Het Grote "Rara, waar was ik?"-topic, deel 4

Misschien hebben de speurneuzen de nieuwe uitdaging onderaan de vorige pagina gemist.
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel een hele moeilijke Beekberger. Ik zie heel weinig aanknopingspunten. Als ik zou weten waar jij op 4-9-2017 was, werd het al een stuk gemakkelijker. De foto op afstand is genomen 16.40 uur en de detailfoto om 18.31 uur. Dus het lijkt er op dat jij/jullie daar in de buurt gestopt zijn, overnacht hebben?.

Eind van de zomer, bruin verdorde weide op de voorgrond dus zuidelijk europa is dan mijn gok. Zie ook wat lijkt op drie cipressen, die je in zuid europa en dan vooral in Toscane kunt tegenkomen.

Bouwstijl "kasteeltje" wat de "dakbedekking" torentjes betreft zou ik weer wat aan oostelijk europa of de Efteling ;) denken.

Maar voor nu even te weinig aanknopingspunten om gericht te kunnen gaan zoeken. -O-
 
Laatst bewerkt:
We zijn er inderdaad op doorreis tegenaan gelopen. We stopten er eigenlijk voor een korte stop. Even benen strekken en op het terras wat drinken en dan weer door. Maar toen zagen we dit chateau aan de overkant van de weg. En gezien tijdstip besloten om te blijven. De cipressen doen inderdaad Italiaans aan, maar die groeien niet alleen daar maar ook in bijv. zuid Frankrijk. :Y
Die rare dakpannen op het chateau kom je dus niet alleen in Oost Europa tegen, maar ook in zuid Frankrijk. Er ligt daar een mooi toergebied in de buurt, wegen lopen er lekker door de uitgesleten rivierbeddingen. We hebben dus besloten te blijven en daar wat te huren als uitvalsbasis.
Na een dag lekker in de omgeving toeren wat eten en even stof en zweet afspoelen
adi5nd.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op één van de toertochten met de collega's hebben we in de buurt van deze molen:

full


overnacht. De molen is van een afstandje te zien in SV.

Hij staat bovenop een bult :}
 
Laatst bewerkt:
Chateau helemaal goed.
https://goo.gl/maps/WNAKqtsD4Ww
Als je je omdraait is het terras en de bar tabac waar we stopten voor een pauze.
Vlakbij de Gorges de Verdon. Lekker rijden daar.

Dat soort molens zie je van Limburg t/m Normandië. Hintje?
 
Laatst bewerkt:
We zochten helemaal niks, we stopten met de motor om even de benen te strekken en een sigaartje te roken en vervolgens lag dit er tegenover. Spontaan de oprit op en een bungalow gehuurd, in september, dus voor een prikkie!

Qua molen, dus in Belgenland, Franstalig deel.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt er wel op inderdaad. Ik heb die ook bekeken gisteren, door de tip van de NL sprekende bevolking kwam ik al in Noord-Frankrijk uit. Ik heb wel op sv gekeken, maar ik dacht dat het hem niet was. Vanuit de link naar maps hier boven lijkt het er inderdaad op!
 
Ik had hem al ff in de smiezen maar ik kan die poort nergens vinden op streetview in dat dorpje? Had namelijk nog niet de goede streetview voor de molen te pakken om 100% zeker te zijn dus daarom wilde ik die poort vinden. Door die poort kwam ik wel in Cassel uit namelijk.

Zal zo even een nieuwe opdracht zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Een link naar Google Streetview kan makkelijker:

Bij streetview heb je links boven dat tekstvak. Helemaal rechts daarin staan 3 punten boven elkaar. Daar op klikken opent een dialoogvenster. Kies de onderste mogelijkheid: <afbeelding delen of insluiten> en klik daarop. Je krijgt dan een link met een adres. Zet een vinkje bij <korte URL> en dan krijg je dit: Google Maps

Het resultaat is exact hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Ik had hem al ff in de smiezen maar ik kan die poort nergens vinden op streetview in dat dorpje? Had namelijk nog niet de goede streetview voor de molen te pakken om 100% zeker te zijn dus daarom wilde ik die poort vinden. Door die poort kwam ik wel in Cassel uit namelijk.

Zal zo even een nieuwe opdracht zoeken.

Ik kon de juiste ook niet helemaal vinden, dus ben ik maar gewoon afgehaakt :+
 
Een link naar Google Streetview kan makkelijker:

Bij streetview heb je links boven dat tekstvak. Helemaal rechts daarin staan 3 punten boven elkaar. Daar op klikken opent een dialoogvenster. Kies de onderste mogelijkheid: <afbeelding delen of insluiten> en klik daarop. Je krijgt dan een link met een adres. Zet een vinkje bij <korte URL> en dan krijg je dit: Google Maps

Het resultaat is exact hetzelfde.


Ah, bedankt! Weer wat geleerd. Dacht al dat dat het makkelijker moest kunnen maar kon de knop ff niet vinden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan