A2 rijbewijs

GH1995

Rookie
3 jan 2018
10
0
Ik heb een a2 rijbewijs en mijn motor staat op papier netjes op maar 11 kW. Dit is allemaal volgens de regels maar nu heeft de motor gewoon weer zijn orginele vermogen (45 kW ongeveer). Zou dit problemen op kunnen leveren met een aanhouding of een ongeluk hebben?
 
Gaan ze het vermogen testen? Niet bij een algemene controle neem ik aan?
 
Nee (sowieso word je bijna nooit staande gehouden als je fatsoenlijk rijdt) maar bij een ongeval met veel schade (letsel) zou het kunnen.
En dan heb jij zonder geldig rijbewijs gereden = onverzekerd....

Een boete kan je eventueel wel dragen; onverzekerd blijken te zijn na een ongeval is een risico wat je niet moet nemen.
 
Laatst bewerkt:
Netjes op 25 of 35kw laten zetten. Dan ben je gelijk van alle risico's af.
Jij rijd nu op een motor waar je niet op mag rijden. Is hetzelfde als rijden zonder rijbewijs.

Edit: Als je aangehouden wordt en ze zien 11kw staan en je zit bijv op een 600cc motor.. domme agent die dat gelooft
 
Laatst bewerkt:
Zelfs als iemand er met een onbeperkt rijbewijs op rijdt zal de verzekering schade op de bestuurder en de eigenaar gaan verhalen, ongeacht schuldvraag.
 
Ik heb een a2 rijbewijs en mijn motor staat op papier netjes op maar 11 kW. Dit is allemaal volgens de regels maar nu heeft de motor gewoon weer zijn orginele vermogen (45 kW ongeveer). Zou dit problemen op kunnen leveren met een aanhouding of een ongeluk hebben?
Je kenteken klopt nu dus niet.
En je hebt niet een geldige categorie rijbewijs.
 
Ik heb een a2 rijbewijs en mijn motor staat op papier netjes op maar 11 kW. Dit is allemaal volgens de regels maar nu heeft de motor gewoon weer zijn orginele vermogen (45 kW ongeveer).
Dus niet VOLGENS de REGELS
Zou dit problemen op kunnen leveren met een aanhouding of een ongeluk hebben?


Ja wat denk je jezelf anders zou je deze vraag ook niet eens stellen.Als je mij daarmee aan zou rijden zou ik je uitkleden tot op het bot.
 
Laatst bewerkt:
Netjes op 25 of 35kw laten zetten. Dan ben je gelijk van alle risico's af.
Jij rijd nu op een motor waar je niet op mag rijden. Is hetzelfde als rijden zonder rijbewijs.

Edit: Als je aangehouden wordt en ze zien 11kw staan en je zit bijv op een 600cc motor.. domme agent die dat gelooft
11kw met een 600cc motor bestaan niet :N
 
een 11kw motorfiets mag max 125cc hebben, toch? alles groter dan 125cc waar 11 kw uitkomt is foute boel. en inderdaad: genaasd worden op een motorfiets waar je volgens je rijbewijs niet op mag rijden is hetzelfde als rondrijden zonder rijbewijs en daardoor ben je ook onverzekerd.
 
een 11kw motorfiets mag max 125cc hebben, toch? alles groter dan 125cc waar 11 kw uitkomt is foute boel. en inderdaad: genaasd worden op een motorfiets waar je volgens je rijbewijs niet op mag rijden is hetzelfde als rondrijden zonder rijbewijs en daardoor ben je ook onverzekerd.
Dat gaat op voor A1.
A2 is max 35kW, ongeacht cilinderinhoud. Alleen als de motor geknepen is mag het originele vermogen niet boven de 70kW zijn.
Je mag dus mag een 600cc hebben die naar 11kW geknepen is, als het originele vermogen maar niet meer dan 70kW was. Met een supersport zal het niet snel lukken.
 
Ik verbaas me toch over het aantal topic dat hierover geopend wordt. Kunnen we dit niet bij de 11/35kw faq toevoegen en men daar voortaan naar toe verwijzen?
 
Ik ken een jongen die een zwaar ongeluk heeft gehad met een 35KW-motor.

Toen het wrak na het ongeval in de tijdelijke opslag stond is er wel iemand (van de verzekering?) komen kijken of de motor voldeed aan alle aanpassingen die bij 35KW hoorden.
Gelukkig was (voor hem) alles oke. Alle betalingen konden worden voldaan..........
 
Laatst bewerkt:
Ik ken een jongen die een zwaar ongeluk heeft gehad met een 35KW-motor.

Toen het wrak na het ongeval in de tijdelijke opslag stond is er wel iemand (van de verzekering?) komen kijken of de motor voldeed aan alle aanpassingen die bij 35KW hoorden.
Gelukkig was (voor hem) alles oke. Alle betalingen konden worden voldaan..........


Praktijk voorbeeld dus.
Vraag kan niet beter beantwoord wordem
 
Inderdaad. Zo had ik er nog niet over nagedacht. Die boete kan ik wel hebben maar een schade geval niet bepaald. Nu is de kans van een ongeluk hier in de buurt zeer nihil maargoed, je kan een keer pech hebben. Heb besloten om voor een vol A rijbewijs te gaan en de motor op papier ook weer op vol vermogen te zetten. Kost ff geld maar je leven lang betalen voor een slachtoffer kost meer...en moet je ook niet willen.
 
Inderdaad. Zo had ik er nog niet over nagedacht. Die boete kan ik wel hebben maar een schade geval niet bepaald. Nu is de kans van een ongeluk hier in de buurt zeer nihil maargoed, je kan een keer pech hebben. Heb besloten om voor een vol A rijbewijs te gaan en de motor op papier ook weer op vol vermogen te zetten. Kost ff geld maar je leven lang betalen voor een slachtoffer kost meer...en moet je ook niet willen.
Als het niet te lang zal duren voor de 24 jaar is bereikt dan is het een overweging idd.

Mijn dochter is 20 jaar heeft sinds kort haar A2 rijbewijs, rijd op een 25kw ER-5 denk zelf dat ze snel uitgekeken is op die ER-5 :z maar na 2 jaar kan ze voor het A op gaan.
Dan heeft ze met 22 jaar het A rijbewijs en kan ze rijden waar ze mee wilt :]

Ik zeg altijd geduld zal worden beloond :Y
 
Inderdaad. Zo had ik er nog niet over nagedacht. Die boete kan ik wel hebben maar een schade geval niet bepaald. Nu is de kans van een ongeluk hier in de buurt zeer nihil maargoed, je kan een keer pech hebben. Heb besloten om voor een vol A rijbewijs te gaan en de motor op papier ook weer op vol vermogen te zetten. Kost ff geld maar je leven lang betalen voor een slachtoffer kost meer...en moet je ook niet willen.


Ongeluk kan je overal krijgen, anders had je ook geen verzekering hoeven afsluiten....
 
Toen ik mijn brommerrijbewijs wilde halen ging de prijs van 40 euro naar net geen 400 euro... gek he dat een heel groot deel zonder rijbewijs gaat rijden. Autorijbewijs gaf geen problemen. Vervolgens ga ik mijn motorrijbewijs halen, moet ik voor een a2 ivm mijn leeftijd. Nu zijn we inmiddels een paar jaar verder em hebben ze de regels verandert met die p80 regeling iod. Geld dus niet voor mij. Ik mag gewoon netjes nog een paar 100 euro aftikken om voor mijn vol A te gaan....
 
Toen ik mijn brommerrijbewijs wilde halen ging de prijs van 40 euro naar net geen 400 euro... gek he dat een heel groot deel zonder rijbewijs gaat rijden. Autorijbewijs gaf geen problemen. Vervolgens ga ik mijn motorrijbewijs halen, moet ik voor een a2 ivm mijn leeftijd. Nu zijn we inmiddels een paar jaar verder em hebben ze de regels verandert met die p80 regeling iod. Geld dus niet voor mij. Ik mag gewoon netjes nog een paar 100 euro aftikken om voor mijn vol A te gaan....
Dat is zeker zuur na 2 jaar rijden dus ervaring opgedaan nog een A examen wat serieus geld kost.En dat op een motor met ietsiepietsie meer vermogen terwijl je geen kilometer harder zal gaan rijden of wat dan ook dan met een A2 examen 35 kw motor....om tulurus :X van te worden

Welke sukkel heeft dit verzonnen :?

A2 met code 80 hoeft het niet |( maar als je met 21 jaar dit bezit kan je pas na 3 jaar op een vette R1 stappen ;)
 
A2 met code 80 hoeft het niet |( maar als je met 21 jaar dit bezit kan je pas na 3 jaar op een vette R1 stappen ;)
Je kan je natuurlijk afvragen of een R1 wel zo handig zou zijn om meteen na het halen van je rijbewijs op te stappen, ookal zou je al 24 zijn....
 
Terug
Bovenaan Onderaan