Het grote BMW K1600 topic deel 2

Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar!!
Rij voorzichtig!

Ik heb gekeken en heb 2 mogelijkheden om de mistlampen te monteren. Op de valbeugel of op de bmw bevestiging zoals op de foto.
full


En de schakelaar met een palletje op de plek van de loze toetsen van de radio bediening. Of een originele schakelaar.

Ik kan een tweedehands schakelaar op de kop tikken voor 155 euro. Maar mijn schakelaar die ik nu heb is smetteloos. Bij de tweedehands moet ik het maar afwachten.

Als je op de beugels monteert kun je after sales lampen gebruiken. Met de originele schakelaar worden het bmw led lampen van 118 euro per stuk en bevestiging steunen van bmw van 88 per stuk en nog wat toebehoren. Kabelboom 70 euro en klein materiaal 20 euro.

Graag jullie voorkeur?!
 
Laatst bewerkt:
Dat word origineel wel een hele forse prijs van meer dan €600,-
Als je voor de rest nooit de radio optie wil gebruiken dan zou ik voor de aftermarket versie gaan waarbij ik wel voor een degelijke mistlamp zou gaan.
Een mooie schakelaar op de plek van 1 van de radioknoppen is dan ook prima te doen.

Ik ben zelf ooit ook eens bezig geweest met deze optie origineel maar ben toen ook afgehaakt op de prijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het bedrag ook hoog. Weet niet wat de optie vanaf fabriek kost?

Op de plek van de radio is inderdaad een mooi alternatief!. Al zou ik het het liefst origineel hebben gezien de rechtstreeks aansluiting op de kabelboom. Het blijft een lastige keuze. Ik moet even uitrekenen wat de schakelaar en mistlampen after sales kosten.
 
zvxtsp.jpg


Mistlampen destijds op valbeugels geplaatst, schakelaartje van Conrad paste precies en de power van de accesoire plug afgetapt
 
[afbeelding]

Mistlampen destijds op valbeugels geplaatst, schakelaartje van Conrad paste precies en de power van de accesoire plug afgetapt

Ja dat is inderdaad het alternatief. Heb je foto’s van voorzijde en schakelaar zodat we het goed kunnen zien?.

Welke mistlampen heb je?

Heb gekeken, maar moet zeggen dat de originele BMW lampen qua prijs niet eens zo duur zijn ten opzichte van Givi en Wunderlich.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toch een originele bmw schakelaar gekocht. De originele bmw led mistlampen met steunen is toch de beste keuze. Bij een after sale oplossing heb je ook een schakelaar en relais nodig.

Dus deze schakelaar via EBay gekocht en de rest nieuw bij motoport. Steunen en kabelbomen en bevestigingsmateriaal etc.

full

full

full
 
full


Het voordeel is dat alles plug and play aangesloten wordt. Dat scheelt ook tijd en evt arbeidskosten mocht het aansluiten niet goed lukken.
 
Je weet dat je ze wel even aan moet laten melden zodat de fiets ook weet dat ze er op zitten?

Ja dat is bekend. Is dat ook als je de laatste update erop hebt staan?. Weet dat er ook een update is geweest van de mistlamp.

Maar hoe moet ik dat aanmelden zien?. Staat dat los van een update? Is het iets aanvinken in de computer?
 
Dat laatste. Met de computer aangesloten kun je naar de verschillende modules. Elke module kent verschillende functies en elke functie kan meerdere waardes hebben (minimaal 2, ja/nee of aan/uit of 0/1, enz. Ik ben niet bekend met de exacte modules en functies voor de K1600, maar om de mistlampen te activeren zal minimaal een functie een andere waarde moeten krijgen.
 
Ja dat is bekend. Is dat ook als je de laatste update erop hebt staan?. Weet dat er ook een update is geweest van de mistlamp.

Maar hoe moet ik dat aanmelden zien?. Staat dat los van een update? Is het iets aanvinken in de computer?

Wat heb je precies (laten) updaten?

De dealer kan dit doen, wellicht ook een handig iemand met een GS911 of iets vergelijkbaars.

Die LED mistlampen zijn stiekem best geavanceerd. De temperatuur van de lampen wordt bewaakt zodat ze nooit te heet worden en bij inschakelen wordt de spanning met een lichte vertraging opgebouwd (niet zichtbaar met het oog). Beide rekken de levensduur tot 'een motorleven' lang. Daarnaast krijg je natuurlijk bij uitval een melding, en wordt er bij een storing ook gedetailleerde informatie opgeslagen.

Deze functies werken alleen als het boordnetstuurapparaat er ook van op de hoogte is dat je mistlampen hebt geïnstalleerd. Als je dit niet doet, heb je best kans dat de lampen gewoon werken, maar zonder bovengenoemde functionaliteit. Beetje zonde van de dure lampen.
 
Ja dat is inderdaad het alternatief. Heb je foto’s van voorzijde en schakelaar zodat we het goed kunnen zien?.

Welke mistlampen heb je?

Heb gekeken, maar moet zeggen dat de originele BMW lampen qua prijs niet eens zo duur zijn ten opzichte van Givi en Wunderlich.

Ik had inderdaad de orginele BMW mistlampen gemonteerd. Even goed opletten welke je besteld. Er zijn 2 typen ( zeg maar recht op en op zijn kop momtage). Ik had, bovenop de orginele valbeugels een “ oogje” laten lassen
 
Ik heb de goede in eerste instantie lagen er lampen met bevestiging ondersteboven, bedoeld voor de GS.
Heb de juiste laten bestellen.

Ik twijfel over de 2e hands schakelaar, omdat mijn schakelaar als nieuw is. Straks heb ik er een die echt gebruikt is. Maar een nieuwe is 368 euro.

Blijf zoeken naar een goede aanbieding. Heb de aankoop na overleg met de verkoper geannuleerd.
 
Aangezien de knoppenunits van de K1600 niet de meest betrouwbare zijn zou ik niet vertrouwen op een tweedehandsje, die waarschijnlijk ook al best duur zal zijn.

Ok is dat zo??
Mijne is van 2011 en is als nieuw!!
En werkt perfect.

Maar snap wat je bedoeld. Moet dit toch in overweging nemen.
 
Ik heb besloten voor een nieuwe schakelaar te gaan!!

Voor bedrijfszekerheid en uiterlijk vertoon.

Zal alleen volgende maand worden. De lampen en bevestiging heb ik al binnen.
 
Ik ben tevreden met mijn (aftermarket) oplossing. Vind het hele originele spulletje toch wel een beetje aan de prijzige kant en vind het er bij mij toch nog redelijk origineel uitzien voor een stuk minder en het werkt perfect.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan