KTM SuperDuke 990 Deel 14

Op MP is wel oppassen wat je koopt. Je betaalt snel te veel.
Die oranje 990 uit 2011 is ook gewoon een overjarige die maximaal uit 2010 kan komen. Oranje is maar t/m 2010 geleverd.
Per bouwjaar omhoog/omlaag scheelt zo 1000 of meer.
 
Zou ik ook doen, maar vragen en het er voor krijgen is nog een dingetje.

Nikosvr heeft em ook al een maandje of wat te koop staan en nog niet verkocht, terwijl hij toch een hele nette vraagprijs heeft :Y
 
Zou ik ook doen, maar vragen en het er voor krijgen is nog een dingetje.

Nikosvr heeft em ook al een maandje of wat te koop staan en nog niet verkocht, terwijl hij toch een hele nette vraagprijs heeft :Y

Dat zie je op marktplaats heel vaak. Mensen kijken naar de andere prijzen op marktplaats en gaan er vanuit dat dat ook de daadwerkelijke waarde is.
Met als gevolg dat ze een half jaar later nog steeds te koop staan.
Die van Niko staat voor een nette prijs is, maar het najaar/winter is altijd een beetje een beroerde tijd om te verkopen.
 
Mijn neef heeft een probleem met zijn 990 adventure. Herkend iemand dit?

Ik reed laatst snachts naar huis en toen begon het te miezeren. De ktm verloor power en viel ineens uit en raakte in de slip. Als ik de motor wou starten dan ratelde die en knipperde het dashbord maar sloeg hij niet aan. Toen heb ik Eem vriend gebeld en hij is met de auto gekomen waarna we startkabels hebben aangesloten en de motor hebben gestart (hij sloeg in een x aan). Toen ben ik zonder problemen doorgereden naar huis. Thuis heb ik hem voorbode deur gezet in de regen. Twee dagen later probeerde ik hem te starten en gaf hij ‘geen’ kik dus heb ik hem laten ophalen.
De garage dacht dat het een elektrische storing was gezien het gebeurde toen het begon te regenen. Op hun verzoek heb ik de hele motor uit elkaar gehad en heb ik alle stekkers los gemaakt, gereinigd en ingespoten met een speciaal goedje.
Toen dit gedaan wat heb ik de motor weer in elkaar gezet en heb ik hem stationair laten draaien. Tijdens het draaien van de motor heb ik heb compleet nat gespoten met een tuinslang. Hij was door en door nat en de motor bleef gewoon draaien (niks aan de hand...,leek). Toen ben ik op de motor gestapt om naar olst te gaan. Ik was Zwolle nog niet uit of... ik stond weer stil. Zelfde verhaal: flikkerend en krakend dashbord, een motor die niet aansloeg en na een paar keer proberen hoorde je de accuspanning minder worden..

Thanks!
 
Thanks Nampus en Folkies
De Superduke staat er nu ruim een maand op.
Ik bekijk het zo er kan er maar 1 op rijden en heb er alle vertrouwen in dat deze mooie machine een nieuw goed baasje krijgt :)
 
Misschien de spanningsregelaar icm beroerde accu?
Dit zijn altijd lastige storingen, en al helemaal op afstand.
Krijgt hij bij dat slechte starten toevallig een soft dat. Nog wat bericht op het dashboard?
 
Hey :? :? :? :? ff over die soft dat. wat houdt dat eigenlijk in? Toen ik die van mij inlever-klaar aan het maken was zag ik dat ook in de display staan. Bij gas geven sloeg de display uit en gaf ie soft dat aan, na een paar seconden was het weer weg en de display weer normaal. Heb de volgende dag de 15min reset gedaan en het was weg en geen last meer van gehad.
 
Misschien ben ik simpel, maar probeer eens een verse accu.

Heb wel mee vage dingen gehad met een accu dienhet welles / nietes deed.
 
Die soft dat melding is een apart verhaal, waarvan niemand precies weet hoe en wat. Er is op SD.net een heel topic over. Maar het komt erop neer dat het probleem in dat geval vaak de accu is, vaak ook in combi met de spanningsregelaar.

Op een injectiefiets kan een twijfelachtige accu hele rare storingen geven.
 
Dan ga ik er even vanuit dat het een 950 is, de 990 is nooit met carbs geleverd. Of hij moet omgebouwd zijn naar carbs, maar dat komt niet vaak voor.

De 950 heeft schijnbaar regelmatig problemen met de brandstofpomp. Contactpuntjes die nogal last hebben van corrosie. Maar dat verklaart niet echt waarom dat dashboard op hol slaat.
 
Vocht is altijd al probleem geweest in de klok , en de filter is zo klein die vervuilt echt snel (3 kr uit ervaring ),en bijna niemand vervangt hem op tijd .

Corrosie kan hele gekke storingen geven , Denk ook dat ergens de boel vol met groene smurrie de boel voor de gek houdt! zeker als spanningregelasr en accu in orde is !
 
Ik heb nog een Annitori QS Pro Quickshifter gen3 te koop, vorig jaar gekocht en dus een jaar mee gereden.
Is plug-and-play,
Ook nog een LeoVince titanium.
Stuur maar pm bij interesse.
 
Laatst bewerkt:
Mijn neef heeft een probleem met zijn 990 adventure. Herkend iemand dit?

Ik reed laatst snachts naar huis en toen begon het te miezeren. De ktm verloor power en viel ineens uit en raakte in de slip. Als ik de motor wou starten dan ratelde die en knipperde het dashbord maar sloeg hij niet aan. Toen heb ik Eem vriend gebeld en hij is met de auto gekomen waarna we startkabels hebben aangesloten en de motor hebben gestart (hij sloeg in een x aan). Toen ben ik zonder problemen doorgereden naar huis. Thuis heb ik hem voorbode deur gezet in de regen. Twee dagen later probeerde ik hem te starten en gaf hij ‘geen’ kik dus heb ik hem laten ophalen.
De garage dacht dat het een elektrische storing was gezien het gebeurde toen het begon te regenen. Op hun verzoek heb ik de hele motor uit elkaar gehad en heb ik alle stekkers los gemaakt, gereinigd en ingespoten met een speciaal goedje.
Toen dit gedaan wat heb ik de motor weer in elkaar gezet en heb ik hem stationair laten draaien. Tijdens het draaien van de motor heb ik heb compleet nat gespoten met een tuinslang. Hij was door en door nat en de motor bleef gewoon draaien (niks aan de hand...,leek). Toen ben ik op de motor gestapt om naar olst te gaan. Ik was Zwolle nog niet uit of... ik stond weer stil. Zelfde verhaal: flikkerend en krakend dashbord, een motor die niet aansloeg en na een paar keer proberen hoorde je de accuspanning minder worden..

Thanks!

Heb een keer soortgelijks meegemaakt. Toen zat er een accu pool los. Zat wel los erop, maar tijdens rijden kwam hij door trillen af en toe los te hangen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan