Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Mijn Tiger is net ingereden, heeft deze week zijn 10.000 km beurt gehad. Op aanraden van een zelfstandig werkend monteur gelijk even laten kijken naar het balhoofd, daar zat een tik/zwaar punt in. Daar merkte ik tijdens het rijden helemaal niets van.

En verdomd, het balhoofd is onder garantie vervangen. Zo snel!

Dus als je nog garantie hebt is het misschien slim om de Tiger even op de bok te zetten, het voorwiel los van de grond te laten komen en heel langzaam het stuur heen en weer te bewegen om zo te kunnen voelen of daar een zwaar punt in zit. Bij mij zat die op het "rechtdoor" punt.

En nu maar afwachten of ik over 10.000 km weer klachten heb.
 
Die van mij zijn ook al vervangen maar dan bij bij 22k+. Ook ik had nog niks gemerkt. Alleen had ik geen garantie meer. Heb er skf lagers in laten zetten. Ik zou als ik jou was ff vragen of dezelfde soort lagers zijn gebruikt of dat Triumph nu andere voorschrijft. Als het dezelfde zijn heb je inderdaad de kans dat je over 10k weer het bokkie bent. Triumph is helaas niet best met het communiceren over recals/garantie gevallen. Zelfs dealers moeten soms zeuren om er achter te komen of er een recall is.
Dit was bij mij het geval met een ecu update/noodzakelijk vervangen van het gasklephuis. Pas als een klant een klacht heeft en de dealer bij Triumph gaat informeren word er pas na veel geheen en weer actie ondernomen. B|
 
Laatst bewerkt:
Edit: Triumph zet standaard de borgmoer niet al te strak. Kan zijn dat daar de oorzaak in zit. Dit werd mij verteld door de monteur van Triumph Bollenstreek.
 
Laatst bewerkt:
Er zit weer dezelfde in, de oude was waarschijnlijk niet goed gesmeerd.

Onafhankelijke monteur noemde ook de te slechte kwaliteit van het gebruikte onderdeel. Maar de dealer claimt dat er hetzelfde in zit als in de Sprint waar ik 120k probleemloos mee heb gereden.(Misschien wel een keer vervangen, ik onthoud niet alles)

We zullen wel zien, ik heb nog anderhalf jaar garantie over (2jaar toch?)
 
Hoi
De meeste fabrikanten zijn erg spaarzaam met het invetten van balhoofdagers,achterbrug en linklagers,waarom ? IK heb geen idee.

Daarom gaan bij mijn tiger xrx deze winter deze winter de achterbrug en linklagers eruit en opnieuw in het vet.

Een lid van onze mc had alle geluk vd wereld,bij zijn yamaha fjr brak het linksysteem af!oorzaak vast geroeste linklagers,gelukkig gebeurde dat bij lage snelheid.

By the way,ik heb nog ruim 1 jaar garantie,de vorige duitse eigenaar had er 2jaar extra garantie bijgekocht.
 
k heb een set Mitas e-07 Dakar banden voor de Tiger voor de liefhebber. Dit zijn grove allroad banden, met extra verstevigde wangen en extra verstevigde binnenbanden tegen lekrijden. Ik heb deze afgelopen zomer 1500 km op de motor gehad, toen ik een stuk van de TET in zuid frankrijk gereden heb. Ik heb mijn Tiger inmiddels omgeruild voor een XT660, en daar passen de banden niet op.
voor eu100 af te halen
 
k heb een set Mitas e-07 Dakar banden voor de Tiger voor de liefhebber. Dit zijn grove allroad banden, met extra verstevigde wangen en extra verstevigde binnenbanden tegen lekrijden. Ik heb deze afgelopen zomer 1500 km op de motor gehad, toen ik een stuk van de TET in zuid frankrijk gereden heb. Ik heb mijn Tiger inmiddels omgeruild voor een XT660, en daar passen de banden niet op.
voor eu100 af te halen

Vloods,
Ik vertrouw jouw bericht niet.
Ik het Teneree 1200 Topic bied je dezelfde banden aan met de mededeling dat je de Teneree verruild hebt voor een XT660......
 
dat klopt, mijn vrouw reed een Tiger XC en heeft m omgeruild voor een XT660, en ik reed de XT1200 en heb deze ook omgeruild voor een XT660. Dus heb ik 2 setjes te koop . met verschillende maten, 1 voor de Tiger , 1 voor de XT1200. Heb tevens voor de liefhebber nog een set Michelin Anakee wild voor de XC liggen, deze hebben maar 500km eronder gelegen.
Vloods,
Ik vertrouw jouw bericht niet.
Ik het Teneree 1200 Topic bied je dezelfde banden aan met de mededeling dat je de Teneree verruild hebt voor een XT660......
 
Gents,
Nieuw hier, op mijn 800XC 2011. Al veel tips gezien hier.
Wat ik me afvroeg, mijn Engibe management lampje brandt continu, kan alleen de dealer dit uitlezen of elke gerespecteerde motorzaak?

Groet!

Pier
 
Gents,
Nieuw hier, op mijn 800XC 2011. Al veel tips gezien hier.
Wat ik me afvroeg, mijn Engibe management lampje brandt continu, kan alleen de dealer dit uitlezen of elke gerespecteerde motorzaak?

Groet!

Pier
Volgens mij moet je "geautoriseerd monteur" zijn, niet perse dealer, maar even bellen en je weet 't zeker
 
Ja, dat klopt. Heeft dat met elkaar te maken?
Bij mijn Vstrom nooit last van gehad. Maar goed, de Triumph is geen Suzuki ...

Greets,

Pier
 
Ja, dat klopt. Heeft dat met elkaar te maken?
Bij mijn Vstrom nooit last van gehad. Maar goed, de Triumph is geen Suzuki ...

Greets,

Pier
Ik haal de accu wel vaker los, maar daarna nog nooit een lampje zien branden, dus laat je niks wijs maken. Gewoon ff de lokale motormonteur bellen om te vragen of ze kunnen uitlezen.
 
Gents,
Nieuw hier, op mijn 800XC 2011. Al veel tips gezien hier.
Wat ik me afvroeg, mijn Engibe management lampje brandt continu, kan alleen de dealer dit uitlezen of elke gerespecteerde motorzaak?

Groet!

Pier
Controleer of de accukabels goed vast zitten en/of de aansluitingen schoon zijn. Gaat normaal vanzelf uit na een paar keer starten. Probeer eventueel de reservesleutel eens. Als de motor verder normaal loopt is er niets bijzonders aan de hand.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat het bij de Street Triple wel uitmaakt.
Maar na 3 keer koude start ging het weer uit.

Bij de Tiger heb ik het nog niet geprobeerd.

PS: bij nader inzien wel. Om de navikabel aan te sluiten. Inderdaad geen lampje. Laat het dus maar nazien.
 
Iemand de achterkant verhoogd..?
En zo ja hoeveel cm?
En hoe bevalt het..
De verhoging op m’n andere motor was 1 van de beste aanpassingen..
 
Goedemiddag allen,

Ik heb al een tijdje mijn AliE mistlampen op de plank liggen, nog geen tijd gehad om ze te monteren. Ik heb ze voornamelijk gekocht voor de looks, de (extra) lichtopbrengst heb ik met mijn ritten eigenlijk niet nodig.

Ik zit er nu aan te denken om die angel eyes in een "altijd aan" stand te zetten, samen met het stadslicht of de 12V-aansluiting bijvoorbeeld. En dan de eigenlijke verstralers op een schakelaar. Ik begreep dat de originele "accessory socket" onder de tank zit, weet iemand of dat toch de beste optie is qua aansluiten, of dat er misschien een andere handige plek is om aan te sluiten? En in geval van die accesory socket, moet ik er dan nog steeds een relais tussen zetten, of kan dat dan rechtstreeks (omdat die al achter een eigen zekering zit)?

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Geen idee wat beste optie is, ik zou nieuwe aansluiting met relais maken. Heb zelf ook dergelijke lampen liggen. Hoe monteer jij ze?
 
Terug
Bovenaan Onderaan