Honda X-ADV

Ook van deze kant een Happy met Honda 2018 gewenst *O*

image.php
 
Laatst bewerkt:
Hoi,Mijn Honda dealer belde net,de x-adv 2018 komt volgende week binnen .
Ik zei dat ik de honda van in maart verwachte ,maar de x-adv komen als eerste binnen van de honda modellen.Happy...
 
Ik heb hem gekocht zonder te proberen.....stom van mij en zithouding is niet goed voor mij.
Rugpijn. Spijtig maar niks aan te doen. Volgende keer eerst testen.
Nooit te oud om te leren zeker ??
 
Ik heb hem gekocht zonder te proberen.....stom van mij en zithouding is niet goed voor mij.
Rugpijn. Spijtig maar niks aan te doen. Volgende keer eerst testen.
Nooit te oud om te leren zeker ??
Linusje@
Ja de zithouding was voor ook bepalend uiteindelijk voor mij om te kiezen voor de Honda NC X 750 DTC na proefritten op zowel Honda NC 750 750S Dtc als de X ADV.
 
Die heeft hij al gehad.

Wie koopt er nou een motor zonder erop gezeten te hebben?
Het is geen auto waarbij je stoel en stuur kunt verstellen.

En dan al die carbon stukken....
 
Laatst bewerkt:
Met alle respect........maar een Tmax is ook niet verre van heilig.
Ik kreeg op mijn voorhene Tmax ook last van de rug.
Vond het qua zitcomfort geen fijne scooter.
Mijn Xmax250 daarentegen is van een ander caliber.
Komt mede omdat ik daar niet IN maar Op zit,
Vr Gr
 
Ik heb ook nog een vespa gts waar mijn vrouw soms mee rijdt en daar zit je echt zalig op maar ja je kunt geen appelen met peren vergelijken.
Mijn vrouw zegt.......koop dan ook een vespa.......hmmm.

ik heb ook al 3x tmax gehad en daar zat ik wel goed op.
 
Zot zijn doet geen pijn.....alleen een beetje duur.
Mooi omschreven, helaas wel wat spijtig.

Naast 11 knie operaties ben ik zelf ook rugklant, 2 hernia operaties waarvan er 1 ooit is mislukt, heb er ondertussen mee leren leven, weet wat ik wel en weet wat ik beter niet doe.
De Kymco die ik heb heeft een bijzonder voortreffelijke 'grand sofa' geen centje last gehad op al mijn toertjes of op mijn langste rit: Amsterdam/Helsinki
Dat 'grand sofa' gevoel trof ik helaas ook niet zo aan op de X-ADV.
Toch heb ik na het test rijden het idee gekregen dat ik er wel mee uit de voeten kan.
Hopelijk zet dat dan ook door als ik er wat langer als een dag mee onderweg ben.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Mooi omschreven, helaas wel wat spijtig.

Naast 11 knie operaties ben ik zelf ook rugklant, 2 hernia operaties waarvan er 1 ooit is mislukt, heb er ondertussen mee leren leven, weet wat ik wel en weet wat ik beter niet doe.
De Kymco die ik heb heeft een bijzonder voortreffelijke 'grand sofa' geen centje last gehad op al mijn toertjes of op mijn langste rit: Amsterdam/Helsinki
Dat 'grand sofa' gevoel trof ik helaas ook niet zo aan op de X-ADV.
Toch heb ik na het test rijden het idee gekregen dat ik er wel mee uit de voeten kan.
Hopelijk zet dat dan ook door als ik er wat langer als een dag mee onderweg ben.

Mvg. Jan
Zou mooi zijn als er eigenaar is hier die ook een rug probleem heeft en er wel al een flinke toer mee heeft gemaakt.
 
Ik krijg bij elke motor die ik had wel na een tijdje last van mijn rug ,tussendoor even stoppen of pauze houden.Als ik maar met het motorgewicht uit de voeten kan,lukt dat wel.
 
Ik krijg bij elke motor die ik had wel na een tijdje last van mijn rug ,tussendoor even stoppen of pauze houden.Als ik maar met het motorgewicht uit de voeten kan,lukt dat wel.
Dat is dus exact mijn probleem met m'n gs. Als ik een slechte dag heb, krijg ik m niet eens normaal uit de garage.
 
of misschien zou die verlagingskit helpen ?

Airhawk zadelkussens, Selle Italia zadels, verlaag-setjes, Handlebar-risers etc. etc. het kan (soms) verlichting bieden.
Er zijn op dat gebied best wel mogelijkheden, maar als je echt een rug patiënt bent is zelfs op een bepaald moment autorijden nog bagger.
Nou scheelt het dat jij (dacht ik) geen echte rug patiënt bent, dus misschien dat je met één van de hulpmiddelen wegkomt :?
Verlaag-setjes X-ADV zijn er in 15/20/30/35/40/50mm.

Er zijn een aantal scooters die er met kop en kont boven uitsteken
qua 'grand fauteuil' daar zal zeker de Honda niet helemaal bij horen.
Ook bij MF topic Honda NC700/750 lees je afhaak berichten door zadel + afstand/hoogte perikelen.
 
Laatst bewerkt:
MDS: dat vond ik het grootste nadeel van de GS...het gewicht.
M'n tuinhuisje heeft zo'n rand waar die overheen moest en dan moest ik er echt buffelen.

Vervolgens 12 meter ernaast lopen over het gras pfff..

De tmax..beste scoot waar ik ooit op heb gereden maar zelfs tijdens de testrit voelde ik m'n onderrug, terwijl ik geen rugklachten heb.
Stuur verhogen lijkt mij n oplossing.

Maar linusje: zat je op die vorige Honda scooter wel goed dan?
Die leek me totaal niet comfortabel.
 
Op die vultus zat je als in je zetel tijdens het rijden. Enkel bij stilstand was het een rare houding...kreeg regelmatig een scheut in mijn ruggenwervels. Wreed raar.
 
MDS heeft tóch nóg wat vragen:
1. Klopt helemaal, die heb ik nu dus nog. Goed geheugen trouwens :}

2. Dat zijn inderdaad allemaal verschillende motoren, ruime ervaring dus. Voor mij zou het te vervanging van de GS zijn.

3. Wat ik me vooral afvraag of het mindere vermogen gaat tegenstaan.

4. Ik zelf zou ook voor een witte gaan, maar de prijs vind ik nog erg hoog voor een probeersel.
1. Nu is het niet zo dat ik van iedereen (hier op MF) weet-wie-wanneer-welke-motor(-scooter) iemand heeft gekocht (danwel verkocht heeft). Echter; destijds heb ik serieus met de gedachte gespeeld om een GS te kopen.

Niets menselijks is mij vreemd, dus al surfend over het wereldwijde web kwam ik bij Nicolai Motoren uit, alwaar die smetteloos witte R1200GS te koop stond. Daarop is toen over-en-weer iets van telefonisch contact geweest en toen ik uiteindelijk de beste man (samen met mijn vrouw) een bezoek wilde brengen, bleek de witte (R1200GS) vogel gevlogen. ;( Er gingen een paar weken voorbij, toen ik hier ergens op MF las dat u het was - die er uiteindelijk met de buit vandoor was gegaan. :+

…..Vandaar dat ik mij díe specifieke fiets nog zo goed kan herinneren….. ;)

2. De X-Adv is het type motorscooter die stevig aan de maat is. Wanneer je deze Honda (bijvoorbeeld vanuit de garage naar de straat), duwt, realiseer je je al snel met een flinke jongen aan de wandel te zijn. Deze adventure-fiets weegt dan ook iets ± 238 kg. Mijn vermoeden is dat uw GS om-en-nabij de 229 kg weegt? Onze Japanse sumovriend brengt dus iets van 9 kg méér gewicht in de schaal. Echter; doordat het gewicht van de X-Adv, als het ware, láger is geplaatst voelt het gek genoeg toch als een soort “lichter” aan.

In 2014 heb ik eens (voor de gehele dag) een BMW R1200GS gehuurd. Exact dezelfde als die u thans heeft.
Maar bij laatstgenoemde motorfiets heb ik de gewichtsverdeling toch duidelijk anders ervaren. Niet zozeer beter of slechter, maar anders. ‘k Meld u dit maar even, omdat ik in een latere berichtgeving (afkomstig van uw hand) in dit topic las dat u op een slechte dag nogal eens moeite heeft uw Beemer de deur uit te krijgen.

3. Wat is op dit moment het aantal PK’s van uw BMW? Iets van 105 PK, zoiets? Welnu, die van onze Honda is ± 55 PK. Zeker, dat is minder dan de helft van wat u nu heeft en da’s dus inleveren geblazen. Maar geloof me; ’t zal u nog (aangenaam!) verrassen, hoe vlotjes deze scooter uit de startblokken wil komen. Ik heb daar deze afgelopen zomer al een aantal hilarische momenten mee beleefd. :Y

.....Waarmee ik maar wil zeggen: alles in relatief…..

4. Wie weet, komen er dit jaar nog wel ergens X-Adv’s in de verhuur.
Kunt u er eerst een dagje mee op stap, alvorens een beslissing tot aankoop te nemen. ;)
 
Laatst bewerkt:
ferry34 blijft zich verbazen:
Wie koopt er nou een motor zonder erop gezeten te hebben?
Het is geen auto waarbij je stoel en stuur kunt verstellen.
‘k Moet u met het schaamrood op de kaken bekennen dat ik – op zeker – 90% van mijn gemotoriseerde tweewielers heb gekocht, zónder daarbij op voorhand zelfs ook maar 1 meter mee gereden te hebben.
Eigenlijk heeft dat al die keren wonderwel goed uitgepakt.

…..Echter: de X-Adv is daarop een uitzondering op de regel..... O-)
 
WebEngine ziet het wel zitten:
…..Toch heb ik na het test rijden het idee gekregen dat ik er wel mee uit de voeten kan.
Hopelijk zet dat dan ook door als ik er wat langer als een dag mee onderweg ben.

Mvg. Jan
Goedenavond Jan, ;)

…..En omdat er ik geen genoeg van kon krijgen de afgelopen zomer….

Heb ik op een zonovergoten dag in juli eens een tochtje van ± 524 km gemaakt. Begonnen vanuit Midden-Nederland – richting Joure – met een omtrekkende beweging langs de Friese meren – al slingerend naar en door de provincie Groningen – grens overstekend richting Duitsland – afzakkend langs de landsgrenzen van Nederland – en vervolgens uitkomen ter hoogte van Hengelo, om daar bij de dichtstbijzijnde MotoPort-vestiging koffie te halen – als laatste reed ik aan het begin van de avond in een rechte streep naar huis.

…..Het is goed te doen….

Sterker nog, feitelijk wil je alleen maar blijven. Het is dat je een keer moet tanken, maar anders..... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan