Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

Vandaag eindelijk een half uurtje kunnen rijden met de SF sinds mijn ecu van een
andere map is voorzien,maar wat een verbetering,de SF is van een bokkig,stoterig onding bij
lage toeren getransformeerd naar een bijna 4 cilinder achtig soepel lopende motor. :Y
Echt een aanrader om dat te doen,het is nu een genot om mee te rijden bij lage toeren. :] *O* :)
 
Nice! Ik hoop morgen ng even een rondje te kunnen doen. Zag trouwens dat mijn uitlaat lekt bij de aansluitflens (bij koude motor). Misschien dat hij daarom af en toe afgeslagen is bij koude motor. Binnenkort maar even goed monteren met wat keramisch vet. Ook een 4 takt schijnt wel gevoelig te kunnen zijn voor tegendruk.
 
Het kan wel invloed hebben op je lambda sensoren als de lekkage daar in de buurt zit.
 
Iedere Streetfighter en Ducati liefhebber prettige kerstdagen en jaarwisseling toegewenst.
e57c0e3ee2f323fdfe415989adbba4cf.jpg
 
Sinds ik mijn geflashde ecu gemonteerd heb leek het alsof de uitlaat stiller was geworden :? ,
ik dacht dat zal wel inbeelding zijn dus dan maar een setje Arrow dempers halen en monteren. :Y
Dus een setje nette gebruikte gescoord en zonder db killers gemonteerd, gestart en wat viel
het geluid tegen ;( ,maar net iets luider als de originele dempers.Toen dacht ik er klopt hier iets niet want op you tube staan filmpjes met de zelfde dempers die veel luider klinken.Toen schoot mij te binnen dat de uitlaatklep door de andere ecu map word uitgeschakeld,dus zadel er af en toen zag ik dat de uitlaatklep motor de klep bijna dicht hield :? ,hoe dat mogelijk is weet ik niet want hij zou in rustpositie en dus open moeten staan,maar goed deze weer volledig open gezet en de motor weer gestart,nou dat was wel even andere koek.De motor klinkt nu zoals een Ducati hoort te klinken }) 8-) ,een lekkere zware toon :9~ ,me happy *O* .Nu nog wat warmer weer. :)
 
Laatst bewerkt:
Haha das ff schrikken ja! Bij mij hebben ze die klep eruit gehaald volgens mij. Zag toevallig een los kabeltje en vroeg me al af wat er in de uitlaat hoort te zitten.

Jammer van het weer. Heb met de kerst nog wel even lekker rondje gejaagd 😎

Hier een filmpje van mijn geluid na het rondje:
 
Laatst bewerkt:
Haha das ff schrikken ja! Bij mij hebben ze die klep eruit gehaald volgens mij. Zag toevallig een los kabeltje en vroeg me al af wat er in de uitlaat hoort te zitten.

Jammer van het weer. Heb met de kerst nog wel even lekker rondje gejaagd 😎

Hier een filmpje van mijn geluid na het rondje:

Ja daar hou je de buurtjes wel mee uit hun winterslaap ;)
Die van mij zullen ook wel blij met mij zijn,het was zo,n rustige buurt met grotendeels
oudjes van rond de 70 a 85 jaar,nu maar hopen dat ik geen grote boze groep
bejaarden :( op scootmobiels achter mij aan krijg :+
 
Haha in mijn scootertijd kregen mijn ouders een anoniem kaartje van de buurtbewoners... dat de rust in de straat verleden tijd was. Mooie tijden waren dat.

Volgens mij vinden mijn huidige buren het wel mooi (kan me niet anders indenken ;)).

Gisteren ook maar een bijpassend Ducati Corse pak en handschoenen gescoord. Nu nog even verder sparen voor een helm en laarzen. En mijn alpinestars combipak op marktplaats slijten :)
 
Ja misschien passen die laarzen wel, maar vind dat via BVA altijd zo'n gedoe, BTW en veilingkosten eroverheen. Vaak kom je zo bij het winkelbedrag in de buurt...
 
Ja misschien passen die laarzen wel, maar vind dat via BVA altijd zo'n gedoe, BTW en veilingkosten eroverheen. Vaak kom je zo bij het winkelbedrag in de buurt...
Dat valt wel mee je kan inloggen en een bod uitbrengen,dan krijg je voordat je daadwerkelijk bied het totaal bedrag te zien incl alle kosten voordat je een bod kan doen.
Sommige onderdelen word inderdaad zo veel op geboden dat je op het internet met enig
speurwerk het goedkoper vind,maar je kan ook een koopje treffen op de veiling,kwestie van
hopen dat er niemand hoger bied dan jou.Verder krijg je bij een geslaagd bod een factuur die je op de dag van afhalen per pin of contant moet betalen.
 
Laatst bewerkt:
Zo net even het nieuwe jaar ingewijd met wat extra vuurwerk }) ,voor het eerst mijn Arrowdempers uit kunnen proberen,dat was the sound of thunder :9~ ,een lekker diepe zware toon.In combinatie met de rexxer map is het een lekker fruitig motortje geworden zonder het gestotter bij lage toeren,ik ben heel tevreden :Y *O* 8-)
 
Laatst bewerkt:
Top! Mijne loopt ook wel prima in lage toeren als je maar niet in een te hoge versnelling rijdt. Lijkt me wel normaal voor een twin, stoort me niet in elk geval :)
 
Iemand ervaring met MWR filters voor de SF?Ze zijn best prijzig en vraag mij af of het nut heeft deze te kopen.
MC-021-07%20%20%20%20%20%20MC-021-07R%20%20%20%20%20%20%20%20%2002%20-%20kopie.JPG
 
Top! Mijne loopt ook wel prima in lage toeren als je maar niet in een te hoge versnelling rijdt. Lijkt me wel normaal voor een twin, stoort me niet in elk geval :)
Dat is zeker zo,de vrij lange versnellingen en hoog liggend max vermogen maakt dat
je vrij hoog in toeren moet rijden om redelijk trillingvrij te kunnen rijden.
Eigenlijk is het blok meer geschikt voor een ss motor dan een naked.
Het is een Duc en die mannen doen niet aan langzaam rijden en lage toeren *O* :] 8-)
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met het opladen via canbus? Wanneer de motor aan de lader staat springt hij de hele tijd op contact en van contact af.

Iemand een idee hoe dit kan?
 
Geen idee,maar waarom sluit je de lader niet direct op de accu polen aan.
 
Iemand hier ervaring met vervangen van die transmissie dempers van het achter tandwiel? Mijne heeft speling, vraag me af of het zelf te doen is met een paddock stand
 
Volgens mij is dat vrij makkelijk,ze zitten aan de adapter plaat vast die je kettingwiel op
zijn plaats houd met een moer.In het filmpje zie je ook hoe het uit elkaar gehaald word,
97212

 
Laatst bewerkt:
Is dat standaard dat je het tandwiel er zo af kunt halen? Ik mees ook dingen over aftermarket “sprockets” waarmee je sneller kunt wisselen.
 
Volgens mij niet standaard en is in dat filmpje een snel wissel systeem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan