Honda CB1300 Superfour

Het dashboardje is redelijk eenvoudig te vervangen hoor. Je flyscreen zal er even af moeten. Zijn een bups schroefjes en gewoon aan de achterkant beginnen. Als eerste gaan die twee onderschaaltjes er af. Je kunt eventueel ook de hele tellerbak demonteren (twee boutjes onder de kroonplaat en de stekker loshalen in de koplamp) maar dat is niet strikt noodzakelijk.

Iedereen bedankt voor de reacties.

@ President Superfour: enig idee of de zilveren ring makkelijk te verwijderen is? Mocht ik die netjes kunnen verwijderen en hergebruiken dan wil ik er tijdelijk misschien een doorzichtige folie overheen trekken en de ring terug plaatsen zodat het waterdicht blijft. Dan kan ik rustig bekijken wat ik ga doen en toch gewoon door blijven rijden zonder mini-aquarium op mijn motor.


Zelf kwam ik deze nog op aliexpress tegen:

Online Shop Nieuwe Motorfiets Accessoires Snelheidsmeter Toerenteller Instrument Gauge Case Cover Honda CB1300 2003-2008 03 04 05 06 07 08 | Aliexpress Mobile

Maar inderdaad de vraag blijft wat je uiteindelijk thuis krijgt. Ik heb geen ervaring met aliexpress.

Iemand ervaring met tellerreparatie.nl ?
 
Iedereen bedankt voor de reacties.

@ President Superfour: enig idee of de zilveren ring makkelijk te verwijderen is? Mocht ik die netjes kunnen verwijderen en hergebruiken dan wil ik er tijdelijk misschien een doorzichtige folie overheen trekken en de ring terug plaatsen zodat het waterdicht blijft. Dan kan ik rustig bekijken wat ik ga doen en toch gewoon door blijven rijden zonder mini-aquarium op mijn motor.


Zelf kwam ik deze nog op aliexpress tegen:

Online Shop Nieuwe Motorfiets Accessoires Snelheidsmeter Toerenteller Instrument Gauge Case Cover Honda CB1300 2003-2008 03 04 05 06 07 08 | Aliexpress Mobile

Maar inderdaad de vraag blijft wat je uiteindelijk thuis krijgt. Ik heb geen ervaring met aliexpress.

Iemand ervaring met tellerreparatie.nl ?

Ik zou voor dat geld gewoon de gok nemen. Teller partij kun je met geduld en de juiste schroevendraaier zelf repareren
 
Zo'n complete Chinese behuizing heb ik nog liggen, mag je eventueel overnemen. Volgens mij heeft hij mij meer gekost maar ik doe er toch niets mee. Stuur maar een PB om gegevens uit te wisselen. Let op: deze zijn niet van Honda kwaliteit en bv. het Honda logo ontbreekt. Of dat logo ook over te zetten is vanaf de jouwe is afwachten of je het er onbeschadigd af weet te krijgen.

Ik heb eventueel ook nog wel een originele losse metalen ring los te koop, dit voor het geval je de jouwe beschadigd. Het is maar dun blik zoals gezegd en ze zitten gelijmd op het zwarte plastic deel. Die folie is een optie want alleen de ring eraf halen heeft geen zin, het glaasje zit daaronder in het dashboardje gelijmd. En om dàt er zonder scheuren uit te krijgen lijkt me een lastige klus. Om over te zetten in de jouwe bedoel ik.

Nog een optie; ik heb een origineel dashboardje liggen met twee onbeschadigde ringen, glaasjes en een Honda logo. Het zwarte plastic is aan de onderzijde iets beschadigd maar verder niet. Je kunt die monteren terwijl je de jouwe opknapt of je gaat een poging wagen om een glaasje + ring over te zetten? Je hebt dan twee kansen.

www.tellerreparatie.nl ken ik niet maar lijkt zich te richten op autotellers.
 
Zo'n complete Chinese behuizing heb ik nog liggen, mag je eventueel overnemen. Volgens mij heeft hij mij meer gekost maar ik doe er toch niets mee. Stuur maar een PB om gegevens uit te wisselen. Let op: deze zijn niet van Honda kwaliteit en bv. het Honda logo ontbreekt. Of dat logo ook over te zetten is vanaf de jouwe is afwachten of je het er onbeschadigd af weet te krijgen.

Ik heb eventueel ook nog wel een originele losse metalen ring los te koop, dit voor het geval je de jouwe beschadigd. Het is maar dun blik zoals gezegd en ze zitten gelijmd op het zwarte plastic deel. Die folie is een optie want alleen de ring eraf halen heeft geen zin, het glaasje zit daaronder in het dashboardje gelijmd. En om dàt er zonder scheuren uit te krijgen lijkt me een lastige klus. Om over te zetten in de jouwe bedoel ik.

Nog een optie; ik heb een origineel dashboardje liggen met twee onbeschadigde ringen, glaasjes en een Honda logo. Het zwarte plastic is aan de onderzijde iets beschadigd maar verder niet. Je kunt die monteren terwijl je de jouwe opknapt of je gaat een poging wagen om een glaasje + ring over te zetten? Je hebt dan twee kansen.

www.tellerreparatie.nl ken ik niet maar lijkt zich te richten op autotellers.

Bedankt voor het meedenken!
Als ik iets van je over zou nemen wat zou je dan voor je materialen willen hebben?
 
Geen idee hoe ik een PB moet sturen. Ik heb al eens gehoord dat ik die mogelijkheid niet aan heb staan, maar ik heb ook geen idee hoe ik dat doe.
 
Geen idee hoe ik een PB moet sturen. Ik heb al eens gehoord dat ik die mogelijkheid niet aan heb staan, maar ik heb ook geen idee hoe ik dat doe.
Zie jij onder mijn nickname een tekstballonnetje staan? Ik bij jou niet maar bij mijzelf dacht ik wel. Ik zie hem niet bij mijzelf maar het lijkt me logisch dat ik mezelf geen PB kan sturen. Ik krijg wel eens privé berichten dus het zou moeten werken.

Je mag ook mailen naar maarten AT superfour PUNT nl
 
jullie hebben het allebei uitstaan :+
Vreemd want ik kreeg regelmatig een PB. Heb het uit- en weer aangevinkt, nu wel?

Bij dat vinkje in je instellingen staat het volgende;

Als deze optie is ingeschakeld zal je geen privébericht-icoon onder je eigen nickname zien. Dit komt doordat je geen privébericht naar jezelf kunt sturen, andere gebruikers zullen dit icoon wel bij jou zien.

Dus dat was nog niet heel vreemd gedacht......... :Y
 
Is er vorig jaar een beetje bij ingeschoten, maar alsnog een sfeer impressie van de vakantie vorig jaar:P
Durmitor National Park - Montenegro.



Zal nog eens kijken waar de overige foto's waren.
Was een onvergetelijke (bijna) snelwegvrije vakantie, via Belgie, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk, Italie, Slovenie, Kroatie, Bosnie en Herzogevina, Montenegro en terug.
Had de motor hier net een maandje. Paar maanden hierna zou ik sowieso met de Moto Morini Corsaro naar frankrijk gaan, dus daarom toch voor de CB gekozen. Ook over de onverharde wegen heeft ze zich keurig gehouden.

Volgende vakantie staat ook weer in de planning. Gaan naar servie en roemenie in Juni
 
Laatst bewerkt:
Weet hier iemand of de remschijven (voor wiel) van de cb 1300 ook op de 1000 SF passen? Ik ben bang dat mijn schijven krom zijn, maar ik kan maar moeilijk nieuwe vinden, alleen bij mlm parts, maarja 230 per stuk...
 
Weet hier iemand of de remschijven (voor wiel) van de cb 1300 ook op de 1000 SF passen? Ik ben bang dat mijn schijven krom zijn, maar ik kan maar moeilijk nieuwe vinden, alleen bij mlm parts, maarja 230 per stuk...
Wat bedoel je met een 1000 SF, een CB1000F SC30 (Big One) wellicht? Die remschijven komen niet overeen met die van de SC40 of SC54 CB1300. :N
 
Weet hier iemand of de remschijven (voor wiel) van de cb 1300 ook op de 1000 SF passen? Ik ben bang dat mijn schijven krom zijn, maar ik kan maar moeilijk nieuwe vinden, alleen bij mlm parts, maarja 230 per stuk...

Ik snap dit niet,mensen kopen een best wel zware motor,zowel wat gewicht en vermogen betreft en dan mogen de remmen niks kosten, :? dat is zo,n beetje 1 van de belangrijkste
onderdelen op je motor,ik zou de beste nemen die ik kon vinden,je veiligheid is het belangrijkste.
 
Laatst bewerkt:
Zijn hier nog CB1000 rijders te vinden..? Het vorige deel is nogal abrupt gesloten en kan niks nieuws vinden over de kleine broer van de 1300.. Heb onderstaande fiets gescoord en ben eigenlijk op zoek naar een iets minder lawaaierige uitlaat. Misschien iemand die dat juist prachtig vindt en een ruiltje ziet zitten? Ik ben niet op zoek naar een standaard uitlaat, gewoon iets moois carbon-achtigs of iets.

full

full
 
Laatst bewerkt:
www.superfour.nl :] :t

Alleen vrees ik dat jouw bochtenset is aangepast/ingekort voor deze dubbele demper dus een willekeurige CB1000 demper zal hierop niet meer passen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan