Af en toe starten tijdens de winterstalling?

AtMan

AKA "SirCrow"
23 nov 2017
234
60
Als ik mijn motor na de winterstaling (paar maanden) wil starten gaat dat meestal niet soepeltjes. Hij hang wel aan de lader, dat is het niet. Nu heb ik hem na, zeg maar een ander halve maand een keer gestart, en dat ging makkelijk, en vijf minuten laten lopen.

Is dit aan te raden, of is er iets op tegen, of iets anders over te zeggen? :)
 

In jouw eerste post had je het over dat er wel uitleg gegeven moest worden omdat dat niet gedaan was en vervolgens komt daar een discussie uit voort over of een "sleutel" nou wel of geen uitleg moet geven.

Vervolgens plaats je een reactie dat het een "leuk" topic is waarvan ik dacht dat je doelde op de bovengenoemde discussie maar die je zelf aangewakkerd hebt.

Als ik jouw reactie verkeerd geïnterpreteerd heb, mijn excuses!
 
Misschien is het wel handig om de motor even te starten met de killswitch op off zodat hij niet aanslaat, maar wel alles even een andere stand krijgt.

Ik heb een klassieke auto 18 jaar in de opslag gehad en liet hem regelmatig even rondstarten zonder vonk, zodat hij niet aansloeg.
Na die 18 jaar werd hij belastingvrij, benzine er in, paar klappen op de benzinepompen, starten en lopen. En hij loopt nog steeds prachtig, nadat hij in 1994 belastingvrij werd.
Ik zou bij 18 jaar stilstand alleen elk jaar een keer met een ringsleutel de krukas 180 graden verdraaien. Mijn Honda 350 twin heeft een punt waarbij alle kleppen dicht staan. Dat is helemaal ideaal maar ik moet zeggen dat ik er niet op let.
 
Ik denk dat bij een twin in het bdp bij de ene cilinder de klepen gesloten zijn en bij de andere staan ze op 'lappen', zoals mijn eerste baas dat noemde. Ze staan dan beiden een heel klein beetje geopend, althans bij een staande twin waarbij de zuigers gelijktijdig boven zijn.
 
Nooit gedaan.. alleen met een leuke winterrit dan start ik hem weer anders stond ie zo 6 maanden niks te doen!

En omdat iederen off topic helemaal geweldig vind en ik natuurlijk ook :P

Niemand is verplicht wat te vertellen bij zijn antwoord natuurlijk maar op het word wel altijd gewaardeerd.


Als ik de vraag zou stellen van de TS en iemand antwoord alleen maar 'nee' dan zou ik persoonlijk helemaal niks van dat antwoord aantrekken als diegene er geen uitleg bij wil geven.

je zou maar bij de garage aankomen en de monteur zegt: 'je hebt 2 nieuwe banden'
en jij je maar afvragen waarom er na 1 maand rijden er nieuwe banden onder moeten :P

Terwijl als hij gewoon had gezegd: 'je hebt 2 nieuwe banden, kwam erachter dat er schroeven inzaten en je band was te erg beschadigd voor een aantal propjes dus hebben we er 2 nieuwe onder gezet'

10 seconden extra tijd en je hebt iemand weer verder geholpen.
 
Nooit gedaan.. alleen met een leuke winterrit dan start ik hem weer anders stond ie zo 6 maanden niks te doen!

En omdat iederen off topic helemaal geweldig vind en ik natuurlijk ook :P

Niemand is verplicht wat te vertellen bij zijn antwoord natuurlijk maar op het word wel altijd gewaardeerd.


Als ik de vraag zou stellen van de TS en iemand antwoord alleen maar 'nee' dan zou ik persoonlijk helemaal niks van dat antwoord aantrekken als diegene er geen uitleg bij wil geven.
Wanneer er om uitleg gevraagd wordt zal ik dat geven (als ik het lees)
je zou maar bij de garage aankomen en de monteur zegt: 'je hebt 2 nieuwe banden'
en jij je maar afvragen waarom er na 1 maand rijden er nieuwe banden onder moeten :P

Terwijl als hij gewoon had gezegd: 'je hebt 2 nieuwe banden, kwam erachter dat er schroeven inzaten en je band was te erg beschadigd voor een aantal propjes dus hebben we er 2 nieuwe onder gezet'
een monteur wordt betaald. Dus kan je iets verwachten.
10 seconden extra tijd en je hebt iemand weer verder geholpen.
mijn vrije tijd *O*
 
...Ga je nou werkelijk eisen stellen :?
Als je wat wilt leren koop je een boek.
Je mag blij zijn als er iemand uitleg geeft maar dat moet geen verplichting zijn.
Je mag ook gewoon dankbaar zijn dat je een juist antwoord krijgt.

Nee, ik eis helemaal niets, hoe kom je erbij...

Ik heb het topic niet gestart, ik heb de vraag ook niet gesteld want ik weet het antwoord wel.
Het gaat hier ook helemaal niet om mij, het ging ook niet om jou want ik reageerde op een opmerking van Zot.

Het gaat om de mensen die meelezen en die niet technisch zijn, of althans die dit echt niet weten.


Er zijn hier meer die het antwoord weten maar sommigen denken blijkbaar dat “neeeeeeeee” genoeg is voor iemand die het gewoon echt niet weet.
Ik vind dat absurd.

En dan kun je wel doen alsof diegene dom is en het maar moet begrijpen maar zo werkt het niet.
Hier gaat het over jullie vakgebied, maar wat nu als je zelf eens een vraag stelt over iets waar jíj niets van weet, zeg een computerforum of zo en dat de computerZot ook zo kortaf antwoordt omdat hij zichzelf zo belangrijk vindt en jij dus maar moet raden wat er achter zit.
Hoe zou je dat vinden ?

Het maakt helemaal niet uit dat je er zoveel verstand van hebt, als je het niet kunt uitleggen heeft een ander er niets aan.

En het is hier een forum voor motorhobbyisten, hoezo mag het geen tijd kosten, absurd.

Ik reageerde dus op een opmerking van Zot, die heeft hier nota bene ooit een topic over gestart en daarin kreeg hij van meerdere mensen goede adviezen.
Ik vroeg me dus af of iemand hier iets mee gedaan heeft of dat ie net als een “askhole” wel de vraag stelt maar eigenwijs als ie is het tegengestelde doet als wat wordt aangeraden, daar leek het in eerste instantie op....
 
absurd

Ik reageerde dus op een opmerking van Zot, die heeft hier nota bene ooit een topic over gestart en daarin kreeg hij van meerdere mensen goede adviezen.
Ik vroeg me dus af of iemand hier iets mee gedaan heeft of dat ie net als een “askhole” wel de vraag stelt maar eigenwijs als ie is het tegengestelde doet als wat wordt aangeraden, daar leek het in eerste instantie op....
Absurd dat je dan niet op mijn antwoord kan reageren, maar me wel lafjes loopt aan te vallen. Ik vermoed dat ik je (tot mijn spijt) in het verleden van heel wat informatie heb voorzien. Dat blijf ik doen voor mensen die wel gewoon dingen kunnen vragen. Jammer dat jij dan van mijn antwoorden weer leert. Sterkte met jouw absurditeit *D
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik eis helemaal niets, hoe kom je erbij...

Ik heb het topic niet gestart, ik heb de vraag ook niet gesteld want ik weet het antwoord wel.
Het gaat hier ook helemaal niet om mij, het ging ook niet om jou want ik reageerde op een opmerking van Zot.

Het gaat om de mensen die meelezen en die niet technisch zijn, of althans die dit echt niet weten.


Er zijn hier meer die het antwoord weten maar sommigen denken blijkbaar dat “neeeeeeeee” genoeg is voor iemand die het gewoon echt niet weet.
Ik vind dat absurd.


En dan kun je wel doen alsof diegene dom is en het maar moet begrijpen maar zo werkt het niet.
Hier gaat het over jullie vakgebied, maar wat nu als je zelf eens een vraag stelt over iets waar jíj niets van weet, zeg een computerforum of zo en dat de computerZot ook zo kortaf antwoordt omdat hij zichzelf zo belangrijk vindt en jij dus maar moet raden wat er achter zit.
Hoe zou je dat vinden ?

Het maakt helemaal niet uit dat je er zoveel verstand van hebt, als je het niet kunt uitleggen heeft een ander er niets aan.

En het is hier een forum voor motorhobbyisten, hoezo mag het geen tijd kosten, absurd.

Ik reageerde dus op een opmerking van Zot, die heeft hier nota bene ooit een topic over gestart en daarin kreeg hij van meerdere mensen goede adviezen.
Ik vroeg me dus af of iemand hier iets mee gedaan heeft of dat ie net als een “askhole” wel de vraag stelt maar eigenwijs als ie is het tegengestelde doet als wat wordt aangeraden, daar leek het in eerste instantie op....
Je stelt geen eisen, je vind het alleen maar absurd dat er niet een volledige uitleg komt bij een antwoord :? -O-
 
Welkom op M-F *D waar neeeeeeeheeeeee een volledig geaccepteerd antwoord is :P

En onderwerptitels zomaar wijzigen, en weer terug, zodat je gaat twijfelen, was het nou echt zo?
Ik heb het toch gezien? Damn those beers... :+
 
....Je stelt geen eisen, je vind het alleen maar absurd dat er niet een volledige uitleg komt bij een antwoord :? -O-

Zoals ik al eerder schreef en waar je blijkbaar overheen leest, het gaat niet om mij. Je hoeft het mij niet uit te leggen.

Ik sleutel(de) ook (aan andere dingen dan motorfietsen) en ik geef jou (maar vooral anderen) hier een goede raad.

Het blijkt alleen nogal moeilijk iets duidelijk te maken want sommige sleutelaars schrijven niet alleen weinig, ze lezen blijkbaar ook niet alles en dan vatten ze het ook nog compleet verkeerd op, zie ook hieronder.

....Absurd dat je dan niet op mijn antwoord kan reageren, maar me wel lafjes loopt aan te vallen. Ik vermoed dat ik je (tot mijn spijt) in het verleden van heel wat informatie heb voorzien. Dat blijf ik doen voor mensen die wel gewoon dingen kunnen vragen. Jammer dat jij dan van mijn antwoorden weer leert. Sterkte met jouw absurditeit *D ....

Dit bedoel je ? Is dit jouw antwoord op mijn hele post ?

En dat meen je serieus ?

....Zodra jullie mij betalen mag je iets van mij verwachten.....

Lees nog even dat stukje wat ik schreef over dat hobbyistenforum...

Maar over het beantwoorden van vragen gesproken.... Ik stelde jou ook een vraag in mijn eerste post, daar ga jij ook weer totaal niet op in.

Het ging over jouw opleidingsperiode, jij hebt ook ooit het vak geleerd van iemand. Ik kan me niet voorstelllen dat ze jou tijdens jouw opleiding dumpten in een bedrijf en je compleet jouw gang lieten gaan.

Hoe was jouw mentor, was dat zo’n brombeer voor wie alles teveel is ? Iemand die zich er te goed voor voelt om fatsoenlijk antwoord te geven, iemand dus waar je niets van leert ?

En nog wat anders.... Jouw reactie is weer primair, ik krijg het op de kop maar voor wat ? Kun je dat ook uitleggen ?


Jij hebt mij inderdaad een keer geholpen in jouw topic over laadproblemen. Mijn Hondaatje laadde de accu niet op en met jouw tips en hulp heb ik het opgelost.

Ik heb je daar toen ook netjes voor bedankt.


Maar jij bent hier niet de enige die raad en uitleg geeft. Ik heb jou ook al eerder tips gegeven met uitleg en voorbeelden over jouw stijl van antwoorden die vaker leidt tot dit soort discussies.

Het is goed bedoeld, net als nu maar er komt bitter weinig waardering van jouw kant.

Anders gezegd, je trekt je er zoals altijd niets van aan....

En nee, je hoeft me niet bedanken voor goede raad maar afzeiken is wel weer het andere uiterste.


Hier een recent voorbeeld van zo’n post. Ik begrijp helemaal wat ie bedoelt. Uit dit topic kwam trouwens ook dat ultra korte antwoord van jou...

Synthetic. in "Yzf 1000 thunderace kuren"
 
Laatst bewerkt:
Je wilt dus dat er anders en uitgebreider gereageerd wordt.
Dat mag je willen. Maar gelukkig zijn er nog genoeg mensen die wel tevreden zijn met een kort antwoord zonder volledige uitleg waarom dat zo is, of ze vragen om die uitleg. Ik vind het erg ondankbaar om mensen die je een vinger geven te bekritiseren omdat ze meteen hun hele hand moeten geven. Verder wil ik het hier bij laten. Dit is een techniek topic. Als je komt om te janken heb ik liever dat je dat ergens anders gaat doen.
 
full
 
Je wilt dus dat er anders en uitgebreider gereageerd wordt.
Dat mag je willen. Maar gelukkig zijn er nog genoeg mensen die wel tevreden zijn met een kort antwoord zonder volledige uitleg waarom dat zo is, of ze vragen om die uitleg. Ik vind het erg ondankbaar om mensen die je een vinger geven te bekritiseren omdat ze meteen hun hele hand moeten geven. Verder wil ik het hier bij laten. Dit is een techniek topic. Als je komt om te janken heb ik liever dat je dat ergens anders gaat doen.

Dat slaat echt helemaal nergens op !

Nou ja, ik heb nu tweemaal uitgebreid uitgelegd dat het niet om mij gaat maar jij wilt dat blijkbaar niet begrijpen.
 
Toch wel grappig om te lezen dat er mensen zijn die menen iemand zoals Zot of v.d.v te kunnen helpen door tips te geven 8-) }) _O- *O*

Zeker op het gebied van techniek _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik vind een stukje uitleg ook wel fijn, kun je altijd wat van leren. Van goedbedoelde tips ook, niemand is alwetend. Maarom hier nou over te gaan ruziën?! Ik had ook een maand m'n motor niet gebruikt en vroeg me hetzelfde af als TS, dus ben blij dat ik nu weet waarom ik het niet moet doen en ook uit kan leggen aan anderen die dezelfde vraag hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan