Suzuki LS650 savage start niet meer! Vorige week nog gereden

Neepie

MF'er
11 aug 2010
212
11
Coevorden
Hallo,

Sinds een week of 2 eigenaar van een Suzuki savage.
Tijdens de koop een testrit gemaakt en thuis ook nog even gereden. Geen probleem, nu wou ik hem afgelopen dagen weer starten en deed niks meer!
Wie kan mij helpen? In de link een filmpje met de “geluiden” van nu. Zit al een nieuwe accu op.
Alvast bedankt!


 
Accu is leeg.

Of hij krijgt hem niet door de compressie, als ik het goed heb zit er een elektrische decompressie klep op.
 
Laatst bewerkt:
Accu geeft 13.7v aan met de multimeter.
Tijdens starten 10.8v, claxon en knipperlichten reageren soft. Gewone verlichting wel in orde.
Laatst ook geprobeerd met startkabels op de accu van de auto, zelfde resultaat
 
Laatst bewerkt:
Oke, ik had niet goed geluisterd.
Eerste deel klikkerdeklik maar daarna hoor je geloof ik de startmotor wel rondgaan?

Misschien idd decompressieklep wat red force zegt. Daar heb ik geen verstand van.
 
Je meter deugd niet als je 13,7 volt meet op de accu.
Die 10.8 zal dan ook wel te hoog zijn, anders zou het startrelais niet afvallen. Wat is je accuspanning als je de verlichting aan zet?
 
Hallo,

Sinds een week of 2 eigenaar van een Suzuki savage.
Tijdens de koop een testrit gemaakt en thuis ook nog even gereden. Geen probleem, nu wou ik hem afgelopen dagen weer starten en deed niks meer!
Wie kan mij helpen? In de link een filmpje met de “geluiden” van nu. Zit al een nieuwe accu op.
Alvast bedankt!


Pak je auto en startkabels.

Daarmee nog eens proberen.

Indien hetzelfde, dan de plus kabel van de auto direct op de plus van je startmotor zetten (let op, vonkjes). Zwart ff laten zitten.
 
Een volle accu geeft 12,7 volt.
Je autoaccu is maar voor zo'n 40% geladen en je motoraccu geeft veel te veel.
Zelfs als je accu net geladen is mag je geen 13,8 volt meten en al helemaal niet met je licht aan.
Ik denk dat je meting tijdens starten hoger uit komt doordat je het gemiddelde meet. telkens als je relais afvalt zal de spanning weer toenemen. Ik weet niet wat voor startkabels je hebt gebruikt maar als die niet dik genoeg zijn geeft dat ook deze problemen. Of je accu is niet goed, of je startmotor trekt teveel stroom. Kan je de motor wel aanlopen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan