Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is bijna zeker, ik ga ook over een aantal maanden een Honda NC kopen.
Ik heb al testgereden op het oude en het nieuwe model alleen nog niet op het DCT model.

Ik heb nog wel een vraagje over de DCT. Hoe werkt de DCT bij het terugschakelen / afremmen op de motor? Remt de DCT op de motor af net als een normale motor of gaat dit anders?
 
Het is bijna zeker, ik ga ook over een aantal maanden een Honda NC kopen.
Ik heb al testgereden op het oude en het nieuwe model alleen nog niet op het DCT model.

Ik heb nog wel een vraagje over de DCT. Hoe werkt de DCT bij het terugschakelen / afremmen op de motor? Remt de DCT op de motor af net als een normale motor of gaat dit anders?

Dct remt gewoon af op de motor als je zelf terug schakeld met je flipper, doe je dat niet schakeld de dct bij een laag toeren terug en heb je weinig motor rem maar dat heb je met een gewone motor ook.
Dct moet je ervaring en als je er meer over wil weten even op de Honda website kijken of YouTube daar staat een ton van info, maar ik zou het eerst ervaren, beetje spelen met de standen van de dct zelf schakelen met de flippers en dct en de boel op handmatig zetten en wat spelen als je geen twin gewend bent zit je dan snel in de toetenbegrenzer ;)
 
Laatst bewerkt:
Remleidingen, pomp en rubbers gemonteerd, kreeg ook nog een spatbord verlenger van de kerstvrouw die ook gelijk er onder gezet. *D
full
 
Voordeel van de pomp is dat die bijna als origineel is, spiegel past er zo weer op, zelfde soort olie potje, allen een mooie zwarte hendel, iets andere remlicht schakelaar en ik kan de hendel niet zo gemakkelijk tegen het handvat trekken.
full
 
Ik heb nog wel een vraagje over de DCT. Hoe werkt de DCT bij het terugschakelen / afremmen op de motor? Remt de DCT op de motor af net als een normale motor of gaat dit anders?

Vooral rijden en ervaren. Gun jezelf wel een fatsoenlijke proefrit. Je bent gauw 15-30 min bezig om DCT "gewoon" te laten worden voordat je pas goed op de verschillen tussen DCT en een gewone schakelversie kan letten.
DCT remt net zo goed af op de motor als een normale schakelversie. Het is wel afhankelijk van het schakelprogramma wat je kiest (D-S1-S2-S3 of Manueel) of je schakelt zelf terug naar een lagere versnelling als in de automaat zit.

Maar er zit meer achter de DCT. De S3 remt als het goed is af op de motor dan stand S2 en die weer meer als S1, enz. Stand D remt het minst af (zuinig rijden en zo). Dit komt door het spelen met de software door Honda.
De gewone schakelversie kent maar 1 manier van afremmen op de motor.
 
Voordeel van de pomp is dat die bijna als origineel is, spiegel past er zo weer op, zelfde soort olie potje, allen een mooie zwarte hendel, iets andere remlicht schakelaar en ik kan de hendel niet zo gemakkelijk tegen het handvat trekken.[afbeelding]


Goed werk . . Maat nu kan je die zwarte vv bescherm kapjes wel van de poot afhalen. Aardig
wat werk geweest dan zo ff de remleidingen vervangen. Colère.
Maar ieder x een stukkie zeker?
Ik heb wel staan klote met al die doppies en boutjes ondanks dat ik ze appart had gehouden in een klein zakkie. Mensenkinderen.

Waarom heb je een andere rempomp genomen?? Was die andere kapot?

Jij hebt een lief vrouwtje ook dan zeg!!!! :}
 
met een d-cat pijp en standaard einddemper iets zwaarder geluid maar vooral een mooie donkere grom als het gas eraf gaat
 
Laatst bewerkt:
Goed werk . . Maat nu kan je die zwarte vv bescherm kapjes wel van de poot afhalen. Aardig
wat werk geweest dan zo ff de remleidingen vervangen. Colère.
Maar ieder x een stukkie zeker?
Ik heb wel staan klote met al die doppies en boutjes ondanks dat ik ze appart had gehouden in een klein zakkie. Mensenkinderen.

Waarom heb je een andere rempomp genomen?? Was die andere kapot?

Jij hebt een lief vrouwtje ook dan zeg!!!! :}

Ja boutjes pfff hou op :+

Remmen en voor vering vond ik vrij snel na de aankoop niet voldoende, pomp kost niet heel de wereld maar hoop wel op een wereld van verschil.
Wilde vandaag rondje doen maar helaas andere dingen te doen, achtebandje moet ook nog even gewisseld worden enz.

Ze is zeker één lieve vrouw, ben ook lief voor haar, de motor onder het hoesje naast de nc heb ik voor haar gekocht.
Ehhh ook voor me zelf als vervanger voor me andere circuit motor. :P haha
 
met een d-cat pijp en standaard einddemper iets zwaarder geluid maar vooral een mooie donkere grom als het gas eraf gaat
Tonky@

Heb je het nu over het oudere of nieuwste type NC 750?
Ik ben zelf in bezit van het 2017 type,en ben best wel content met het standaard geluid maar een iets donkerder geluid zou ik nog mooier vinden in combinatie met een K&N luchtfilter eventueel.

Persoonlijk vindt ik de aftermarket uitlaten te blikkerig van geluid of te luidruchtig en stevig aan de prijs! :Y
 
Ik heb nog wel een vraagje over de DCT. Hoe werkt de DCT bij het terugschakelen / afremmen op de motor? Remt de DCT op de motor af net als een normale motor of gaat dit anders?

Afgelopen jaar voor het eerst met mijn DCT de bergen in geweest en ik was dan ook heel benieuwd hoe hij zich daar liet rijden (alhoewel ik dat met gewoon logisch nadenken al had kunnen voorspellen)... Daar waar je soms met een normale bak nog wel eens twijfelt bij een haarspeldbocht omhoog of je in 2 kan blijven of toch terug naar 1 moet, je dat halverwege die bocht alsnog blijkt te moeten doen en dus heel even geen tractie meer hebt, is dat met de DCT binnen een oogwenk opgelost en met behoud van tractie.
Omlaag gaand remt 'ie op de motor (compressieremming dus) al behoorlijk af en is het stijler dan druk je nog eens op het flippertje. De voorrem gebruikte ik eigenlijk nauwelijks, de achterrem wat meer.
In de bergen had ik 'm sowieso in de M-stand om altijd maximale controle te hebben.

Dus kortom, het motorisch remvermogen is prima met daarbij het gemak van supersnel trefzeker schakelen van een DCT.

Het enige nadeel van de DCT is dat je geen controle hebt over de hoeveelheid koppelingsslip, wat alleen een nadeel wordt bij stapvoets rijden. Aan de andere kant zal dat ook weer het voordeel geven dat de koppelingsplaten waarschijnlijk minder snel slijten (maar dat is nog even gissen voor mij, heb nog te weinig kilometers gemaakt).

Afgezien van mijn reuma, zou ik met de ervaring die ik met mijn Honda heb, een volgende motor wederom met een DCT kiezen. Zooo heerlijk relaxt toeren op de automaat en als ik zelf de regie wil hebben, kan dat net zo makkelijk zonder de kans om de tanden te laten knarsen.

Succes met je uiteindelijke keuze!
 
In de bergen (zeker Dolomieten) rijdt mijn vrouw ook altijd met de DCT in stand M. De DCT heeft soms de neiging om net voor een haarspeld bocht op te schakelen. Dat is in stand M verleden tijd.

Het enige nadeel van de DCT is dat je geen controle hebt over de hoeveelheid koppelingsslip, wat alleen een nadeel wordt bij stapvoets rijden.
Dat is niet perse een nadeel. Een trekkende motor is beter te controleren. Dat betekent dus eigenlijk dat je in situaties waarbij je zelf met een licht slippende koppeling zou rijden, je nu met een licht ingetrapte achterrem en iets extra gas moet gaan rijden om de snelheid te controleren. Hetzelfde principe als in erg krappe haarspeldbochten (naar boven).
 
In de bergen (zeker Dolomieten) rijdt mijn vrouw ook altijd met de DCT in stand M. De DCT heeft soms de neiging om net voor een haarspeld bocht op te schakelen. Dat is in stand M verleden tijd.Dat is niet perse een nadeel. Een trekkende motor is beter te controleren. Dat betekent dus eigenlijk dat je in situaties waarbij je zelf met een licht slippende koppeling zou rijden, je nu met een licht ingetrapte achterrem en iets extra gas moet gaan rijden om de snelheid te controleren. Hetzelfde principe als in erg krappe haarspeldbochten (naar boven).

Idd in de heuvels en bergjes gaat de nc in de dct stand er vandoor, als je naar beneden rijd ga je meer toeren maken de bak denkt dan jeee naar ze volgende versnelling en zo ga je harder en harder, je moet dan of steeds remmen en terug schakelen of idd even de motor in de m stand zetten en in een vaste versnelling naar beneden.

Betreft langzaam/stapvoets rijden doe ik exact hoe Athome het beschrijft, beetje gas en achterrem er bij dan kan je echt heel langzaam rijden.
 
Ja boutjes pfff hou op :+

Remmen en voor vering vond ik vrij snel na de aankoop niet voldoende, pomp kost niet heel de wereld maar hoop wel op een wereld van verschil.
Wilde vandaag rondje doen maar helaas andere dingen te doen, achtebandje moet ook nog even gewisseld worden enz.

Ze is zeker één lieve vrouw, ben ook lief voor haar, de motor onder het hoesje naast de nc heb ik voor haar gekocht.
Ehhh ook voor me zelf als vervanger voor me andere circuit motor. :P haha

Morning. Oh vandaar andere rempomp. En dan in combi met staal ommantelde rem
leidingen zal ie nu wel wat beter remmen.

Hahaaha, pakt dus 2 vliegen in een klap, met die andere bike.! Slim. :t

Ziet dat jij die spatbord verlenger ook nog geschroefd hebt buiten het plakken om. Beter.
Ik vertrouwde de lijm niet op een gegeven moment.
Dan maar zwarte doppies erop.
 
Morning. Oh vandaar andere rempomp. En dan in combi met staal ommantelde rem
leidingen zal ie nu wel wat beter remmen.

Hahaaha, pakt dus 2 vliegen in een klap, met die andere bike.! Slim. :t

Ziet dat jij die spatbord verlenger ook nog geschroefd hebt buiten het plakken om. Beter.
Ik vertrouwde de lijm niet op een gegeven moment.
Dan maar zwarte doppies erop.

Idd pomp gelijk met leidingen gedaan en dan de vering.

Zojuist een stukje gereden. Jeetje had ik veel eerder moeten doen rijd echt heel anders, motor stopt veel beter en ABS vliegt er niet steeds in, ligt ook goed in de bocht en een stukje stugger.

Spatbord verlenger werd zo geleverd plakstrips en 4 druk dopjes die pressies passen, wil nog wat kit er achter gezet voor de zekerheid en zodat er geen vuil tussen kan komen.
Merk is bodistyle past erg goed.
 
Idd pomp gelijk met leidingen gedaan en dan de vering.

Zojuist een stukje gereden. Jeetje had ik veel eerder moeten doen rijd echt heel anders, motor stopt veel beter en ABS vliegt er niet steeds in, ligt ook goed in de bocht en een stukje stugger.

Spatbord verlenger werd zo geleverd plakstrips en 4 druk dopjes die pressies passen, wil nog wat kit er achter gezet voor de zekerheid en zodat er geen vuil tussen kan komen.
Merk is bodistyle past erg goed.

Ja dat rijd en remt strakker. Duikt ook niet helemaal meer in tijdens hard remmen.
Was voorheen natuurlijk veel invering kwijt. En als je dan ook nog wat weegt of bagage hebt
dan houd je weinig over.

Ik hebt die ook van Bodystyle. Past perfect. Ik heb er zelfs daar onder nog een klein rubber onderflappie geplakt.
Dus de bocht blijft nu helemaal schoon samen met de radiateur beschermer.
op geplakt!
 
Allemaal de beste wensen voor 2018! Ik heb een tijdje geleden zgn korte rem/koppeling hendels gekocht in China, kostte me maar liefst 23.= euro zonder verzendkosten je blijft lachen.... Het staat veel mooier dan die lange originele 'poken'. Ik zie ze nooit bij mede NC rijders... best jammer. Mijn man sloeg bijna achterover van verbazing van de mooie afwerking en kwaliteit.
Helaas weet ik niet hoe ik een foto moet plaatsen vanuit mijn telefoon. Heb motor forum op de tablet.
 
Helaas weet ik niet hoe ik een foto moet plaatsen vanuit mijn telefoon. Heb motor forum op de tablet.
Imgur applicatie downloaden, account aanmaken (volgens mij kun je anders niks uploaden), foto's uploaden (prive/openbaar, wat je wilt) en dan kan je de link direct plaatsen of werken met
om de foto's zichtbaar te maken in het forum zelf. :Y
Zo doe ik het i.i.g., dan heb je ook niet het gezeik dat de afbeelding te groot is om te plaatsen!

Zie trouwens de laatste tijd steeds meer NC's rondrijden, toch een populaire fiets aan het worden!
 
Bedankt, oh ehh....ik hoop dat ik hier uit kom, ben daarniet zo heel handig in.
Jaa, dat is een goede ontwikkeling dat er steeds meer NC's rondrijden. In het begin moest ik best wennen aan het uiterlijk, maar na een proefrit op een demodag bij motoport Engbers was ik verkocht en een week later was ik eigenaresse van deze heerlijke motor! Precies wat ik zocht, en zo fijn handelbaar ook. Enige, maar dat is ook het enige minnetje is dat ik de bagage tas eraf moet pakken om te tanken. Staat weer tegenover dat ik dat reuze bagegevak in de tank heb en dat is weer heel erg handig, ach jaa kleinigheidjes hou je altijd wel. Het is net een huwelijk...haha..
 
@Lady X, ik heb ook van die china hendels, alleen de lange versie ervan :)
Heerlijk mooie afwerking, pasvorm is perfect :)

Ik heb m'n NC'tje uit noodzaak gekocht, maar ik vind die koffer voorin nu wel onmisbaar :Y
In de winter rij ik altijd met topkoffer om mijn rugzak in te steken, maar in de zomer gaat het kleine koffertje met dB killers en andere tools er weer op, dan ziet ie er weer totaal anders uit *D

In de wintermodus staan de handmoffen en topkoffer op gemonteerd, in de zomermodus de gewone handkappen en het kleine koffertje achterop :)
 
Tonky@

Heb je het nu over het oudere of nieuwste type NC 750?
Ik ben zelf in bezit van het 2017 type,en ben best wel content met het standaard geluid maar een iets donkerder geluid zou ik nog mooier vinden in combinatie met een K&N luchtfilter eventueel.

Persoonlijk vindt ik de aftermarket uitlaten te blikkerig van geluid of te luidruchtig en stevig aan de prijs! :Y

De beste wensen iedereen !

ik heb een 750s dct uit 2014
met Chinese remhendel, de koppelingshendel aan mijn zus gegeven, die rijdt een cb500X
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan