw bestellen alsnog een optie.
 
Afgelopen dagen eindelijk weer op m'n appie kunnen rijden. *O*
In het donker of met nattigheid is er toch niks aan dus van de week beetje kilometers gemaakt en allemachtig wat een machine... :9~
Ondertussen die knipperlicht glaasjes vervangen en iets aan die vieze zwarte velgen gedaan.

IMAG1948_zpsrzqhsqwk.jpg


Ik was van plan om hem volgend jaar in te ruilen voor een Tuono maar elke keer als ik er naar kijk is het toch wel een verdomd sexy ding... :9
 
Staat m goed die witte rim striping! Lekker houden joh, ziet er zoveel beter uit dan een Tuono :P

38392710005_452936576b_h.jpg
 
heb maandag ook nog een rondje gereden. wegdek was grotendeels droog, en het was aardig rustig op de weg. best lekker kunnen sturen weer.
Toch blijf je dan terughoudend rijden omdat je weet dat het hier en daar nog nat is, maar goed! mocht de pret niet drukken :)
 
Ja qua looks is de rsv wel echt bloedgeil, maar helaas rijdt ik liever langer op een motor als dat ik er naar kijk... :+
En dan is die opgekropte houding me toch niet ideaal

Dit jaar nog 3 maand op een oer R rond gereden na verkoop van mijn Tuono. Toen was ik er he-le-maal klaar mee. Vrij snel weer een Tuono gekocht.
 
Dit jaar nog 3 maand op een oer R rond gereden na verkoop van mijn Tuono. Toen was ik er he-le-maal klaar mee. Vrij snel weer een Tuono gekocht.

Ik kom van een Suzuki SV650S af waar ik in anderhalf jaar een goeie 20000km mee gereden heb dus was wel iets gewend, relatief sportieve houding maar wel iets verhoogde clipons.
De eerste keer dat ik me hierop moest vouwen was toch wel effe een dingetje.
In de kou een proefritje gemaakt door een onbekende woonwijk op een 130pk monster met een houding die nog niet veel controle aangaf, ondertussen al wel wat aan gewend maar uiteindelijk wil ik toch wel naar een tuono.
 
Ja qua looks is de rsv wel echt bloedgeil, maar helaas rijdt ik liever langer op een motor als dat ik er naar kijk... :+
En dan is die opgekropte houding me toch niet ideaal

Haha helemaal mee eens hoor!
Hele dag op de Appie en dan ben ik gebroken..

Zou er zelf wel iets van een KTM adventure 990 ofzo bij willen hebben voor de wat langere ritten en woon werk..
 
Afgelopen dagen eindelijk weer op m'n appie kunnen rijden. *O*
In het donker of met nattigheid is er toch niks aan dus van de week beetje kilometers gemaakt en allemachtig wat een machine... :9~
Ondertussen die knipperlicht glaasjes vervangen en iets aan die vieze zwarte velgen gedaan.

[afbeelding]

Ik was van plan om hem volgend jaar in te ruilen voor een Tuono maar elke keer als ik er naar kijk is het toch wel een verdomd sexy ding... :9

dan stuurverhogers erop
 
Stuurverhogers is wel een optie, maar vind ik een hoop geld voor een klein hoogte verschil.
Dan eerder een superbikekit maarja, dan is het ook al praktisch een Tuono... :+
 
Van de week even met de motor op pad geweest, maar 3 graden is toch nog wel iets te frisjes voor het leuke.. Wel weer wat plaatjes geschoten. (leuk als je twee hobby's kunt combineren ;-))

39352647991_d897696d62_b.jpg


38645077154_9fe43c5ccf_b.jpg


38645079844_7b2db00146_b.jpg


38645088874_a4913d4d49_b.jpg


39352649101_3d34e79797_b.jpg


38645081694_7f51b9e2bc_b.jpg
 
Afgelopen dagen eindelijk weer op m'n appie kunnen rijden. *O*
In het donker of met nattigheid is er toch niks aan dus van de week beetje kilometers gemaakt en allemachtig wat een machine... :9~
Ondertussen die knipperlicht glaasjes vervangen en iets aan die vieze zwarte velgen gedaan.

[afbeelding]

Ik was van plan om hem volgend jaar in te ruilen voor een Tuono maar elke keer als ik er naar kijk is het toch wel een verdomd sexy ding... :9


Waar heb je die witte glaasjes besteld aub?
 
Terug
Bovenaan Onderaan