Motor winterklaar maken

Jop79

Rookie
14 jul 2017
3
0
Hallo, ik heb een honda cb 400 f super sport en ik zou deze nu winterklaar willen maken. Kan iemand mij helpen (stap per stap) hoe ik dit best doe! Lege/volle tank? Benzine op off,on of reserve? Aan de druppelteller? Dank alvast voor de hulp!
 
Tips voor winterstallers

- Tank voor je naar huis gaat zo dicht mogelijk bij huis (om met een zo vol mogelijke tank thuis te komen, of je moet thuis een jerrycan met brandstof hebben staan) en doe hier meteen na het tanken, dus voor je verder gaat rijden, een conserveringsmiddel (en schoonmaakmiddel) bij, zoals bijv. Forté Moto Power II of Putoline Fuel Stabilizer. Dit conserveert de brandstof en maakt het brandstofsysteem schoon en voorkomt roest. Zet een motor niet weg met een lege tank, dat is vragen om roestvorming in de tank zelf.

Ik zet mijn motor altijd eind november op stal . Vooraf tanken met Euro 98 . Als je nog een motor met carburateurs hebt ,dan de vlotter kamers even leeg laten lopen, .....Niets geen dure toevoegingen .


......aftanken bij een benzinestation en een toevoeging erin doen(Forte Moto Power 2)

Allemaal prima adviezen voor benzine maar vaak zijn toevoegingen gewoon overbodig.
Tegenwoordig zijn we veroordeeld met ethanol in de benzine om het milieu te dienen.
Goed bedoeld, maar als motorrijder met carbs heb je er veel last van.

Vlak voor de winter tank vol met bijv. Firezone Competition 102 tanken. Zonder ethanol!!
Tank is vol, dus geen roest. Zonder C2H5OH (ethanol)dus geen bagger in je carbs!!
Additieven imho helemaal niet nodig!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan