vraag mbt basecamp

noudi93

MF'er
9 dec 2014
98
4
Denekamp
Ik heb mijn garmin nu al een tijdje en hij bevalt goed. Alleen vraag ik me af of het mogelijk is om onderweg een vooraf gemaakte route nog aan te passen zonder een windows tablet/laptop mee te hoeven nemen.

Aangezien ik nu alles via tyre en basecamp doe en voor die combinatie dus verplicht zou zijn om een windows tablet/laptop mee te nemen.

Heeft iemand ervaring met manieren om dit te doen?

alvast bedankt
 
Je zou je kunnen verdiepen in de online planners als Mydrive, Myrouteapp en routeyou. Die werken vanuit de browser en zijn dus ook met bijv een tablet te gebruiken. Als je met een TT Rider werkt kun je met de eerste twee je routes eenvoudig via de cloud naar je toestel sturen. Werk je met de garmin zul je even moeten puzzelen hoe je de gpx via een SD overzet, maar het kán wel.
E.e.a. werkt ook wel op de telefoon maaar is vanwege het kleine scherm erg lastig.

Tyre en Basecamp werken echt alleen op de computer.

Route aanpassen in het toestel zelf is ook mogelijk maar levert vaak afwijkingen en is onhandig.
Werk je met een Rider 4xx of met een Garmin met onroute motorkaart dan kun je automatisch de mooie wegen laten gebruiken en is het goed te doen in het toestel.
 
Ik heb wel eens "in the middle of nowhere" een route naar een bepaald punt kunnen maken door uit te zoomen, kaart verslepen tot het aankomstpunt in beeld komt, dan inzoomen tot op straat-niveau en daar tikken. Er komt dan een vraag of het toestel een route moet maken. Met "ja" kwam ik toch ter plaatse. En dat was op een Zumo 220.
 
Ik weet niet welke Garmin je hebt, maar met mijn Zumo 660 kan dat vrij gemakkelijk.
Je kiest de route: WAARHEEN > AANGEP.ROUTES en kies de route.
In het scherm wat je (ik) dan krijgt staat onder in het scherm rechts WIJZIG.
Kies wijzig. In het volgende scherm kies je VOEG TOE/ VERWIJDER PUNTEN.
In het volgende scherm kun je een nieuw tussenpunt toevoegen. Je dient dan wel te weten WAAR dat punt dient te komen. Met het pijltje rechtsonder kun je scrollen.
Kies dan dmv PLUS de plaats waar het in te voegen tussenpunt moet komen en kies het tussenpunt ( via bv favorieten, laatste gekozen oid). Je kunt daarna op de route inzoomen om te kijken of het tussenpunt op de juiste plaats staat.
( met de rode -(min) kun je daar ook een tussenpunt verwijderen)
Staat het juist, dan BEWAAR en GA.
Staat het niet op de juiste plaats, kun je terug naar WIJZIG kies dan handmatig punten opnieuw sorteren en verplaats het punt naar de juiste plaats.
Kies dan VOLGENDE en de route is aangepast.


Probeer het maar eens. Succes.

Frans.
 
top bedankt voor de reacties. Deze dagen weinig tijd maar volgende week zal ik me eens verdiepen in de tips die ik hier gekregen heb.

Ik heb zelf een garmin 390lm
 
Terug
Bovenaan Onderaan