Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van hetzelfde hè!!

PS, heeft iemand nog een zwart voorspatbord liggen voor weinig?? Mogen wat krasjes oid op zitten.
 
Weet iemand welke ducati remschijven één op één passen op een oer tuono? 1098 - 1198?
 
Weet iemand welke ducati remschijven één op één passen op een oer tuono? 1098 - 1198?

Wel de oudere modellen maar niet de 1098-1198 en nieuwere modellen!
Welke modellen precies weet ik niet zo meer.
Alle aprilia modellen passen ook 1 op 1, oer mille’s, tuono’s, RSVR, RSV4.
 
Weet iemand welke ducati remschijven één op één passen op een oer tuono? 1098 - 1198?

1098 en 1198 gaan niet passen, die zijn 330mm ipv 320 en dus groter. Als je radiale remmen hebt zou het misschien kunnen met spacers van 5mm? (waarmee ze ook op de ducs gemonteerd zitten).

Edit hier kun je ze zien zitten:
2010-ducati-streetfighter-1098-white-3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Allen nog de beste wensen en goede kilometertjes gewenst :)

Weet iemand welke ducati remschijven één op één passen op een oer tuono? 1098 - 1198?

Van het AF1 forum:

"Rotors from any year Mille, Tuono, Falco, RSV-R, RSV4 or Tuono V4 (minus the APRC ring from the newer v4s) will fit.

You can also use 320mm diameter, 10mm offset, six bolt hole rotors from the standard models of the Ducati 916, 996, 998, and 748 (the 748r and 998r rotors had a 15mm offset that wont work).
For brake calipers you will need non-radial ones with a 65mm bolt spacing. The four pad non-radial gold Brembo calipers from 01-03 Mille or the standard non-radial 2004 RSV-R are a good choice.."

Let wel, het gaat hier om de voorkant, achterschijf is anders dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
Mannen ik heb een vraag,zoek me scheel :X

Onder de tank (Gen.1) Tuono zit een snelsluiter tussen de benzineslang en die is van plastic,nu schijn je ook een metalen versie tehebben ?Van Triumpf ofzo ?iemand een idee ?
 
De beste wensen nog allemaal!

Het zal nog een paar maanden gaan duren waarschijnlijk maar ben al even nieuwsgierig wat ik kan verwachten als ik m'n Tuono V4 dit voorjaar van de druppellader haal?
Wat zijn jullie ervaringen? Tikken en weg of niet?
 
De beste wensen nog allemaal!

Het zal nog een paar maanden gaan duren waarschijnlijk maar ben al even nieuwsgierig wat ik kan verwachten als ik m'n Tuono V4 dit voorjaar van de druppellader haal?
Wat zijn jullie ervaringen? Tikken en weg of niet?


Hoop het wel voor je , anders aardig zuur als je kan gaan rijden en hij doet het niet !

Dat is 1 van de redenen dat ik 4 italianen in de schuur heb staan - dan is er altijd wel 1 die het doet !
 
De beste wensen nog allemaal!

Het zal nog een paar maanden gaan duren waarschijnlijk maar ben al even nieuwsgierig wat ik kan verwachten als ik m'n Tuono V4 dit voorjaar van de druppellader haal?
Wat zijn jullie ervaringen? Tikken en weg of niet?

Ja starten en gaan, maar dat gaat voor de meeste motoren gewoon op. Injectie fietsen heb je over het algemeen nog minder problemen mee dan met carburateur fietsen. Je hoeft niets speciaals te doen, maar wegzetten met een volle tank 98 octaan of hoger benzine er een flesje van die Forte moto power 1 in te gooien (neutraliseert ethanol) is wel slim. Je motor sowieso wel starten, maar ethanol kan de kunststof tank doen opzwellen en trekt vocht aan. Een bijna lege tank kan ook, maar dat trekt ook weer vocht aan. Mocht je eventueel een lithium accu hebben, dan zou ik hem vooral *niet* aan de druppellader doen.
 
Ja starten en gaan, maar dat gaat voor de meeste motoren gewoon op. Injectie fietsen heb je over het algemeen nog minder problemen mee dan met carburateur fietsen. Je hoeft niets speciaals te doen, maar wegzetten met een volle tank 98 octaan of hoger benzine er een flesje van die Forte moto power 1 in te gooien (neutraliseert ethanol) is wel slim. Je motor sowieso wel starten, maar ethanol kan de kunststof tank doen opzwellen en trekt vocht aan. Een bijna lege tank kan ook, maar dat trekt ook weer vocht aan. Mocht je eventueel een lithium accu hebben, dan zou ik hem vooral *niet* aan de druppellader doen.

Dat is een geruststellende uitleg. M'n fiets staat gestald aan de druppellader met volle tank en daarbij een flesje moto power 1 en 2 toegevoegd. Dat leverde voorheen bij mijn vorige motoren ook geen problemen.
Moet komend voorjaar wel goed komen dus :]
 
Mijn Tuono V4 nog nooit aan de druppelader gehad. Ook niet na de winter en altijd gewoon starten en lopen!
Maar aan de lader hangen is wel verstandiger.
 
Hallo allen,

Komend motorseizoen wil ik eindelijk de overstap maken naar een Tuono (2006-2010). Ben mij al een tijdje aan het inlezen en het concreet kijken is begonnen.

Is er iemand bekend met onderstaand exemplaar? Op zich ben ik geïnteresseerd alleen ben ik altijd wat huiverig als ik zie dat de motor veel eigenaren heeft gehad. In dit geval 7.
Mijn oude vertrouwde beestje uit 1992 haalt dat niet eens.

https://www.speurders.nl/overzicht/...-staat-172545031.html?user_id=5978290&sr_ab=0
 
Hallo allen,

Komend motorseizoen wil ik eindelijk de overstap maken naar een Tuono (2006-2010). Ben mij al een tijdje aan het inlezen en het concreet kijken is begonnen.

Is er iemand bekend met onderstaand exemplaar? Op zich ben ik geïnteresseerd alleen ben ik altijd wat huiverig als ik zie dat de motor veel eigenaren heeft gehad. In dit geval 7.
Mijn oude vertrouwde beestje uit 1992 haalt dat niet eens.

https://www.speurders.nl/overzicht/...-staat-172545031.html?user_id=5978290&sr_ab=0

Als iets er te mooi uitziet om waar te zijn...

26k kilometers, 12 jaar oud, 7 eigenaren. Even een snelle scan op marktplaats leert mij dat de meeste met dit kilometrage en deze leeftijd richting de €6000 gaan.

Maar wellicht heb je er een mooie koop aan. Ik zou er alleen wel met een flinke slag om de arm heengaan en kritisch kijken.
 
Laatst bewerkt:
Mag ik vragen wat je nou grofweg nog aan invoerrechten en bijkomende kosten kwijt bent? Ik heb er wat jaren geleden wel eens naar gekeken maar ik ben de regels omtrent invoeren en dergelijke wat kwijt. Ik zag dat er wat tools zijn maar die zijn niet 100% duidelijk. Betaal je over de prijs in Nederland of Duitsland, en dan de feitelijke betaalde prijs of de originele nieuwprijs? Het was altijd zo dat hoe ouder hoe minder je betaalde, toch? Nieuwer was minder interessant omdat je dan net zo goed in nederland kunt kopen. Klopt dat nog een beetje?
 
Laatst bewerkt:
Neem eerst eens de moeite om op de site van de BD te kijken of het specifieke topic hierover op MF.
Het is simpele materie. Stelt niks voor.
 
Hallo Tuono rijders, ik ben op zoek naar een bagagerek voor een Tuono uit 2007. Iemand nog zo'n ding in de weg liggen?
Ik hoor het graag!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan