BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Ik wil niet veel zeggen Thijs, maar dat soort georganiseede reisjes kost ongeveer het dubbele van als je zelf een hotel boekt en wat ritjes maakt. Ik doe het elk jaar meerdere malen....half pension voor 50 tot 60 euro pppn is heel goed mogelijk ( 2 pers kamer).
 
....half pension voor 50 tot 60 euro pppn is heel goed mogelijk ( 2 pers kamer).
Klopt :Y , vandaag een paasarrangement in Sauerland geboekt .. nog geen 56,- p.p.p.n. halfpension... maar dan moet je maar afwachten welk gezelschap daar tegelijkertijd is }) , én je mag de routes zelf in elkaar knutselen (of die van het hotel gebruiken), aan de andere kant is dat wel aan mij besteed ;) .
Overigens mooi klein hotel iets ten westen van Winterberg met 16 kamers, een garage voor de motoren én droogruimte voor de kleding. Die laatste hebben we niet nodig, met Pasen regent het daar niet,... laat het seizoen maar beginnen! :Y
 
Kom maar op met een dagritje om het te testen! Mag van mij wel iets eerder dan april hoor.

OK, 23 of 24 maart, circa 130 km om het seizoen af te trappen......en meteen een goede inkomer voor ons paasweekeinde in Sauerland... :P , dus Jeroen, geen joker trekken, een weekend eerder kan ook. Dat laten we van het weer afhangen zullen we maar zeggen. Voorstel is dit rondje Amersfoort:

full
 
Gefeliciteerd Thijs met je boeking, nu is de benzine, lunch en koffie/ ijs gratis...
Ik kijk even naar je rondje Amersfoort, maar je moet die route hier en daar nog wel even naar de track 'trekken '.
Jouw dagrit voor 23/24 maart houd ik even in beraad 😉. Het is relatief ver van mijn bed voor een korte rit...Op 25 is er ook al de RS rit in Noord Holland. Ik zal het volgen.
 
Gefeliciteerd Thijs met je boeking, nu is de benzine, lunch en koffie/ ijs gratis...
Ik kijk even naar je rondje Amersfoort, maar je moet die route hier en daar nog wel even naar de track 'trekken '.
Jouw dagrit voor 23/24 maart houd ik even in beraad 😉. Het is relatief ver van mijn bed voor een korte rit...Op 25 is er ook al de RS rit in Noord Holland. Ik zal het volgen.
Was de rit NH op de 25e al de definitieve datum dan? In dat geval is de 24e wat dichtbij inderdaad, het rondje A'foort was ook niet persé bedoeld als RS ritje maar meer een reactie op de suggestie van Jeroen dat 'ie wel eerder dan pas in april mocht..... maar uiteraard kunnen mensen aanhaken, moet wel een beetje redelijk weer zijn natuurlijk. Beetje nat is niet zo erg en een beetje koud ook niet, maar nat én koud.... dan pas ik....
 
Net ff nagezocht, ik had zelf de suggestie van 25 maart of 1 april gedaan idd :$
Maar nu 1 april afvalt (1e paasdag) blijft 25 maart over...., nou 't tochtje is er nu ook al.... :+
Overigens mag 23 of 24 maart ook van mij....

Edit: het rondje Amersfoort bevat een enkele 'verboden' weg voor ons motorvolk. (Is eigenlijk een onzinnig lusje maar dat vind ik nu eenmaal leuk) Als het een grotere groep wordt knip ik dat er uit....

@Popopeter; ik ben op onderdelen bewust van de track afgeweken....
 
Laatst bewerkt:
OK, 23 of 24 maart, circa 130 km om het seizoen af te trappen......en meteen een goede inkomer voor ons paasweekeinde in Sauerland... :P , dus Jeroen, geen joker trekken, een weekend eerder kan ook. Dat laten we van het weer afhangen zullen we maar zeggen. Voorstel is dit rondje Amersfoort:

[afbeelding]

Thijs 23maart komt mij goed uit !.
(Ik ben een mooi weerrijder, dus als het ....., ben ik van de partij), laat even weten hoelaat en waar vertrekken.).
Mvgr. Jan
 
Thijs 23maart komt mij goed uit !.
(Ik ben een mooi weerrijder, dus als het ....., ben ik van de partij), laat even weten hoelaat en waar vertrekken.).
Mvgr. Jan
De kans dat het 23 maart wordt is erg klein. De meesten van ons hebben toch iets van werk op vrijdag. Als er een definitieve datum is wordt 'ie zeker hier vermeld.
 
Net ff nagezocht, ik had zelf de suggestie van 25 maart of 1 april gedaan idd :$
Maar nu 1 april afvalt (1e paasdag) blijft 25 maart over...., nou 't tochtje is er nu ook al.... :+
Overigens mag 23 of 24 maart ook van mij....

Edit: het rondje Amersfoort bevat een enkele 'verboden' weg voor ons motorvolk. (Is eigenlijk een onzinnig lusje maar dat vind ik nu eenmaal leuk) Als het een grotere groep wordt knip ik dat er uit....

@Popopeter; ik ben op onderdelen bewust van de track afgeweken....

We spraken volgens mij ook nog over 2e paasdag ;). Zover mijn geheugen dat zegt.
 
We spraken volgens mij ook nog over 2e paasdag ;). Zover mijn geheugen dat zegt.
Klopt O-) , maar het paasweekend ben ik zelf niet van de partij... dus een ritje organiseren waar ik zelf niet bij ben... :?
Dus vandaar blijft voor mij 24 en 25 over, en vrijdag 23 voor mij ook, maar dat zal voor de meesten niet passen denk ik...
 
Vrijdag, zaterdag of zondag, voor KLM maakt dat geen verschil, ik wacht even af wat er hier uit komt rollen, en zet dan die datum regulier verzoek vrij in het indeel systeem.
 
Na de afgelopen Co de Roodt dagen met best een pakkie sneeuw, onlangs gezwicht en toch maar weer een auto op mijn naam laten zetten. Zie hier de berichtgeving bij de buren van de R1200RT over de vers verworven Woon Werk Buffel, gepost bij het draadje van de RT, dat is mijn andere motor die mij de afgelopen 4 winters door sneeuw, hagel en ijzel veilig en wel van huis naar Schiphol en weer terug bracht. Daarboven zie je een berichtje over het schoonmaken van de remmen dat gister avond onder de bezielende leiding van Thijs bij hem thuis in de garage heeft plaats gevonden. Moraal van het verhaal: pekel is killing voor je motor.... Maar dat wisten we natuurlijk allemaal al.
 
Nu zijn de rapen gaar...heb je nog 8000 euro over en ben je in het bezit van een waterkoker (R1200lc) dan kun je dit hebben.
 
Maar goed, een redelijke 1200 van 8000 euro + een biturbo van 8000 (ik heb niet begrepen of dat ready to ride is of een kit) en dan houd je nog wisselgeld over tov een nieuwe lc. Een gebruikte superduke kost ongeveer hetzelfde en heeft minstens zoveel vermogen, maar die is dan niet zo exclusief. Kawasaki komt met een geblazen sporttoerder uit voor rond de 20k. Die heeft dan bvb 200 pk, net zoals veel ongeblazen supersports, maar verbruikt veel minder. Suzuki schijnt ook weer aan een turbo te werken, een 650.
 
Laatst bewerkt:
Uit de nieuwsbrief van Motoplus:

Hallo! Vol trots mag ik jullie in dit eerste nummer van 2018 vertellen wie ik ben. Waarom? Omdat ik sinds kort deel uitmaak van de redactie van MotoPlus. Stiekem een droom die uitkomt, want ik heb twee passies: schrijven en motorrijden. Wie ik ben? Wout Dusseldorp, rijd momenteel een BMW R1150RS en kom vanuit de regiojournalistiek. Daar was ik ruim acht jaar werkzaam bij dagblad de Gelderlander in Nijmegen. Het motorrijden is mij met de paplepel ingegoten door mijn vader. Zo zat ik als kleine jongen geregeld bij hem op de motor. Dat het vervolgens bijna 20 jaar duurde voor ik zelf een motorrijbewijs had vind ik zelf ook nog steeds raar. Gelukkig heb ik op een helder moment toch besloten het papiertje te halen en sindsdien ben ik niet meer van het ding af te slaan. Bij MotoPlus zal ik mij vooral richten op de website, maar ook hier zullen jullie geregeld stukken van mijn hand vinden.
 
Ehhh, Peter citeert alleen iets hoor, de felicitaties kun je richten aan Wout, via de MotoPlus redactie....
Ik vraag me af of Wout hier mee leest (al zou dat natuurlijk wel zeer verstandig zijn :+ om inspiratie op te doen... )

-----> Uit de nieuwsbrief van Motoplus: <-----

Hallo! Vol trots mag ik jullie in dit eerste nummer van 2018 vertellen wie ik ben. Waarom? Omdat ik sinds kort deel uitmaak van de redactie van MotoPlus. Stiekem een droom die uitkomt, want ik heb twee passies: schrijven en motorrijden. Wie ik ben? Wout Dusseldorp, rijd momenteel een BMW R1150RS en kom vanuit de regiojournalistiek. Daar was ik ruim acht jaar werkzaam bij dagblad de Gelderlander in Nijmegen. Het motorrijden is mij met de paplepel ingegoten door mijn vader. Zo zat ik als kleine jongen geregeld bij hem op de motor. Dat het vervolgens bijna 20 jaar duurde voor ik zelf een motorrijbewijs had vind ik zelf ook nog steeds raar. Gelukkig heb ik op een helder moment toch besloten het papiertje te halen en sindsdien ben ik niet meer van het ding af te slaan. Bij MotoPlus zal ik mij vooral richten op de website, maar ook hier zullen jullie geregeld stukken van mijn hand vinden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan