Honda CRS500 - Poging tot (zelfbouw) racer :-)

GiePilaar

Die hard MF'er
10 jun 2005
642
79
Denderhoutem
Facebook
Beste collega's,

Ik ben Bram, kom uit Oost-Vl, Belgie. Ik rijd al enkele jaren supermoto, af en toe MX. Maar er is altijd interesse geweest voor snelheidsmotoren.
Sinds dit jaar is men CR500AF monobike eindelijk klaar. Ik heb er nog maar enkele keren kunnen op rijden, en het smaakt naar meer :)

Toen ik men CR500AF gelast heb, had ik een 2de CRF450 frame dat brandschade had (enkel wat oppervlakteschade), dus heb ik dit frame gelijk ook maar omgebouwd voor een CR500 blok in te laten passen :+ Nu speel ik met het idee om er een 2-takt racer van te maken met de Beon 450GP-kit in het achterhoofd ( 450GP.com )

Voorlopig heb ik enkel het omgebouwde CRF-frame en achterbrug, een CBR600 voorvork (aangepast aan het CRF frame), Nissin remklauwen en Brembo rempomp, een NSR125 tank en een marchesini achterwiel.
Dus ik moet nog vele onderdelen bij elkaar sprokkelen (blok, voorwiel met schijven, RS125/250 kuipen, ...) Daarom dat dit een heel traag project gaat worden (tijd en geld ontbreken me een beetje -O- :) )

Ik open dit topic al omdat ik een beetje wil profiteren van jullie expetise *D :P , omdat dit echt de 1ste x is dat ik met een racer bezig ben, en nog heel veel te leren heb. Ik wil bijvoorbeeld mijn wielassen enz zelf draaien, maar heb niet echt een idee welk matriaal het beste is daarvoor, en welke wanddikte ik moet aanhouden.

Even een fototje posten van de CR500
20180719_141840.jpg


En een fototje van de voorlopige stand van de CRS500 :+
WP_20161019_001.jpg
 
Laatst bewerkt:
hoe heb jij het blok in het frame bevestigd ?
wou ook zo'n circuit-motor, heb een KX500 blok in een KR1 frame gehangen, maar trilt lijk zot.
2de poging gedaan met zachtere rubbers uit een auto-ophanging, maar nog steeds "niet plezant" :N

dan maar besloten om er een gepimpt RD350LC blok in te hangen. heb alles liggen, moet alleen eens tijd vinden om eraan te beginnen |(
 
Hey,