XV1000-RR

Oma, ga je motorpak maar vast aantrekken!
RDW zegt OK!
De laatste test gehad vandaag, en het blijkt dat de airboxen erg effectief zijn:
78 db terwijl 82db de grens is.
Kan ook aan de 20:37 kettingwiel verhouding hebben gelegen ;)

Hoe dan ook, ik kan door naar de volgende stap: de XV1000RR is goedgekeurd.
*O* *O* *O* *O* *O*

Iemand tips voor BPM aangifte eigenbouw?
:}
 
Heej Koen,

Echt heel vet dat het allemaal netjes gekeurd is :P Wat betreft die aangifte BPM... ik heb uiteindelijk niet laten keuren, maar wel navraag gedaan. De vent waar ik contact mee heb gehad zei daar voorzichtig mee om te gaan, in die zin dat een te laag bedrag voor de aangifte als niet realistisch ingeschat kan worden en dan wordt er een waarde voor jou bepaald die vaak vele malen hoger ligt dan jij zou willen... waardoor je dus meer BPM en BTW mag aftikken, daar beroep tegen aantekenen was niet mogelijk geloof ik.

Mij werd geadviseerd om echt zoveel mogelijk bonnen van ALLES te bewaren en dus evt. te kunnen overleggen. Dus ik heb echt al het materiaal tot aan schroefjes toe op bonnetjes bewaard -O- en zelfs kopie van de marktplaats advertentie van de motorfiets.

Ik zou op zijn minst de werkelijk gemaakte kosten voor materiaal en onderdelen opvoeren, je zou even kunnen kijken hoeveel BPM (in %) je moet aftikken, daar waren toen categorieën voor, en ik meen dat er een categorie was tot €3000 ofzo en dan was het "maar" 11% BPM. Dat leek mij te overzien en komt misschien wel realistisch over, geen idee hoeveel kosten je uiteindelijk gemaakt hebt...

Toen ik er navraag naar deed waren leken ze best streng, er was toen wat aan de hand met eigenbouw harleys die voor €1500 eigenbouw kosten werden aangegeven en daarna voor €20.000 en meer verzekerd ;) en ook allemaal met hetzelfde bloknummer enzo...

Nou ja.

Succes ermee, en nu willen we filmpjes :P

Later,

Loek

Oma, ga je motorpak maar vast aantrekken!
RDW zegt OK!
De laatste test gehad vandaag, en het blijkt dat de airboxen erg effectief zijn:
78 db terwijl 82db de grens is.
Kan ook aan de 20:37 kettingwiel verhouding hebben gelegen ;)

Hoe dan ook, ik kan door naar de volgende stap: de XV1000RR is goedgekeurd.
*O* *O* *O* *O* *O*

Iemand tips voor BPM aangifte eigenbouw?
 
Belastingtelefoon zegt dat ik de waarde in moet vullen van een vergelijkbare nieuwe motor.
Da's dan weer heel moeilijk, want er is niet echt een vergelijkbare nieuwe motor...
 
Kale nieuwprijs, dus zonder bpm en btw, pakken van de gemiddelde naked bike met hetzelfde vermogen?

Gaat wel wat muntjes kosten denk ik die bpm en btw -O-
 
Laatst bewerkt:
Oei...

Dat klinkt dan alweer een stuk vervelender.... zou ik niet aan beginnen! Je hebt het ding niet voor niks ZELF gebouwd, had je net zo goed een nieuwe kunnen kopen... al slaat dat in jouw geval natuurlijk nergens op. Ik zou het gewoon houden bij de daadwerkelijk gemaakte kosten, als je die netjes kan aantonen tenminste.

Werkt het wel nog met die categorieën?

Succes ermee!

Later,

Loek
 
Las het bericht over de BPM aangifte.

Ik heb een eigenbouw gebouwd met HD Sportster blok.
ca €3000,- opgegeven.
Stond nog op de aanhanger net van de RDW vandaan. dus de motor zag er niet uit.
Geen vuiltje aan de lucht.

Succes
 
Las het bericht over de BPM aangifte.

Ik heb een eigenbouw gebouwd met HD Sportster blok.
ca €3000,- opgegeven.
Stond nog op de aanhanger net van de RDW vandaan. dus de motor zag er niet uit.
Geen vuiltje aan de lucht.

Succes

Bedankt Henk.
Net aangifte gedaan, ook zoiets.
Nu maar afwachten...
 
Beetje handwerk nog: 2k spuitbus en fijn schuurpapier:
full
 
Mooi ! Ik wil me er ooit ook nog eens in verdiepen om carbon “dingen” te kunnen maken.
Het is best te doen Nop. Gewoon een keer mee beginnen! Het zitje was ons allereerste carbon ding dat we gemaakt hebben en , hoewel het natuurlijk altijd mooier en beter kan, die was in een keer goed. En als het mislukt is het ook niet erg, gewoon nog een keer proberen. Beter twee keer proberen dan helemaal niet!
 
Net bericht van de belastingdienst, het bpm bedrag is geaccepteerd. Meteen overgemaakt, nu kan ik denk ik een kentekenbewijs verwachten :) Dan nog verzekeren en o ja, hij ligt weer helemaal uit elkaar, dus rijden kan nog even niet. Eerst alles spuiten en anodiseren, dan opnieuw opbouwen. Is ie ook meteen toonbaar!
 
Net bericht van de belastingdienst, het bpm bedrag is geaccepteerd. Meteen overgemaakt, nu kan ik denk ik een kentekenbewijs verwachten :) Dan nog verzekeren en o ja, hij ligt weer helemaal uit elkaar, dus rijden kan nog even niet. Eerst alles spuiten en anodiseren, dan opnieuw opbouwen. Is ie ook meteen toonbaar!

*O* *O* *O* *O*
 
Net bericht van de belastingdienst, het bpm bedrag is geaccepteerd. Meteen overgemaakt, nu kan ik denk ik een kentekenbewijs verwachten :) Dan nog verzekeren en o ja, hij ligt weer helemaal uit elkaar, dus rijden kan nog even niet. Eerst alles spuiten en anodiseren, dan opnieuw opbouwen. Is ie ook meteen toonbaar!

:t
 
Bijzonder ontwerp dat in niets lijkt op wat er al is.
Dat alleen al is bewonderingswaardig.

Is er in het hele ontwerp ook rekening gehouden met de bereikbaarheid van het blok als er onderhoud gepleegd moet worden zoals kleppen stellen of zoiets simpels als een oliefilter vervangen?
 
Bijzonder ontwerp dat in niets lijkt op wat er al is.
Dat alleen al is bewonderingswaardig

Ik hou zelf ook zeker van afwijkende ontwerpen/vormgevingen, maar het geheel moet voor mij dan wel weer een bepaalde balans/'flow' hebben.

Deze 'ruwe' basis ligt veel fijner op mijn netvlies:

full



Ronde koplamp inwisselen voor 2 kleine -nauwelijks zichtbare- superLED's (zodat alle aandacht weer komt te liggen bij de bijzondere voorpartij) en kont minimaliseren in 'ruw' alu ofzo.

Ach, beauty is in the eye of the beholder *D
 
Gefeliciteerd, je hebt een kenteken. *O*

Iets wat mij niet eenvoudig lijkt met zo'n bijzonder ontwerp maar blijkbaar wel gewoon lukt als je alles maar goed berekend en documenteert.

Ook de BPM is weer een mooie les omtrent regels intepreteren en binnen de grenzen proberen te blijven.

Tof dit allemaal online mee te mogen maken

groet,

Alex (Luna)
 
Bijzonder ontwerp dat in niets lijkt op wat er al is.
Dat alleen al is bewonderingswaardig.

Is er in het hele ontwerp ook rekening gehouden met de bereikbaarheid van het blok als er onderhoud gepleegd moet worden zoals kleppen stellen of zoiets simpels als een oliefilter vervangen?
Ja, het oliefilter is gewoon bereikbaar en kleppenstellen zou net moeten lukken. Lukt dat niet, dan weten we al dat we in 20 minuten het frame kunnen verwijderen. Dan kan je er prima bij!
 
Terug
Bovenaan Onderaan