Bijzondere circuitfietsen

Japie_O

MF'er
15 jul 2011
117
0
Rotterdam
In mijn zoektocht naar een leuke beginners circuitmotor zag ik op YouTube oa een bijna standaard CB500 die strakke tijden rijdt op zandvoort en Mettet.

Omdat ik wel hou van mensen die wat anders rijden, wijd ik er een topic aan.

Dus rij of reed jij op het circuit met iets anders dan de bekende Japans, Italiaans of Duitse supersport, dan kan je hem hier laten zien. Evt met aanpassingen, rondetijden en foto's.
 
Leuk topic.

Rijd met mijn Monster 1100S wel eens op het circuit.
Geen heel bijzondere circuitmotor maar heb er veel plezier van. Rondetijd 2.06 op Assen, moet nog wel sneller kunnen.

Wil er dit jaar de Ducati Clubrace mee rijden in de 2V klasse.

DSC_0927.JPG


14547720_1227128637330548_5873409176469766144_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie motor.
Ik heb nog nooit op circuit gereden, dus voor mij is 2.08 waarschijnlijk heel snel, haha.
 
van alles het beste gepakt , 916 frame met 996R blok, zandgietcarter en titanium drijfstangen Injectoren van een 1098, Voorvork 1098 met NIX 30 cartridges, Brembo zwevende schijven 5.5mm dik, Maxtreme custom made uitlaat systeem , Translogic quickshifter , PVM magnesium wielen, Corse slipperclutch enz enz enz
 
Laatst bewerkt:
Mijn Yamaha TRX is vaak een vreemde eend in de bijt. Zeker niet de snelste maar toch is het een fijn motortje. PR 2:02 op Assen.
161017_IMG_6429.jpg

WP vering voor en achter, marchesini wielen, slipperclutch, 6 versnellingen (origineel 5), 99 pk (i.p.v. 80).

Dit artikeltje vind je vast ook interessant. :)
Alternative Track Bike: A Look At Some Options Outside the Norm

De SZR die er in genoemd wordt, heb ik ook.
large
 
Laatst bewerkt:
Goed Topic!!

Dan zal ik ook even een duit in het zakje doen uit de categorie "zelf gemaakt" :P

In actie:
5iCcppr.jpg


Plaatje, klaar voor circuit:
NryBJNF.jpg


Plaatje, ander kant work in progress:
i0kL0Ad.jpg


En zelfs de remschijven vallen in de categorie "zelf gemaakt":
MyWAewo.jpg


Verder is er wel een uitgebreid topic hier op het forum van de complete bouw van het ding. Hard gaat het niet in vergelijking met moderne supersports, maar het geeft ontzettend veel voldoening om er een paar op stang te jagen _O- en dat gaat prima. In groepje minder snel op Zolder hoef ik me niet te schamen. Toch niet slecht voor een blok uit een tourmotor uit 1982.

Dat er maar veel motoren in het topic mogen verschijnen!! Op naar een nieuw circuitseizoen :W

Later,

Loek
 
Klopt Sander,

De insteek was meer de underdog motoren die het toch heel goed doen op het circuit en menigeen laat verbazen (of frustreren, haha)

Maar ik vind de eigenbouw van ducootje ook om te watertanden hoor.

Leuk o'n te zien dat de topic aanslaat.
 
full



Mijn underdog motor.
Een 91' Ducati 900 Supersport. Geheel(blok, vering, wielen enz) orgineel. Met +/- 75 pk.
Goed voor 2.05.2 op Assen (langzame Ruskenhoek)
 
Laatst bewerkt:
Ja dat zeker, moet het van de bochten hebben :]

Nagenoeg standaard. Pirelli supercorsa's eronder, Hyperpro voor en achterveren (standaard schokdemper achter).

Na crash afgelopen zomer wordt die iets minder standaard. Hangt nu een wilbers achterschokdemper onder. Startmotor en startkoppeling achterwege gelaten en het vliegwiel gaat er waarschijnlijk ook af. Over de voorvork ben ik nog aan het nadenken. 8-)
 
Van het weekend de Monster nog even klaarmaken voor de Clubrace

Oa één en ander borgen en een nieuw voorbandje, nummerstickers plakken.
 
Laatst bewerkt:
Goed Topic!!

Dan zal ik ook even een duit in het zakje doen uit de categorie "zelf gemaakt" :P

In actie:
[afbeelding]

Plaatje, klaar voor circuit:
[afbeelding]

Plaatje, ander kant work in progress:
[afbeelding]

En zelfs de remschijven vallen in de categorie "zelf gemaakt":
[afbeelding]

Verder is er wel een uitgebreid topic hier op het forum van de complete bouw van het ding. Hard gaat het niet in vergelijking met moderne supersports, maar het geeft ontzettend veel voldoening om er een paar op stang te jagen _O- en dat gaat prima. In groepje minder snel op Zolder hoef ik me niet te schamen. Toch niet slecht voor een blok uit een tourmotor uit 1982.

Dat er maar veel motoren in het topic mogen verschijnen!! Op naar een nieuw circuitseizoen :W

Later,

Loek

Totaal niet mijn smaak, maar wat een gave motor!! :}

Alles er aan straalt "custom" en "eigen smaak" af. :}

En deze dan ook nog op het circuit lekker losgooien.

Jij doet jouw naam eer aan! Supervet!
 
Laatst bewerkt:
:)

Dankje. Hij ziet er idd best wel "zelf gemaakt" uit _O- ik val wel op tussen al dat moderne supersportgeweld tijdens een dagke circuit. 1 juni mag het weer :P

Later,

Loek
 
Is deze anders :? denk het wel ouwe meuk tussen het jonge snellere vooral lichtere rond rijdende spul ;)

Rijd er hoofdzakelijk mee op het circuit af en toe op de weg.
En genieten met die FZ :]
full
 
Goed topic :t
YZF750(860) en FZ750 (1000) hier. Wel nog in aanbouw. Hoop eind van het jaar nog een dagje te pakken.
 
In mijn zoektocht naar een leuke beginners circuitmotor zag ik op YouTube oa een bijna standaard CB500 die strakke tijden rijdt op zandvoort en Mettet.

Omdat ik wel hou van mensen die wat anders rijden, wijd ik er een topic aan.

Dus rij of reed jij op het circuit met iets anders dan de bekende Japans, Italiaans of Duitse supersport, dan kan je hem hier laten zien. Evt met aanpassingen, rondetijden en foto's.

En dan nu iets compleet anders :)
Deze kwam ik een tijd geleden op youtube tegen :]
Rijdt iedereen zoek op croix met een deauville :}
Let op het konijntje op 5:15 :t

 
Laatst bewerkt:
En dan nu iets compleet anders :)
Deze kwam ik een tijd geleden op youtube tegen :]
Rijdt iedereen zoek op croix met een deauville :}
Let op het konijntje op 5:15 :t


vind hem weinig respect tonen naar andere rijders en ook onnodig veel risico nemen puur en alleen om te bewijzen dat hij op een deauville wat kan. vind het eerder roekeloos als ik dit filmpje en zijn reacties zie, dan dat ik er respect voor heb.
 
vind hem weinig respect tonen naar andere rijders en ook onnodig veel risico nemen puur en alleen om te bewijzen dat hij op een deauville wat kan. vind het eerder roekeloos als ik dit filmpje en zijn reacties zie, dan dat ik er respect voor heb.
:^
Even later nog die oranje R6 wat buitenom irriteren ook nog.
Lekker dicht op elkaar, vingertje wijzen.
Zo'n figuren horen er niet thuis :N

Tempo ligt al niet te hoog, en zo te zien wat onervaren piloten (die soms onverwachte lijnen kunnen rijden). Vragen om ongelukken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan