Kawasaki KLE (3)

LOL, dat roze :+
Veel plezier met je KLE, het is echt een fijne motor!
Thanks, het rijdt inderdaad verrassend fantastisch! Ik ben nog steeds in dubio of ik dat roze weghaal of gewoon lekker laat zitten... De tijd zal het leren :p

Leuk. Had deze inderdaad op MP voorbij zien komen. Vrienden in een jolige bui. Zouden voor mij snel vriend af zijn om je motor zo te verkloten.
Maarre vraagje. Hoe zit dat cross voorspatbord bevestigd? Zoiets zie ik ook wel zitten voor de mijne.
Ik kan vandaag wel even voor je kijken hoe dat spatbord bevestigd zit.

Voor wat betreft "die jolige vrienden", dat is een verhaal op zich. Met een gezellig vriendenploegje de Fransen Alpen in met het thema "My Little Pony". Schijnt dus dat persoon die de motor roze heeft gespoten in een jolige/dronken bui, uiteindelijk zijn eigen motor heeft geruild tegen de roze KLE omdat de eigenaar dus (terecht) not-amused was. De eigenaar zelf woont in Frankrijk dus zijn broer hier in NL heeft de motor op naam genomen en aan mij verkocht.

Haha wat grappig, volgends mij ben je nu al de 3e eigenaar van deze motor die op MF zit.
Kijk dat is leuk, kan ik mogelijk op den duur nog wat informatie inwinnen als dat nodig blijkt.
 
Thanks voor de link naar de site betreffende het spatbord bevestigen. eigenlijk nogal simpel en had ik zelf ook kunnen bedenken. Vind een dergelijk cross spatbord mooier staan. Alleen uitdaging om er 1 te vinden in het paars of rose wat bij mijn KLE past. Rose past perfect bij de buddy die ook rose is.
 
Op mijn NX heb ik ook zo een spatbord, hoog onder het balhoofd.
Erg mooi, maar het spat wel vreselijk naar voren, en dus door de rijwind naar boven....
Als ik een beetje vuil rij, heb ik meteen bril of vizier vol modder!
Ik ga daar aan de voorkant nog een soort spatlapje aan hangen.
 
Leuk. Had deze inderdaad op MP voorbij zien komen. Vrienden in een jolige bui. Zouden voor mij snel vriend af zijn om je motor zo te verkloten.
Maarre vraagje. Hoe zit dat cross voorspatbord bevestigd? Zoiets zie ik ook wel zitten voor de mijne.

360.jpg
360.jpg
360.jpg
360.jpg



Edit 1: Gooit inderdaad wat modder omhoog maar dat neem ik voor lief.

Vandaag ook voor het eerst de grond gekust... met de KLE...
Werd door busje van de weggedrukt die mij nooit had gezien (reed al 5 minuten achter hem |( )
Dus nu ook een nieuw rempedaaltje op de kop moeten tikken.

Edit 2: Heeft iemand nog tips voor het vervangen van de originele demper?
 
Laatst bewerkt:
Zelf 5 jaar een kle gehad.
Mijn sm spartbord op precies dezelfde wijze bevestigd. Ik geloof dat juist een sm model in 1x paste en een cross model niet. Dat is een kwestie van meten.

De laser pro duro met e keur merk was ik zeer over te spreken. Ik had alleen de demper. Het 1e jaar heb ik een open laser pijp gehad maar na 50km snelweg kwam er bijna bloed uit de oren. Op mp kom je soms mooie dempers tegen voot een schappelijke prijs.

Blijft een top ding die KLE (mis hem soms in bagger als ik mijn gs1150 moet tillen)
 
Ik jaf een GPR demper, op zicht best goede kwaliteit voor een relatieve lage bedrag, inclusief DB killer en E-keur. Geluid was om te smullen ( mooie roffel met db killer, niet te hard en zeker niet asociaal gewoon netjes ) het was zo een tri ovale demper, het stond echt goed ook onder de KLE
 
Ik heb vandaag een 2e hands Remus demper binnengekregen, denk dat deze wel leuk staat onder de KLE

360.jpg


Ook even een rondje ruiterpad gepakt maar het was op sommige stukken té nat om doorheen te komen, althans met mijn kleding, lef en skills :+
Wel enorm van genoten natuurlijk *D

360.jpg


360.jpg
 
Lekker bezig man. Jaloers. De mijne draait nog steeds niet. Zo jammer, nog maar 30 km mee gereden na aankoop. Kan er op dit moment niet mee bezig. staat 120 km verderop.
 
Lekker bezig man. Jaloers. De mijne draait nog steeds niet. Zo jammer, nog maar 30 km mee gereden na aankoop. Kan er op dit moment niet mee bezig. staat 120 km verderop.
Wel net de boodschap gehad dat de KLE weer draait. Dus binnenkort ophalen en verder nakijken.
 
Mijn oude Kwaak heeft een nieuw baasje, mooi. :t

Ik heb het ding twee jaar terug gekocht in deze staat;

12694675_1127726550573495_472231454486567248_o.jpg


En uiteindelijk na een poosje knutselen is het dit geworden;

14231951_1273415952671220_4169379118346278357_o.jpg


Na de actie in Frankrijk had ik geen zin meer om weer aan de gang te moeten met de KLE, dus ik heb de vandalist de sleutels gegeven en succes gewenst. :+
Na bijna 5000 km rijplezier en de mooiste plekjes van de Alpen te hebben gezien werd het ook tijd voor wat nieuws, dus vandaag een KTM 525 opgehaald.
 
Doeiiiii oma !!!

Ook ik heb de kle onlangs verkocht voor iets anders..

Mijn kle was een van de laatste. 2007
Zilverkleur met frame in oranje.

Voor de leuk heb ik toen via internet een nieuw zadeldek gekocht. Zwart met een oranje sticknaad.

Omdat er met verzending iets misging heb ik er 2 gekregen.

Dus heb ik er een over en bied ik deze hier aan.

vraagprijs 15 euro plus verzendkosten.

bij interesse svp een pb
 
Hallo mensen vanuit het mooie Someren! Ik lees sinds kort mee op dit topic, afgelopen week mijn KLE500 uit 2007 opgehaald. Heb op wat facebook pagina's mijn verhaaltje en toekomst plannen gepost. Aangezien de beste expertise hier te vinden is, gooi ik het hier ook even neer. Ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie me van tips of bv onderdelen kunnen voorzien.

Zaterdag dus mijn ZXR uit '91 ingeruild voor een KLE uit 2007. Misschien een ietwat bijzondere ruil. De ZXR was mijn jongens droom met de iconische stofzuiger slangen. Na het halen van mijn rijbewijs een ZXR streetfighter '93(terug geschroefd naar 25kW) op de kop getikt en deze helemaal terug gebouwd naar originele staat. Helaas vond iemand het een week nadat hij af was nodig zijn auto bovenop mij te parkeren, met totalloss tot gevolg... Vervolgens een BMW F650 '91 gekocht gezien ik 35kW mocht rijden en niet veel later deze ZXR als projectje voordat ik vol vermogen mocht. De ZXR visueel in topstaat hersteld en mechanisch laten doen wat nodig was. Helaas heb ik de afgelopen jaren te weinig gereden. Dit kwam vooral doordat er iedere keer iets mis was en ik langzaam het vertrouwen kwijt raakte. Ook kan ik nog niet goed genoeg sleutelen om al het onderhoud te doen dat hij verdient en ook nodig heeft gezien de leeftijd.

De BMW F650 heeft mijn interesse voor all-terrain gewekt. Wel wilde ik graag een 2-cillinder omdat ik toch redelijk wat snelwegkm's meepak en dat wat meer comfort zou moeten geven. Ten slotte de wens om een motor te rijden die niet ouder is dan ikzelf. Dit alles i.c.m. een studenten budget bracht me de KLE. Wel even switchen in Amsterdam, maar dan heb je ook wat!

Hij is volledig origineel en daarom ben ik opzoek naar accessoires zoals, middenbok, valbeugels (liefst 2e hands), hand kappen, handvat verwarming, hoger voorspatbord. Ook wil ik de demper verwisselen (misschien met een standaard KTM demper) en iets van koffers toevoegen. Ook wil ik de achterste voetsteuntjes, motor schild en standaard zwart spuiten. Denk dat dat rustiger oogt en de aandacht meer naar de bovenkant van de motor trekt. Dit is vooral visueel, verder ben ik me aan het inlezen op wat mogelijk is binnen mijn budget. Schokbreker is bv erg duur. Verder vind ik de achterrem te zwak en zou deze graag vervangen door iets anders. Luchtfilter, naalden, sproeiers ben ik nog niet echt in thuis dus vooral daarover tips en ideeën van harte welkom.

Zondag al wel gelijk een kleine issue. Heb de motor een beetje uit elkaar gehaald om hem te leren kennen. Toen het donker werd snel alles weer terug, had helaas geen goed licht. Bij het terugzetten van de tank heb ik denk ik iets fout gedaan, heb namelijk bij het rijden niet al het vermogen. Dit is als hij op 'on' staat. Als ik hem op 'reserve' zet heb ik wel vol vermogen. Zou dit een verstopt brandstof filter kunnen zijn? Dealer heeft er zowel Forte 1 als 2 ingegooid voor ik hem meekreeg, misschien dat de oorzaak? Zodra ik tijd heb gaat de tank er weer af om het te onderzoeken.

Heel benieuwd wat jullie van mijn motorcarrière en de ruil vinden, of jullie tips and tricks hebben of eventueel wat te koop!

Groetjes Dion en ik blijf meelezen!
full

full
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips, morgenochtend eens kijken. Ook maar zien of de vandaag gehaalde Dominator demper past. Nog snel even van marktplaats kunnen plukken :)
 
Beste wensen voor iedereen hier!

Late reactie maar het vermogensprobleempje is opgelost. Ik weet het niet 100% zeker maar vermoed dat de slangen niet goed aan de brandstofkraan aangesloten zaten. Tank eraf en netjes weer terugplaatsen verhielp het probleem.

Verder bezig geweest met de demper, maar helaas verkeerd gemeten. Gat van de demper is +- 10mm groter, dus heb verloopstukken besteld om het mooi passend te maken. Ook moet de demper iets meer naar achter komen, omdat de achterste voetsteunen anders niet passen. Helaas dus even niet rijden tot dit gefixt is.

Wat de schokbreker betreft, dit laat ik even rusten gezien de kosten. Ik laat wel kortere dogbones maken. Daarover de vraag wat jullie ervaringen zijn met de specifieke afmetingen hiervan. Las op de site van varaderofreaks iets over 10mm korter, maar ben benieuwd.
 
Daarover de vraag wat jullie ervaringen zijn met de specifieke afmetingen hiervan. Las op de site van varaderofreaks iets over 10mm korter, maar ben benieuwd.

Ik heb nog een nieuwe set roestvrijstalen cnc gesneden dogbones, dit maakt de achterkant een cm of 5 hoger.
Mocht je interesse hebben stuur maar een pm

Gr
Rick
 
Heeft iemand toevallig nog een stuur, rempedaal en knipperlichtglaasje liggen?

Pas geleden een schuivertje gemaakt dus....

Alvast bedankt
 
ik spam lekker door hier :p

Dogbones kon ik gratis laten maken, maar toch bedankt Ramsing.

Gister verder gegaan met de demper. Na heel wat slijp en vijlwerk heb ik het verloopstuk strak passend gekregen. Zit er naar mijn idee nu redelijk netjes op.
full

full

full

Nu wilde ik het geluid testen, maar nu wil hij niet meer starten. Startmotor gaat wel rond, ik ruik benzine (lekt nergens) maar toch wil hij niet aanslaan. Ook niet met choke. Uiteindelijk was de accu leeg dus die vannacht maar opgeladen. Ik zal de bougies controleren maar lijkt me sterk dat die ineens op zijn.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Zou het kunnen dat hij te weinig lucht krijgt (heb een 2007 model en had al het plan om de rimfire mod uit te voeren).

Altijd leuk om lekker te sleutelen en klooien, maar wel fijn als hij aan het eind van de dag dan ook werkt
 
Het kan ook gewoon de accu zijn. Te weinig spanning. Genoeg voor ronddraaien maar te weinig om ook nog vonkjes er bij te produceren
 
Goedemiddag allen,

Als nieuwe KLE 500 eigenaar denk ik dat dit forum een hele uitkomst zal zijn. Ik zal meteen met de deur in huis vallen. Sinds dinsdag een KLE 500 uit 2001 bij een kawa dealer gekocht.

Tot gisteren mooi rondgereden, echter bij het starten van de (koude) motor slaat de motor af zodra ik vanuit de 1 de koppeling op laat komen. Direct branden dan de rode lampjes. Ik heb al wat research gedaan en mogelijk kan dit aan de koppelingschakelaar kan liggen of de jiffy schakelaar.

Ik heb de koppelingschakelaar losgemaakt alleen hoe check ik of deze kapot is?

Alvast bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan