750 of een 1100 of groter?

10 jul 2016
26
0
Stekene
Beste

Ik ben op zoek naar een chopper, ik dacht aan de shadow 750 of de 1100, ze zijn niet enorm prijzig en op 2dehands zijn er redelijk wat modellen in een goeie staat.

Mijn vraag nu, een 750 of een 1100cc, reden waarom, ik rijd nu met een sv650n en ik doe redelijk wat snelweg kms, en een collega heeft een shadow en ik ben er verliefd op geworden plus ja ik twijfelde altijd tussen een chopper te halen. Zou een 750 te kort komen qua koppel of power op snelweg dan de 1100cc of is gewoon de 1100 meer gemakelijker om mee te rijden in mijn geval? (met evt windscherm voor wat bescherming hoe lelijk het kan lijken voor sommige mensen haha)

Zijn er andere modellen die jullie denken of is echt de shadow misschien een mooie beginner chopper laten we het zo stellen?

Alvast dank voor uw hulp
 
Shadow 750 is chopper, 1100 cruiser. Zit wel verschil in rij ervaring in.
Beide hebben voldoende pit.

Proefrijden!

En t zijn prima motoren.
 
Thanks man, zal dit zeker doen, de 750 spreekt me meer aan dus als ik me goed erbij voel zker met snelweg rit inbegrepen zal het waarschijnlijk de die worden :D
 
Haha dat is niet erg, en bv 1100cc cruisers, welke zitten allemaal in de prijs range van 3 a 4000€ ofja goede motoren tussen die klasse, ken enkel de shadow tot nu toe hehe
 
Hoi,
Ik heb een poosje een Shadow VT1100C uit '95 gehad. Mooie en fijne bike om mee te cruisen. Wat je alleen wel even goed in de gaten moet houden is de zithouding. In mijn geval kreeg ik dat niet goed voor elkaar en heb vanwege rugklachten gekozen voor een wat hogere tourfiets, een Kawa Versys 1000.
Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is...ga eerst een stuk (lees: minimaal een uur) op een chopper/cruiser rijden.
 
Laatst bewerkt:
Mooie fietsen die nieuwere Shadows. Afhankelijk van hoe lang je bent zitten ze wel of niet goed. Met mijn 1.90m zat ik er niet best op. Teveel opgetrokken knieën en stuur te dichtbij. Gewoon zelf eens gaan proberen.

Je zou nog naar een Suzuki Intruder kunnen kijken. Vooral de 800 versies zitten goed en sturen heel makkelijk. Genoeg te krijgen binnen jouw budget. Ze hebben cardan aandrijving wat behoorlijk onderhoudsvrij. Was voor mij een kanshebber, maar vond het rijgedrag van de Kawasaki VN900 net wat soepeler. En dat is dus ook een leuk alternatief voor je. Met goed zoeken zijn die ook wel binnen het budget te krijgen.

Ander punt om rekening mee te houden is het gewicht van een cruiser. De meeste cruisers zullen behoorlijk zwaarder zijn dan jouw sv650s. Dat ga je merken als je hem in en uit een schuur wilt halen. Als je wat kleiner bent, zal een 750cc wat beter hanteerbaar zijn dan een 1100cc.

Voor snelweg rijden is meer cilinderinhoud prettig. De motor loopt dan wat rustiger, maar dit kan ook weer per merk en type verschillen.
 
Heel vaak en veel 600 en 700 cc's gehad.
Nu een 1100, rijd wel relaxter vind ik. Hoef je niet meer zo in de toeren te jagen. Af en toe nog effe, maar ja heb toch een slordige 400 kg mee te sleuren (420 kg rijklaar om precies te zijn)
 
Laatst bewerkt:
Zit het verschil tussen een chopper of cruiser in de vormgeving,
of (ook) in de rijeigenschappen?
Cruiser is laag en lang. Grote draaicirkel, veel rijcomfort op lange stukken.

Chopper is meer een V vorm. Stuur wat hoger, zit lager. En oorspronkelijk was een chopper: alles er af wat niet direct functioneel was aan het rijden. Maar dat was vroeger :)
 
Uiteindelijk zijn de maten van een motorfiets een gemiddelde. Als je voor een mooi model gaat en het "past" net niet, kun je alles passend (laten) maken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan