H7 halogeen vervangen door LED

Zit ik ook aan te denken voor mijn auto. Alleen weet ik niet of dit wel goed gaat met eventuele extra hitte. Ik heb projectoren in mijn koplampen, iemand een idee of dit kan? Niet dat straks mijn koplamp begint te smelten :)
 
Ik had laatst een setje H4 leds van Partol besteld en geïnstalleerd. Geven erg mooi licht en veel betere lichtstraal dan xenon. Met xenon wat ik hiervoor had ontstond er heel veel strooilicht, dat is met de leds niet zo. Alleen naar de zijkanten wel wat strooilicht. Tot nu toe echter niemand gehad die heeft geseind.

Edit: ik heb reflectorkoplampen en gebruik geen radio op de motor
 
Laatst bewerkt:
Ok ik dacht juist dat LED meer hitte genereert.
Nee hoor. LED's zijn juist zo efficient omdat ze de meeste energie omzetten in licht, ipv warmte.

Waarom dan die externe koeling? Het gas in een halogeenlampje werkt pas vanaf een 250 graden[1], en kan makkelijk 500 graden worden. LED-jes zijn halfgeleiders en als zodanig allergisch voor hoge temperaturen. Bij een graad of 80-100 houdt het wel op. Kouder is beter. Die moeten dus veel koeler gehouden worden om niet stuk te gaan.

[1] Het gas in een halogeenlamp zorgt ervoor dat het verdampte tungsten van de draad weer terug slaat op de draad, en niet op het glas. Daardoor kan een halogeenlamp veel heter worden. Het gas doet verder niets voor de lichtopbrengst.
 
Na 5 maanden is een goedkoper H1 setje van 17 euro met ventilator aan het flikkeren, mogelijk 1 van de 4 leds kapot aan het gaan of is er een soldeerpunt niet goed.

De andere met ovaal koelblok zonder fan doen het nog goed.
 
Hier nog een mooie vergelijking met het maximaal aantal LUX in de “hot spot” en het daarbij behorend lichtbeeld.. sommige zijn echt belabberd !


Nice filmpje

Ik heb mijn setje helaas niet kunnen monteren, wel even gepast in de auto en de radio gaf in elk geval geen storing.
De diameter van het 'lamp gedeelte' was te groot voor de koplampopening in mijn auto, dus nu opzoek naar een ander setje met kleinere kop
 
voor de liefhebber,
ik heb nog een XENON lampje H4/4,
met dubbele ballast, er zitten dus twee lampjes in die groot/ dimlicht verzorgen,

€23.- incl verzenden
uuT2IZD.jpg

mist één kabel (nooit geleverd) maar deze is normaal verkrijgbaar.. :t
 
Hallo allemaal,

Ook ik wil graag led verlichting plaatsen op mijn SV 1000 SZ. Vooral om beter gezien te worden. Zelf beter zicht hebben is natuurlijk ook mooi meegenomen, maar ik rij niet zoveel in het donker 😉. Nu heb ik diverse sites, fora enz. doorgelezen waar vele meningen te vinden zijn.

Wat zijn belangrijke zaken om op te letten?

Er worden sets aangeboden met geforceerde koeling dmv een ventilator, lijkt mij erg storingsgevoelig want als zo'n ventilatortje de geest geeft zal de boel oververhitten en dus kapot gaan lijkt mij.
Een set met een koelblok lijkt mij dus betrouwbaarder, maar aangezien het koelblok opgesloten is in de kuip vraag ik mij af of de lichtbron zijn warmte dan wel goed kwijt kan?

Dan het te kiezen vermogen. Het lijkt me dat je niet zwaarder moet gaan dan de originele 50 Watt, aangezien de verlichting afgezekerd is. Anderzijds rijden er veel mensen met halogeen lampen van 80 of 100 Watt en geeft dan geen problemen.
Een ander zegt dat je de lampen qua vermogen ook niet te licht moet kiezen omdat het niet opgenomen vermogen door de spanningsregelaar gedissipeerd moet worden. Dit lijkt me idd het geval maar ook weer wat onzinnig omdat je bij de wat oudere motoren de verlichting gewoon kan uitschakelen en dan moet de spanningsregelaar toch ook gewoon dit vermogen omzetten?

Ik heb op Alixpress (natuurlijk 😉) diverse sets voorbij zien komen, ook de hier eerder besproken set van Partol.
Bevalt deze nog goed bij de gebruikers?
Benieuwd naar de meningen hier!
 
Laatst bewerkt:
Die staan in de voorgaande 16 pagina's ;)

Op pagina 4 mijn testmet passief gekoelde http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/391640/3/H7-halogeen-vervangen-door-LED-4.html

Doen het goed maar storen als een malle op de radio in de auto. Daarom heb ik daar dit type ingezet, zie pagina 12
......


In de auto heb ik nu deze:

S1-H4-H13-H7-H11-H8-H1-9005-9006-Car-LED-Headlight-Front-Bulb-6500K-8000LM.jpg


Geen extra kastjes om weg te werken, volgens apk station prima lichtbeeld en stoort niet op de radio.
En redelijk eenvoudig te plaatsen. De zwarte adapter (h7, h4, h1, etc) kan eraf, die eerst in de lampfitting vastklemmen en daarna middels bajonet de led in de adapter.
 
Die zijn idd prima maar als je een canbus hebt dan geeft deze aan dat je licht niet werkt.
Ze vragen ook maar 25W ipv 55W...

Ik ga ze nu naar mijn brommer verhuizen daar deze geen canbus heeft en dan bestel ik paar canbus versies, dus met kastje, voor de auto.
 
Hallo allemaal,

Ook ik wil graag led verlichting plaatsen op mijn SV 1000 SZ. Vooral om beter gezien te worden. Zelf beter zicht hebben is natuurlijk ook mooi meegenomen, maar ik rij niet zoveel in het donker 😉. Nu heb ik diverse sites, fora enz. doorgelezen waar vele meningen te vinden zijn.

Wat zijn belangrijke zaken om op te letten?

Er worden sets aangeboden met geforceerde koeling dmv een ventilator, lijkt mij erg storingsgevoelig want als zo'n ventilatortje de geest geeft zal de boel oververhitten en dus kapot gaan lijkt mij.
Een set met een koelblok lijkt mij dus betrouwbaarder, maar aangezien het koelblok opgesloten is in de kuip vraag ik mij af of de lichtbron zijn warmte dan wel goed kwijt kan?

Dan het te kiezen vermogen. Het lijkt me dat je niet zwaarder moet gaan dan de originele 50 Watt, aangezien de verlichting afgezekerd is. Anderzijds rijden er veel mensen met halogeen lampen van 80 of 100 Watt en geeft dan geen problemen.
Een ander zegt dat je de lampen qua vermogen ook niet te licht moet kiezen omdat het niet opgenomen vermogen door de spanningsregelaar gedissipeerd moet worden. Dit lijkt me idd het geval maar ook weer wat onzinnig omdat je bij de wat oudere motoren de verlichting gewoon kan uitschakelen en dan moet de spanningsregelaar toch ook gewoon dit vermogen omzetten?

Ik heb op Alixpress (natuurlijk 😉) diverse sets voorbij zien komen, ook de hier eerder besproken set van Partol.
Bevalt deze nog goed bij de gebruikers?
Benieuwd naar de meningen hier!

Ik rij er nu al een paar weken mee en ben erg tevreden met de lichtopbrengst, afstelvermogen en uiteraard de looks. Ik had eerst xenon wat heel veel strooilicht gaf. De Partol-leds zijn goed af te stellen, ik heb een redelijke streep op de muur. Alleen naar de zijkanten wel wat strooilicht. Dat is voor de rechterberm niet zo erg natuurlijk, maar links is het geloof ik hetzelfde. Tot nu iig nog geen klachten gehad. Met de xenon had ik iedere keer in het donker wel seinende auto's.
 
Er worden sets aangeboden met geforceerde koeling dmv een ventilator, lijkt mij erg storingsgevoelig want als zo'n ventilatortje de geest geeft zal de boel oververhitten en dus kapot gaan lijkt mij.
Een set met een koelblok lijkt mij dus betrouwbaarder, maar aangezien het koelblok opgesloten is in de kuip vraag ik mij af of de lichtbron zijn warmte dan wel goed kwijt kan?
Dat is dus de reden dat de A-merken vrijwel allemaal voor geforceerde koeling kiezen, dus met ventilator. Zeker in warme omstandigheden kan passieve koeling tekort schieten.
 
Die staan in de voorgaande 16 pagina's ;)

Op pagina 4 mijn testmet passief gekoelde http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/391640/3/H7-halogeen-vervangen-door-LED-4.html

Doen het goed maar storen als een malle op de radio in de auto. Daarom heb ik daar dit type ingezet, zie pagina 12

Deze heb ik ook in gedachte om in te bouwen, veel verkocht en goede recensies. Dat zegt vaak ook wel iets toch? In de auto storen deze niet op de radio? Dan is het misschien ook een leuke upgrade voor in mijn auto, aangezien ik daarmee wel vaak door het donker moet!
 
Ik heb ook nog twee H7 LEDs over. Ze waren voor de auto bedoeld maar met de APK hebben ze het er uit gehaald - en halogeen lampjes à €20 in gezet. :(
Zal 'ns een foto maken, hopelijk kan iemand er nog iets mee, anders ligt het ook maar te liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan