Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Nu, Raymond, we hadden vonk op beide bougies, dus ik denk niet dat het daar zit! Evengoed bedankt voor het meedenken, we kunnen dit proberen, maar gezien de vorige eigenaar al eens olielek had, er was al eens een andere en verkeerde bougie gedraaid in de linker cyl., vrees ik dat daar het probleem niet zit.
Zoals ik al schreef, draaien op 2 pitten, niemand thuis als je wilt rijden, en veel rook als ze eens stevig draait, en dan weer niemand thuis als je wilt rijden....
Dan denk ik toch niet aan de ontsteking, eerder een compressieprobleem.
Vriendelijke groeten,
Doudou
 
Nee, denk ik niet ze wou toch onbelast mooi in de toeren, steeds weer, en belast niet, en dan onbelast weer wel...
Als Jan al eens olieproblemen had, en jij nu een slecht lopende motor hebt, dan moeten we niet meer bij ontsteking en carburatie zoeken. We hebben daar genoeg naar gezocht vandaag. Stop.
Dan zal het toch iets in het blok zijn? Zuigerveer/veren...
Het is nubijna 10 uur 's avonds. Even geen XTZ meer!
Doei,
Doudou
 
Helaas kan ik jullie geen bruikbare tips geven.. moet zelf ook nog m'n Suup een keer nalopen want loopt ook niet 100% lekker..
enige wat ik wel kan doen is iedereen nog een fijne Kerst wensen en een goed en veilig 2018 :]
 
Zou het niet de nokkenasketting kunnen zijn? Misschien is die een tandje verschoven en staat de timing nu slecht?

Lang geleden dat je je spanner hebt gecheckt?
 
Op de website van dutchdude staat een fijne howto om de spanner te checken. Maar ik zou nu eerst de ontsteking op timing checken voordat je de spanner strak zet. Sowieso een verstandig klusje om eens te doen dan
 
Pff wat een feest die fiets van mij

Achterrem vastgerot, eindelijk tijd om wat aan te doen maar nu krijg ik de glijpennen niet los. Inbussen zijn nu rondjes... =(
Gelukkig ging ik de hele klauw al vervangen maar ik wou eigenlijk de remblokjes en glijpennen hergebruiken. Dat feest gaat dus niet door

De boel rolt wel weer 10x beter zonder plakkende achterremklauw :)
 
Ik heb dat vorig jaar ook aan de hand gehad, nooit losgekregen en andere remklauw gekocht. Ik sleutel echt niet graag aan deze motor, dus van onderdelen gangbaar houden komt ook niet veel van...
 
Vervelend van je motor klick, hopelijk vinden jullie het probleem. En een gereviseerde achterklauw scheelt enorm! Ik ga begin volgend jaar mijn olietankje vervangen. De huidige lekt een beetje en daar hou ik niet van.

En iedereen ook alvast het beste voor 2018. Groetjes van zonnig La Palma (zonder XTZ)
 
Gisteren weer lekker met de XTZ bezig geweest. Heb een tijdje terug grote remschrijven overgenomen van een vriend en de juiste adapters erbij gekocht uit duitsland.

Zo stond de suup er bij:
OawK57t.jpg


De nieuwe remschijf, vergelijk met de oude:
0inzG07.jpg


Gemonteerd en al, met nieuwe adapters:
6IFr6rI.jpg


Heb m'n bagagerekje ook er af gehaald, zodat ik hem kan aanpassen. Heb laatst bedacht waarom ik de suup misschien wilde wegdoen voor een modernere motor en probeer deze punten nu aan te pakken. Het bagagerekje is erg lelijk en de achterste kuipdelen passen niet meer, dus ik pak dit nu aan. De remmen vond ik slecht, dus die zijn (hopelijk) flink verbeterd. Nu alleen nog het kuipwerk opknappen/vervangen.
 
Dat is nog eens een idee voor hier, die remschijven. Mijn suup remt niet goed met al dat extra gewicht erbij. Maar ik heb een schommelvork voor, weet dus niet of dat uitvoerbaar is.

[afbeelding]

De klauw wordt naar buiten geplaatst met een adapter, dus dat zal wel goed komen. Denk dat het echte probleem de bevestiging van de klauw richting de schommel is. Als je op meet hoeveel ruimte je daar hebt kan ik voor je kijken. De (nieuwe) schijf is 320 mm in diameter, de oude schijf past precies in het hart van de nieuwe schijf :+
 
Ik weet jou wel te vinden als het zover is, eerst de motorproblemen eens zien op te lossen. Niet zo evident met dit weer en geen sleutelruimte... Ik zit me hier binnen te vervelen terwijl er zoveel werk is buiten!
 
Vervelend van je motor klick, hopelijk vinden jullie het probleem. En een gereviseerde achterklauw scheelt enorm! Ik ga begin volgend jaar mijn olietankje vervangen. De huidige lekt een beetje en daar hou ik niet van.

En iedereen ook alvast het beste voor 2018. Groetjes van zonnig La Palma (zonder XTZ)
Trechtertje eronder monteren met een slangetje die net boven de ketting uitkomt.
Werkt net zo goed als een osco ketting smeersysteem.

Geniet ervan daar in het zuidelijkste puntje van Europa.

En een fijne jaarwisseling
 
Dat is nog eens een idee voor hier, die remschijven. Mijn suup remt niet goed met al dat extra gewicht erbij. Maar ik heb een schommelvork voor, weet dus niet of dat uitvoerbaar is.

[afbeelding]

Voordat je tot de aanschaf overgaat zou ik eerst eens proberen of de klauw met de adapters past.
Denk dat je heel weinig speling hebt en of de schijf vrij kan lopen van de schokbreker?

Ik heb ze ook op mijn suup, offroad heb je ze niet nodig maar op de verharde wegen is het verschil best wel groot.
 
Trechtertje eronder monteren met een slangetje die net boven de ketting uitkomt.
Werkt net zo goed als een osco ketting smeersysteem.

Geniet ervan daar in het zuidelijkste puntje van Europa.

En een fijne jaarwisseling

Haha, een DIY ScottOiler hoef ik niet hoor. Blijft al dat Brabantse zand aan mijn ketting plakken. :]

Hoe is het eigenlijk verder met je WR afgelopen? Zijn er nog daders gepakt oid?
 
Hey Raymond, heb 't ook gehoord.. hoe is dat afgelopen ? Zag al een "enge" foto als wotsep-profielfoto ;(


Tja, helaas.

Mijn Wr was van mijn motortrailer gestolen.
Ik kwam s`ochtends om een uur of 5 thuis en zag dat mijn WR pleite was.
Kut, ik had nog geen tijd gehad om hem eraf te halen en met al die sneeuw kon ik hem sowieso niet schoonspuiten dus dacht ik het een paar dagen uit te stellen.
3 bontkraagjes in de leeftijd 14-17jr hebben hem gejat, maar daar zijn er (helaas) wel meer van in dit dorp.

Samen met een agent ben ik het spoor gaan volgen en naarmate we verder kwamen kreeg de agent wel een idee waar mijn wr te vinden was.
Zo liepen we een straat in waar de boefjes wonen (ws veelplegertjes), helaas was er geen spoor meer te vinden in die straat.
Toen zochten we in een achtersteeg van hun huis maar ook daar was geen noppenspoor te vinden.
Een stuk verder vonden we weer een spoor richting een park, dat spoor ging een behoorlijk steil bruggetje op.
Dat bruggetje lijkt mij niet makkelijk met 3 jochies op gympies en een besneeuwde brug maar het is ze wel gelukt.
100mtr verder vonden wij mijn WR.
Op een afstandje dacht ik dat hij nog wel intact was maar naarmate wij dichterbij kwamen ......was er nog maar weinig over van mijn motortje. :(
um76rw5mc1.jpg

Gelukkig had iemand wel gezien dat ze de motor aan het stelen waren rond een uur of 2 maar die dacht eerst dat mijn zoon bij de motor stond.
Toen die iemand beter keek zag ze dat er 1 bontkraagje heel zenuwachtig op de uitkijk stond terwijl 2 andere hem eraf tilde.
Helaas probeerde ze via het 0800 nummer de politie te bellen en niet via 112.
Misschien hadden ze de schoffies dan wel in hun kraagjes kunnen vatten.

Zelf denk ik dat ze ermee in het park een ritje mee wilden gaan maken.
Ik hoop dat ze hem hebben geprobeerd aan te trappen (de startmotor deed het niet) en een flinke klap tegen hun fragiele pootjes hebben gekregen.
En misschien hebben ze hem daarom wel in de fik gestoken?
1 ding was zeker, ze hebben de tankdop eraf gehaald en de tank in de fik gestoken.

Vorige week vrijdag ben ik bij de lokale sloper geweest want mijn wr was eerst naar Utrecht afgesleept.
Ik dacht dat er misschien nog wel wat bruikbare onderdelen af te halen waren maar zelfs het motorblok is ten dode opgeschreven.
Je kijk zo naar de nokkenassen etc.
1hee04qv5eo.jpg


Baal d`r best van want de verzekering dekt het niet.
En ieder bontkraagje dat ik tegenkom is verdacht, hoop dat dat op ten duur slijt.

De kans dat ze alsnog gepakt worden sluit ik overigens niet uit.
De politie nam deze zaak niet zo licht op als wat ik verwachtte.
En er is in de laatste paar weken meer gebeurd in dit dorp.
2 dagen na mijn wr is er een auto afgefikt, de week daarna weer een scooter.
Misschien lopen ze eens tegen de lamp?
 
Laatst bewerkt:
Tja, helaas.

Mijn Wr was van mijn motortrailer gestolen.
Ik kwam s`ochtends om een uur of 5 thuis en zag dat mijn WR pleite was.
Kut, ik had nog geen tijd gehad om hem eraf te halen en met al die sneeuw kon ik hem sowieso niet schoonspuiten dus dacht ik het een paar dagen uit te stellen.
3 bontkraagjes in de leeftijd 14-17jr hebben hem gejat, maar daar zijn er (helaas) wel meer van in dit dorp.

Samen met een agent ben ik het spoor gaan volgen en naarmate we verder kwamen kreeg de agent wel een idee waar mijn wr te vinden was.
Zo liepen we een straat in waar de boefjes wonen (ws veelplegertjes), helaas was er geen spoor meer te vinden in die straat.
Toen zochten we in een achtersteeg van hun huis maar ook daar was geen noppenspoor te vinden.
Een stuk verder vonden we weer een spoor richting een park, dat spoor ging een behoorlijk steil bruggetje op.
Dat bruggetje lijkt mij niet makkelijk met 3 jochies op gympies en een besneeuwde brug maar het is ze wel gelukt.
100mtr verder vonden wij mijn WR.
Op een afstandje dacht ik dat hij nog wel intact was maar naarmate wij dichterbij kwamen ......was er nog maar weinig over van mijn motortje. :(
[afbeelding]
Gelukkig had iemand wel gezien dat ze de motor aan het stelen waren rond een uur of 2 maar die dacht eerst dat mijn zoon bij de motor stond.
Toen die iemand beter keek zag ze dat er 1 bontkraagje heel zenuwachtig op de uitkijk stond terwijl 2 andere hem eraf tilde.
Helaas probeerde ze via het 0800 nummer de politie te bellen en niet via 112.
Misschien hadden ze de schoffies dan wel in hun kraagjes kunnen vatten.

Zelf denk ik dat ze ermee in het park een ritje mee wilden gaan maken.
Ik hoop dat ze hem hebben geprobeerd aan te trappen (de startmotor deed het niet) en een flinke klap tegen hun fragiele pootjes hebben gekregen.
En misschien hebben ze hem daarom wel in de fik gestoken?
1 ding was zeker, ze hebben de tankdop eraf gehaald en de tank in de fik gestoken.

Vorige week vrijdag ben ik bij de lokale sloper geweest want mijn wr was eerst naar Utrecht afgesleept.
Ik dacht dat er misschien nog wel wat bruikbare onderdelen af te halen waren maar zelfs het motorblok is ten dode opgeschreven.
Je kijk zo naar de nokkenassen etc.
[afbeelding]

Baal d`r best van want de verzekering dekt het niet.
En ieder bontkraagje dat ik tegenkom is verdacht, hoop dat dat op ten duur slijt.

De kans dat ze alsnog gepakt worden sluit ik overigens niet uit.
De politie nam deze zaak niet zo licht op als wat ik verwachtte.
En er is in de laatste paar weken meer gebeurd in dit dorp.
2 dagen na mijn wr is er een auto afgefikt, de week daarna weer een scooter.
Misschien lopen ze eens tegen de lamp?

Oh man, dat is echt een nachtmerrie!
Ik hoop voor je dat ze de daders pakken en de schade op hun verhalen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan