SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn motoren zijn ook via moto port verzekerd en zelfs bij me nieuwe motor is een art5 schrijfremslot voldoende.
Moet in de avond wel in een afgesloten ruimte dacht ik.

Als ze je motor willen pakken ze hem toch wel je kunt het ze alleen wat moeilijker maken, ketting stelt ook niets meer voor die hebben ze in 5sec open met een hydraulische tang.

Dat van die afgesloten ruimte in de avond klopt helemaal.
Ik heb mijn SV gekocht bij Motoport Rockanje, ken die mensen al heel lang, vanaf '83 toen ze nog aan de molendijk zaten. Heb gelijk toen ik hem kocht daar de verzekering geregeld met Gert-jan.

Maar: als ze hem willen ben je hem zo kwijt, kijk maar naar de topic's over gestolen motoren hier op MF... Zelfs een GS500 twinnetje uit het jaar kruik was niet veilig.
 
Ik heb als het goed is per 1 februari beschikking over een garagebox waar ik m'n motor dan kwijt kan. Hij staat nu sowieso aan een kettingslot (en stuurslot uiteraard), maar schijfremslot ontbreekt nu nog.

Was ook even nieuwsgierig naar de MotoPort verzekering, scheelt gewoon even 50% aan maandpremie voor WA+ met andere grote(re) verzekeraars waar ik anders waarschijnlijk m'n verzekering had afgesloten. Zijn jullie tevreden over de MotoPort verzekering? Kenteken van m'n SV staat nu nog als geschorst dus ik heb nog even om m'n keuze definitief te maken.

edit: oh grapje, dat is als m'n schadevrije jaren van m'n auto mee worden overgenomen. Nouja, kost nog steeds een paar euro minder p/m dan bij andere verzekeraars.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eventjes op mijn polis gekeken, ik betaal 9,77 euro per maand, dit is voor WA+, schade voor opzittenden en personenschade maximaal. Ik heb Bonus/malus trede 8, 60% korting. Met 2 schadevrije jaren, dus zonder de schadevrije jaren van de auto mee gerekend, ook de schadevrije jaren van de motorverzekeringen die ik heb,of had lopen horen er niet bij.

Ik ben er dus wel tevreden over. :)
 
Laatst bewerkt:
Net tijdens een natte sneeuwbui op de A12 zie ik ineens dat mijn grootlichtlampje op het dashboard brandde. De wipschakelaar per ongelijk omgezet met het uitschakelen van de choke iod, was mijn eerste gedachte , maar dat bleek het niet te zijn. Tijdens het rijden wat lopen 'prutsen,' en na het geven van een lichtsein met het knopje aan de voorkant ging het lampje uit. Waarschijnlijk heeft zich een zooi sneeuw opgehoopt in die schakelaar waardoor ik toch wel een paar kilometers (geen idee hoeveel) met groot licht heb gereden. Gelukkig was het nog niet echt donker, en . . . . opvallen kun je nooit genoeg zullen we maar zeggen. ;)

Een dikke maand geleden mijn wintervoorwiel al geplaatst, maar de PiPo3 zomerachterband wilde ik nog even oprijden. De slijtindicatorblokjes raken inmiddels de weg dus hij is op, maar hij is lang meegegaan. Komend weekend het achterwiel met de winterband er weer in zetten zodat ik niet op een winterband (voor) en een zomerband (achter) meer rondrijdt. 't Is niet te vroeg voor die achterband. Vandaag reed het allemaal niet heel overtuigend. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dus je ging redelijk driftend de bocht uit? Had ik vorig jaar met mijn oude Bridgestone achterbandje ook, wel leuk, maar was blij dat ik een nieuwe Pipo 2ct had, later.

Maar ook met die moet ik wat uitkijken met te snel terug schakelen, of te vroeg op het gas gaan,
want dan breekt ie ook uit. :9~
 
Ik heb als het goed is per 1 februari beschikking over een garagebox waar ik m'n motor dan kwijt kan. Hij staat nu sowieso aan een kettingslot (en stuurslot uiteraard), maar schijfremslot ontbreekt nu nog.

Was ook even nieuwsgierig naar de MotoPort verzekering, scheelt gewoon even 50% aan maandpremie voor WA+ met andere grote(re) verzekeraars waar ik anders waarschijnlijk m'n verzekering had afgesloten. Zijn jullie tevreden over de MotoPort verzekering? Kenteken van m'n SV staat nu nog als geschorst dus ik heb nog even om m'n keuze definitief te maken.

edit: oh grapje, dat is als m'n schadevrije jaren van m'n auto mee worden overgenomen. Nouja, kost nog steeds een paar euro minder p/m dan bij andere verzekeraars.

Sinds twee jaar bij motoport verzekerd en zeker tevreden, goede premie en zelfs na een ongelukje kreeg ik toch nog korting van ze.
Hiervoor knmv verzekering, redelijke verzekering en je kunt je polis altijd digitaal inzien dat is wel super maar zodra je de knmv nodig had waren ze niet thuis echt super waardeloos weken op me geld moeten wachten en was niet mijn schuld.
 
19.328 km gedaan met de PiPo3 achterband. Daar zou in de zomer nog zeker 1000 km meer mee zijn gegaan, maar voor nu vind ik het wel leuk geweest. Hij ging niet echt glijden, want ik pas mijn rijstijl in gladde omstandigheden aan om dat te voorkomen. Ik houd daar helemaal niet van. Uiteraard wel eens bij warme, droge condities een stappie opzij bij iets te fanatiek terugschakelen, maar in de winter zit ik daar niet op te wachten.

Voor mijn verzekering betaal ik 55,60 per jaar, incl 2 opzittenden (overlijden, invaliditeit, kledingschade), met iets van 75% no claim. Was bij Roel van Maarseveen (Winthertur), tegenwoordig Vetera (Reaal). Een paar jaar geleden een auto zowat total loss gereden. Het heeft me in totaal 25 Euro aan no-claim korting gekost (over 3 jaar uitgesmeerd).

Dit is wel gewoon WA.
Plmn 30 Euro/jaar voor WA en 25 Euro voor de opzittenden verzekering voor 2 personenen.
 
Laatst bewerkt:
Even een tip van flip (als Dennis)
Een schijfremslot is veel effectiever op het achterwiel dan op de voorzijde. Hoe raar dit ook lijkt.

Optillen van de voorzijde is veel makkelijker via het stuur, en de schijven zijn een stuk beter toegankelijk voor de slijptol.

Dus schijfremslot op de achterschijf!
 
Uitgewisseld! Eens kijken hoeveel sneller zo'n rode nou precies is

kTpc2rXl.jpg


Nog wat kleine dingetjes doen aan de blauwe en dan kan de advertentie de lucht in. Als jullie nog iemand kennen die op zoek is naar een 25kW (op kenteken, reductiesetje heb ik erbij) SV, graag :).
 
Uitgewisseld! Eens kijken hoeveel sneller zo'n rode nou precies is
Gaaf hoor.
Rood is echt een stuk sneller. ;)

Vandaag de SV weer 'rondom' op winterbanden. Ondanks dat die banden al voor 60% versleten zijn rijdt het een stuk beter.
Deze banden blijven er nu op tot ze helemaal op zijn en dan gaan de wielen waar ze nu op zitten voor RAL 9005 ....
 
Hi, ik ben nieuw hier, en aan het rondkijken voor een eerste motor (binnenkort afrijden).
Ik ben onder andere aan het rondkijken voor een 650N, maar die worden bijzonder weinig aangeboden (wel veel S).
Nu heb ik wel een redelijk strakke gezien op MP met maar 6700km op de klok uit 2005. Ik heb nog geen idee waarom daar zo weinig kms op staan (misschien 10 jaar stil gestaan in een garage) maar wat zou een redelijk richtprijs zijn voor zo'n motor? VP is 3500 dat lijkt mij wel wat aan de hoge kant (uiteraard wat de gek ervoor geeft). Het maakt mij niet zoveel uit of er nou 5k op staat of 30k ofzo. Kunnen jullie me een beetje in de juiste richting sturen wat reeel zou zijn?

Alvast bedankt :t
 
Vandaag de 93.000 km beurt gedaan. Motorolie en oliefilterwissel.
Als er niets onverwachts gaat gebeuren is dit het laatste beurtje voor de ton.
Wielenwissel na de winter even buiten beschouwing latend dan.
 
Laatst bewerkt:
Even een ervaring van mij mbt de banden.
Het is wel op de S (jaja i know)

Ik ben 3 weken terug overgestapt van de Pilot Road 4 naar Dunlop Sportmax Roadsmart 3.

De reviews zijn ontzettend lovend, en ik moet zeggen dit zijn de beste banden in deze weersomstandigheden waar ik ooit op gereden heb. De grip met regen is fenomenaal. Je voelt eigenlijk geen verschil tussen nat of droog. Ook de kou lijkt haast niet uit te maken.

Ik heb tot heden eigenlijk enkel in kou en/of nat gereden, maar het geeft verschrikkelijk veel vertrouwen. Ik weet niet wat ze doen als het echt op gaat warmen. Maar tot op heden niets dan lof!

26730814_1556400204437595_3204186431400321433_n.jpg


26814995_1556400244437591_553143770192802396_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Flinke evolutie geweest bij Dunlop dan.

De eerste set banden die ik had gekocht voor mijn SV was de RoadSmart (eerste generatie RoadSmart).
Droog en warm vond ik ze prima, maar koud werd de achterband al minder vertrouwenwekkend en onder natte condities vond ik die banden gewoon eng.
Getuige jouw bevindingen hebben ze bij Dunlop niet stil gezeten.

Ik heb de RoadSmarts er binnen een paar duizend km af gegooid. Zonde van het geld, maar onderuit gaan is duurder.
Daarna SportSmart, Pilot Power I en Pilot Power 3 gereden. Die bevallen een stuk beter. PiPo3 het beste dus die heb ik ook weer voor de komende zomer.

De Pilot Road 5 lijkt ook veelbelovend te zijn.
Als iemand die gaat nemen op de SV graag een review!
 
Flinke evolutie geweest bij Dunlop dan.

De eerste set banden die ik had gekocht voor mijn SV was de RoadSmart (eerste generatie RoadSmart).
Droog en warm vond ik ze prima, maar koud werd de achterband al minder vertrouwenwekkend en onder natte condities vond ik die banden gewoon eng.
Getuige jouw bevindingen hebben ze bij Dunlop niet stil gezeten.

Ik heb de RoadSmarts er binnen een paar duizend km af gegooid. Zonde van het geld, maar onderuit gaan is duurder.
Daarna SportSmart, Pilot Power I en Pilot Power 3 gereden. Die bevallen een stuk beter. PiPo3 het beste dus die heb ik ook weer voor de komende zomer.

De Pilot Road 5 lijkt ook veelbelovend te zijn.
Als iemand die gaat nemen op de SV graag een review!
Ik had eerst de standaard D220, slechte oem band zonder enige feedback. Toen een roadsmart, ging lek, toen een roadsmart 2, en na schade overgestapt op continental road attack 2 evo; zo zeg hee en dát zijn heul erg fijne bandjes.. hoe ze het op nat weer doen weet ik niet daar ik een mooiweer rijder ben maar volgens de testen deden ze het uitmuntend. Inmiddels alweer achterhaald want ik heb ze nu al een jaar of 4.. maar voor mij dus geen dunflops meer


full
 
Laatst bewerkt:
Wat gebruikt jullie SV gemiddeld? Mijn kilometerteller/snelheidsmeter is vervangen, en nu zit daar geen reservelampje op voor het brandstofniveau :') Moet dus de dagteller in de gaten gaan houden :P
 
Zo rond de 1 op 20, soms wat gekker, soms wat lek(ker).
Maar ik tank rond de 250 km, zit er voldoende peut in om niet te gaan sputteren en zodat ie niet op de restjes(vaak wat meer vuil) hoeft te rijden.
 
300 km tot een continu brandend reservelampje (als je het op de originele manier aan hebt gesloten) dus bezig met de laatste 1.5 liter. Zolang et lampje gaat branden nog 30 km rijden en dan sta je stil. Brandt het lampje in jouw dashboard wel als je de motor op contact zet? Dan is dat niet kapot. De kans is groot dat het bovenste sensortje van de brandstofniveausensor die in de tank zit los is geraakt van de steun. Dan is de electrische geleiding er niet meer en doet de brandstofmeter het niet. Ik heb het ook gehad. Was zo te repareren (maar dat bleek pas toen ik al een nieuwe sensor had gekocht :$ ).
 
300 km tot een continu brandend reservelampje (als je het op de originele manier aan hebt gesloten) dus bezig met de laatste 1.5 liter. Zolang et lampje gaat branden nog 30 km rijden en dan sta je stil. Brandt het lampje in jouw dashboard wel als je de motor op contact zet? Dan is dat niet kapot. De kans is groot dat het bovenste sensortje van de brandstofniveausensor die in de tank zit los is geraakt van de steun. Dan is de electrische geleiding er niet meer en doet de brandstofmeter het niet. Ik heb het ook gehad. Was zo te repareren (maar dat bleek pas toen ik al een nieuwe sensor had gekocht :$ ).
nee nee, de hele kilometerteller/toerenteller is vervangen door een Tumbleton & Twist teller, en daar zit geen brandstof-reservemeter indicator (is dat een woord?) op. Verder werken alle lichtjes wel hoor, maar die mist dus op dat dashboard/teller -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan