bouw streetfighter obv honda cbr600rr 1993

ronnieboy09

MF'er
13 aug 2012
31
0
haarlem
Hoi, ben nieuw hier, de naam is Ron, 59 jaar oud. Sleutel en rij al heel wat jaren motor.
Recent een oude scooter uit 67 opgeknapt, en daarvoor nog een bol dor 900 omgeturnd tot caferacer. Net een oude cbr gekocht, waar ik een streetfighter van wil maken.
Niet extreem. bodywerk eraf, anders stuur, tellers, kleurtje.
Waar ik mee zit is de tailsectie. daar zit een seat op die er af moet.
Wil er een duozit op maken, die wat moderner is.
Moet wel weer mooi aan te sluiten zijn op de rest, dus geen gaten overal te zien waar bedrading en troep achter zit. En t moet ook niet zo'n verticale strijkplank worden.

Nou zag ik dat sommigen een zit van een nieuwere versie 600 uit 2005 er op hebben gezet.
Of een r6 of r1. Wie kan me een beetje op weg helpen??
Ik zag dat de subframes van de oude en nieuwere modellen anders zijn. Dus dat zal pas gemaakt moeten worden.


groetjes Ron
 
Hoi Henk,

ja, dat heb ik tot nu toe nog nooit gedaan, behalve spatborden en zo.
dus dat vind ik best wel eng, t moet wel verantwoord zijn en niet dat je er met 100 km of meer door je zadel zakt....
 
ik zoek eigenlijk een voorbeeld van een fiets waar de nieuwe seat mooi past op t frame en aansluit en welk type seat dat dan is en wat er nodig was om m passend te maken. misschien dat een paar fotos dat kunnen verduidelijken
 
kijk bij deze bijv sluit eea mooi aan
full
 
kijk en doorslijpen gaat zeker lukken, maar dan opnieuw opbouwen.
hoe buig ik t materiaal etc. gaat niet lukken met 15/22 mm pijpbuiger voor koper, dat weet ik wel zeker.

Ik kan t ook laten doen, moet alleen ff weten dan welke onderdelen heb ik nodig om een resultaat als boven te krijgen, dus welke seat/tail etc
 
heb ook geen lasapparaat, dus als ik eerst een paar honderd euro neer moet leggen om allerlei apparaten aan te schaffen, weet ik niet of ik dat wel wil.
 
nou dat is wat overdreven...:-)
hoeft natuurlijk niet gratis, belangrijkste is dat t een oplossing is die mooi gaat passen op de fiets, euros zijn minder belangrijk.
als ik weet wat er op moet kan ik t aanpassen van t subframe ook laten doen hier bij een shoppie. t verder opknappen bjv. spuiten van t spul dat lukt me wel. hier in de buurt kan je een prof cabine huren en zelf spuiten.
 
Koop / zoek een complete achterkant met zadel subframe en kontje bij elkaar. Oude stalen rommel eraf en nieuw compleet nieuw erop.

Dit is mijn oude 600F, best aardig gelukt vond ik zelf.

full
 
bijv. wat voor pijpenbuiger, gebruik je slugs om de buizen aan elkaar te zetten,
wat voor kont is t precies van wat voor fiets/bouwjaar?
misschien een paar fotootjes van de bouw???
 
Ben bang dat jezelf gewoon moet beginnen(of laten doen)word je echt niet zo op een presenteerblaadje gebracht ben ik bang. :+
We willen je gaande weg wel wat tips geven maar om nu te zeggen hoe je precies te werk moet gaan......elke fiets en kont is weer anders.
 
jawel, dat begrijp ik ook wel, maar ik heb zoiets van als iemand al een keer iets moois gemaakt heeft, dan is t leuk om te horen wat ie er voor gebruikt heeft en wat ie voor tips bijvoorbeeld heeft. dan leren we weer van elkaar. daar is zo'n forum toch voor bedoeld, niet alleen om een foto te plaatsen
en als ik dan een fiets zie die ik qua stijl mooi vind, is t meegenomen als de bouwer kan aangeven bijv. wat voor kont hij er voor gebruikt heeft op zo'n zelfde fiets als ik heb. dan weet ik zeker dat als ik zoiets koop dat t er ook mooi op te maken is.

ik heb voor de bol dór alle sites afgezocht voor een seatpan die er op zou kunnen passen. nederland, duitsland, engeland, you name it. uiteindelijk iets uit engeland laten komen waarvan gezegd werd dat t zou passen, nou mooi niet.
Ik kan je de fotos laten zien van de verbouwing van de seatpan, zijkanten eraf, verbreden , uitsparingen opvullen etc. kost veel tijd.
dus als je iets kan vinden wat min of meer makkelijk te monteren is is dat meegenomen. kijk die subframe aanpassen dat gaat nog wel lukken, of ik t nou zelf doe of laat doen, t gaat me erom welke seat past mooi op de fiets. dus.......uitnodiging ook voor SP1R bij deze om die kennis te delen :-)
 
ja sp1r, die ziet er tof uit.
dus vertel: wat heb je gebruikt voor kont en hoe heb je t gedaan
Had ik toch al geschreven? Oude stalen rommel er af en aluminium subframe pas maken op hoofdframe. Dat kan met strippen of koker met montagepunten of misschien bestaande blok- of veerophanging.

Er is aan die hele motor geen buigijzer te pas gekomen.

Mijn motor was trouwens een 1990 PC23, dus niet dezelfde als jij hebt. Onderdelen zoeken die mooi bij elkaar ogen en ook passen (of pas te maken zijn) hoort een streetfighter bouwen. Denk je die motor in 1x zo er uit zag..? :N
 
Laatst bewerkt:
Ik zou marktplaats in de gaten houden, sloperij is meestal minder voordelig.

Misschien een idee om wat rond te kijken naar wat je zelf een mooi zitje vindt en in een photoshop topic op dit forum vragen of iemand een foto van jou motor wil bewerken met de door jou gekozen kont?
 
Terug
Bovenaan Onderaan