2012 bmw maxi scooter

Geen dank,

de V-snaar was trouwens een zeer slecht voorbeeld om als random voorbeeld te nemen.
Schrik zelf ook van het veschil,
de V-snaar koste bij 'kfm-motorraeder' op februari 2015 nog € 173,73, nu in 2018 vragen ze er al weer 209,41 voor.

Dit is het geen waar ik eerder dus al over heb geschreven op pagina 71.
Prijzen van V-snaren is natte-vinger werk, en we worden allemaal zwaar belazerd.
Een levensechte Mitsuboshi V-snaar hoeft helemaal niet meer als 100 euro te kosten, en alleen de Italianen snappen dat, en laten zich niet belazeren.

De te dure V-snaar prijs en waar uiteindelijk wel te kopen
wordt op pagina 71 door mij ruim uitgelicht.

Kost nu nog steeds inclusief verzenden maar 104 euro via de Italië route :o
Mitsuboshi Transmission Belt BMW C600 / C650, replaces OEM BMW 24827729767
>>> Mitsuboshi Transmission Belt BMW

Er is natuurlijk altijd een categorie mensen die dit niet vertrouwen, die zelfde categorie mensen snappen er helemaal niets van dat je met de prijs van een V-snaar bent overgeleverd aan de grillen van een webshop of dealer.
Mogelijk vinden die het gewoon fijn om geript te worden van dik 100 euro:? :X

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Maar het is wel goed dat je toch kan opzoeken wat het ongeveer gaat kosten als je wat wil vernieuwen,
Onderdelen zijn wel erg duur,
Als je de scooter in onderdelen aankoop is hij 4 x zo duur, he,he,
 
Helemaal mee eens,
het is wel goed om onafhankelijk van wat jou dealer/verdeler als prijs opgeeft het zelf ook te kunnen inzien.
Overigens zijn de verzendkosten uit Duitsland soms te verwaarlozen tegen over het prijsverschil.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
@Webengine

Beste Jan, heb je misschien een afbeelding voor het afstellen van de koplamp van de 650 sport, of is deze hetzelfde als door jou omschreven op pag 97 voor de c 650 gt? Met name de stelschroeven, die zie ik zo 123 niet zitten....
Alvast bedankt
Mvg Mark
 
Hierbij jou custom pdf t.b.v. het afstellen van de koplamp BMW 600/650 Sport.

>>>Download PDF>>> Koplamp Afstellen 600/650 Sport

UZyirw.png


screenshot van pdf
full


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Dat is geen originele Mitsuboshi snaar.
Zo'n Malossi kun je overal wel goedkoper scoren dan OEM materiaal ;)
Italiaanse snaren zullen het nooit winnen van dit multinational en beurs genoteerd Japans kwaliteitsbedrijf Mitsuboshi.
 
Laatst bewerkt:
Is er hier op het forum die al eens extra led lichten heeft bij geplaatst op zijn 650 GT om nog beter gezien te worden, (onderkant lichten) of aan de zijkanten.
Dan hoor ik het wel
 
Vol belangstelling volg ik de discussie over de onderdelen via de dealer of via Duitsland/Italië/Frankrijk. Nu heb ik om te proberen iets besteld via Duitsland, onderdeel kost 12 euro, komt bij vat en verzendkosten totaal bedrag 2x zo duur. Ga komende week vragen bij Harry Meyer wat het kost.
Ook ben ik benieuwd of ze bij de dealer onderdelen die niet origineel BMW, zoals de Mitsoboshi v snaar willen monteren
Ben benieuwd en ik laat het jullie weten....
 
Paar jaar terug was de V-snaar prijs bij Harry Meyer 180 euro,
Het verschil was toen maar 5 euro via webshop.
Het is niet per definitie dat het goedkoper is via webshop.

Het beste is het per onderdeel bekijken
 
Wat ik al vermoedde is inderdaad zo, bij de dealer monteren ze alleen originele bmw onderdelen ivm de garantie die ze hierop geven,dus als je net zoals ik niet zo handig bent zul je de volle mep moeten betalen.Misschien dat bij de 20000 beurt je vantevoren bij een andere onderhoudsdeskundige de riem/rollen ed kan laten vervangen die je zelf goedkoper hebt aangeschaft.
Over een jaartje zal het zover zijn, dan zien we wel weer verder. Eerst komende week nog ff de scoot na laten kijken ivm bokkerig wegrijden bij koude start en wat mechanische geluiden die verdwijnen zodra de scoot warm gelopen is.Vorig jaar in de winter geen last van gehad.....
We wachten af....
 
Vandaag de scoot weggebracht ivm bokkerig wegrijden bij koude start, schijnt te maken te hebben met het opbouwen van oliedruk volgens de dealer. Ze hebben het verholpen, alles valt nog onder garantie.Ben blij met de service van Harry Meijer.....
 
Harry Meijer, BMW dealer is gevestigd in Lijnden, Sydneystraat 1,onder de rook van Amsterdam.
Wat ze precies gedaan hebben, is, atechnies als ik ben,mij na 2 keer uitgelegd te hebben nog steeds niet duidelijk. Belangerijk is dat de scoot bij koude start weer normaal wegrijdt.
Het schijnt dat meerdere scoots vanaf model 2016 er last van zou kunnen krijgen.
 
Vanaf model 2016?
Oei, de mijne is van 05/2017...dan zou ik er last van kunnen krijgen,
Graag had ik meer over dat probleem willen te weten komen,
Exacte oorzaak, en waar ik moet op letten,
Ik hoor het wel.
 
Morgen ga ik naar een 650 Sport uit 2017 kijken. Dat is dan wel in Los Angeles, waar zo'n beetje niemand op een motor of motor scooter rijdt, maar wel zuchtend in de file. Californie is zo ongeveer de enige staat die 'lane splitting' (tussen de autos door rijden) toestaat in de VS en na hier een week van en naar mijn werk te hebben gereden per auto - tien kilometer in meer dan een uur - ben ik er helemaal klaar voor. De BMW heeft minder dan 2,000 mijl gereden (3,000 km) en is van de eerste eigenaar. Ze vraagt er $6,500 voor, lijkt me een goeie deal. Ik bericht morgen wel of ik hem heb gekocht. Kleur is oranje.
 
Klinkt allemaal goed:
"2017, Ze, $6,500, 2,000 mijl, Oranje."

Daar kun je je geen bult aanvallen.
Onderdelen zijn wel iets duurder in de US dan hier voor de beemer scooter.

Succes gewenst.
 
Heb de scooter gekocht! Meteen een rit van 90 km terug naar huis, in/door het spitsverkeer van Los Angeles. Wat een heerlijke scooter! Hiervoor heb ik 7 jaar in Geneve op een Honda 300 SHi gereden, dat ging prima. Maar op de snelwegen rondom LA, en ook in de stad, zijn de autos allemaal groter en rijden ze sneller, dus de extra power van de C 650 komt dan goed van pas. Plus door de canyons bij de bergen op heb je ook wel de nodige pk's nodig. Hij is nog als nieuw, de verkoper (een Griek - de enigen die maxi-scooter rijden lijken wel Europeanen te zijn, je ziet ze zo goed als niet, ondanks het mooie klimaat en de ellenlange files hier). Ik verheug me op vele comfortabele miles. Eerst maar eens een topkoffer erop zien te krijgen, want dit wordt het enige vervoermiddel voor mijn vrouw en mij dus ook de dagelijkse boodschappen moeten ermee worden gedaan.
 
Mooie deal Cees,

Volgens mij is het daar heel het jaar door scooter rij weer...
Veel plezier met je nieuwe aanwinst toegewenst!
 
Terug
Bovenaan Onderaan