Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Dag iedereen :W

Vandaag mag ik mijn rijbewijs ophalen *O*
Zelf heb ik een CB500s van 1999 met +- 5000km op de kop getikt voor 1650 €. Zo goed als nieuw dus want de vorige/eerste eigenaar reed er niet mee. Heeft altijd binnen gestaan er is dus ook haast geen roest te vinden. Ondertussen nieuwe banden en ook een valbeugel geplaatst.


En bij deze mijn eerste vraag: Is het mogelijk een CB500s versie om te bouwen naar de niet s versie ? :+
 
Laatst bewerkt:
Dag iedereen :W

Vandaag mag ik mijn rijbewijs ophalen *O*
Zelf heb ik een CB500s van 1999 met +- 5000km op de kop getikt voor 1650 €. Zo goed als nieuw dus want de vorige/eerste eigenaar reed er niet mee. Heeft altijd binnen gestaan er is dus ook haast geen roest te vinden. Ondertussen nieuwe banden en ook een valbeugel geplaatst.


En bij deze mijn eerste vraag: Is het mogelijk een CB500s versie om te bouwen naar de niet s versie ? :+
Gefeliciteerd. Houd wel rekening met uitgedroogde rubbers en pakkingen.
Motor is prima om te bouwen naar een gewone versie. Zijn via internet ombouwsetjes voor te koop. Heeft mijn zusje ook gedaan nadat haar cb500s was omgevallen.
 
Gefeliciteerd. Houd wel rekening met uitgedroogde rubbers en pakkingen.
Motor is prima om te bouwen naar een gewone versie. Zijn via internet ombouwsetjes voor te koop. Heeft mijn zusje ook gedaan nadat haar cb500s was omgevallen.

Dag Hans,

Dankje! De motor is via een garage (zeer goede vriend van mijn nonkel) gegaan dus normaal is alles in orde.

Enig idee waar ik zo een kitje kan vinden. Ik heb al wat zitten surfen maar vind het niet direct :/
 
Lekker gebruiken tot je een setje gevonden hebt. :]

Andere connectors hoeft niet zo'n probleem te zijn, en met zo'n kilometerstand is de kans dat er in geprutst is en de kabels dus niet meer origineel zijn klein. Bespaart uitzoekwerk/kopzorgen.
 
Dag heren!

Allereerst heel erg bedankt voor alle informatie die ik hier heb kunnen vinden. Ik heb gister mijn eerste motor gekocht en door alle goede verhalen is dat een Honda CBF500 uit 2008 geworden. De afgelopen weken heb ik dan ook uren hier doorgebracht.

Nu mijn vraag; heeft een van jullie ervaring met de poor mans oiler van DeArmeStudent waarin hij voor 10 euro een simpel smeersysteem heeft gemaakt?
 
Twee CBF'en achter elkaar. De oude twins worden langzamerhand zeldzamer? :)
 
Ben eigenaar van een zeer goed gebruikte,cb500 uit midden jaren 90, welke een redelijk zwaar leven heeft gehad,als lesmotor. Zodra mijn andere er is , gaat deze naar een kameraad van me toe. Kadootje, kan hij mooi oefenen, zodra hij zijn A heeft gehaald. Tussentijds kan hij doorsparen voor wat hij echt mooi vind. Tegen die tijd,zal de cb ook wel "op" zijn,en is investeren in nieuwe banden, ketting en andere kleine dingen,het voor ons ook niet meer waard denk ik...
Soms twijfel ik wel om hem helemaal te restaureren, blijft een heel mooi model,maar ja ruimte gebrek....
 
Nu was/is mijn motor er misschien wat minder slecht aan toe, maar ik afgelopen jaar ook de keuze moeten maken: of een nieuwe kettingset en nieuwe banden, of een andere motor. Was weinig rekenwerk voor nodig dat *áls* de motor nog een tijdje blijft rijden, alleen een kettingset en nieuwe banden voor wel erg voordelige kilometers zorgen. Heeft bij elkaar nog geen 300 euro gekost, en daarmee hobbel ik alweer een tijd voordelig rond op de CB.
 
Momenteel, liggen hier de koppelings platen eruit,moeten de kleppen gesteld worden, en lekt een vorkpoot kering.
Tandwielen en banden zijn nog dik in orde.
Binnenkort de koppelingsplaten even vervangen, en een even naar de voorpoot kijken. Kleppen stellen ga ik iig niet meer doen. Nou ja, laten we het zo zeggen, niet meer als hij op mijn naam staat,en niet op mijn kosten.. :+
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

ik heb ook een CBF500 uit 2004 op de kop getikt.
Heeft nog geen 13.400 km op de teller staan.

Vandaag al een paar uurtjes op gereden, kan niet wachten tot morgen ;-)

Hopelijk blijft het droog !
 
Hallo iedereen,

De CBF groep met weer een extra lid versterkt, heb een ABS exemplaar met 52k uit 2008 op de kop getikt:-)
Heb van mijn vorige motor nog een scoitoiler kettingsmeersysteem (o.b.v. carb druk), heeft iemand ervaring met het aansluiten van dit systeem op een cbf? De vorige wintermotor was een gpz 500.
 
Momenteel, liggen hier de koppelings platen eruit,moeten de kleppen gesteld worden, en lekt een vorkpoot kering.
Tandwielen en banden zijn nog dik in orde.
Binnenkort de koppelingsplaten even vervangen, en een even naar de voorpoot kijken. Kleppen stellen ga ik iig niet meer doen. Nou ja, laten we het zo zeggen, niet meer als hij op mijn naam staat,en niet op mijn kosten.. :+
Haha :')

Weet niet wat jouw ervaring is met de klepspeling, maar mijn cb heb ik de laatste 50k niets aan hoeven stellen. Wel gecontroleerd, maar zat binnen specs.
 
Geen idee, ben nog van de oldskool zonder plaatjes, maar met schroefdraad..
Motor heeft 76k gelopen. Af en toe ploft er iets bij 1 cilinder stationair, dus ja dat kan aan vele zaken liggen.

Motor loopt verder prima, en heeft nog genoeg vermogen over. Oma moest even weg gejaagd worden, nieuwe
vloeistoffen erin, nieuw oliefiter,etc, maar na goed warm rijden, kwam er per dag dag weer wat verloren PK's bij.

Ideaal fietsje voor de eerste zelfstandige meters, en pekel fiets. Stiekem en ook wel wat zonde..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens nog originele handvatten, originele knippers en windschermpje liggen voor de CB 500. Fiets had 9800 op de teller dus alles is nog fris.
 
Iemand interesse in beter dan nieuwe RVS uitlaatbochten?
De bochten zijn in de polijst machine geweest weaardoor deze een hele mooie afwerking hebben en bijna niet meer vies worden!
Is voor een CB500

9j3oSKz.jpg

FkFVMnW.jpg

FEPCPua.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje: Zou de CBF500r problemen hebben met een elektrisch vest(6,5A) en elektrische handschoenen(2,5A)?
Trekt de dynamo dit wel? Oftewel, is er iemand met zoiets soortgelijks?
 
Vanaf as dinsdag ook weer eigenaar van een CB500 uit 1996. Mijn zus is van A2 naar onbeperkt gegaan en heeft een mooie Intruder 800 gescoord. TDM is mijn ergste miskoop ooit geweest en nu weer terug naar een vertrouwde motor :]
Door de eigenaar voor mijn zus is er ooit een aftermarket kuip opgezet, maar zij heeft hem weer terug naar een naked gemaakt. Binnenkort de 35kw begrenzing eraf halen, is op het gas begrensd en ze reed met een uitdraai, dus hoef niet te keuren. Zal binnenkort weer eens de OP opschonen *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan