KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Enkele vraagjes mbt de oude (my12-15) en nieuwe(my16-17) Duke 690:

- Is het uitlaat systeem hetzelfde? m.a.w. kan ik de akra slipon en Leovince katvervanger overzetten van het oude model naar het nieuwe model?
als je in de powerparts catalogus kijkt zijn de onderdeelnummers verschillend 12-15 & 16-17 maar bijvoorbeeld de uitlaathanger is hetzelfde. ik denk dat de uitlaat zelf over te zetten is, maar dat de verschillende part nr.s vooral zitten in andere mapping en een andere nokkenas bij het 12-15 model...
- Is de achterschokker hetzelfde?
geen idee, maar ik verwacht subtiele verschillen in afstelling. sowieso verschil tussen R uitvoering (instelbaar) en non-R uitvoering (niet instelbaar)
- Crashbars zijn over te zetten?
das het crashframe bedoel je toch?? rond het motorblok? die is over te zetten, alleen de kleur oranje is anders tussen 12-15 & 16-17

overigens zijn er meer onderdelen anders, display uiteraard en ook het zadel is anders. dus er is stiekem toch wel het e.e.a. veranderd, ook fysiek
 
Laatst bewerkt:
als je in de powerparts catalogus kijkt zijn de onderdeelnummers verschillend 12-15 & 16-17 maar bijvoorbeeld de uitlaathanger is hetzelfde. ik denk dat de uitlaat zelf over te zetten is, maar dat de verschillende part nr.s vooral zitten in andere mapping en een andere nokkenas bij het 12-15 model...geen idee, maar ik verwacht subtiele verschillen in afstelling. sowieso verschil tussen R uitvoering (instelbaar) en non-R uitvoering (niet instelbaar)das het crashframe bedoel je toch?? rond het motorblok? die is over te zetten, alleen de kleur oranje is anders tussen 12-15 & 16-17

overigens zijn er meer onderdelen anders, display uiteraard en ook het zadel is anders. dus er is stiekem toch wel het e.e.a. veranderd, ook fysiek

:t bedankt
 
hallo allemaal, Ik ben nieuw hier, afgelopen week m'n A rijbewijs gehaald en nu opzoek naar een super gave sportieve mooie naked bike, op zich is KTM wel favoriet, vind de motoren erg mooi en vooral het geluid van een 690 is echt wauw !! Zijn er meerdere meiden die rijden op een ktm duke 690 en wat is jullie ervaring? Is deze bike geschikt om mee te beginnen? Ik heb een proefrit gemaakt op een 390, leuk ding maar miste iets.... en bij de rotonde vond ik hem iets te schokkerig.. (met lessen op een 2 cilinder kawasaki z650 gereden)
 
hallo allemaal, Ik ben nieuw hier, afgelopen week m'n A rijbewijs gehaald en nu opzoek naar een super gave sportieve mooie naked bike, op zich is KTM wel favoriet, vind de motoren erg mooi en vooral het geluid van een 690 is echt wauw !! Zijn er meerdere meiden die rijden op een ktm duke 690 en wat is jullie ervaring? Is deze bike geschikt om mee te beginnen? Ik heb een proefrit gemaakt op een 390, leuk ding maar miste iets.... en bij de rotonde vond ik hem iets te schokkerig.. (met lessen op een 2 cilinder kawasaki z650 gereden)
Schokkerig rijden bij lage toeren doen alle 1 cilinders,door de strenge milieu eisen word dat alleen maar erger,ze staan dan te arm afgesteld bij lage toeren.
 
Laatst bewerkt:
hallo allemaal, Ik ben nieuw hier, afgelopen week m'n A rijbewijs gehaald en nu opzoek naar een super gave sportieve mooie naked bike, op zich is KTM wel favoriet, vind de motoren erg mooi en vooral het geluid van een 690 is echt wauw !! Zijn er meerdere meiden die rijden op een ktm duke 690 en wat is jullie ervaring? Is deze bike geschikt om mee te beginnen? Ik heb een proefrit gemaakt op een 390, leuk ding maar miste iets.... en bij de rotonde vond ik hem iets te schokkerig.. (met lessen op een 2 cilinder kawasaki z650 gereden)

Mijn vriendin rijdt de 690 ook als eerste motor, ondanks dat ze wat korte pootjes heeft gaat het prima. geen seconde spijt van, prima beginners motor. De 390 is een prima motor voor mensen met A1/A2 rijbewijs, als je daar niet aan gebonden bent zou ik de 690 doen, is toch net wat meer motor en kan op de snelweg ook aardig mee.
 
Alleen zie de nieuwe 390 er een stuk beter uit en half zo duur ;-(! Die 10k voor de 690 waarbij je ook nog moet bijbetalen voor de electronica is wel jammer.
 
Precies. Terugschakelen en eventueel ander tandwiel monteren. Doet ook een heleboel.
Dan is de milieuwinst ook weer weg, en daar rijden we motor voor, toch? ;)
De 390 heeft een heel eind 35 kW neem ik aan. Nooit op gereden en een kanon zal het niet zijn, maar er moet zeker goed mee vooruit te komen zijn.
Hoge snelheid is een Duke door de zitpositie toch niet voor ontworpen.
De helft scheelt wel veel inderdaad.
Ook als eerste motor lijkt mij de 690 geen straf.
Wel echt jammer dat de jeugd tegenwoordig eerst 125 cc moet. Wel merk je ook koopt, het komt allemaal serieus te kort om veilig te kunnen rijden (ik dacht dat de regel daar eigenlijk voor was bedacht, maar goed). Los daarvan reed de Duke 125 als motor wel OK, maar een 25 kW of 35 kW zou me beter lijken voor die doelgroep. Tenminste wel een echte motor onder je r**t.

Bijzonder dat het verschil tussen de 690 en de 790 relatief zo klein is....
 
Laatst bewerkt:
Met de powerdaybon in de hand valbaren laten plaatsen.
Sinds ik door een aangeschoten dame ben omvergereden, vind ik dat geen overbodige luxe meer.
 
Goedendag mijn naam is kevin ik ben aan het kijken voor een ktm 690 duke maar ik moet nog een jaar op a1 ik wil de bekende kwaaltjes en verbruik weten van de duke misschien dat er iemand is die de duke heeft test gereden of een heeft gehad mijn budget is ongeveer 6500 euro inclusief verkoop a1 motor alvast bedankt
 
Ik ben een ouwe zak, maar enige interpunctie zou het leesbaarder maken.

Test gereden niet, nee.

Ik heb wel nu mijn tweede.
Met je budget moet je er wel komen, maar NL is duurder zeker.
Binnen een jaar zijn de tweedehandse weer wat goedkoper.
Verbruik is vrij laag. Denk bij mij iets van een 4l.

Ik vind de post 2015 aangenamer rijden.Weinig of geen trillingen. Je ziet zelfs iets in de spiegels.
 
Wat hoofdletters, punten en komma's zouden het een stuk beter leesbaar maken inderdaad.

Problemen zijn er niet veel, wel op het olieverbruik letten als je veel in de stad gaat rijden. Dan wordt het blok heel erg warm en de ventilator slaat naar mijn mening te laat aan. Resultaat is dat (in ieder geval de mijne) er wat olie verbruikt wordt. Na een uur lang 140/150 op de snelweg kon ik geen olieverbruik ontdekken.

Wel is het belangrijk om tijdig onderhoud te laten uitvoeren. Hij had wel eens meegemaakt dat er blokken in de soep waren gelopen nadat onderhoud uitgesteld was. Grote beurten zijn vrij prijzig vind ik, de 10.000KM beurt kostte mij ongeveer €450.

Brandstofverbruik is vrij laag, bij mij ligt het rond de 1 op 20 tot 1 op 22.

Met je budget moet het wel lukken om er een te vinden trouwens. Zoek er dan een van na 2012, dan zijn de onderhoudsintervallen gunstiger voor je portemonnee.
 
voor de liefhebbers
mijn 2013 690 duke
mag weg als er een goed bod komt
43.000 gelopen
net nieuwe tuimelaars (3000km mee gereden)
zit een remus demper met cat onder het blok dus geen demper opzij
goed in de bandjes
voor pilot power 3
achter pilot power rs
zwart
bar end mirrors
tail tidy
ketting met oranje schakels en achter tandwiel met oranje binnen deel
knipper lichten van de r (led)
geen olie verbruik (maar ik rij dan ook niet in de stad)
 
Ik ben een ouwe zak, maar enige interpunctie zou het leesbaarder maken.

Test gereden niet, nee.

Ik heb wel nu mijn tweede.
Met je budget moet je er wel komen, maar NL is duurder zeker.
Binnen een jaar zijn de tweedehandse weer wat goedkoper.
Verbruik is vrij laag. Denk bij mij iets van een 4l.

Ik vind de post 2015 aangenamer rijden.Weinig of geen trillingen. Je ziet zelfs iets in de spiegels.

Dank u voor de reactie

Als ik het goed begrepen heb, dan beveelt u aan om te gaan kijken naar een duke 2015 /2016/2017
 
Als het budget het toelaat, zou ik voor de recentere gaan, idd.

De andere is ook goed hoor, maar die heeft iets meer last van trillingen.
 
Laatst bewerkt:
inderdaad mijn 2013 trilt best wel veel\hard
mijn broer heeft een sv 650 en we hebben al wel eens van motor gewisseld
maar hij vond mijn ktm zo hard trillen dat hij binnen 15 km zijn sv weer terug wou
hij voelde bepaalde onderdelen van zijn lichaam niet meer
persoonlijk heb ik er helemaal geen last van
het is geen fiets om mee naar frankrijk te rijden
maar op bochtige binnen weggetjes ben je erg snel
ik vind het een super fiets!!
 
Bij niet te lange ritten valt het wel mee.
Alleen zie je niet veel in de spiegels.
En na een uur of twee had ik last van slapende handen.
 
ja ......
spiegels is een ramp
ik heb triumph bar end spiegels
en die doen het erg goed
goed zicht (als er politie achter je zit)
maar inderdaad , de originele spiegels zie je bij bepaalde toerentallen echt niets meer in
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan